1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

586247 inlägg · 6217 ämnen

Forum

« · 2075791 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
rabon: Fast det känns fel så får jag brösta och betala er en hundring. Måste få se Reinhardt glänsa på isen på fredag!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp:

Visst det är valfritt att inte se sitt lag. Själv har jag köpt matcher via andra lag för att få se matcherna, stöttar gärna de klubbar som erbjuder detta bara jag får se mitt lag spela.

Tycker det är smart av klubbarna att skapa sina egna intäkter.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter: ...skulle inte tro det..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Några av formationerna som rullade på träningen idag

J.Dahlén - A.Lundin - J.Lööke
C.Liljewall - J.Blomqvist - E.Walli-Walterholm
V.Lodin - M.Madsen - S.Hartmann
J.Boyce - H.Reinhardt - J.Lindholm
D.Åhlin - M.Wikudd - W.Nilsson-Ingberg

A.Carlson - F.Westerlund
M.Hardegård - L.Lerebäck
P.Svensson - J.Ragnarsson
W.Eckmyhl - J.Carlsson
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
rabon:

Ja, vi producerar vissa matcher själva och tar betalt för dem. Smart sätt att få extra intäkter, så in och köp matchen och stöd vår klubb.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jag ber om ursäkt om jag hoppar in och byter ämne här mitt i eran diskussion. Men sänds bara Modo - Timrå matchen på Modo Channel?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Perreman: jag tycker det är synd ni inte kör med tallarna, riktigt snygg och klassisk i min värld. får in lite blått på köpet vilket inte skadar. är dock lite tveksam till tröjorna, men ska vänta med att uttala mig tills man ser de på och in action.

jobbigt med minusresultat pga covid. men ni kommer igen, det verkar ju vädras morgonluft i Sundsvalls grannkommun. blir härliga möten i vinter 😀
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RasmusVS: Jo jag förstår tänket och att de "alltid" funnits med, men min personliga åsikt är att ett stort "TIMRÅ" på magen är snyggare/stilrenare. Men tallarna får gärna vara med på axlarna. Det jag menade är att jag personligen tycker det är snyggare med texten än tallarna på magen. Men åsikter är alltid olika i den stora massan.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Re-incarnated
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Farbror Barbro, incarnated...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Perreman: Det är och har alltid varit vårt klubbmärke och bör därför visas upp. Vad övriga personer i Sverige tycker och tänker om tallarna kunde jag inte bry mig mindre om, det är inte för deras skull man tar fram matchtröjor. Dessutom köper jag inte det du säger om att det är låg kännedom om tallarna, haha. Vårt klubbmärke syns i alla sammanhang utom just på tröjorna.

Jag menar, du vet väl hur Södertäljes klubbmärke ser ut trots att de spelar med ett S på magen?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
J F K: har för mig att KHK hade "fel" dräkter ett antal ggr..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Det har väl aldrig funnits regler för allsvenskan? Både Leksand och Rögle har tvingats av politibyrån, förlåt SHL, att ha vitt/ljust på hemmaplan. Ingenting borde väl hindre er nu. Jag tycker att de vita är mycket snyggare än de röda (som jag inte alls gillade).
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: är du en av moderatorerna?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Tänk dig viken kanon spelare vi fått för dom pengar eller jag gratis damsugare på matcherna .
Pengar är pengar inga tomma kreditkort .
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
Om de vita replicadräkterna är dyrare än de röda, torde TIK fatta att de vita anses snyggare. Varför envisas man då med att ha de röda på hemmaplan. Både KHK och Lekis skiter ju i reglerna....
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Skall vara 1,8 miljoner , det är väl inte små potatis för en klubb med ambition att klättra i systemet .
I dagens läge behövs alla små potatisar även dom gröna .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Läste att det var 1,2 miljoner back ..är det bra ?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Angående tröjorna så tycker jag de är snygga, bästa på ett bra tag och då speciellt den vita. Jag är väl av det nya gardet, kom in som supporter 2000 och har aldrig förstått tallarna. Visst, det var det som gällde under storhetstiden för 50 år sen och historiskt, men jag tror tyvärr övriga hockeysverige skulle klia sig i huvudet och undra "Vad fasen är det för för lag?". Det finns liksom inte så mycket kännedom om tallarna generellt runtikring landet, om vi inte pratar de riktigt riktigt insatta. Jag tycker personligen att "TIMRÅ" är bättre, så länge den loggan får ta plats.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Ja vi får samla i kollekten helt enkelt!!!
Prat mä kyrkorna runt om Indalsälven!
Så dä klar buddgeten!
Ingen ha lätt i Corronan...
Må vinnen blås i ryggen i vinter.
Nu ladd vi inför SKA cupen mä rikligt mä drikke å Lönnå på Grammofonen!!!
Ska bli spännande å hur då gå för rabbarna!
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Hoppsan ..det var nog ifjol dom ville gå upp å nu ett måste , troligtvis pga fel kalkylering å visste inte att en epidemi skulle komma och trassla till det ..
En insamlingen kanske är ett måste senare på säsongen ?
Nu blåser det hårt kring Arenan .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kanske fattade fel men budeterade man för kval 19/20? Enligt Torines gjorde man det. Därav förlust...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
bisterfinnen: Bilbolaget?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: Snygga! Älskar loggan längst ner ❤️
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Harmoni ikväll, ni myser över nya tröjor o på vår sida är det också lugnt.
Där ältar vi vad man får och inte får säga på isen.
Är vi i stormens öga eller vad?

Hoppas på en bra SCA-turnering. Är det den enda kvarvarande klassiska försäsongsturneringen? Fanns ju några till förr, typ Ahearne cup.

Men SCA-cupen är likt Finnkampen i friidrott nåt som sitter i folksjälen, åtmnstone i norr.

Ha de bra sörlänningar
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RasmusVS: Håller med. Jag är riktigt nöjd.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rallarn: Man skulle kunna lösa det genom att ha Timrå-texten i en halvcirkel ovanför klubbmärket. Det känns så tråkigt att bara ha text på framsidan.
Kommentera

Sv: Silly Season 2020-2021
JanneH: jag tror det beror på att killen är från dövik ursprungligen, föds ju enögd där. Svammeltext för varje lag så inte läsvärt direkt.
Låst ämne

Sv: Apropå nånting...
Synct: Kan ha fel nu, men har för mig att Timrå text-loggan ingår i något slags avtal med kommunen. Därav lämnas ingen plats för klubbmärket.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Ingen går in på banken o klagar på för hög ränta, om det är Biffen man får träffa
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct: Smaken är som baken. Jag älskar de nya ställen.

Jag skulle också vilja se klubbmärket på magen, men är ändå OK med att vi kör "TIMRÅ". Att köra tallarna på ett tredjeställ hade varit en bra kompromiss. Har för mig att några lag har kört "helgtröjor" eller "lördagströjor" som de har haft på matcher som går på helger/lördagar. Det skulle kunna vara en grej för att "testa" tallarna på magen och se allmänhetens respons.

Ungefär som man har gjort med årets ställ, körde retro, fick enormt bra respons, gjorde retro till ordinarie. Enda som skiljer årets ställ mot retrostället är att vi har vit V-krage (istället för blå ringkrage) och den s.k moderna TIMRÅ-texten fram, annars exakt samma design.

Senast vi körde klubbmärke på magen tror jag var 02/03 med örnen. Innan dess får vi nog bläddra långt bak för att hitta tallarna på magen, kanske 70-tal? Vill minnas att vi körde någon variant av tallarna på bröstet precis efter uppbrottet med Sundsvall.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Ja mer åt det där hållet hade jag hoppats på, inte långa ränder efter armarna. Och tallen på magen trodde jag verkligen vi skulle få se, grymt besviken faktiskt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Axle San: Jag är inte heller helt såld på nya ställen, långt ifrån. Trött på att vi aldrig tar fram loggan och sätter den på magen, skäms ledningen över den eller? Mitt första intryck av bortastället är gräsligt.

Visst, ränder efter ärmarna fungerar i bandy.

Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Axle San: Tallarna är med, lugn nu. Har du slutat vara Brynäsare själv?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Axle San: så här borde det se ut då? Och håller med, snygga.
Uppladdat:

450x300-225_0.jpg225_0.jpg

Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Axle San: vad jag förstått så är du brynäsare, och det kan man ändå ge er, ni har förbannat snygga tröjor!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Nu må jag vara både enögd och färgad men seriöst, vad är det där för jäkla avart till matchställ? Snygga färger visst men ingen logga och en himla massa text.
Tallarna skulle lyft tröjan 300 %

Ok hej då, nu drar jag innan glåporden börjar hagla...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: Grymma tröjor! Både hemma- och bortastället, najs!!

Det bidde en röd själv :)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
puffe: japp, ju kärvare desto bättre! Det är ju ändå hockey! 😉
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
puffe: De är kvar på axlarna
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
39 vita 166 röda kvar. Verkar gå hårt på bortastället :D
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Taggarna inåt alltså. Dom är fina i alla fall.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
puffe: Dom sitter på insidan, närmast hjärtat!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: Riktigt snygga, Grön/blå loggan på bröstet ifjol var gräslig. Älskar när sponsorer går med på att köra enhälliga färger!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: Fy fan va snygga!!! :D
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Jag saknar de coola tallarna.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: Wow!!!! Me like!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: Ö-vik kommer kanske vara det snabbaste laget, men vi kommer helt klart vara det snyggaste! 👍
Kommentera

« · 2075791 · »