1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590777 inlägg · 6217 ämnen

Aftonbladet rankar 50 bästa spelarna

362934 · » Till forumet

Sv: Aftonbladet rankar 50 bästa spelarna
Redhat: Ärligt talat, hur många av elitseriens matcher tror du författaren bakom rankingen sett med egna ögon?

Vilka kriterier använder han sig av och hur bedöms spelares egenskaper och prestationer i förhållande till andra spelare i motståndarlag?

Patrik Thornéus har ingen koll.
Kommentera

MoK: Problemet har du vänt på. Norrena skulle vart förste och Lunkan backupen. Det hade framförallt Frölunda tjänat på. Nu kommer i stället Linköping att tjäna på det hela. Det som syns i tabellen nu är bara början. Tror f.ö. att Frölunda är ganska så trötta jämfört med i fjol. De svarta ögonen är inte lika ofta svarta längre.
Du har rätt betr. Calle tror inte heller att han vill låsa upp sig för någon längre tid.
Kommentera

El Aka Ali: Lunkan hade behövt en bättre backup för nu vet han att han får stå nästan oavsett vad han gör i matcherna. En backup av kalibern Norrena tror jag inte hade vart lika lyckosamt ännu en säsong.

Antar du syftar på Calle men är högst tveksam att han kommer spela för VF (förutom i old boys då) och skall han göra det får han skriva på för minst även nästa säsong.
Kommentera

MoK: Vi är inte riktigt överens. Lunkan anser jag som lovande och han hade mått bättre om han hade haft kvar tryggheten med Norrena. Nu blev det inte så. Norrena är fortfarande klassen bättre men du har en poäng när du påpekar att Lunkan är ung o har framtiden på sin sida. Nu kommer Sperrle att kunna dra växlar på Norrena.
Frölunda saknar förvisso en back och denne finns ju i grannskapet men frågan är om han kommer att spela med Frölunda. Jag är mycket tveksam. Har hört annat.
Tycker också att målvaktsproblemet i Tik är löst, åtminstone för de närmaste säsongerna. Tror att dessa 2 kan sporra varann till framtida stordåd. Även Tik har problem på backsidan där behövs nytt blod och då gärna den typ av back som verkligen kan skjuta utan att först ha behövt stanna pucken.
Kommentera

El Aka Ali: Håller med dej att Norrena är anledningen att LHC går så bra. Men håller inte alls med dej att det bara är målvakterna i Frölunda som gjort att det går lite sämre. Laget håller inte samma klass ännu men kan göra bara dom får ordning på backspelet som gått lite upp och ner hittills. Sen håller jag inte med dej när du säger Norrena är den bättre. Lunkar är på väg upp och Norrena på väg ner. Helt rätt att satsa på en Frölunda kille dom kommer ha nytta av i flera år. Inget ont om Norrena. Skön kille den!
Kommentera

Kapanen bör ha varit med bland 20 i topp tycker jag. Hade Kapanen fått mer hjälp av backarna så hade räddningsprocenten varit mycket högre, han kan ju inte ta allt när backarna är borta. Tänker inte namnge några backar men ett par backar har sett till så att även Kapanen får kapitulera(ni vet vilka). Tänk tanken, -Kapanen i Färjestad, dom skulle inte förlora en enda match.
Kommentera

Captain Crash: Kanske det, kör man rightare själv så skjuter man hårdare, men kan inte slå en passning, så jag föredrar att vara leftare =)
Kommentera

Frella: Du glömmer med råge den som va överlägsen nämligen vår gamle andretränare. Trodde i min enfald att han skulle lära ut konsten medan han var här. Tji fick jag. Trodde ett tag att något va på gång när "Cassel" av alla smällde in ett sådant mål.
Kommentera

Frella: Kan det vara så att rightare skjuter hårdare men har istället svårare att pricka mål...?! :)
Kommentera

MoK: Tycker tvärtom mot va du gör. Värvningen av Hirch var helt klart för att sätta lite press på Kapanen. Han har varit ohotad sedan han kom. Och kunnat spela utan att vara på topp. Frölunda hade samma situation i fjol och utnyttjade det till fullo. Tyvärr för dom, så släppte dom den bättre mv. till Linköping. Det är en del av orsaken till att det går så mycket sämre i år. Och definitivt orsaken till att Linköping går så bra.
Kommentera

Frella: Dock så måste jag säga att det bästa skott jag sett en svensk avlossa är från Tomas Sandström då han var som bäst. Välriktade direktskott i en 150 km/h gjorde att han med Gretzky som kedjekamrat kunde göra 45 mål på 68 matcher under en NHL-säsong i början av 90-talet.
Kommentera

JimmyH: Just ja, men han träffar ju mål, så han räknas inte =)
Kommentera

Frella: Den storväxta pojken från Klockarberget har en hyfsad bössa också.
Kommentera

Redhat: Finns väl bara två som gentligen kunnat skjuta i svensk hockey, Kennholt och Nänsén, dock har båda förmågan att aldrig träffa måk istället =)
Kommentera

Redhat: Sen kan det vara en fördel om man lyckas pricka mål också.. :)
Kommentera

Frella: Timrå har bara haft en spelare som kunnat skjuta slgskott och det är #27 Tomas Nänzen. Jag vet att när han var liten så gav hans pappa honom en klubba utav järn att träna med, så det kanske är medicinen för Timråspelarna.
Kommentera

jalla: Precis de ggr man skjuter slagskott så är det rensning till icing eller dumpa ner i zon =)
Kommentera

Frella: Ja det är så satans fjantigt...Det ska vara stenhårda slagskottt....Inga satans lobbar här eller......
Kommentera

jalla: Precis, men det är väl inte bara en svaghet i Timrå utan i alla lag, i Sverige så ska man ju alltid passa in pucken, måste ju vara snyggt oxå =)
Kommentera

jalla: Så ska det låta.......Timrå loosar ALDRIG borta mot Linköping på tisdag..
Kommentera

heart: Ja det verkar ju så iallafall...Det är ju bara att klappa till och hoppas på det bästa...Den kan ju lika gärna styras in och om inte annat så finns möjlighet till returer...
Kommentera

heart: Tvivlar starkt på att det blir en 6:e raka förlust....Nu har som nog tagit sig i kragen och kommer at vinna med 2-4...KLOCKRENT!!!!!
Kommentera

jalla: Men det ä ju så här att backarna inte törs skjuta.. Timrå vill ju helst spela in pucken
Kommentera

Frella: Håller med...I t.ex. ett powerplay ska det ju skjutas så mycket att målvakten inte har nån aning om vart skottet kommer ifrån....Det skall kanske vara ett eller två pass och sedan ska det snälla....Som det är nu så kan ju TIK stå och passa i två minuter och inte få iväg ett enda skott i powerplay...Så satans svagt tycker jag......
Kommentera

Frella: Som det känns nu så blir det 6:e raka förlusten för Timrå när dom möter Linköping borta,....
Kommentera

jalla: Precis Kalle passar ju hellre än skjuter, Styf börjar komma tillbaka till fjolåret men är inte riktigt bra offensivt ännu. Varken Sanny eller Janne är ju offensiva. Raja defensiv, Jäger offensiv dock lite långsam.

Ett ex är ju senast mot HV i jakt på kvittering då Janne fick världens jävla chans på direktskott, tog istället emot pucken och blev av med den. Bara att klippa till i sånna lägen.
Kommentera

Frella: Håller nog med där en del....Det spriker ju totalt i det offensiva spelet för våra backar....T.ex.Styf har ju inte precis ställt in siktet på sin bössa i år....Det som jag tycker saknas är backar som kliver upp till blå och skjuter utav bara f*n.....Det ska hagla skott mot mål....
Kommentera

Frella: Då tar vi fyra raka. Och håller nollan i samtliga...... kanske inte, men Jöna skulle definitivt inte göra bort sig i ett slutspel. Men skulle dansken vilja komma hit är han välkommen. Han är ju en beprövad slutspelsmålvakt.
Kommentera

Frella: Det finns nog backup till Lunkan om det skulle krisa sej i form av Holst som spelar i Halmstad
Kommentera

Frella: Håller med... Va fan finns kapanen på listan? Men han ha ju inte varit speciellt bra dom senaste matcherna...
Kommentera

mangan: Känns nästan som att om jag varit VF supporter så hade jag nog velat sett en andrekeeper. Tex Peter Hirsch. Vid skada på Lundqvist blir det svårt att upprepa fjolåret. Tänk dig Jönfeldt i Kvartsfinal...
Kommentera

Frella: Håller med dig, plus att ingen kan skjuta. Det är bedrövligt att man som elitseriespelare inte kan skjuta slagskott.
Kommentera

Redhat: Hade vi fått en målvakt gratis hade vi nog gjort som Timrå. Man ska aldrig tacka nej till gratisspelare, men då hade det nog fått vara en bättre målvakt än Hirsch.
Kommentera

Redhat: Jöback näää där står jag nog gärna över :)
Kommentera

Redhat: Tycker iofs inte Fagge är ett dugg sämre när han spelar som han kan än just Andersson, dock så saknas ju rutinen samt hans pådrivning i båset.

Tycker Kapanen är bättre och jämnare än fjolåret, dock så har motståndarna lärt sig vårt sätt att spela och det blir svårare att överraska motståndarna. Lite sämre är ju även backarna, men tycker det mest offensivt våra backar brister.
Kommentera

mangan: Jepps håller med, ser gärna en back o en center innan det är för sent.
Kommentera

MoK: Fast å andra sidan hoppas ju också vi på en back och en forward för att förstärka truppen ytterligare.
Kommentera

MoK: Låter som en backup till Jöback, Peter du vet. He he!!
Kommentera

Redhat: Glömde en sak. även vi Frölundaiter hoppas nog på förstärkning i form av en back och gärna en center
Kommentera

Redhat: Frölunda kör ju med Jönfeldt som backup det funkar :)
Kommentera

MoK: Ifjol hade vi Fredrik Andersson som backup, han hade rutin. Våra juniorer har ingen rutin alls, blir Kapanen skadad så blir det tungt utan en bra andramålis. Sedan så hoppas vi Timråsupportar på en till back samt forward för att förstärka.
Kommentera

mangan: Ja det är ju oxå ett sätt att se det :)
Kommentera

MoK: Om mina byxor går sönder köper jag ju inte nya långkalsonger för att täcka upp det. Är det så du menar ungefär?
Kommentera

Danne_L: Får ni nog fråga Nubben och ledningen om, tycker Hirschvärvningen är total katastrof, men om det nu är som det sägs att han i princip spelar gratis så kan jag köpa det, bara det inte går ut över ev backförstärkning.
Kommentera

Redhat: Håller med Danne där. Varför värvas en ny målis när backarna inte håller. Underligt ressonemang där.
Kommentera

Redhat:

Oså värvar ni istället en ny målis....
Kommentera

MoK: Kapanen är bättre än ifjol, det är utespelarna som inte håller samma mått. Vi har en otrolig backbrist och utan Kapanen hade vi inte legat på slutspel.
Kommentera

Redhat: Sådanna här listor skall man ju aldrig ta på fullt allvar tycker jag. Men att Kapanen inte finns men på listan tycker jag är mycket logiskt. Han har ju knappast vart så bra som förra säsongen och inte räddar han laget heller.
Kommentera

Frella: Målvakter vs Forwards ska det vara
Kommentera

Danne_L: Bara att hålla med, Kapanen saknas men Robban är med tex, likaså Jocke Eriksson, känns som att man inte kan göra en lista över 50 bästa spelare då det är svårt att lista Målvakter vd Forward tex. Helt meningslös lista, ungefär i klass med vad alla tjänade, stämde ju inte alls.

Lite komiskt är det ju att när v vinner så är alltid Kapanen bäst på plan, och orsaken till att vi vinner, men här platsar han inte. =)
Kommentera

362934 · »