1150x200-tikenciggis_3mpQ6zqKhAln98v.png

Forum

« · 2812252 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Jag tycker Näkyvä har varit stabil, Eronen också för den delen
Kommentera

X-Län: Saxar lite axplock som jag postat innan.

"Kommer till 99.9 procents chans att ett backförvärv enligt Kimmo. Kan kryptiskt handla om Timmar, dagar eller vecka.. Kommer inte bli från Finland förmodligen då det kostar skjortan. Att köpa lös tex Läppenen resten av säsongen skulle kosta 1.5 miljon bara att köpa ut. Sen månadslönerna på det.
(Tillägg-Han har pokerface den lille luringen Kimmo)

Har kommit en bit på vägen redan med nästa års trupp
Har en del "klara" kontrakt. Räknar dock bort Hållander.

Kommer till nästa år enligt Jokinens önskan att byggas mer brett.

En backsida med 9-10 backar på kontrakt
Och 14-15 forwards. För att ha en riktig konkurrenssituation

Hade haft en het diskution med Jokinen bara en timme innan inslaget om att förbättra kring kosten i truppen. Att det förmodat då är lite slappt bland vissa spelare kanske?.."

"Jobbar dessutom på att få Jokinen att stanna mer långsiktigt än nästa säsong. Ett steg på vägen är att få en plats på Engelsktalande skola till sin dotter.

Make room säger jag bara. Väldigt angeläget för hela Västernorrland att Jokinen får hit sin dotter. 😉"
Kommentera

Zäta75: Jag hoppas du har rätt, men ser tyvärr ingenting som tyder på att han kommer lyfta sig. Han känns helt sopslut, helt ärligt. Just nu håller jag honom som Timrås sämste back.
Kommentera

DenRöda: är det någon som har plus på Aftonbladet och vet vad det sägs om Timrå i 60 min med?
Kommentera

DenRöda: Det räknar jag med att han är. Dock tror jag Näkyvä kan lyfta sig i slutspel och innan nu när Koivistu kommer in
Kommentera

Rip Kirby: Förhoppningsvis kan han visa sig vara klart bättre än Näkyvä.
Kommentera

DenRöda: Ja och rimligen ser man inte Koivisto som backpjäsen att bygga laget kring.
Kommentera

Rip Kirby: Kärpät kommer ändå bygga nytt inför nästa säsong.
Kommentera

Rip Kirby: Härligt! Kapanen visar nya färdigheter när han visst är en fena på att snoka upp sura sportchefer och hugga där 👌
Kommentera

DenRöda: Win-win. Alla tjänar på det. Kärpät diggar inte att Koivisto "ser om sitt hus", vilket man kan fatta. Koivisto har inga ambitioner att lägga ner. Där kommer Timrå IK/Kimmo Kapanen och tar chansen när den kommer.
Kommentera

Zäta75: Har Timrå gått ut med det? Har bara läst i st än så länge
Kommentera

Kalas
Kommentera

jens_88: Ömsesidigt beslut. Kärpät tog in Björk och Pokka medans dom sa att dom inte ville satsa vidare på Koivisto nästa säsong. Därpå skrev han på för Vasa. Och nu är vi här. Ingen har blivit sur.
Kommentera

0tto: okej! Men före det så satt han väl på läktaren i fyra matcher?
Kommentera

jens_88: där har vi det! Tack! Nu känner jag mig lugnare!
Kommentera

Tom Topp: Enligt Kärpäts Instagram så har han spelat i första samt andra backpar dom två senaste matcherna.
Kommentera

bar mofftak: När jag kollar på is.fi så hade dom en artikel om de.
"Enligt IS kommer Koivisto att flytta till Vaasan Sport nästa säsong. Parterna har redan skrivit under ett avtal.

Den 34-årige Koivisto har varit den bästa målskytten i Kärpät den här säsongen efter att ha gjort 3+18-21 på 39 matcher.

Koivisto uppfostrades av Sport och Vasas egen son, som spelade genom klubbens juniorfabrik och flyttade från klubbens Mestis-lag till KalPa 2012."

Kan vara att dom blir sur att han lämnar och bröt avtalet
Kommentera

bar mofftak: Nu är Koivisto 100% klar ❤💪🏼🙌🏻

Hoppas han spelar redan denna vecka mot Färjestad och Luleå
Kommentera

Tom Topp: Kan väl vara så att han meddelade att han inte ville använda sitt optionsår och att Kärpet hanterade det lika "bra" som DIF?.

Vi har ett rutinerat lag i alla fall.
Kommentera

Tom Topp: Kanske är för att denna affär varit på väg att bli klar ett tag och att man surnat till i Kärpät? Man har ju svårt att se att han inte platsar, bär ett "A" och allt.
Kommentera

Synct: lite orolig blir man!
Kommentera

Tom Topp: Hm, knepigt.
Kommentera

Synct: på läktaren i dom fyra sista matcherna!
Kommentera

lungan: Verkar ju vara en defensivt lagd back. Men förra säsongen så gjorde han ändå 2 pinnar mer än Nässén i liiga. 👀
Kommentera

timraw: borde vara sant,står tillomed i st nu. Men undrar varför han blev petad,verkar ju ha en del poäng gjorda
Kommentera

lungan: Han kanske har en SHL-klausul eller något?
Kommentera

Undrar varför Kärpet, släpper honom, deras poängbästa back, enligt EP?
Kommentera

Zäta75: håller med. Hoppas verkligen att det är sant för då ser jag inte längre några hål i vårt lagbygge och att vi faktiskt kan utmana i ett slutspel.
Kommentera

RunarUp: Rutin och defensiv kyla och stabilitet. Precis vad vi behöver inför ett slutspel! Jokinen borde ju veta precis vilken typ av back han är efter att ha mött honom i Liiga.
Kommentera

Olli Hahl: Haha. Kimmo har lite mer Pokerface än Nubben. Nästan dementerade ju att en back från Finska ligan skulle vara aktuellt. 😅
Kommentera

timraw: Bra med konkurrens bland backar. Kommer kunna bli fler skador. Inte en chans att Pilö boir 7e. Varit bland de bättre backarna

En backvärvning var ett måste efter att Strömberg gått sönder för resten av säsongen
Kommentera

Offerlamm: #27, #32, #37. Glory FUCKING days!
Kommentera

Mika Koivisto?! Otroligt, way to go Kapanen! Inför säsongen pratades det om att vi hade seriens sämsta backsida och nu har jag svårt att avgöra vem som blir vår sjundeback om alla är hela. Pilö? Känns hårt med tanke på formen.. Näkyvä? Inte särkilt troligt heller. Vilket lyxproblem!
Kommentera

Rip Kirby: GLORY DAYS
Kommentera

Offerlamm: "Finska föreningen" is back, and I fucking love it!
Kommentera

Offerlamm:
Om inte Olli blir kvar kan värva Karlin
Kommentera

Funderar på att betta på er imorgon. Tankar kring det?
Kommentera

Rip Kirby: men man undrar ju, varför blev han petad från Kärpät?
Kommentera

Zäta75: Kimmo sa att det var 99,9 % klart med nyförvärv.
Så blir spännande när detaljer kommer ut när han ansluter hur långt kontraktet är.

Riktigt bra måndag som livar upp.
Nykävä tror jag kommer bli bättre av detta med
Kommentera

Andersson: Bra med poäng och stor erfarenhet. Tror det var bland de bättre backar vi kunde få för tillfället
Kommentera

Woody Jokinen: Verkar inte vara "livsfarlig" offensivt med en massa mål från blå, men en hel del assist har han för vana att få till. Visst faen lovar detta mer?

Saatana perkele Kimmo Kapanen for president!
Kommentera

Offerlamm: Vilken måndag 🔥💓🔴⚪️🔴

"Timrå slår till med en riktig värvningsbomb! Backen Miika Koivisto är klar för Timrå Ik💣"

Jag skrev för några dagar sedan att jag tror och hoppas på Koivisto och så blev det 😃
Kommentera

Offerlamm: Ser ju fantastiskt ut på papperet åtminstone! När kan han tänkas vara klar?
Kommentera

Hur långt kontrakt tror ni han landar på då?
Alltså Miika Koivisto?

Denna säsong +1?
Kommentera

RunarUp: viktigt signal till truppen, men även till Jokinen om de förhandlar att stanna.
Kimmo fixar till Olli.
De säger Olli du har vårt förtroende, vi satsar.
Kommentera

Djurgårdarna ser ut som dom har käkat taggtråd ikväll eller så är det diarré som går i Löven… svårt att säga.
Kommentera

Synct: Förväntar man sig inte rock’n’roll så tror jag det kan vara en perfekt lösning för oss.

Stabil och pålitlig defensivt, och inte alls oäven offensivt. Han var bra i Växjö utan att sticka ut. Men å andra sidan var nog Lakers backuppsättning 22/23 den bästa SHL har skådat någonsin. Utan tvekan var det backarna som vann guldet åt dom .
Kommentera

Aljd: japp.19/20 lirade dom ihop.
Kommentera

Synct: snack om satsa på guld iår är inte bara tomt snack.
Dom går fan för det!
Kan någon skriva ut backparen vi kan ha nu?
Kommer se bra ut i text.
Kommentera

Aljd: Det här känns bra, känns inte som en superbillig utfyllnadsback direkt. 11p på 12 slutspelsmatcher ifjol t.e.x. Eller vad tycker du Modano? Just ja, du kan inte svara, haha!!!
Kommentera

« · 2812252 · »