1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

586261 inlägg · 6217 ämnen

Forum

« · 2075534 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
rabon: jag klickade också hem en
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: Ja schysst att NHCs logga var i helvitt på hemma stället. MKT snygga tröjor!!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: Jaa, de var sjukt snygga. Har redan klickat hem en.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Snyggaste på år och dar
Kommentera

Sv: Silly Season 2020-2021
T T: Lite humor att läsa VIK killens lite enögda forwards analys. Gentemot BIK så har VIK bättre spets men går man in och läser vad han skriver om oss så har de istället bättre bredd i 2a och 3e linorna. Jag ska medge att jag inte läst på allt för mkt om VIKs forwards besättning men det känns ju som att han överskattar den något.
Låst ämne

Sv: Apropå nånting...
T T: blev inte dom matcherna flyttade? Sänder dom ändå i så fall? Läge att skaffa ST igen i så fall.
Kommentera



Sv: Apropå nånting...
rabon: Ursäkta en semesterdag själ, men vet någon om försäsongsmatcherna (SCA-cupen) kommer att visas någonstans med eller utan betalning?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Hockeyabstinensen gror värre var dag och när det läggs ut något om timrå så börjar man analysera direkt. På fredag kommer den förhoppningsvis lugna sig lite.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
rabon: För att förtydliga så fullkomligt älskar jag den oemotståndliga nördfaktorn i att analysera en screenshottad, suddig bild synlig till ca 1/3. Hockeyabstinens i sin renaste form 😅👏
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
rabon: Jag har skickat min screenshot för analys på rättstekniska i Linköping, får jag svar innan midnatt återkommer jag. Annars får vi sjå oss till i morgon
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rallarn: Ser ut som att Medelpads landskapsvapen är med på tröjan. Sedan ser jag inte grönsakshuset på tröjan heller. Tyvärr ser jag inte ifall de kommer köra en rand på ärmarna som på retro-tröjorna. Det var riktigt snyggt.
Uppladdat:

450x300-yeepng.pngyeepng.png

Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Säsongens matchtröja visas upp imorgon.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jag hoppas att alla spelare och ledare i Timrå IK känner på samma sätt som Viktor L, en stark revanschlust! Det och den sköna sammanhållningen i laget kan räcka hela vägen till SHL

www.hockeyallsvenskan.se/artikel/xmakake41-1el1/lodin-jag-ar-fylld-av-revanschlust
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kapten Lindow: Crippe bor ju här så den är väl inte så underlig ändå.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
*Detroit är INTE nöjda med situationen i Finland för Brattström (ingen publik=inget spel...). Detroit vill absolut att han skall spela matcher. Eventuellt kommer de att se till att så blir fallet.

* Såg Crippe på domustrappan i fredags!

Bara två iakttagelser under veckan...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Eller så tackade lagen nej för att prislappen var för hög sett till vad man får. Men jag vet inte... Ni har väl råd så det drabbar ju ingen fattig.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
NÄ... det behöver man inte. Det såg vi för några år sen redan...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Costanza: Varsågod. Du fattade kanske att det var nästan som lattjolajbanlådan. Att en ska bort och fyra hör ihop. Sture ger aldrig upp på ett tal, du ger aldrig upp om Färjestad, Småland ger aldrig upp om explorer, Jfk ger aldrig upp om att allt är domarens fel. Däremot ska Conny bort. Han har insett att det är aldrig för sent att ge upp.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hank: Håller med. Heponiemi kunde ha varit bättre....Tacksam ändå att få bli omnämnd i samma text som JFK, Sture A, Färjestad, SMÅLAND och Conny.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Är det HELA allsvenskan som sagt att han är värdelös eller är det HELA mamma mia, dvs Conny som sagt det? Ryck upp dig, människor kan utvecklas. JFK skulle kunna börja skänka pengar till domarutveckling, Sture skulle kunna börja skriva tal som är kortare än 4 timmar, Småland skulle kunna gå med i motormännens nykterhetsförbund, icing Ove får se Färjestad borta. Allt är möjligt! Han kommer göra nytta för er iår
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp:

Absolut inte, glad att inget annat ha lag ville ha honom så vi fick chansen, tror han kommer passa bra in i vårt lag då det var en playmaker vi saknade. Borde ju vara billig också om det inte ens fans konkurrens om honom.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter: åsså tjejsur då!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse1: Backsidan måste helt klart förstärkas om vi ska kunna utmana om en SHL plats. Här är en Timrå spelare jag tror och hoppas kan få ett genombrott kommande säsong.

hockeysverige.se/2020/08/10/viktor-lodin-soker-revansch-i-timra-ik
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Timrågogogo:

Nej med tanke på hans värdelösa säsong i Finland så duger han nog inte till klubbar i HA.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
sargad: Wallmark är helt ordinarie i Florida och signar han NHL nu så är det som ordinarie. Varit ordinarie två säsonger i rad i NHL. Wallmark kommer sticka om han signar för löven medan Grundström eventuellt skulle kunna stanna hela säsongen om AHL inte drar igång..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: finnen i modo har pärssinen koll på och han bjöds tydligen till fler svenska klubbar men ingen nappade.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Ja hört på laxodlingen att Strumpan och Ledin och Kolan va aktuell för oss?
Try Outs!!!🤷‍♂️
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp:

Tydligen anser dom inget alls om det eftersom dom var för fega för att ta ett beslut att inte tillåta det.

Att sedan någon enskild person tycker annorlunda betyder inte att detta är hela ligans synpunkt.

Jag hörde från en med insyn att man var positiv till lån från nhl/ahl då det höjer kvalitén samt hypen kring ligan. Så nu vet du vad HELA hockeyallsvenskan tycker.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Med EP på isen händer vackra saker. Toppar poängligan nu.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Wallmark är väl hyggligt ordinarie iNHL? Eller var väl det för någon säsong sedam.
Alllsvenska springer upp o gläfser Elitserien i hasorna.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter:
Word. Jag är inte heller imponerad över Modos lån. De blir säkert kvar, bättre är de inte
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Jag är inte avundsjuk, jag förmedlar bara vad allsvenskan anser om Modos lån.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jensen_12: satans mobil. Jag är rätt säker på att båda två lirar i MoDo resten av säsongen då dom likt Dahlén är lite för klen än för just Nhl än så länge. Däremot spelare som Carl Grundström som löven jagar har lirat sporadiskt i nhl så där är det mer riskabelt. Men det är bara vad jag tror och hoppas på för MoDos del.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jensen_12: Ser att Löven funderar på att låna in Calle Grundström och Lucas Wallmark
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter: jag tycker att klubbar kan låna in spelare, det är inte så jag menar. För att täcka upp för skador är lån en bra sak, eller låna för att någon från SHL tex inte får speltid där utan kan utvecklas i allsvenskan en säsong.

Och gällande just Dahlén så var ju anledningen till utlåning en tanke från san José, att han skulle få komma tillbaka mentalt och komma i form en säsong, att få tillbaka självförtroende. Jag är bergsäker på att nubben räknade med honom hela säsongen.

Undrar om Glader räknar med Lindgren och finnen hela säsongen? Mer tveksamt där skulle jag tro. Jag tror även att spelarna har som målsättning att spela i AHL framför hockeyallsvenskan.

Personligen tycker jag att det är att skjuta sig själv i foten med dessa korttidskontrakt, men för all del, kör på ni.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jensen_12:

Gnällde du när Dahlén tog Kajsers plats? Han hade ju kunnat lämna under säsong också.

Klart det är en speciell säsong. Men man bör låta klubbarna själva avgöra hur man vill göra. Sedan håller inte resonemanget att man hade kunna låna in ett helt lag. Ingen klubb i HA har ekonomin att täcka lön + försäkringar mm, vi pratar om typ 1-2 per klubb som man kan finansiera och det bör man låta klubbarna avgöra om man vill utnyttja eller ej.

Sedan är det inte alls säkert att de som lånats in fram till dagens datum ens kommer spela ahl/nhl, dom åker över på camp men ingen är nära att ta en plats i nhl idag, så de kan mycket väl återvända och spela klart säsongen i Sverige.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter: du tycker alltså att förutsättningarna inför kommande säsong inte är något speciellt mot tidigare säsonger? Och att detta inte påverkar i vilken grad klubbar lånar spelare på korttidskontrakt, där de flesta troligtvis lämnar för att representera de organisationer de egentligen skulle spelat i om det inte var mitt under en pandemi?

Det finns väl regler kring hur många spelare varje lag i hockeyallsvenskan får låna in från SHL, för att man istället ska tex släppa fram juniorer från egna leden? Nog fasen påverkar väl även dessa lån juniorernas chanser att få spela i a-laget?

Det är en speciell situation som behöver speciella åtgärder.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Åh, jag gillar lappskojs, men nu är vi tillbaka till hönan o ägget. Hade inte delar av Timråklacken 'förstört' tacktalet hade han gjort det på 1 timme. Nu blev han provocerad , därav att det tog lite tid
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Skillnaden med lån i år från Amerikat är ju att deras säsong startar tidigast första december. Det gör ju att man isf kan låna in alla spelare från Nordamerika, så är det ju inte i vanliga fall.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
puffe: Hans minne var det ju inget fel på i alla fall, det får man ge karln.... men när han började rabbla matsedeln från småskolans första sex år började jag ärligt ledsna.... jag lyssnade tills han kom till ”Lappskojs 24 september i andra klass...”
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0: Nädu, nu är han klar. Men hade ett långt förflutet att summera.

58 år i samma klubb är vackert, oavsett vilket lag man håller på. Men lite låååångt blev det
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
puffe: Vad jag vet så står han där än o pratar... 😅
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Foppa är o var klubbhjärta personifierad. Tyvärr blev han för bra för att spendera alla år i MoDo o Elitserien. Minns inte vad han hette nu, men ni hade väl nån som firades för 600 matcher? förra säsongen. Också enormt klubbhjärta.

Er o Vår älskade Sture Andersson kanske är klubbhjärta mest, även om ni ibland hakar upp Er på att hans tacktal var längre än 5 minuter
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jensen_12:

Vad är problemet? Låt klubbarna ta ansvar och avgöra vad som är bäst för dem. Gick ju bra att låta spelare lånas in utan säkerhet att dom stannar hela säsongen tidigare.

Det jag vänder mig mot är att man ska låssas ha något regelverk när det passar och låssas bry sig om klubbarna.

Vad jag vet lägger sig ligan/förbundet inte i vad man betalar i lön, och borde heller inte lägga sig i hur man vill bygga sitt lag. Lån från shl kan ju dessutom lämna under säsong, så vad är skillnaden?

Vad pekar på att Hepponiemi och Lindgren kommer lämna? Dom är knappast i närheten av nhl och vi vet inte ens om ahl kommer komma igång. Även om ahl kommer igång är det inte säkert att nhl klubben placerar dem där. Så att det är klart att våra lån lämnar tycker jag inte, däremot om Wallmark signar med Löven är det rätt troligt att han lämnar när det drar igång.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Jag tänker att denna säsong är mycket speciell. Att Dahlén lånades in en säsong, där i princip allt pekade på att han skulle vara kvar säsongen ut går inte att jämföra med en säsong där världen är uppochner och flertalet lag lånar in flertalet spelare där allt pekar på att man kommer lämna efter ett par månader.

Det är inte riktigt som att jämföra äpplen och päron, jag vet. Det är mer som att jämföra potatismos och enhörningar.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Ville bara ha det sagt. Klubbhjärta värderas olika högt bland olika lags supportrar det har blivit mycket tydligt på senare år.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter: att låna spelare i två månader tror jag blir ungefär som att kissa på sig, varmt och mysigt till att börja med, men sen blir det kallt och obekvämt. Kan väl höja intensiteten på träningarna i och för sig!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan:

Absolut, men nu var det inte det vi diskuterade utan huruvida det var ok att låna spelare som inte är garanterade att stanna en hel säsong.

Effekterna dessa lån får för ett lag och huruvida det kan störa om de lämnar under säsomg eller tar plats från någon som varit med från start är en separat diskussion. Överlåter det till respektive klubb att avgöra om det är värt det eller ej.
Kommentera

« · 2075534 · »