BoyceBoyceBoyce: Det hadde ju varken Ante karlsson eller Fredrik Andersson heller när de tränade timrå så det argument är rätt svagt. Han ändå varit assisterande i en stabil SHL klubb som luleå,och jobbar nära deras huvudtränare antagligen suttit och styrt och planerat tillsammans med deras huvudtränare i hur många år som helst. Någonting bör han antagligen ha snappat upp? Han vet hur saker drivs och fungerar i SHL..hur man tar sig till final bland annat.. 😉 Sen är det antagligen den tränare som man anser sig har bäst chans på. Om Alternativen är monten challe perra eller ännu en finne så är valet som sagt inte så svårt.
Kerstin_k: Och skulle han inte lyckas där borta och han väljer att vända hemmåt så ser jag han gärna tillbaka i timrå igen..förhoppningsvis lite bättre och masa erfarenheter rikare. Det har verkligen gått lite fort för den pojken.
BoyceBoyceBoyce: Går alltid hitta något på bägge sidorna av spektrumet. Med tanke hur r#@nu€%ade vi blivit denna vår känns det rätt bra om stridh var fallet.
Tänk om det blir montén eller pennan istället? Då hade det inte alls känts särskilt bra
fan va less man börjar bli på lule. de tror att stridh är deras grabb. de tror att harde är deras grabb. som om brynäs skulle tro att mats eller eje är deras grabbar.
timrå är roten till allt. de vet alla som vet något. tacka oss ist för att ni är där ni är
Olli Hahl: Allt annat än AHL får väl räknas som en jävla skräll? Förstår heller inte vad dom såg i honom som gjorde att han stack ut. Hur många nordamerikaner besitter inte hans egenskaper som hockeyspelare? Måste vara tusentals.
Men det är klart; glädjen och skrattet kommer ingen annan upp i. Måste ha varit det som lockade. Hoppas dock att han skräller till sig en plats med storpojkarna.
Däremot blir det ju tydligt, när man tittar på NHL, vart Jokinen fått sin syn på hockeyn. Dumpa puck, var intensiv och checka på allt och alla, inte så noga med uppspel. Funkar jävligt bra på liten rink, not so bra i SHL.
Olli Hahl: ” Kollar på Florida - Tampa. Har liiite svårt att se Lundmark ta plats i Florida.”
Det finns inte en snöbolls chans i helvetet att han tar en plats i Panthers. Lär bli AHL eller ECHL för honom. Ibland undrar man hur en del lyckas få kontrakt där borta. Man det har ju blivit lite lättare när dom utökat med lag på senare år.
Men Lundmark, den är nästan ännu konstigare än när Marcus Björk fick kontrakt med Columbus efter 2 säsonger hos oss där han ofta var ganska hånad.
-Sputnik-: Tror å min sida att han kommit oavsett säsong om han fått ett erbjudande som huvudtränare .speciellt i ett lag som Timrå IK.Under förutsättning att vi spelar i SHL förståss. Stridh med Madsen och Marklund som Assisterande känns efter förutsättningarna som en rätt okej lösning på tränarsidan.
Olli Hahl: Blir nog en del harvande i farmarligorna för vår käre Lundmark..gillade honom skarp trots att jag tyckte att han hadde en bra bit kvar innan NHL.. Vet ärligt inte hur Olli lyckades snacka in honnom i Floridas organisation redan nu..Fast floskler har han ju iof visar sig vara en mästare på.. trodde bara inte man skulle köpa snacket även borta i Florida.
Karlsson74: Alltså, egentligen tror jag ärligt talat att Stridh kanske inte kommit en vanlig säsong. Nu blev det som det blev med Jokinen och allt. Känslan säger mig att Stridh väljer med hjärtat först av allt i detta fall. 🙏
Tror liksom inte att det finns en drös av tränare att plocka av just nu heller. Speciellt inte med Stridhs meriter och erfarenhet.
-Sputnik-: jag skulle gissa att det blir så. Det är naturligtvis betydligt intressantare att vara huvudtränare i hans hjärtas klubb Timrå IK..Än spela andra fiol uppe i luleå.
angeroath: Osäkert. Tror det var samma skribent som yppade att Törnqvist letar boende i Timrå. Men kan ju blanda ihop och att det är sarkasm bakom som sagt.
Zoogin62: Inget officiellt, men mycket talar för att han är högst aktuell för oss. Expressen har kommit ut med uppgifter om att han är vårat huvudspår och i sändningen mellan Luleå och Brynäs så skall de ha sagt att det är rätt troligt att han tränar oss nästa säsong.
steveroper: Stridh blir perfekt! Inget "sexigt" namn.
Har ändå landat i att i det läge vi är i, så behövs en lugn och trygg person likt Stridh. Som dessutom har Timråhjärtat på rätt ställe och komme ge blod svett och tårar för att få ihop kommande lag och grupp.
Jag tror också nånstans att de nya spelarna lär tycka att Stridh är en bra tränare. En som vet vad som krävs och är omtyckt. Luleå har ju dessutom skickat ett gäng unga lovande spelare vidare till Nordamerika under Stridhs tid i Luleå.
Villervalla: Det går ju hur bra som helst att ändra sig även när det är påskrivet. Iaf från arbetstagarhåll. Men det kommer inte ske i det här fallet 🤝
Peja: Psst, det är redan klart.👍 Men säg inget till de andra i boken. Edit. Men det är klart, alla har rätt att ändra sig innan det är påskrivet, ett handslag är inte mycket värt.
FrOllik: Hardegård kommer vara grym i Timrå, men ni vet ju redan hur bra han är. Kul att han återvänder till Timrå, spännande att se vem som blir er nya tränare.
Peja: precis som Bromé behöver inte er spelare lägga sig utan gör det för att få med sig utvisning. Det är en icke situation… Din uppfattning av full fart är ju verkligen intressant…
Berge: ja… jo det är ingen hemlighet… För mig är Brünæset ett unket gammalt duntäcke som legat ute i lera ett år… Det är bästa att göra är att kasta bort det bara…
Jugge: måste du vara som Parkslide? Invasiv som fan och svår att bli av med… Får man in skiten i boken faller värdet snabbt…
Lulessss: Såg inte hela matchen idag. Men jag tycker att Hardegård sett bättre ut än förväntat de matcher jag sett han.
Han må vara slö på grillorna. Men är oftast bra på att spela sig ur situationer ändå. Oväntat kylig med puck på blå också. Syns att han har ett bra skott. som inte alltid går fram iofs.
Håller han denna nivå så kommer han att bli ett riktigt bra tillskott till vår backsida.
RunarUp: är det inte lite tvärtom, att vi i Timrå är värdelösa på att sätta press på domarna? Vi börjar istället basunera ”ho-ho-ho*unge” som är så jävla pinsamt för hela klubben. Ibland kan man nästan misstänka att TV4 skruvar ner ljudet på mickarna som är närmast klacken och man kan ju förstå varför.
söder över: Haha, Shinnimin kommer i full fart och i motsatt riktning skridsko-mot-skridsko mot Trivigno och du fantiserar om en filmning när han inte står upp i situationen. Du har då en livlig fantasi.
Lulessss: Jösses vilken ångest du har över att tappa Hardegård. Är ju härinne var och varannan dag och tjatar om honom. Tips: Hör med Stridh hur han kommer använda Hardegård, det är ju han som kommer träna honom
Töntvigno filmar till sig 2 min på Luleå och stänger matchen.
Det är modern svensk hockey.
Hade man velat ändra denna kultur så får man ta till med beslut som betyder något… Att lägga 5000kr till juniorer är knappast en åtgärd för att ta bort fenomenet?
Kul om brünæs åker på en unsportmanlike avgift på 250000 med 8 dagars förfallotid efter match så skulle jag tro att fenomenet kommer avta…
FrOllik: Hardegård kommer vara grym i Timrå, men ni vet ju redan hur bra han är. Kul att han återvänder till Timrå, spännande att se vem som blir er nya tränare.
Han ändå varit assisterande i en stabil SHL klubb som luleå,och jobbar nära deras huvudtränare antagligen suttit och styrt och planerat tillsammans med deras huvudtränare i hur många år som helst. Någonting bör han antagligen ha snappat upp?
Han vet hur saker drivs och fungerar i SHL..hur man tar sig till final bland annat.. 😉
Sen är det antagligen den tränare som man anser sig har bäst chans på.
Om Alternativen är monten challe perra eller ännu en finne så är valet som sagt inte så svårt.
Stridh blir bra.