1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590889 inlägg · 6217 ämnen

Agera Nubben?

« · 784856 · » Till forumet

Sv: Agera Nubben?
Tellus:

Aj då!
Jag som trodde att jag släppte en bomb!
;-)
Kommentera

Janken: Skrolla....
Kommentera

actionleif: Tydligen skall Ambri-Piotta se om sitt hus efter en usel inledning, vilket innebär att Pierre Hedin troligtvis får lämna. Ser mycket hellre honom än en konstant småskadad Boumedienne i rödvit dress. Dessutom skulle det reta gallfeber på våra småsyskon norröver...
Kommentera

actionleif:
Det där är vådan av att inte scrolla i ämnet innan man skriver..

Vet ni förresten att Koskinen har skadat armen?
Kommentera

Tellus: Har han gjort ett till eller är det målet vi pratade om igår?
Kommentera

Vem gjorde mål igår då ....Petr Tenkrat

www.bostonbruins.com/
Kommentera

Hassan: Nej trolla.....
Kommentera

Talangscouten:
Bondra är väl redan "under lupp"
Samma där född 1968??
Njaäää!! Jag skulle vilja se någon som är närmare 30 än 40.
Kommentera

Talangscouten:
Vad är "bäst före datum" på en sån herre då?? Född 1969
Kommentera

Talangscouten:

Eller varför inte denna?
Kommentera

Janken:

Här har vi en riktigt super-stjärna som harvar för tillfället i AHL!
Kommentera

Hassan:
Jag tror att han har en långrev ute i AHL och farmarlagen..
Det måste finnas en del besvikna spelare med envägskontrakt som håller hög klass med tanke på att det var lite desperat massinvandring av spelare till NHL-klubbarna i somras.
Jag gissar att det finns ett antal av dem som är villiga att få spela i det bästa lagen i den näst bästa ligan. Spelare som håller hög klass men inte passar in i NHL-lagens lagbyggen.
Jag gissar att Nubben har ett napp innan denna vecka är slut.
Sen har han tydlligen inte gett upp helt o hållet vad gäller Tenkrat. Men där ser det onekligen ut som att han blir kvar i Boston.

Men det brukar ju vara så.. Att ju tystare Nubben är desto närmare är det...
Kommentera

någon som vet vilka spelare nubben tittar in?
Kommentera

Shadar Logoth: ska han ryckfiska?
Kommentera

bejan: Är det inte bättre om han kör med två enhandsspön...? ;-)
Kommentera

Janken: Förhoppningsvis kör "nubben" med tvåhandsspö.....
Kommentera

Robban: Spelade inte Boumedienne skadad hela förra säsongen?
Kommentera

Bragd-Birger: Sedan så är Södertälje vida känt för att underutveckla spelare. Boumedienne skulle passa in ypperligt i Timrås spelidé.
Som läget är nu så är nog Nubben den som kan få en kråka av han för 1,5 år med tillhörande NHL-klausul.
Kommentera

lungan: Tja, jag bedömer enbart efter vad jag såg i SSK förra året. Oavsett om de var kassa. SSK:s offensiv var t ex i paritets med Timrås, likväl kunde vi alla bedöma exempelvis Sloans kvalitet.
Jag tyckte att Boumedienne syntes, och han gjorde det ofta genom att spela riktigt jävla dåligt. Missa tremeterspassningar, slappa bakåt och vara allmänt yr i egen zon.
Kommentera

Johan J: Rosa trivdes ju i Timrå och kunde tänka sig att komma tillbaka. Men han har gjort 14 mål på 22 matcher i Omsk så det lär vara rätt kört ett tag framöver, tyvärr.
Kommentera

lungan: klart att han inte syns skall det vara ochn i egenzon ist för anfallszon, mena visst rätt men skrev galet fel :D
Kommentera

Bragd-Birger: BomBom är en offensiv landslagsbak likt Linter visst är han inte glänsande i deffensiven men hans offensiva kvalité är inte att sticka under stolen med den är riktigt bra, sedan är han hästlängder före C-J BomBom är en svensk Litner.

Har ett mycket bra skott.

Ja men SSK va ju sämre än Timrå förra året och glänste någon i Timrå förra året Nej, klart att en offensivstjärnback syns i ett lag som hela tiden ligger och försvarar sig i anfallszonen, som SSK gjorde hela förra säsongen.
Kommentera

Johan J: Skrev en kommentar i banjoboken angående Boumedienne. Han var riktigt, riktigt sugig förra säsongen. SSK-fansen öste galla över honom, och efter vad jag kan bedöma på de matcher jag såg var det befogat.
Helt livsfarlig defensivt.
Möjligt att han hade en dålig säsong, men i s f håller hans lägstanivå inte ens en halvskadad C-J-klass.
Kommentera

RTS: Det du säger kan mkt möjligt sämma, bara se på hur backarna såg trötta ut inför Karjala. Det är inte bra detta Hoppas då att Lindström kliver in och tar Svedbergsplats och att hallin nu är tillbaka, Då är det bara att köra med två st juniorer tills förstärkning kommer.

BomBom är inte spelklar förrens om 3 veckor vilket är efter JUL, han rehabtränar fortfarande, så hon kan vi glömma den närmaste tiden och efter Jul har vi Pärssinen i alla fall tillbaka och ev, Carlsson och maby Wennerberg och Koskinen och Svebban lär redan spela innan JUL. Efter Jul om inga fler blir skadade är nog då laget ser ut som det gjorde första fem matcherna när vi krossa lag efter lag.

Tänk bara om Heddan skulle blivit skadad och borta ngn vecka med tanke på sin munskada, Hemska tanken det, vilken tur att han är den underbaraste kille på denna jord som tar smällen och kommer tillbaka.
Kommentera

Angående Josef Boumedienne - känns inte särskilt aktuell för Timrå. Hur ska Nubben klara av vad ingen sportchef har lyckats med sedan 98/99? Han har inte spelat mer än en säsong i någon klubb sedan dess och som jag förstått söker Nubben spelare som kan bära ett last minst en säsong framöver.

Kan tänka mig att han resonerar annorlunda med bakgrund av de skador som föreligger i dagens trupp men eftersom det ser mest prekärt ut på forwardssidan förutsätter jag att det är där den mesta energin läggs.

Vi minns Pavel Rosa från fjolåret. Kan Nubben matcha den värvningen?

Kommentera

dr-nix:
Okej!
Men Nubben pratar om en långsiktigare värvning i tidningarna.
Han säger att han vill ha en rutinerad forward som kan tänka sig 1,5-2,5 år i TIK. Sen säger han att en backvärvning kan komma i fråga längre fram.
Han ser uppenbarligen långsiktigt på sitt "fiskande".
Kommentera

Janken: err jag pratade bara om att de skulle hoppa in några veckor då Carlsson/Wennerberg/Pärssinen var borta...
Kommentera

dr-nix:

Jovisst vore Josef B ett kanonförvärv.. Men vi har ganska bra backuppsättning.. när alla är skadefria.
Dock kan man nog räkna bort Strålman nästa sässe.. Om inte hans NHL-klubb "lånar ut honom" till oss ett år till. Å då skulle Josef sitta som en smäck!

På forwardssidan tror jag att Henrik Ö är ett halvt nummer för liten nästa säsong. Han kan vara aktuell som extragubbe och sitta ombytt i båset. Man han är lite liten o nätt och måste antingen lägga på sig några kilo eller bygga upp sin teknik som "pyttespelare" (som Näslund, Pärsinen, Lakkonen och andra dvärgar) .. Att viga en ordinarie plats till Österholm redan nästa säsong tror jag är optimistiskt.

Nubben har sagt att han vill värva långsiktigt redan nu.. Inte en "stand in"
Hoppas han lyckas skriva 1,5 år med Lillnyllet.
Kommentera

Janken: han vore ett kanonförvärv oavsett..

Angående bristen på forwards tycker jag det är dags att ge junisarna chansen nu. Österholm och Johansson kan säkert lira tillräckligt bra i ett par veckor och samtidigt så får de ovärderlig rutin från ES.
Kommentera

Långben:
Jag har för mig att Josef B kan spela forward också..
jag kanska är ute o cyklar men jag har för mig att jag läste nån artikel om honom i samma veva som han "valde landslag"..
Om det stämmer så vore han ett kanonförvärv.
Kommentera

redline: Jadu...det där var ingen direkt nyhet härinne. Vare sig länken eller uppgiften.
Kommentera

om det blev inget med Tenkrat. Synd
Kommentera

Långben: Stod i dagens tidning att man hade hört sig för med honom, men att man i dagsläget siktade på att få hit förstärkning på forwardssidan. Backsidan var, enligt Nubben, bra nog om den bara var skadefri. Får se vart det lider.
Kommentera

Josef B på gång till Timrå,nån som har hört något!
Kommentera

kennas: För att skippa Ryssland vill han säkert ha ett längre kontrakt än säsongen ut.
Kommentera

RocknRolf2:

Ja...Robban har redan opererats för diskbrock...men det kanske redan är känt...
Kommentera

Ambroo: Var väl troligen för att Du benämnde Sundh som bara en rollspelare .. direkt efteratt Sloan nämndes..ser nu i efterhand att det inte alls var så..o att det förstnämnda bara handlade om vilken klass på en ev. ny värvning..SORRY..erkänner..att ibland tar spontaniteten över o man läser inte igenom ORDENTLIGT!!
Kommentera

-Gurra-: Jo det är klart...
Kommentera

-Gurra-: Korttidsvärva för att täcka upp Pärssinen och Carlsson kan vara en idé. Eller värva upp en klassspelare för ett antal år framåt. Korttidaren ska vara en Nylandertyp...
Kommentera

Jag begriper inte varför Nubben ska "agera" ?? Att börja värva in en massa nya lirare bara för att några är skadade är helt vanvettigt enligt mig.

Att låna spelare är en sak.. Värvningarna kan vänta tycker jag.
Kommentera

kennas: säsongen ska det vara.
Kommentera

Paddan: Imorgon skriver Nylander på för resten av sesongen,om man får tro Expressen.
Kommentera

htikare: Hur kunde du få min text till att jag jämför Sundh med Sloan och att de dessutom skulle vara jämnbördiga?!
Kommentera

Ambroo: Jo det är ju så vi VILL ha det naturligtvis om det går att få tag på en sådan..gillar inte heller tanken på att spräcka Reginkedjan men bortsett från den effekten tycker jag O.Sundh redan ligger mil före såna som B. Sloan..och inte kan jämföras med honom..Sundh har gjort rent enastående prestationer i flera matcher ..Sloan gjorde absolutly nothing..
Kommentera

lungan: Nej det är ingen nödsituation nu men kommer att vara det inom 10 omg. Med matcher så tätt som det är nu finns det inget lag med 3 femmor som orkar, utan de nykelspelare som är hel nu kommer att matchas sönder är jag rädd för och då är risken för fler skador överhängande.
Är det någon som tror att Kåberg/Ledin mfl kommer att ta hänsyn till tex Hallins Axelskada? nä dom kommer smälla på ännu hårdare och oftare och sticker då Nylander till Russia jag då är det riktigt tunt.

Ang juniorer javisst matcha max en till två juniorer som avlastning men att tro att dessa ska kliva fram och dominera matcher ja då är ambitionen att vara ett lag för den övrehalvan borta.
Om vi nu inte lyckas hitta några nyförvärv inom de närmaste dygnen då står timrås vara eller icke vara på fyra st spelare och de är Sund,Svensson, Hedström och Nilsson, de är dessa fyra fysiska spelare som MÅSTE kliva fram annars är jag övertygad om att vi inte är på slutspelsplats till Nyår.
Nu tycker säkert de flesta att jag är löjligt negativ. Men de som lever få se.
Kommentera

ernie eagle: ptja, det är Robbans ev. skada som upprör. Grymt förvånande att knappt nån reagerar här när det snackas diskbråck...
Lite som när Strimmas tröja skulle hängas upp i taket, skedde typ en halvtimme innan nersläpp och var allmänt lojt, senare samma kväll hyllades den där skidskytten för nån medalj och folk skrek i allmän eufori. Fyfan vad pinsamt det var
Kommentera

RocknRolf2: Äntligen någon som har insett allvaret! AGERA NUBBEN! Nu handlar det om att undvika det befarade raset. Juniorer får börja i tredje-fjärdelänken men för det det första två femmorna finns ingenting annat göra än att värva SPETS!!!

It´s now or never!
Kommentera

Sune: Men du får du för i h-e ge dig! Okej att du vill gå till sängs med Johan Svedberg men att värva Bosson vore tamefan höjden av skam. Då STREJKAR jag och återvänder till basketen igen.

Nån jävla ordning på torpet får det väl ändå lov att vara!

HEJA LEKSAND!
Kommentera

Märkvärdigt tyst om Robban här, stämmer det med diskbråck så är det ju katastrof, meste tikaren någonsin kan ha karriären förstörd! (och folk snackar allsvenska ersättare...). Ska det värvas ska det vara nåt bra, skippa killar som Sloan osv.

Är nu Robban borta länge så räcker det inte med en ersättare, vi måste ha in 2-3, av KLASS
Kommentera

htikare: En av dom få spelare i Allsvenskan som skulle kunna tillföra något är väl Rögles Pär Albrandt : 16 matcher 10+21.
Kan man värva spelare från Nordamerika för miljoner, så borde väl ett Allsvenskt topplag släppa en spelare för en ekonomisk kompensation också!
Kommentera

« · 784856 · »