1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 595942 inlägg · 6213 ämnen
« · 2873783 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2025-26
OlliOlla: VÄLKOMMEN Albin!

OlliOlla: Blir bra med sundin ...även fast det inte kom som någon överraskning och antagligen är något som varit klart rätt länge. Ingen topback.men blir nog en stabil pjäs på sikt .som alla andra värvningar på backsidan hitills .
Det jobbiga med att ha Timrå IK som lag är att precis alla silly överraskningar hitills varit av grav negativ karaktär .
Då tänkte jag upp inte på Levinsson direkt som ju ändå var någon form av "old school silly".. utan tänkte på helt andra saker.

Timrå+Sundin = sant

Jadu: att det skulle vara den mest symptomatiska Nubben-värvningen någonsin, vad skulle det bli, tredje gången Nubben värvar FW?
Som billig-ish utfyllnadsback som köper sin roll? Visst, kör på! Men lägger hellre pengarna på en klassback.

FrOllik: ingen alls i så fall.Om det nu skulle vara av den anledningen.. vilket jag heller inte tror.

Sv: Apropå nånting...
Timrå IK Support : Fantastiskt😂

JonteD: ska han lämna för att Jokinen inte blir kvar?
Vad är det för karaktär!

-Sputnik-: Vi får väl se hur de går beror väl lite på vilken tränare vi får o hur han tagit all turbulens just nu men han säger inget till jag 😎🇺🇿

Jadu: Tja, han kanske har mognat som både spelare och person nu....vissa skills hade han absolut

Timrå IK Support :
Det blir Axel Rindell-derby mot Leksand om man ska tro det här!

Zäta75: Vad hade folket tyckt om Filip Westerlund?
Uppladdat:

500x0-img3678.jpeg

Hoppas Timrå IK möter Frölunda i i SHL-Premiären i höstens 😅😅
Uppladdat:

500x0-fbimg1722283301243.jpg

Puckat: Ja, det finns risk att Dahlen drar nu också. Vi får se. Instagram.kan också vara pga att han får mycket frågor om Jokinen just nu det är oklart.

Även om jag inte gillar Djurgården är det väntat att det går upp. Nu kan man se två Timråmatcher per år i Stockholm iaf. Många so. Bor i Stockholm eller i närheten är nog glada över det

OlliJanne: Helst inte. Har vi inte såna spelare redan?

Puckat: Läste det också förut, att han tagit bort Instagram.
Förhoppningsvis av andra anledningar. Han har ju tagit paus från annan social media förr vad man läst.

Jag må ha haft kritik mot Jonte. Men att tappa honom i detta skede vore smått katastrof.
Förhoppningsvis så känner han extra starkt för att vara med och kriga kommande säsong. När det stormat så runt i kring på andra fronter senaste tiden.

Dahlén har tagit bort sin instagram. Klar för Schweiz och klarar inte anstormningen som kommer bli?

Synct: ja vi kanske ska leta på nån hylla ovan det. Gillar karaktären dock

Henrik_Tikare: 150 x 150 kr blir biljettintäkterna om ni säljer ut er bortastå till Djurgårdssupportrar, dvs nästan ingenting.

OlliJanne: En okej spelare på HA-nivå.

sargad: När kommer västen med ryggtrycket
Och hela den biten i shopen?

OlliJanne: så vad tror ni om Oskar Nord då?

Henrik_Tikare: ja nu tycker jag vi släpper Viggo spåret.

-Sputnik-: "Men en Nubbenkeps är alltid aktuell att behålla. Förr eller senare kommer han alltid hem."

Nubben är som modet på bredspårig manchester. Återkommer i cykler.

Kattgubben: Dif har många supporters runt om i landet så det är bra för Timrås ekonomi att det blir mycket folk på läktaren när Dif möter Timrå.

Hade inte varit många i sca Arena om Bofors (karlskona)kommit på besök om jag säger så.

T T: Snart startar den!

Har dom slutat dela ut silvermedaljer? Jag vill ha in AIK på isen igen. :)

Andersson: Ännu en klubb att inte ha något till övers för.

Tom Topp: Ja det var tre fina år .....

Inte mycket att säga om! Det var bara en tidsfråga innan ett Stockholmslag skulle gå upp!

BlackBay: Förbereda sig på hur media kommer tjata hål i huvudet på hur bra det är för Svensk hockey att ha ett Stockholmslag i SHL då. 🤢🤮🤮

Per HApps: verkar inte vara många som bryr sig om förbudet att beträda isen där inte

Kattgubben: Kan bli diskning pga planstormning ..... ;-)

The Last of Us scener på Hovet i kväll.

Med all sannolikhet får vi stå ut med DIF nästa säsong.

BaraTikare: Tänkte detsamma. Oerhört små marginaler, men inte solklar i det offensiva heller.

Nej Viggo behöver nog en hel säsong till i HA för att slipa till sitt valpiga spel.

Henrik_Tikare: VG är verkligen en otroligt ojämn back. Stundtals briljant. Stundtals kass. Ingen annan på denna nivå spelar med så små marginaler. Han har många DIF-mål på sitt samvete. T ex det senaste

Starostenko: Jo av tongångarna att döma så låter det osäkert kring Stridh. Men nånting känns ändå i görningen. Med tanke på att Nubben verkar gå hårt på Stridh som som huvudspår.

Känns ju inte som att Nubben gjort det utan att ha fått nån som helst indikation på att Stridh själv ens har Timrå som alternativ.

Hjärndött till och med att sitta och lägga tid och energi i detta läge på en tränare, utan att ens haft en diskution med tränaren i fråga.

-Sputnik-: Viggo Gustafsson då märker man skillnaden mellan SHL & Alllsvenskan när viggo får spela dom avgörande lägerna för AIk men var en tillfälligt lösninge i en skadad backuppsättning i Timrå

Jävla skit, nu är det nära

-Sputnik-: det är nog bara Genborg som kom pga Jokinen.

Angående Stridan som har han varit tveksam förut till head coach. Kontraktet kan nog lösas vid ett guld men blir det inget guld vill han nog stanna för att vinna det.? Efter 8 år där brinner nog elden hårt för att vinna guldet.

Karlsson74: lite det jag menar, det var rubriker med Jokinen, Timrå lyste upp i sociala medier på grund av Jokinen men på förhand så var han ju ett relativt oprövat tränarkort. Så här i efterhand har han inte förflyttat Timrå, sportsligt, alls. Dom största rubrikerna fick han inte för sportsliga framgångar utan för att han svor mycket och för att han droppade några lustiga one liners. Han var mer som en joker i ligan snarare än någon tränar-nestor.

Henrik_Tikare: bra! Då har han säkert lite krav på klubben innan han skriver på!

X-Län: Sen vet man ju inte hur det är i Strids fall. Carit andrafiol i princip hela tränarkarriären. Och verlar kanske inte haft som högsta mål att bli en förstatränare?

Men känslan är att han kan komma att lockas över att få träna sitt hjärtelag Timrå, i det läge vi befinner oss i.

JonteD: Nu får jag väl den här oktagon i pälsen igen med mitt inlägg om Backlund!🤬

-Sputnik-: jo för några iaf.

X-Län: Tror faktiskt att Kapanen, trots att han säkerligen inte är det, känner sig lite medskyldig här då Jokkinen var hans stora värvning

-Sputnik-: Tar han över efter Backlund då??? (Hoppas vi)🇺🇿😎

steveroper: Har funderat kring Stridh och kontrakt. Brukar det inte vara lite klausul om att om man får erbjudande om att vara förstatränare så är det lättare att komma loss sitt kontrakt som assisterande?

iexil: låter som Kapanen är lite less på sin landsman

OlliOlla: Tror nog Torines ansluter när Nubben kommer med lockrop om att hoppa på i ledningen.

« · 2873783 · »