1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 595842 inlägg · 6213 ämnen
« · 2872670 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2025-26
Gooode: Vet inte hur hans kontrakt såg ut, men har man tillbringat så många år i NHL borde man kunna respektera ett kontrakt. Ingen skräll när han skrev på, att familjen var på andra sidan Bottenviken. Men, hoppas ni får Östman

Niikeliito: Henrik Stridh kan ta SM guld nu, sen känner han sig nöjd och kommer hem!

Barkborren: Nubben vid förhandlingsbordet.

Truppen är ung och orutinerad, det är inget att hymla med.
Många måste ta stora steg och hela den biten.

Expressen:

Jokinen: ”De blev chockade”
– Jag har funderat på den här lösningen länge. Att vara borta från familjen är inte lätt. Det är inte en normal situation att arbeta på distans i fyra år och vara borta från människorna du älskar.

Jokinen säger att avskedet kom som en överraskning i Timrå.

– Ja, de blev först chockade i Timrå-organisationen när jag meddelade att jag ville lämna. Men medmänskligheten kom snabbt. De förstod min situation och hade mot slutet av säsongen märkt att något tyngde mig.

Vidare meddelar finländaren att han inte haft kontakt med HIFK eller någon annan klubb, men att han tror att han kommer att träna ett lag nästa säsong.

Expressen plockar fram 13 namn som kan tänkas bli aktuella när Kent ”Nubben” Norberg nu ger sig ut på jakt.

✓ Oväntade namnet – som kan ske trots kontrakt
✓ Kan bli nödlösning i ett år
✓ Interna lösningen
✓ Mannen som supportrarna inte har glada minnen från
✓ Succétränare som fortfarande är ledig

Morten Madsen, 38
Senaste uppdrag: Assisterande tränare i Timrå 24/25

Challe Berglund, 60
Senaste uppdrag: Huvudtränare i Leksand 24/25

Fredrik Andersson, 57
Senaste uppdrag: Assisterande tränare i Modo 24/25

Henrik Stridh, 56
Senaste uppdrag: Assisterande tränare i Luleå

Viktor Stråhle, 35
Senaste uppdrag: Huvudtränare i Björklöven 23/24

Johan Pennerborn, 53
Senaste uppdrag: Huvudtränare i JYP (Finland) 24/25

Ante Karlsson, 56
Senaste uppdrag: Huvudtränare i Linköping 24/25

Hans Wallson, 58
Senaste uppdrag: Huvudtränare i Nidaros (Norge) 24/25

Tomas Montén, 47
Senaste uppdrag: Assisterande tränare för Zug (Schweiz) 24/25

Håkan Åhlund, 57
Senaste uppdrag: Huvudtränare i Rungsted (Danmark) 24/25

Tero Lehterä, 53
Senaste uppdrag: Huvudtränare i Oskarshamn 24/25

Tommy Samuelsson, 65
Senaste uppdrag: Huvudtränare i Nybro 24/25

Viktor Tuurala, 36
Senaste uppdrag: Huvudtränare i Kalmar 24/25

-Sputnik-: nu är vi utan tränare och hela den biten....

Nisse1: Intressant att se hur attraktiva vi är bland tränare nu.

Nubbens förhandlingar lär ju inte vara jättelätta.
När tränarna kollar på vår trupp och ser hur många spelare som MÅSTE ta kliv för att vi inte skall spela kval.

-Sputnik-: nu vet jag inte vad du har titta på för hockey? .men kan ju inte direkt påstå att Brynäs spelar dödgrävarhokey direkt..
Men som du säger. En bra backsida krävs om man ska gå långt .det har iaf både Brynäs och Luleå.

Olli Hahl: fast kommer du som Rokie till..NHL är väl allt stort hela tiden..och så det blir inte riktigt samma sak om nån legendar försvinner .. när det finns sex sju till i samma lag..😂

-Sputnik-: kom upp i flödet. Därav min fråga. Ö.h.t. ingen fd. Timråtränare tack.

Karlsson74: Rent spontant. Kolla in vilka lag som lyckats ta sig till final i år. Dödgrävarhockey men 2 lag med bra backsidor.

In your face var ren skitsnack som visade sig vara mer vackra ord än nått som står ut i SHL.

Skall vi ta några steg så är första steget att börja förstå vilten av att bygga en bra backsida för den moderna hockeyn som spelas.

Spontant så skiter jag i om vi får in en tränare som vurmar för gladhockey. Spelare kommer få testa på NHL spel ändå. Sen kan vi mer än gärna spela en intensiv hockey för det! Inte så låg nivå som Växjö. Det finns gränser!1!1

Karlsson74: Dom får se det som en lärdom inför NHL där det bryts o trejdas hel vilt 🤪

Villervalla: ynklig människa! Ingen ryggrad alls!

Karlsson74: spelare som dessutom kan ha valt en lite lägre lön för att få spela under Jokinen. Ja dom lär vara glada till seriestarten.

bar mofftak: Nej det har du så klart rätt i. Jag hade väl glömt bort att han faktiskt tjänade pengar i karriären när jag såg hans dresscode när han stod i vårt bås.

Villervalla: Nu fick vi våran efterlängtade BOMB.
lite negativt kanske

Sandra blir kvar, man ska inte tro på allt som står på X..

Karlsson74: Vill inte håna, men Olli är väl en mini-Trump. Mycket snack......

Trodde Ni hade laget för kamp om guldet, vilket ni hade

Smörgåsen : Hmm, verkar som det var klart i Finland innan det kom ut. Nu vet vi vart AB fått uppgifterna ifrån.
Uppladdat:

500x0-screenshot20250424-193707.png

Olli Hahl: undrar hur sånna som Genborg och Eriksson tex tänker..De kommer hit med förhoppning om att få spela under den store NHL legendaren Jokinen, spela en NHL inspirerade "in your face hockey"..Med förhoppning om.att spela under en coach som kan snacka in vilken spelare som helst i NHL.....å så blir det något annat...tex Ante Karlsson eller någon ännu mer okänd? Nån som ständigt pratar om att ta betalt . Vem vet .. kanske blir en helt annan typ av hockey?
Snacka om att många nyförvärv nog kan känna sig lite smålurade.

Villervalla: Vore ett jävla självmål isåfall. Fyfan.

Nisse på Mon or: Nej nej nej! Inte Roger Forsberg. Klappkass!

Tobbek: Kan inte se Roger Forsberg kliva ut ur skuggan från Marko Tuurula. I så fall är det teamet Tuurula/Forsberg som tas in.

tjobba: Tim Erixon tar klivet in i båset? Nu rullar tränar tombolan, måtte det inte bli HV av alltihopa.

OlliOlla: Vi fick beskedet i början av denna vecka.

Tobbek: är Roger Forsberg bättre som coach nu än 14/15, 15/16 och 16/17?

Villervalla: Förhoppningarna: Klas Östman/Martin Filander. Det troliga: Challe/Ante/Molinder.

Jåkkinen: Svinet Jokinen förhandlar bakom ryggen på klubben han har kontrakt med och meddelar klubben att han vill lämna när han fått klart med HIF. Han skiter fullständigt i att han lämnar klubben i en riktig skitsits.
JOKINEN DU ÄR EN SVIKARE, ETT SVIN!

Olli Hahl: två drömnamn enligt mig! Men Stridh blir nog för dyr, om han inte är nöjd med att avsluta med ett smguld där uppe förståss!

Villervalla: Hejdå Dahlén… mao
Och typiskt Timrå… 1 steg framåt och 2 steg bakåt.

Olli Hahl: Därför jag tror på att Ante återkommer, snabb lösning, hjärta för klubben och med det utbud som finns.

Octagon: det här är oklart. Vad säger du om det?

”Innala säger i mail att beslutet har vuxit fram i öppen dialog, Backlund säger i Expressen att beslutet var helt överraskande och inget dom vetat om. Det är Timrå IK för mig det.”

Blake Slåhan: Mjo det var en av alla grejer på slutet som fick mig att tvivla på att han har vad som krävs.

Att vi tappar Jokinen är inte mitt bekymmer. Det är att han lämnar i sämsta möjliga tillfälle på året, på väldigt kort varsel.

Nubben sitter i en riktig skitsits. Dels för att det inte finns många vettiga lediga, plus att det skall vara en som passar in med lagbygget och som spelarna själva vill spela under.

Fattas bara att våra nya spelare vill lämna för att de känner sig förda bakom ljuset.

OlliOlla: Kan Henrik Stridh komma hem som huvudtränare? Lämna Luleå som assisterande?
Karlskogas tränare? Dom är ju ett pain in the ass lag på isen.

Blake Slåhan: Helt ärligt så tror jag inte en jävla tränarlön är Ollis drivkraft. Tror inte han behöver hålla på med sådana futtiga knep för att ha råd att ställa mat på bordet+lite guldkant. Nä jag har min killgissning klar och den är lika klassisk som enkel; Fruntimret har lessnat. Antingen flyttar du hem eller så blir det skilsmässa. Kan tänka mig att de slitit hela året med den biten och att de nådde vägs ände. Konstigare saker har hänt än att nån värderat sin relation högre än sin karriär. Särskilt när man är ekonomiskt oberoende

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: ännu större anledning att förlänga med Juel. Om det nu går i närtid efter i dag.

OlliOlla: Nä det känns som att vi måste lösa ut någon tränare från HA! Och det kan bli dyrt!

Viktigaste just nu är ju att få en ny huvudtränare på plats så fort som möjligt.
Tycker personligen att ett namn som Roger Forsberg vore lite spännande i detta läge ändå.

-Sputnik-: Så Jokinen kunde inte själv avgöra när vi behövde ta en timeout och han kunde inte själv avgöra i vilket fysiskt skick spelarna var i? Vilken demoncoach! Nä vi ska nog i förlängningen vara glada att vi inte är ett experiment som roddas av en rookie coach.

Blake Slåhan: Han har väl spelat in typ 600 miljoner i NHL så jag tror inte han behöver lön.

Karlsson74: Tycker du det verkar som att Olli har agerat rätt?

Olli Hahl: kan inte komma på ett enda namn som känns spännande och realistiskt just nu men Kommer på flera potentiella tränare som jag absolut inte vill se. Tex Peter andersson, Pennerborn, Ante, Montén, Challe, osv osv. Oddsen är inte på våran sida just nu.

Olli Hahl: Tänker angående Jokinen att det kan ju vara så att han helt enkelt körde ett ”byta jobb och få upp lönen”-trick? Han coachar ett mediokert lag i en medioker liga, sen får han med hjälp av kvacksalveri och löften om revolutionerande spelidé ta över Timrå IK (som lite naivt sväljer allt med hull och hår men det är ok för det gjorde övriga Hockeysverige också). Han kör en säsong som ur ett finskt Liiga-perspektiv var helt ok. Nu får han jobb i en finsk toppklubb i en medioker liga och han kanske har dubblat sin lön? Planen kanske aldrig var att röra sig utanför Finland på längre sikt? Jag tror inte han själv tror på att han nånsin ska få coacha en NHL-klubb.

X-Län: Han har gått igenom det där. Han lät bland annat spelarna själva få välja att inte ta timeout i match nr 3 mot Frölunda.

Plus att han lyssnat på folk inom föreningen, som sagt att vi aldrig varit så bra tränade etc. Då han därav sa att han släppt på garden lite och kanske gått ner nån procent på intensiteten på träningarna etc. Varav en av hans bekanta inom hockeyvärlden, varit på besök och ärligt sagt att en av våra träningar håll låg kvalitet och inget som Jokinen vanligtvis hade varit nöjd med. Men att han varit lite förblindad av andra vad andra inom föreningen sagt etc.

Den här låten summerar dagen för mig iaf.

Blake Slåhan: Beror på vem vi kan få…
Jag är livrädd för nån Perra fågelholk… eller hallå? Montén som står där.
Nä det här blir inte roligt för Nubben. Mannen som ska styra upp allt igen.

Enligt vår vän Backlund är Mika kvar..."han har kontrakt". Jaha? Hade inte Jokinen kontrakt?
Har inte Mika råd stt lösa ut sig från sitt ?

Olli Hahl: Men ”Jokinens hockey”? Hur speciell var den egentligen? Jag tror nog spelarna klarar av att spela under en annan coach som ena dagen vill checka stenhårt med alla tre forwards och andra dagen spela ”deeeeeefence deeeeefence deeeeeefence”

Johan J: "Niklas Eriksson måste vara en av de mest osympatiska tränarna på elitnivå i Sverige."

JonteD har då skrivit minst 60-70 gånger härinne att han är en oerhört sympatisk person. Nu blir det gurgel!

Man undrar hur det här påverkar spelarna? Ja hela föreningen? Värvningarna är ju gjord efter Jokinens hockey också får vi Perra Montén lookalikes som tränare istället.

Hej HA 👋

« · 2872670 · »