1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Accepterar vi hot på HS?

« · 1510859 Till forumet

Sv: Accepterar vi hot på HS?
Dalton: Stämmer inte tyvärr, om det finns någon historik så går det att kolla att jag inte gjorde det.
Kommentera

Mackelito: Vi kanske borde ha en juniorsida för newbies under 20?
En test innan man släpps loss bland riktiga eliten?
Kommentera

hubbenorlen: Ja fast de är fel, man ska inte behöva ändra sina åsikter. Det vet jag nu men när man är 12 är det inte lika lätt att förstå sånt.
Kommentera

hubbenorlen: Fastnade för denna mening.

"För vilka av oss här inne skulle ställa oss bakom ett hot mot mike"

Du får det att låta som att mike är en speciell person här inne som dett verkligen inte får hända något med.

Att ett hot riktas mot en användare är ju lika allvarligt om användaren har skrivit 1 inlägg eller 2000, eller hur?
Kommentera

Mackelito: Jag förstår att du har kännt dig nedtryckt. Men jag tycker du har helt fel, faktiskt. Ingen bestämmer vad någon annan får skriva. Och man känner så är det upp till en själv att ändra på det. Du skrev ju själv att du lyckats med det.
Kommentera

hubbenorlen: Vi verkar ha hittat en som tryckte gilla iallafall.
Kommentera

hubbenorlen: Jag skrev att han till viss del hade en poäng.
Jag förtydligade också att jag inte ställer mig bakom hot men däremot att alla ska få komma till tals utan att bli nedtryckta.

Visst kan vi sitta o sörja hela dagarna lång över att ett niick slutar skriva här, men precis som Edb skrev har mikenomad varit en maktfaktor här som tillsammans med ett antal andra skribenter många gånger bestämt vad som får skrivas.

Redigerad kommentar

Kommentera

mikenomad: Var det inte bara skämt er imellan ?
Kommentera

hubbenorlen: Men bara i vår bok va?
Kommentera

mattias - 74: Och avstängd är Burkmat nu! Frågan är hur länge.
Kommentera

mikenomad:

Ödsla inte energi på idioter. Hot är oacceptabelt och bör rendera i livstids avstängning från HS..

Redigerad kommentar

Kommentera

hubbenorlen: Nä precis. Ett hot är ett hot. Finns inget förmildrande där.
Sedan att etablerade skribenter har fördelar är en helt annan sak.
Jag har inte fått ett enda gilla efter att jag reggat mig men det beror nog mest på att jag bara skriver en massa skit.
Det är väl som i verliga livet; man får jobba sig uppåt.
Kan vara en bra lärdom det med
Kommentera

hubbenorlen: Tror moderatorerna kan ge svart på vitt i den frågan faktiskt om det inte varit för sekretessen.
Kommentera

Mackelito: Det fanns inget i burkmats inlägg man kan ställa sig bakom.
Kommentera

J F K: Jag kollade faktiskt det, men det verkar inte finnas några nyreggade konton vid samma tidpunkt. Tror mer på andra lags supportrar. För vilka av oss här inne skulle ställa oss bakom ett hot mot mike?

Så: I stället för att gömma sig fegt bakom ett plus – berätta vilka ni är. Ni som tycker att hot är något positivt.

Kommentera

Är det någon mod som arbetat hela natten med att rensa eller?

Apropå detta menlösa bråk så tror jag knappast att någon hockeysnackare ställde upp på att (slå mikenomad?) gillade man något av Burkmats inlägg var det troligen för att man tyckte att han hade en poäng i det han skrev, något jag till viss del kan hålla med om.

Jag minns när ja var ny på detta forum, idag är jag blott 18 år och kan alltså räkna ut att jag vid den tidpunkten var 12 år gammal när jag började skriva här. Kanske tycker ni att jag borde hållit mig till Lunarstorm som mina andra kompisar i samma ålder gjorde. Men det kunde jag inte. Jag var lika förälskad i Timrå IK som jag är idag. Jag skrev inte perfekt, jag stavade inte perfekt, jag tyckte inte samma saker som resten av 30plussarna här gjorde. Det fick man veta, jag fick veta att ja hade fel, stavade som en förståndshandikappad, och hade korkade åsikter.

Jag hade kunnat sluta då, men istället försökte jag avläsa vad man fick o inte fick skriva, jag blev bättre på att stava och kopierade dom där "svåra" orden som "proffstyckarna" använde sig av.

Det regerar en slags maffia här som sedan starten verkar bestämma vad som är rätt och fel, vad som får skrivas och HUR det ska skrivas. Jag tycker det är fel. Jag ställer inte upp på hot men vad jag däremot ställer upp på är att man oavsett ålder, kön, utseende ska få komma till tals här utan att bli nedtryckt.

// Markus
Kommentera

Ambroo: Det finns ju en del riktiga genier i brynäsboken oxå som endast är ute efter att nedvärdera och trycka ner andra, man skriver meningslösa inlägg bara för att provocera andra.

I mitt tycke bör moderatorer från olika böcker gå ihop och ta krafttag mot detta och stänga av alla troll, för som du säger så har nivån blivit lägre även fast många skribenter har väldigt hög nivå!

Jag menar inte att alla måste vara bra skribenter, jag menar att man måste iaf ha en sund och förnuftig syn på hockeyn och andra supportrar, och kunna acceptera att andras tycken utan att bajsa ner tangentbordet fullständigt.

Nä bort med alla troll från HS så kommer nivån bli så mycke bättre och framförallt trevligare
Kommentera

Edb: Alla kan bli ovänner. Och säga dumma, och till och med taskiga, saker i stridens hetta. Jag har gjort det själv. Och det är inget man är stolt över.
Men att jämföra det med regelrätta hot tycker jag är helt fel.
Kommentera

hubbenorlen: Nu har jag inte följt diskussionen, men hur svårt kan det vara att registrera ett par "dummy-användare" som man sedan loggar in med för att klicka på gilla?

Det känns för övrigt som det är den vägen de flesta brynässympatisörer här på forumet, för vem kan sympatisera med dem? 

Kommentera

mikenomad: jag kan förstå ditt situation för du gjorde likadant emot just mig för ett år sedan kanske inte ett hot men väldigt nervärderade saker bara för vi tyckte olika och du tvivlade att jag hejjade på timrå. de fick mig o byta nick o ställa in mig på rad som någon teaterdocka.
Kommentera

mikenomad: Att det plussades är ynkligt, fast inte förvånande med tanke på historien. Det är alltför många genier som häckar härinne, oavsett lagtillhörighet.

Nu har inte jag tagit del av allt som skrevs men bara det faktum att du väljer att kliva av skvallrar om sällan skådade och konkreta hot.

Du vet att du har stöd av de flesta skribenter som kan räkna till tre. Personligen så är jag inte lika aktiv som förr, mycket pga den låga nivån, jag läser dock det mesta och du är en av dem som fyller en funktion på HS.
Kommentera

hubbenorlen: Nä kan inte tänka mig någon från något lags supportrar faktiskt
Kommentera

Dalton: Det är nåt som inte stämmer med de där plussen. Inte en chans att så många ställer sig bakom honom.
Kommentera

mikenomad: Klart du inte ska lämna oss! Moderatorerna borde i stället se till att stänga av burkmat på livstid!
Kommentera

mikenomad: Tragiskt att en av våra bästa och trevligaste skribenter tvingas lämna oss för att någon inte kan sköta sig!
Jag tycker moderatorerna borde kolla upp vilka som trycker gilla på den typen av hot.
Sånt skall inte accepteras

Redigerad kommentar

Kommentera

Accepterar vi hot på HS?
Ok, det var droppen. Igår blev jag i ett flertal inlägg mer eller mindre hotad av användare burkmat. Många av hans inlägg inbringade dessutom ett antal plus vilket får tolkas som att han har sympatisörer. Med anledning av detta har jag beslutat mig för att avsluta mitt konto härinne. Har till och från haft rätt småtrevligt här och tackar alla trevliga skribenter (de flesta, oavsett lagtillhörighet) för de stunderna. Ingen nämnd, ingen glömd.

Kan säga att jag igår övervägde en polisanmälan då jag tyckte att hoten blev väl konkreta. Jag hyser ingen större oro för egen del men jag besöker ofta matcherna i sällskap med mina barn. Då kändes det plötsligt avsevärt olustigare. Man kan tycka att hans hot var harmlösa men i och med att han skrämmande nog hade flera av er bakom sig (med tanke på plussen, i nåt fall så många att inlägget blev mörkgrönt) så fick de en annan dignitet för mig.

Ett hot är ett hot, oavsett om det uttalas på HS eller irl.

Tack för mig. /Micke
Kommentera

« · 1510859