Machulda spelar segt, han är seg i allt han gör. Han är helt beroende av omgivningen, med Bartecko och Koch gjorde han en del poäng men utan Lubos i den kedjan hade Machulda inte ens haft hälften av de poängen han producerade.
Hmm.. njae, mycket konstig värvning måste jag säga."
Namn: Crille LHF Sänt: 2006-11-16 19:21:23 "Blir mycket förvånad om Timrå har värvat Machulda. Förstår inte vad er sportchef sysslar med isåfall. Har man sett Machulda spela vill man absolut inte att han ska spela i sitt lag iaf :) Fy fan vilken slö jävel det är!"
Nu spelar det väl ingen större roll om det skrivs hundra gånger till att det här inte var någon bra värvning, det är liksom gjort ändå. Jag hoppas att han kommer att tillföra något iaf.
Talangscouten: En nytändning för honom hoppas jag också på.
I det här laget med skridskosnabba killar som Sundh Svensson Andersson m.fl. så kn han ju inte stå o hänga på klubban iallafall utan får jobba rejält på rören..
Talangscouten: Det känns ändå som Nubben har haft en enorm press att handla snabbt från både media,suppotrar och klubben.. Jag tillhör inte den skaran iallafall... Känns som ett panikköp!
Nubben är bästa sportchefen i detta avlånga land, men han gör alltid ett dåligt köp varje år. Chansen är väl rätt stor att det blir Machulda som blir det i år. Nu har man inte studerat honom på nära håll(live). Men han kanske kan få en nytändning? Vi får hoppas på det.
Klistrar här in en text som jag måste säga är klockren;
"Vladimir Machulda var under hela första halvan av 2000-talet ett stort och välrespekterat namn i finsk hockey, där han blandade effektivt poängplockande i Saipa med slutspelsuthyrningar till topplagen Jokerit och Kärpät, där han blev mästare 2002 respektive 2004. De senaste åren har däremot åldern börjat ta ut sin rätt.
I Luleå svarade Machulda visserligen för i sig godkända tolv mål och fjorton assists på 48 matcher i lagets andrakedja, vilket var nog för att bli lagets fjärde bäste poängplockare. Men det var inte nog för att få nytt kontrakt, då norrbottningarna ansåg sig kunna hitta bättre valuta för pengarna. Under sommaren skrev han istället på för tjeckiska Karlovy Vary - där han inte heller rosat marknaden. Endast två mål och fem assists på 21 matcher där, gjorde att klubben inte hade så mycket emot att Timrå nu plockat åt sig veteranforwarden."
Ambroo: Åker man till Tjeckien och inte hittar nå bättre, kan man ju tycka att det är bortkastade stålar på flygresa och hotell. Hade varit billigare att blunda och kasta pil på vilken agentlista som helst.
Nu är inte jag insatt i ekonomin, men tänk om det skulle komma loss en bättre spelare inom kort. Har vi då pengar kvar för en riktig toppspelare? Tror inte det. Detta kommer nog att kosta mera än det kommer att smaka.
General_Moisio: Han var väl tilltänkt stjärna i Luleå ifjol, något som han bevisade att han inte var. Med eftertryck dessutom. I år verkar han varit helt outstanding verkligen...
Ambroo: Kunde man inte hittat någon sämre? Ok att Warg blev skadad och det uppstod än mer panik, men Machulda må ju vara ett skämt. Från långtidskontrakt och hyfsad ålder till en 35 årig glidare på en vecka är smått fantastiskt. Vi får alltså en Pavel Rosa fast utan någonsomhelst sniper egenskap. Aja, han kanske kan avlasta juniorerna och samtidigt håva in 100 brak i månaden, minst.
SMÅLAND: Alltså, jag håller med i andemeningen - att det är lite löjligt att snorgråta när man trots allt fortsätter ligga etta i tabellen - men att det behövs trupptillskott är väl ingenting som har med viljan att ge spelarna en chans att göra? Alla är dessutom överens, såväl klubbledning som supportrar. Tror inte att det finns någon som inte ger spelarna en chans, bara dom kan spela...
Vaddå Agera Nubben?? Vi dras med skadebeskymmer i laget,men det har vi ju gjort hela hösten och hur har det gått? Vi leder serien och snart har vi lika många poäng som förra säsongen...och vad gjorde vi då?? Jo,då öppnade vi stora plånboken o köpte en usel keeper.. en utfryst Jantunen och en svindyr Rosa...hjälpte det?? NEJ,det kostade skjortan och gav oss INTE slutspelsplats.. Nubben rensade ut laget och har tog bort det gamla och har fyllt på med en mix av ungt och hungrigt.. Vi har utan att behöva skryta Sveriges bästa Hockeyförsvar.. och detta trots att vi har haft backskador och forwardsskador i laget... Fan börja tänk lite...Hade dessa alla skadebeskymmer bekommit oss så hade vi rasat för länge sedan i tabellen,men det har ju inte gjort det.. I tisdags lirade vi mot ett nästintill fulltaligt Färjestad med ett av Sveriges mest namnkunniga lag och vi kör ifrån dem på rören.. de hänger inte med och blev tvungna att dra på sig utvisning på utvisning....vi vinner skotten med 38-14 och matchen med 4-2... Henriksson i målet var som rena väggen... Nä,nu coolar vi ner oss lite.... Öppna plunsan i detta läget och kasta in spelare i en vinnande lagmaskin kan skapa ora och ge negativ trend för vad händer när de skadade spelarna kommer tillbaka?? Nä,fortsätt att spela med det matrialet vi har och låt J-20 spelarna vara med och få rutin...se på Moe.....växer för varje match... Nej,snälla sluta snacka om Agera Nubben... Ge spelarna en chans...det har ju gått hittils! Tack för mig hej!
Haha, Nubben förnekar sig inte. Blev ett tag orolig för att han övergett sin vana att slänga ut helt otippade, antiklimax-namn till pöbeln. Så icke! Ordningen återställd.
Svårt att kommentera detta innan man vet hur kontraktet ser ut och vilka tankar som ligger bakom. Tenkrat-spåret gick väl ut på att få en högklassig lirare på ett flerårigt artistkontrakt (som förmodligen var klart från Tenkrats sida, därav Pravdas snabba avslöjar-artikel). När det sket sig är det klart att man kanske får agera lite mer kortsiktigt och lättvindligt. Med Wargs skada börjar det ju se riktigt, riktigt akut ut - inte minst ökar ju skaderisken på de kvarvarande med ett rejält antal procent om de får fortsätta matchas så hårt - och något måste helt klart in.
Men: Machulda ger inte många ryck i baguetten. Jag synar läget as we speak, och...nä. Den är stendöd.