1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 595636 inlägg · 6213 ämnen
« · 2872512 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2025-26
Tom Topp: Ja, jag kommer inte toksåga någon annan än Backlund. Oavsett i stort sett. Men nubben har kastats in i en omöjlig sits nu. Någon annans lag, baserad på tidigare SC och HTs tankar och idéer. Med det sagt vill jag inte och kommer inte lägga någon skuld på nubben.

Men det där ärkesvinet Backlund kan ju flyga och fara. Det är ju totalt jävla kaos i klubben och han tycks inte förstå detta.

barafakta: ja det spelar stor roll. För alarmen kommer från den upplevda personens känslor. Är du bortskämd kan minsta grej vara ”behandlas dåligt”.

Och varför säger du det nu när han lämnar? Då är du inte en människoälskare om du är tyst och skiter i dessa påhittade spelare så länge han är kvar istället för att slå larm.

OlliOlla: Menade mest om det var så att Jokinen lämnade för att vi är ett sjunkande skepp(ekonomiskt)
Vilket jag tyckte florerade som ett vagt rykte härinne innan.

Vad gäller Sandra så vet jag inte nånting. Läste bara att det nämdes på X.

OlliOlla: spelar det någon roll vem som behandlats dåligt? Faktumet att det skett är problemet.

-Sputnik-: har helt missat detta. När fick Sandra gå?

Jag väntar med att såga tills jag får se ersättaren! Och då skulle jag gärna se en påläggskalv till Nubben också!

-Sputnik-: Jokinen hade 2+1 och laget är i princip klart för kommande säsong. Varför skulle Jokinen bry sig om ekonomin då? Bara att lämna på optionsåret efter 25/26 isåfall. Nej det är högsta hönsen i Timrå IK som ställt till det som vanligt.

-Sputnik-: det handlar inte om klubbens ekonomi

-Sputnik-: Instämmer. Skvaller nummer ett i mitt sammanhang handlar helt om att stålarna är slut och att det fått finnarna att dra. Hoppas innerligt att detta är bara just skvaller.

Octagon: är så förbannad trött på denna dåliga styrning. Hur kan man tappa sportchef och huvudtränare i ett bräde?
Klubben för inbördes beundran, här kommer Timrå

-Sputnik-: Skaplig parodi om detta stämmer. Men har vår fysiktränare Sandra fått gå för att Jokinen inte var nöjd med fysiken? För att sedan själv bara lämna skiten?

Tycker Sandra visat att vi varit rätt bra tränade. Framförallt första hemvändarsäsongen, där vi var starka i alutet av matcherna. Och vi dessutom vann rätt många övertidsmatcher.

barafakta: oliver Johansson eller? Som verkar vara mer bortskämd än bortskämd. Var det han som blev behandlad dåligt? Unga talanger vallfärdade hit och Nässén följde med. Dahlén som inte kan vara oärlig har hyllat sönder honom.

Ah ska vara OJ då. Kanske Lander har varit lite putt. Resten är skitsnack.

Puckat: skulle de va något negativt menar du? Dom har väl inte varit överdrivet tränade i år? Soppatorsk efter två perioder

barafakta: vilka spelare blev behandlade dåligt ? Då dolde dom det väldigt bra om det är nått du vet om ?

Octagon: Förstår om du inte kan säga vad som helst. Men kan du ge lite lugnande besked att detta inte handlar om klubbens ekonomi etc?

Octagon: Om OJ inte ville offentliggöra förhandlingarna så förstår jag att ni hade ett problem. För det kan väl inte tänkas att någon läckte för att skynda på ett avslut...

Octagon: LÄGG NER DU VET MYCKET VÄL ATT JAG TALAR SANNINGAR!!! Tänker inte bry mig mer om ditt patetiska försvar av dig o Backlund!

Octagon: och du hakar upp dig på petitesser. Det är verkligen inte majoriteten av allt gnäll här. Att ni skulle komma ut med information snabbt att han lämnar.

Däremot info om varför han lämnar. Varför alla lämnar som måste ha en nära relation till eran totalt värdelösa ledning. Ni måste verkligen vara totalt värdelösa och otroligt jobbiga att ha runt sig. Alla drar, ni ör kvar.

När kommer tallarna förresten? 2035 i div1?

Stefan Hedlund hade varit en rolig outsider som ny tränare

modomille: Karlin gjorde revolution mot shl och tog fart till HA!

Rip Kirby: Finska tränare och sportchefer i Timrå ik och svensk hockey....Belackarna och skrockarna fick helt rätt....
låt oss aldrig aldrig se det igen.

JonteD: Ville du träffas och reda ut begreppen? Skicka ett dm så kanske vi kan slippa detta på HS

Jag antar att Ponsse, som klev in som sponsor. Som dessutom skulle utöka sponsringen denna säsong också drar sig ur nu?
Jävla bajsmacka till torsdag...

Men som trogen supporter i Timrå så vet man att man aldrig får vara lycklig 🙄

bar mofftak: Nu tror jag inte hissen gick enda upp... Tänk ett varv till. Vad tror du händer om klubben skulle förhandla med en spelare, sponsor eller tränare och basunera ut det innan avtalet är klart? Ingen skulle vilja förhandla med en sådan part. Ingen. För det är inte seriöst.

Octagon: Jaha du e här o försvarar dig själv o Backlund som vanligt!!!! Kanske du e lite skyldig elr????
Du gav dig ju på mig tidigare när ja talade om lite sanningar!!!!!!!🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬

Red Bulls: "Finska tränare fungerar aldrig i SHL." Vi gjorde väl ett gott försök att slå hål på den så kallade myten innan säsongen. Men hualigen vad vi bedrog oss...

modomille: Revolutionera hockeyallsvenskan ni.

bar mofftak: Jag har jobbat med avtalsförhandlingar hela mitt yrkesliv. Man kan inte släppa något innan allt är klart.

bar mofftak: Ett litet utdrag från Sanny:
”Det här vad det värsta tänkbara som kunde hända för Timrå som andades en optimism och framtidstro under Jokinens ledning. Det är också faran när allt vilar så tydligt i en enskild persons händer. Nu känns allt plötsligt raserat och nästintill bortkastat.

Utan att ha all fakta på borde så kan jag inte komma runt att det ändå är ett form av svek från Olli Jokinens sida. I en tid när lojaliteten från spelare går att ifrågasätta så är det märkligt hur en så viktig person, som trots allt skrev på ett tvåårskontrakt i fjol, kan lämna efter endast en säsong. Det lämnar en bitter eftersmak på något som hade potential att bli riktigt bra.”

Octagon: fy fan vilken tränare blir det nu ,Perra hockydum eller Fredde fågelholk eller trötter Ante .Blir hocky allsvenska med Modo om två år!!

JonteD: Madsen och Marklund tar över. Jokkinens lön går till en riktig toppback. Laget är så pass rutinerat att de klarar detta själv. 🙂

Vi borde hjälpa Modano att hitta Ollis kommentarsfält på Instagram.

bar mofftak: Nej det kan man inte göra eftersom det påverkar förhandlingen. Parter i liknande situationer vill inte offentliggöra något innan man är överens. Tråkigt dock med läckor.

någon som har skärmbilder på denna?

KulltorpsOlli: Om inte Backlund med styrelse avgår med omedelbar verkan så tänker jag inte va me längre o o om Ante kommer tillbaka då vet jag en som drar obönhörlig en!!!!😎😎🤬🤬🤬🤬

Puckat: men vad faan! Det verkar vara mer än en hund begraven här!

Synct: det kanske går att lösa med utköp som Ollikollit?

Två tränare nu som antingen fått lämna Timrå. Ofrivilligt och frivilligt. Men båda gånger har det läckt ut till media. Jösses. Måste ju vara någon amatör i ledningen som sprider sånt utåt.
Man kan tycka att efter första gången det läckte ut så borde de haft en åtgärdsplan ifall det händer igen. Men icke. De blev helt tagna på sängen än en gång. Amatörer.

Octagon: Jag tänker att då kan man väl inte vara helt överraskad över att det läcker ut. Det går trots allt att publicera information även innan ett avtal är färdigt. Det kan t.om. vara bra eftersom det finns en viss historik av att saker läcker ut eller hur?

bar mofftak: Jo det stämmer. Och idag kom man överens. Vad är oklart?

Puckat: utveckla gärna?

Jag känner bara att varenda finnjävel kan dra fullständigt åt helvete. Fullständiga jävla mardrömmar till spelare och bara en jävla massa floskler från den där pajasen till tränare. Ingen är större än våran förening, exakt ingen.

Och alla ni som gnäller på föreningen, vad fan ska dom göra när varenda jävel plötsligt för hemlängtan från ingenstans? Ilskan ska riktas åt ett håll enbart och det är till dom två människorna som nu lämnar föreningen i sticket.

Nä fy fan, nya tag med något svenskt ungt nu istället vore på sin plats. Hoppas inte alla spelare som långansiktet lyckades locka hit blir allt för besvikna, vi får se till att hitta något fräscht och nytt till tränare istället som verkligen vill vara här.

modomille: och gamarna flockas redan ser jag!

Olli Hahl: Kan det inte vara så att Jokinens nya klubb läckte? Måste ju inte vara Timrå.

Otroligt om det fallerade pga svensk skolbyråkrati…

Octagon: Vem rallade till AB? Det undrar man ju isf.
Nu vill man ha alla kort på bordet för vi supportar har börjat lessna nåt otroligt över det som händer just nu.
Och inga floskler, tack!

Octagon: Så det där med tidigare i veckan stämmer inte? Nåja. Alla gör väl så bra de kan.

Gavve: Dock så ville ju Jokinen få in dottern på en Engelsktalande skola. Vilket det inte fanns plats på förra säsongen. Dock så visste ju Jokinen prenisserna när han skrev på sitt 2+1 kontrakt. Nog hade han kunnat offrat en säsong till och satt klubben i en bättre sits att hinna hitta ersättare. Väldigt illa skött att komma så här plötsligt. Efter att ha handplockat massa spelare efter sin filosofi.

I USA/Kanada så skulle ju familjen hänga på givetvis.

Tom Topp: Olli har sett till så Sandra inte kommer vara fystränare nästa säsong också..

Synct: Exakt, Jokinen förtjänar ingen avtackning. Han gjorde en halvt misslyckad säsong i klubben och bröt sedan kontraktet på kort varsel, jag hoppas man inte lät honom slinka ur kontraktet gratis. Sen hoppas jag alla kan försöka komma ifrån tanken av Olli Jokinen som en finsk jesus, han är en dussintränare med visioner. Han kunde aldrig fylla ut SHL-kostymen, vi blev subjektet för ett absurt experiment.

barafakta: Möjligt. Sanny verkar dock inte ha hört ett ord om det.

« · 2872512 · »