1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590591 inlägg · 6217 ämnen

Agera Nubben?

« · 784412 · » Till forumet

Sv: Agera Nubben?
Tycho: verkar inte dum alls....
Kommentera

Kerstin_k: Jag tror som Du att Nubben jagar vidare men tror inte dom kommer att ta någon med halvdana siffror ..
blir det någon så lär det vara någon med riktig spetskunskap!
Kommentera

Kerstin_k: Jag vill ha Erik Westrum i Toronto Marlies, om han passar med sin personlighet. Riktig poängkung som inte får chansen i NHL. Stats nedan i länk.
Kommentera

htikare: Darn att Boston pajjade det roliga för oss. Han kändes ju ganska het den där tjecken. Om inställningen i Timrå fortfarande är att värva någon spelare lär väl Nubben leverera, sin vana trogen :) Spännande att se vart det lider.
Kommentera

uhahl: Då bör det väl bli ett antal juniorer som får chansen närmaste matcherna? för köra på 3 el. 2,5 kedjor kan väl inte hålla då drar väl de kvarvarande på sig skador..

Speciellt med tanke på att förutom de 6-7 skador som räknats upp tidigare så spelar Warg med bruten tå och nu Jonte tilltygad också..
Kommentera

Kevin O Shea: känns som att det inte kommer att bli ngn värving alls
Kommentera

Dream Team: Är detta nästa "huvudspår"?
Zdenek Blatny, 25 år.
Åkte över till Nordamerika redan som 18-åring. Året efter draftades den 1,90 meter och 90 kilo tunge tjecken av Atlanta Trashers i den tredje rundan. 2003/2004 gjorde han tre mål på 16 matcher i Atlanta. Därefter dröjde det ända till i fjol innan han fick chansen igen. Den här gången i Boston. Men efter att ha gått poänglös av isen i fem matcher så var det slut på det roliga. Spelar i dag i Springfeld Falcons i AHL där det blivit sju poäng på nio matcher.
Kommentera

Per HApps: Skönt att Jonte kan spela på tisdag alla fall
Kommentera

RocknRolf2:
Eller så får vi göra ett tilläg i våra aftonböner om ett snabbt tillfrisknande för våra tikers.
Kommentera

Dream Team: helvetet, men eftersom stålarna finns borde det gå att hitta nåt annat bra på kort varsel
Kommentera

Dream Team:
det är bara att bita ihop igen då!
Kommentera

Så var det klart att Boston har återkallat Tenkrat till laget. Allt enligt Boston Globe:

"Yesterday, 13 games into the 2006-07 season, a dissatisfied Chiarelli (Bostons GM) kicked off what may be a string of moves by placing fourth-line forwards Wade Brookbank and Jeff Hoggan on waivers and recalling winger Petr Tenkrat from Providence.

Brookbank and Hoggan each make the league minimum of $450,000 per season, while Tenkrat earns $525,000."

Tillbaka på ruta ett då, alltså. Agera, Nubben!

Kommentera

Från tisdag har vi tolv matcher på 28 dagar och måste kunna gå på fyra kedjor.

Den här mannen är visst på rymmen från Tyskland och kanske kan ta ett korttidskontrakt:
Kommentera

Ambroo: Enligt sport radion så var det inte någon fara med jonte han behövde bara sy sex sju styngn på läppen o kunde ev spela mot finland sa dom.
Kommentera

lungan: Sanny och Jonte kan vi nog lugnt räkna in iaf... Om övriga kan du läsa om i länken nedan (förmodligen en länk som blivit postad för många gånger);
Kommentera

lungan: Jonte är nog säkert tillbaka, fast med "ostkupa" framför ansiktet.
Kommentera

Per HApps: Var in på Bostons hemsida och snokade - hittade Providences match i natt (man besegrade Norfolk med 6-3) och Petr Tenkrat verkar inte varit ombytt.

Tyder detta att man släpper honom till europa, eller är han på väg upp till Bruins?

Vi får hoppas på det förstnämnda...
Kommentera

Je det är bara att hoppas på denna tjeck och att Lotvonens revbensskada som det snackades om inte är någon skada längre, någon som vet om han är helt återställd.

Ja vad säger man, (gubbar)

Sanny Lindström
Kalle Koskinen
Johan Svedberg
Per Hallin
Robert Carlsson
Timo Pärssinen
Mattias Wennerberg
Jonathan Hedström

Vilka kan vi hoppas bli klara tills 14 november då?

Hedström, Lindström, Hallin, Svedberg.

Saknas: Wennerberg, Koskinen, Carlsson och Pärssinen.
Kommentera

RocknRolf2: Vad är det ni säger blev Hedström skadad i första perioden emot Ryssland, ja har allt rullat Timrås väg fram till nu är det verkligen tvärrtom nu, detta är ju helt sjukt snart två hela femmor skadade!!!!
Kommentera

trist med Hedström, men han borde väl vara tillbaka ganska snabbt
Kommentera

Dream Team: Han var ju smått fantastisk när han körde med helvisir under lockouten så man får väl hoppas på en sån effekt... Kanske är det för att han känner köttsmaken när han tuggar.
Kommentera

Ambroo: Jo, men det lär ju på inga sätt vara något som gör att han inte kan spela matcher. Jonte blir väl gallerunge ett par veckor, något mer än så ska det inte behöva bli. Men visst är det trist. Det räcker nu..
Kommentera

Så fick vi då en skada till... Hedström käkade bokstavligen puck och fick sig en fin glugg. Förhoppningsvis ska det dock inte vara någon fara, men ändå...
Kommentera

Talangscouten: Det borde väl du veta att det är helt spelarens fel att han sitter fast i Nordamerika. Skriver man på ett tvåvägsavtal där det står skrivet att han måste spela i farmarlaget får han skylla sig själv.
Med ett envägsavtal hade han kunnat packa sina saker och åka.

De äldre mer rutinerade spelarna måste sätta press på NHL och bara skriva på envägsavtal. De kanske får gå ner i lön men då har du möjligheten att flytta hem om det går dåligt.
Synd för timrå, men i detta läge går det inte att skylla på NHL-regler.
Kommentera

Jag gör samma CTRL+C + CTRL+V här, också den här gången med "Talangscouten" som ursprunglig avsändare:

"Aftonbladet, bra eller anus?

Anus är självklart svaret på den frågan. Som igår, man går ut o skriver att Trenkat har skrivit på för 3 år, varför ljuger man? Gissar man till sig nyheter? Senare så togs denna artikel bort. Mycket märkligt.

Som vanligt är det dessa  "säkra källor" som ligger bakom, jag tro inte att det finns några källor förutom reportern som hittar på.

thomas Ros skrev precis i sin blogg att:

"Tenkrat är på gång, om han inte nu som ryktet säger blir uppkallad till Boston"

Det har han bara hittat på för att kunna skriva något i sin värdelös blogg.

Nä, Lars-Johan Hierta skulle nog inte vara så stolt..."

Host: c-2648e655.55-2-64736c11.cust.bredbandsbolaget.se Spåra

Talangscouten @ Sundsvall Idag kl. 12:56

Kommentera

Jag klistrar in det här inlägget, som ursprungligen postades av "Talangscouten" i "rätt" tråd.

"Tror att detta kan dra ut på tiden som det gjorde med Hedström. Boston tycker helt enkelt att han är för bra för att släppas. Skulle dom få en skada så är han bara ett samtal bort.

Speciellt när hans agent gör följande uttalande:

" – Det är alltid lite svårt med sådana här övergångar. Men vi hoppas att det ska lösa sig, säger Tenkrats agent Jiri Hamal"

Som vanligt är det NHL:s regler som pissar på hela hockey europa. Jag brukar inte tro på konspirationer(förutom att USA:s regering låg bakom 9/11), men hur mycket pengar betalas inte under bordet för att få Europa att skriva på dessa idiotiska avtal!? Heders åt Ryssland som tar kampen i alla fall.

Nu är det väl inte så mycket att göra åt, det är bara hoppas att Boston tar sitt förnuft till fånga o släpper honom fri."

Talangscouten @ SundsvallIdag kl. 12:20
Host: c-2648e655.55-2-64736c11.cust.bredbandsbolaget.se Spåra

Kommentera

Swordster:
Kan inte TIK skicka över Bölla till förhandlingsbordet? Han har ju tränat med Boston om jag inte misstar mig.
Kommentera

Timrå bekräftar intresse för Tenkrat...
Kommentera

Kongo: Hörru Kongolesen - gå och lägg dig nu!
Kommentera

friskan:
Nej, han är inte Frisk. Inte helt hundra heller för den delen. Det han skriver talar väl för sig själv. :-)
Kommentera

Kongo:
Helt rätt.........det är jag som är frisk.
Kommentera

Talangscouten:
Du är inte frisk.
Kommentera

Nykteristen: Som vid alla tekniska genombrott så finns dom där data- makapärerna ännu bara i Norrland..men dom är på väg neråt mot Götet.
Kommentera

Tycho: va har ni datorer?.. vill jag också ha..
Kommentera

GävleLasse: Jag har aldrig hört talas om photoshop, har du? =)
Kommentera

Tycho: Ja en bild är ju svår att förvanska... ;)
Kommentera

Red-line: Läser man en kontroversiell artikel eller påstående i AB är det bara att trycka printscreen och spara. Kan vara bra som bevis när det visar sig att de ändrat artikeln...
Som om Hedman skulle träna med chelsea, det måste juh bara vara fel... *s*
Kommentera

JimmyH: Aahhh... trodde jag tappat ett av mina sinnen där...
Kommentera

Red-line: Jag skulle tro att aftonbladet raderat det. Anledningen till det lär nog vara att det inte stämde.
Kommentera

Jag måste vara totalblind. Jag har inte hittat någon artikel där det står att Tenkrat har skrivit ett treårs artistkontrakt. Var står det? Det enda jag läst är att han eventuellt ska till Timrå.
Kommentera

Boston sätter tydligen en hel massa käppar i hjulet ang Tenkrat till Timrå, Känns en aning skumt men dom anser väl att han har potential att vara någon backup om en spelare går sönder.....
Kommentera

r8n: det är nog säkrast att vänta på besked från timraik.nu alternativt så bör morgondagens st/dagblad komma med säkrare besked än ab..
Kommentera

Är det någon som hört något officielt ang. Tenkrat? Eller vågar man lita på kvällsblaskan?
Kommentera

om detta är sånt så framtiden väldigt ljus ut för våran del om 3 år konktrakt skrivs så har vi ett antal klasspelare att bygga vårat lag runt!
Hoppas detta visar att verkligen vill och att det kommer fler bra spelare :D

SM-GULD! :D
Kommentera

Känns lite dumt det här med artistkontrakt!
Men men... Så är spelets regler... (Skattereglerna) Lika för alla!

Fast jag grinar inte om Tenkrat kommer.. Sex månader..
Det verkar vara en synnerligen rutinerad och kapabel herre. Men visst vill man på nåt sätt att dom skall vara "våra spelare" året om... Det känns bättre på nåt sätt.
Fast skall jag vara ärlig så var min absoluta favvospelare... Mandy, faktiskt här på artistkontrakt han med.
Kommentera

Skarin: Nåväl, statistiken är iaf inte röv när man kollar de senaste säsongerna... Bl a 195 poäng (varav 106 mål) på 229 matcher i SM-Liiga;
Kommentera

Ambroo: Kvar sen gammalt ;) För en gång skull tror jag på det här, även om det ofta krånglat och dragit ut på tiden ganska ofta när det gäller TIK.

Blir inget officiellt under kvällen så kan vi börja ana ugglor i mossen.
Kommentera

Ambroo: givetvis inte, men förhoppningsvis så har AB rätt i detta fallet.
Kommentera

dr-nix: Ok... Men så länge det inte står på timråik.nu så kan man inte vara säker.
Kommentera

« · 784412 · »