1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 595842 inlägg · 6213 ämnen
« · 2557298 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Olli Nomadinen : Det var hemskt tråkigt att höra Mike, jättetråkigt...

Olli Nomadinen : Ok vad synd...

Sputnik: Haha ja men det lär nog inte ske. Känslan är att den föreningen är lite på frammarsch, de mår nog bättre än på många år

Synct: varför spelas då matchen Löven - Modo i Örnsköldsvik?

Svedberg till Bolzano, Italien! Blir nog perfekt för honom! 👍

Olli Nomadinen : Eller så lägger dom ner Sundsvall hockey?

Sputnik: SCA sponsrar mer än bara klubben Timrå, bl.a Sundsvalls årliga cup. Det är deras cup som är sponsrad av SCA, klart den ska spelas där. Vi får väl ordna en egen cup

Synct: För flertalet säsonger sedan spelades ju alltid matchen Timrå - Modo i Timrå. Men låt Sundsvall Hockey arrangera sin egen cup själva.

Sputnik: Det är Sundsvall Hockey som arrangerar cupen, så det är väl ändå rimligt att den spelas där.

Jugge: ja och kolla hur dåligt gick i slutspelet 😉
Har stjärnorna bara kemi tillsammans så tycker jag man ska spela ihop dem. Sedan kanske man kan sära dem under mid season, bara för att sätta ihop dem igen lagom till slutspelet och få en extra kick liksom. Vet i fan vad jag yrar om, måste vara abstinensen i väntan på 1a fredags biran

Synct: Vår största sponsor kanske skulle se till att flytta turnerigen till SCA arena istället. Det skulle höja kvaliten på hela turneringen.

Nytt avsnitt av Hockeypuls ute. Genomgång av alla lag. Med J Dahlén och J Engström bla.

OlliJanne: ”Tror ni Oilers skulle splitta på McDavid och Draisaitl också eller?”

Nu brukar inte dessa herrar spela tillsammans normalt i 5vs5, utan då delar man på dom. I PP är en annan sak.

Synct: Ja möjligtvis. Men om Timrå ser det som en bra chans att lasta istid på juniorer istället för toppspelare ska man göra det.

Synct: Ett ogillat läge är också ett läge

{7043}: "Man får gärna vila Dahlén, Lyytinen osv. Bara tanken att nån av dom bärande spelarna skulle skada sig mot Sundsvall får mig att kräkas rakt ut. Lasta istid på Värmhed, Johansson, Sjöholm, Andersson, Boyce, Meiho Edfeldt, Forsmark, Melander tack."

Samma snack som förra året, våran största sponsor är ansiktet utåt för turneringen, dom ser nog gärna att våra stjärnspelare deltar i den. Bara att gilla läget.

KulltorpsOlli: Man får gärna vila Dahlén, Lyytinen osv. Bara tanken att nån av dom bärande spelarna skulle skada sig mot Sundsvall får mig att kräkas rakt ut. Lasta istid på Värmhed, Johansson, Sjöholm, Andersson, Boyce, Meiho Edfeldt, Forsmark, Melander tack.

Rico01: Är det nån som inte brukar springa iväg så är det jag men jag gillar en hypotetisk tanke lite då o då. Nu tror inte jag heller att han kommer men det var ett annorlunda uttalande av Ante… iaf.

OlliJanne: Ja man kan ju undra vad Ante egentligen menade. Kan det vara så att Fagemo redan känner att ett ytterligare AHL år inte är vad han vill?

Alla ägg i en korg behöver ju nödvändigtvis inte vara dåligt. Fördelen är att vi, förhoppningsvis, likt Edmonton får en leading line som kan visa vägen och ändra matchbilder. Många av de lag som tagit guld genom åren har ju oftast haft en tydlig leading line så går vi för guld kanske det är rätt väg framåt!

Rico01: Var väl inte det att han tränar med oss som skapade funderingar utan Antes uttalande i intervjun

Olli Hahl: Spring inte iväg nu. Att NHL-spelare tränar hos "sina" klubbar i Sverige är ingen nyhet. EP40 tränar också med Timrå i sommar. Vill minnas att vi haft en hel del spelare från utlandet som tränat i Timrå flera somrar i rad utan att det innebär en flytt hit.

FH - avdammad: Ja det är kanske dax att vi går vidare nu.
Snart SCA cupen, kan vi inte börja smäda bobbarna nu? Det är ju en gammal tradition som INTE får hamna i träda.

Sputnik:
Nej det där uttalandet kan bara tolkas på ett sätt.
Fagemo kommer spela med oss i vinter.

OlliJanne: Så det är ett långskott och förmodligen Ante som blivit lite feltolkad. Fagemo är nog inte aktuell. Men skulle han inte slå sig in så hoppas jag att Timrå är ett bra alternativ. Speciellt om inte Wedda håller.

OlliJanne: Det var väl att folk spann vidare på ett uttalande från Ante Karlsson. Han sa väl nått liknande.

"Han tränar med oss för att hans pappa är juniorttänare plus att han känner en del killar i laget. Mer säger jag inte"

Patrick Polly: Fagemo är väl ett helt ogrundat rykte bara för att han försäsongstränar med pappas nya lag. Han skrev ju på ett nytt ett års avtal med Kings i början på Juli. Visserligen ett tvåvägskontrakt så om han ruttnar ur på AHL spel under hösten/vintern så kanske vi kan vara ett intressant alternativ framöver?

Lägga alla ägg i samma korg snacket köper jag inte. Tror ni Oilers skulle splitta på McDavid och Draisaitl också eller?

Annaaa: Enig!

SPOODI: att han fortsatt trots att blivit påkommen och Timrå ger han en chans trots allt. Visar kanske att beroendet är mer utbrett än vad man trott. Tycker oskarshamns uttalade är naivt. Hoppas verkligen dom tar i tu med det för Lodins skull

Patrick Polly: Skulle Fagemo komma så blir det intressant. Vilka ska motståndarna stänga ner? Vilka backar ska dom ha inne mot vilka? 1,2 el 3 kedjan?
En riktigt rolig säsong om Fagemo ansluter.

Patrick Polly: Ska vi lägga alla ägg i samma korg så får vi spela 11-manna!

Nåt hån-tifo mot VL känns onödigt att lägga pengar på. Han mår nog finemang redan av att vakna till ”swishade langare dagen före match”-rubrik hos AB, och att han vet, att alla vet.

(även om mobilnumret till luren hade varit fyndigt men elakt att ha på banderoll)

Nåväl. Stelt att komma till träningen idag, om dom varit helt ovetande hos OINK.

Kan vi inte bara släppa Lodda? Det är inte ens vår spelare :)

Jag är mer intresserad att höra ev. tankar och rykten om Fagemo! Skulle han passa in t.ex?

Vad tror vi om att lägga "alla ägg i en korg" med superkedjan Lander-Dahlen-Hållander?

Jag motsätter mig helt mot all form av pöbelbeteende. Varför ska vi håna och hänga ut folk? Är vi alla moraliskt oantastbara? Visst är jag också upprörd, men låt polis och rättsväsende hantera detta och spelaren tillhör inte ens vår klubb. Vi känner antagligen alla personer som haft eller har missbruk. Skulle den här typen av offentlig golgatavandring leda till något positivt om det var någon av dom som var hockeyspelare eller journalist? Skulle vi då tycka att det var en bra idé?

Annaaa: punsar du regelbundet räcker en gång i veckan gott å väl för upptäcka missbruk. Men det är tragiskt. Bara att hoppas att tidigare arbetsgivare har haft en åtgärdsplan och försökt rehabilitera och att nyvarande har samma agenda

SPOODI: man hjälper han ju inte med att blunda för problemet som uppenbarligen finns. Han behöver hjälp. Inte skygglappar från sin omgivning. Sen är missbrukare sluga och vet när man kan ta droger, så det hinner ur kroppen vid ett ev pissprov. Enligt en som arbetat med missbrukare. Så tätat kontroller behövs nog. Synd pp en sån bra hockeyspelare som har hela livet framför sig

{297}: misstänkt är det! Nu har ju Nubben,Torines och Freddan slutat, men det skulle vara intressant att höra vad dom har att säga!

{297}: trist med pundare tyvärr. Också svårt att bara kicka en spelare med kontrakt. Hoppas att klubbarna tar ansvar och tvingar spelarna till pissprov regelbundet kontraktet ut och om de någon gång visar positivt bör det resultera i löneavdrag/internavstängning

Tom Topp: Men innan vi totalt hänger Oskarshamn, hur agerade egentligen Timrå i frågan? Vissa här på hockeysnack indikerar att klubben visste om det här men spelaren fick fortsätta representera klubben ändå? Eller har jag missat något?

Olli Nomadinen : det handlar ju om att vara en förebild!-Ja men kolla på honom! Han kan ju gå ut och festa och ändå spela i SHL! Och klubben tycker också att det är okej! Är det såna signaler vi vill sända neråt till juniorer och pojklagsspelare?

Rip Kirby:
"Du bedrog oss supportrar, dina lagkamrater och alla tusentals hockeyungdomar som har dig som idol. Vilken lina blir det ikväll?"

thorwald: Artikeln är tre år gammal, men det torde vara helt uppenbart att Viktor Lodin har inte lärt sig ett skit. Han behöver få hjälp för att komma ur ett missbruk som det handlar om. Men vi tog upp det redan igår. Den viljan måste finnas hos missbrukaren själv.

Men det stannar ju inte här. Han är en profil i SHL och en förebild för barn och ungdomar i sin klubb. Han ska genom den spelare han är sälja biljetter åt sin klubb. Hur positiv blir bilden mot sponsorer när man behöver hantera detta igen? IK Oskarshamn kan inte sitta och låtsas som ingenting och säga att vi vänder blad. Man behöver våga ta detta på ett större allvar än vad Timrå IK uppenbarligen inte gjorde.

Lodin gör som han brukar, blåljuger och lallar vidare. Oink ger fegheten och naiviteten ett ansikte och tänker inte göra nåt eftersom "alla förtjänar en andra chans". De kan uppenbarligen inte räkna heller i Småland

Så jo, jag backar till ursprungsuppfattningen. En banderoll om Lodda Ladds linor när vi möter Oink vore helt på sin plats

Tikarn97: Det står ju visst att listan ska utredas "I den pågående rättegången avhandlas inte de misstänkta kunderna, men polisen i Sundsvall kommer senare att gå vidare och utreda listan. Enligt kommunpolis Henrik Blusi talar det mesta för att inbetalningarna rör narkotikaköp." www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/kEzERQ/shl-spelare-misstanks-for-narkotikakop-fore-match

En knarkare försvarar en annan knarkare alltså? Oväntat

Labban: Lite natt-trött nu tyvärr du har helt rätt, står inget alls om att köparna ska utredas och eventuellt dömas för brott, väldigt tråkigt!

Labban: Av intervjun att döma med Blusi så verkar det som att de ska döma köparna också eftersom att det har swishats olika summor till en "becknartelefon" med en och samma agenda, att köpa knark, hur det ska bevisas rent konkret det vette sjutton, lär nog bli som du skriver att de går på säljaren och inte köparna, vi får se framöver vad som sker!

Tikarn97: De som kommer bli dömd är väl inte brukarna främst, utan de som ingått i säljnätverken och pysslat med kriminell utpressning/våld m.m. Är heller inte särskilt förvånad över varken JO eller JE är med på listan, tyvärr. Man är ju medskyldig till all skit om man köper.

Det finns något som heter arbetsgivaransvar, även när det kommer till narkotikarelaterade överträdelser. Även LAS och anställningsskydd finns så det är inte bara att bryta kontrakt hit o dit, så IKO sitter med svarte petter. Det som möjligtvis kan ge dom rätt att ensidigt bryta kontraktet är om man anser att spelaren agerat på ett förtroendeskadligt sätt, och det måste nog till en fällande dom för att det ska ske. Sen kan man tycka vad man vill om vad L har gjort.

russkiy medved blyat: "lite rolig grej de där. Han måste väll ändå varit påverkad av något där? Eller ville han bara jävlas med mig? "

Jävlas med dig? Knappast. Påverkad? Vem vet, han verkar bara otroligt korkad, vem svarar ens supportrar online om sin kontraktssituation på det sättet?

Synct: lite rolig grej de där. Han måste väll ändå varit påverkad av något där? Eller ville han bara jävlas med mig? Sjukt oprofessionellt av en spelare av den klassen. Nästan som att skriva med en 12 åring. Oskarshamn kommer ju knappast stärka sitt märke med en sådan i klubben. Tack och lov att kapanen höll i de sista kronorna och värvade en lojal timråkille vid namn hållander!

Sputnik: Vi låter IKO ge han en 3:e chans så får vi se vart det slutar.

« · 2557298 · »