1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 595842 inlägg · 6213 ämnen
« · 2872612 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2025-26
Olli Hahl: två drömnamn enligt mig! Men Stridh blir nog för dyr, om han inte är nöjd med att avsluta med ett smguld där uppe förståss!

Villervalla: Hejdå Dahlén… mao
Och typiskt Timrå… 1 steg framåt och 2 steg bakåt.

Olli Hahl: Därför jag tror på att Ante återkommer, snabb lösning, hjärta för klubben och med det utbud som finns.

Octagon: det här är oklart. Vad säger du om det?

”Innala säger i mail att beslutet har vuxit fram i öppen dialog, Backlund säger i Expressen att beslutet var helt överraskande och inget dom vetat om. Det är Timrå IK för mig det.”

Blake Slåhan: Mjo det var en av alla grejer på slutet som fick mig att tvivla på att han har vad som krävs.

Att vi tappar Jokinen är inte mitt bekymmer. Det är att han lämnar i sämsta möjliga tillfälle på året, på väldigt kort varsel.

Nubben sitter i en riktig skitsits. Dels för att det inte finns många vettiga lediga, plus att det skall vara en som passar in med lagbygget och som spelarna själva vill spela under.

Fattas bara att våra nya spelare vill lämna för att de känner sig förda bakom ljuset.

OlliOlla: Kan Henrik Stridh komma hem som huvudtränare? Lämna Luleå som assisterande?
Karlskogas tränare? Dom är ju ett pain in the ass lag på isen.

Blake Slåhan: Helt ärligt så tror jag inte en jävla tränarlön är Ollis drivkraft. Tror inte han behöver hålla på med sådana futtiga knep för att ha råd att ställa mat på bordet+lite guldkant. Nä jag har min killgissning klar och den är lika klassisk som enkel; Fruntimret har lessnat. Antingen flyttar du hem eller så blir det skilsmässa. Kan tänka mig att de slitit hela året med den biten och att de nådde vägs ände. Konstigare saker har hänt än att nån värderat sin relation högre än sin karriär. Särskilt när man är ekonomiskt oberoende

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: ännu större anledning att förlänga med Juel. Om det nu går i närtid efter i dag.

OlliOlla: Nä det känns som att vi måste lösa ut någon tränare från HA! Och det kan bli dyrt!

Viktigaste just nu är ju att få en ny huvudtränare på plats så fort som möjligt.
Tycker personligen att ett namn som Roger Forsberg vore lite spännande i detta läge ändå.

-Sputnik-: Så Jokinen kunde inte själv avgöra när vi behövde ta en timeout och han kunde inte själv avgöra i vilket fysiskt skick spelarna var i? Vilken demoncoach! Nä vi ska nog i förlängningen vara glada att vi inte är ett experiment som roddas av en rookie coach.

Blake Slåhan: Han har väl spelat in typ 600 miljoner i NHL så jag tror inte han behöver lön.

Karlsson74: Tycker du det verkar som att Olli har agerat rätt?

Olli Hahl: kan inte komma på ett enda namn som känns spännande och realistiskt just nu men Kommer på flera potentiella tränare som jag absolut inte vill se. Tex Peter andersson, Pennerborn, Ante, Montén, Challe, osv osv. Oddsen är inte på våran sida just nu.

Olli Hahl: Tänker angående Jokinen att det kan ju vara så att han helt enkelt körde ett ”byta jobb och få upp lönen”-trick? Han coachar ett mediokert lag i en medioker liga, sen får han med hjälp av kvacksalveri och löften om revolutionerande spelidé ta över Timrå IK (som lite naivt sväljer allt med hull och hår men det är ok för det gjorde övriga Hockeysverige också). Han kör en säsong som ur ett finskt Liiga-perspektiv var helt ok. Nu får han jobb i en finsk toppklubb i en medioker liga och han kanske har dubblat sin lön? Planen kanske aldrig var att röra sig utanför Finland på längre sikt? Jag tror inte han själv tror på att han nånsin ska få coacha en NHL-klubb.

X-Län: Han har gått igenom det där. Han lät bland annat spelarna själva få välja att inte ta timeout i match nr 3 mot Frölunda.

Plus att han lyssnat på folk inom föreningen, som sagt att vi aldrig varit så bra tränade etc. Då han därav sa att han släppt på garden lite och kanske gått ner nån procent på intensiteten på träningarna etc. Varav en av hans bekanta inom hockeyvärlden, varit på besök och ärligt sagt att en av våra träningar håll låg kvalitet och inget som Jokinen vanligtvis hade varit nöjd med. Men att han varit lite förblindad av andra vad andra inom föreningen sagt etc.

Den här låten summerar dagen för mig iaf.

Blake Slåhan: Beror på vem vi kan få…
Jag är livrädd för nån Perra fågelholk… eller hallå? Montén som står där.
Nä det här blir inte roligt för Nubben. Mannen som ska styra upp allt igen.

Enligt vår vän Backlund är Mika kvar..."han har kontrakt". Jaha? Hade inte Jokinen kontrakt?
Har inte Mika råd stt lösa ut sig från sitt ?

Olli Hahl: Men ”Jokinens hockey”? Hur speciell var den egentligen? Jag tror nog spelarna klarar av att spela under en annan coach som ena dagen vill checka stenhårt med alla tre forwards och andra dagen spela ”deeeeeefence deeeeefence deeeeeefence”

Johan J: "Niklas Eriksson måste vara en av de mest osympatiska tränarna på elitnivå i Sverige."

JonteD har då skrivit minst 60-70 gånger härinne att han är en oerhört sympatisk person. Nu blir det gurgel!

Man undrar hur det här påverkar spelarna? Ja hela föreningen? Värvningarna är ju gjord efter Jokinens hockey också får vi Perra Montén lookalikes som tränare istället.

Hej HA 👋

Karlsson74: host host Erixon

JonteD: Niklas Eriksson måste vara en av de mest osympatiska tränarna på elitnivå i Sverige. På vilka grunder vill du ha honom som huvudtränare i Timrå IK.

Jåkkinen:
jokinen sa att han ångrat att han lyssnat för mycket på andra efter uttåget emot Frölunda.Undrar vad han menade där.

Jåkkinen: inte märkligt alls ..lägg till de senare årens återkommande skandaler dåliga rekryteringar och sen att man inte ens äger frågan när tex den mest hypade tränaren på år och dag lämnar? ..att äga komunikationen med sina klubbens supportrar tex. Att vara först på bollen verkar inte vara något som de jobbat speciellt hårt på ..

Fattas bara att Huss slutar också. Då är det kört på riktigt.

kaofl: Tänkte just på det. Backlund säjer i intervjuen med Expressen "att det är mycket fys i början" Med vem om inte med Sandra ?

Håkkybåkky: Jag kan säga så mycket att det här kom som en blixt från en klar himmel för samtliga inom Timrå IK bara häromkvällen. Om det är missnöje över Timrås ledning, Timrås framtida satsning eller whatever så är det inget Olli yppat innan. Då har han burit på det inom sig och inte visat nåt sånt missnöje för att helt plötsligt en kväll droppa bomben för sin chef. Jag vet att "familjeskäl" är en förklaring som förmodligen också är sanningen. Däremot är väl "hemlängtan" mer en omskrivning. Min killgissning utifrån vad jag vet, men nu spekulerar jag, är att nåt i väldig närtid har tillstött i Ollis privatliv som fått honom att ta det här beslutet

Red Bulls: Ja jag tycker synd om Nubben! Det här sätter honom i en jävla sits! Men jag hoppas på att det här blev jäkligt dyrt för Jokinen! För det kommer att kosta om vi ska lyckas få hit en kompetent tränare den här tiden på året!

kaofl: Tack för svar! Mycket lösa påhitt som florerar just nu. Bra med tydlighet!

Blake Slåhan: Exakt så. In Nubben we trust!

Labanlasse: kontrakt inom hockeyn verkar bara gälla klubbarna, tex om man sitter med skidyra kontrakt på spelare som väljer att bara sitta av dessa. 🙄

Håkkybåkky: Exakt o precis! Det är Olli som bär skulden. Ingen annan.
Så var det med den ”thinking cap on”.
Hejdå Olli 👋👋
F***** F***** F***** ggr 57.

Ett uttalande av Olli i media skulle man ju vilja ha iaf. Det borde väl komma, är väl det minsta man kan begära av honom, en liten förklaring.

Håkkybåkky: Märkligt att det ska kastas skit på styrelsen i detta fall. Spelar ingen roll om så gud och hans söner suttit på kontoret när Olli väljer att agera svikare.

Red Bulls: Otack är världens lön. Supportrar som hånar nubben och kastar yxan i sjön för att just HAN är kvar efter det här, dom borde verkligen se sig i spegeln. Nubben ska alltså för femtioelfte gången försöka rädda klubben efter att andra svikit, han borde inte få spott och spä, han borde få en staty upprest, redan på förhand.

Blake Slåhan: Du fattar väl vad jag menar?

Labanlasse: glömde bort tränaren Monten är ju inte heller bra men billig allsvenskan nästa

-Sputnik-: Det här med att Sandra ska lämna är något påhittat, hon är kvar och ska ingenstans.

Aja Nubben fixar detta, han är rutinerad. Finns dom som har det värre - vara modolid och spela i HA. Där snackar vi nattsvart.

BlackBay: Bara att fråga spelarna om de vill ha timeout i match 3 mot Frölunda säger mycket.

Sune: Kontrakt inom hockeyn verkar vara totalt meningslösa för spelare, coacher, sportchefer och klubbar. Gör om systemet till tillsvidareanställning med tre månaders uppsägningstid åt alla håll, dock får man inte gå till en direkt konkurrerande klubb i samma serie under samma säsong.

-Sputnik-: verkar som att de inte kände till att Olli tänkte dra, till skillnad mot situation med Kapanen.
Tycker detta förstärker bilden av att Olli agerat jävligt pissigt.
Hur fan kan man bara ta och dra från ingenstans, sätter ju Timrå i en skitsits.

Mika lär nog inte bli kvar, han har ju följt efter Jokinen tidigare så.

I övrigt så gav inte intervjun så mycket mer information. Vi skulle behöva läsa en intervju med Nubben inom en snar framtid, den stackaren som får lösa det här jävla kaoset som finnarna har lämnat till honom. Nä fy fan så irriterande det här är. Vid närmare eftertanke så får gärna Hyvärinen flytta tillbaka till Finland också, vi har fått nog av finnarna nu.

Gavve: om han blir kvar kanske man kan flytta upp han istället och köra Mika och madsen för Mika tänker väl hockey på samma sätt som Olli ?

Andersson: Skulle vilja ha Nicklas i öret!!

SebastianH: hela ledningen är ju kass egentligen. Mins hata Modo grejen i höstas. Som var så illa skött at hela hockeysverige garvade och fnissade åt oss. Året före var det väl nån grej med damlaget .. inte utan att man undrar vad kommande hockeysäaong har för hockeyskandal att bjuda på.

Gavve: Jo, vi läste precis detta. Tack ändå.

OlliOlla: slå larm? Skulle jag ha ringt polisen eller vad pratar du om?

Inget tvång att tro på det jag säger, men du svarar inte med något konkret förutom att du bara verkar arg.

« · 2872612 · »