Ja det ser mer å mer ut som ett fullständigt fiasko för Timrå, det som skulle bli en sensation med nya Finnar. Nä det är bara att luta sig tillbaka invänta det som alla väntar på.
Nisse: Jag håller med. Det är deras plan och deras lagbygge som går rakt åt helvete. Därför ska de också bytas ut. Vi byter tränare nu och då, varför ska då en sån som Linkan vara oantastlig?
Jag skäms otroligt över laget och föreningen. Det är såååå jävla dåligt att bli utspelat av andra bottenlag. Nu ser till och med canal plus kommentatorerna vilka fruktansvrda problem timrå har.
Vet inte vad som finns mer att säga om det här? Någon??
Slutspelsambitioner vore ett skämt med dessa spelare. Att klara sig från kvalserien ett mirakel. Om vi mot förmodan lyckas kvala oss kvar...ja what then?
Kanske skaffa ett gäng hockeyarbetare och börja om. Vad mig anbelangar behöver vi inte förnya med en enda av de som skämde ut sig för fjärde gången mot solna
Jag tänker inte bry mig mer nu. Börjar faktiskt sluta och bry mig om timrå nu. Livet är för kort och viktigt för att man skall spilla så många kvällar helger och energi på dessa överbetalda sopor
RocknRolf2: Titta på vad vi ställer upp med och inse att detta lag är en stor katastrof. Sedan kan Du vara säker på att TJ, Linkan och CE hittar alla skäl i världen till varför det går som det går utom att dom har något ansvar, se bara mailsvaren från TJ och CE tidigare, förakt till dom som betalar lönerna. Linkan vad gör han egentligen ? har han någon röd tråd som han bygger laget efter ? Nä, tror inte det. Frågan är om det inte blir bättre att han far till Thailand i 9 månader från nu.
Uno Gordon: Ja helt rätt. Men min ståndpunkt är att vi måste in med lönetak för att ES skall överleva och inte bli en rehabiliteringscentral för gamla utländska stjärnor på dekis. Vi måste få fram mer egna hungriga produkter. Våga satsa på juniorer. Jag vill med andra ord hellre se en Lander än en Hirshovits. Men jag är ändå lite skeptisk till att förändra för mycket just nu förutom att värva
Kattgubben: Sonntag spelar ju i Timrå, Moe gör det inte. Jag vet att Sonntag redan hade kontrakt men ändå. Hade varit hur enkelt som helst att bryta det kontraktet och ge Moe fortsatt förtroende istället.
nixXz: Trillar man ner i en kvalserie så är risken stor att det blir fritt fall. Växjö spelar exakt som råttorna och även om vi har plusstatistik på SSK den här sässen så har vi haft grymt flyt mot dem.
Målvaktslånet är helt okej... (värva?). Resten kan dra nåt gammalt över sig. Energin och viljan saknas ju helt. De ser lika pigga ut som efter en rejäl magsjuka... blä vad dåligt!
hade det inte varit för offsidemålet hade det kanske kunnat gå vägen. Är det vi som har tagit på oss rollen som AIK:s räddningsplanka?
Kerstin_k: I eftermiddag hade vi chansen att göra ett ordentligt avstamp inför fortsättningen. Men vi griper inga halmstrån denna säsong. Vi lyfter inte upp vårt spel på ett tillräckligt tydligt och effektivt sätt för att vi skall få skörda några frukter. Nej nu står det helt klart att återstoden av denna säsong handlar om överlevnad. Nu måste vi få in spetskompetens omgående för föreningen blöder. När sedan operationen är avslutad så måste vi ställa en diagnos och därefter tillkalla expertis för en totalsanering av verksamheten.
Jag hoppas att detta är sista gången vi behöver panikvärva i januari för att rädda upp situationen. Det är inte hållbart längre med konstgjord andning år in och år ut.
Vi måste inleda säsongerna med BREDARE trupp. Och framförallt måste vi undvika att värva skadebenägna spelare som har lätt för att få förslitningsskador.
Hockeyinvalider är icke önskvärda! Vi måste ta fram kniven och skära bort roten till allt det onda. Hjärta och solidaritet är vad som måste genomsyra spelarna som kommer hit. Det måste finnas en hunger och ingen mättnad. Det skall lysa ur ögonen när man äntrar isen.
Jag har tröttnat på den här ödesmättande dramatiken nu som uppstår varenda säsong. Fenomenet upprepar sig. Det är ingen slump eller tillfälligheter. Det är undermålig skötsel och försummelse i en räcka av år som lett fram till denna ökenvandring. Nu får det bli ett slut på gullandet från fansen. Vi måste våga ställa krav och göra det på ett konkret sätt så att ledningen förstår att vi menar allvar. Det räcker nu. Det här eviga romantiserandet av usla hockeyspelare måste få ett slut. Det här hycklandet som försiggår får mig att må illa.
Avarterna skall väck!!!
Om det innebär att Hirschovits, Hynning, Kolan, Pitkämäki, Åkerlund och TJ skall bort så måste det få bli på det viset. Ingen är större än föreningen.
Vad det gäller Hirscho håller jag helt med dig!! Men de som till syvende och sist ska ta åt sig av det fiaskot, det är sport och klubbchef!!! Man verkar inte ha en jävla aning om vad man värvar, för har man sett Hirschos tempo innan man skrev med honom kan jag bara inte tänka mig att man varit intresserad. Man räcker inte till i ledningen helt klart
Nisse: Han kan i alla fall flytta ner Hirso till fjärde. Men inte. Hirsos plats i det här laget är gjuten i sten, oavsett hur fantastiskt usel han är. Är det bra ledarskap? Hoppas Perra får en rejäl utskällning av TJ i kväll, i sann ledarskapsanda.
Olle: Det är så uppgivet redan från början när matchen startar så det kändes redan då var detta skulle sluta. Nu måste man börja kräva lite av spelare som värvats hit för att leda det här laget. Jag är så sjukt besviken på spelare som Jokela, Pikken, Hirso, Murley. Okej att några av dem var halvsjuk, men man måste kunna begära att man kämpar i alla fall. Återigen ställer jag mig tveksam om Perra verkligen är rätt tränare. Tycker inte att det finns linjer, tanke eller engagemang. Det är ju riktigt tråkigt att se Timrå spela. Riktigt tråkigt.
Olle: Vi blir ju ändå av med Perra efter säsongen så jag tycker nog att han kan vara kvar, trots hans monumentala fiasko. Linkan däremot, det finns inget vettigt skäl att låta honom stanna. Han har med all önskvärd tydlighet visat att han inte är rätt man för det här.
Tänk er en match mellan Sveriges JVM lag mot Timrå............ någon mer än jag som tror det skulle bli tvåsiffrigt i den matchen ?
Nä Timrå saknar drivet och lite djävlar anamma! jag hoppas på Sonnenberg... då har vi i alla fall EN som vet vad som krävs för att vinna, hur lite matcher han än har spelat senaste månaderna...
Taurus: Det är sant, men han har ju inget SPELSYSTEM, finns inga linjer, inget spel som fungerar på den här nivån. Han sa före säsongen att anfallen ska börja där pucken vinns, varenda jävla anfall börjar med burskydd, Skicka hem han till Karlstad
Bara att konstatera att Timrå har misslyckat totalt med att sätta ihop årets lag, 1 poäng ifrån kvalserieplatsen nu, Timrå reagerar och Modo AGERAR.Bra Timrå.
Kerstin_k: Ikväll kvalificerar det sig som ett mirakel, helt klart. Att skrika efter perras avgång är kanske lite tidigt, å andra sidan har bättre lag sparkat sina tränare efter betydligt mindre fiaskon än det här.
Någon gång måste man börja ställa sig frågan: "Vad är det som INTE motiverar dom här herrarna?"
Vad sitter det i? Varför uppträder dom inte som dom ska?
Taurus: Perra har stort ansvar i det här, det har man faktiskt som tränare, eller hur? Spelar Timrå så här dåligt så finns det inga ursäkter för Perra heller, jag har nog aldrig sett en fegare coach i Timrå. Att han inte ens är i närheten av att bänka eller matcha en sån som Hirso mindre säger allt. Skälla kan han tydligen men ingenting annat.
Visst men jag tror inte det skulle hjälpa. Det finns ett svar på detta fiasko, och det är att truppen inte alls räcker till!!!!!!! Det här är Tj:s och Linkans ansvar
Hörde att Linkan inte är säker att det fungerar att värva några nya spelare då det snart är påsk och vi kanske inte hinner med. T J har lagt ut planen inför nästa år, vi skall starta serien, vilken det nu blir, med 7 forwards, 3 backar och 1 målvakt för att spara pengar till årets pensionsinbetalningar. OBS ironi.
Hur fan kan Perra rå för att man inte åker skridskor. Dom är ju för fan helt stillastående och finns inte ett uppspel som fungerar. Det måste spelarna klara av själva. Speciellt på den här nivån!!
Visst trodde jag oxå att truppen skulle vara bra. Men med facit i hand och man ser Hirscho, Pikkan och Jokela så förstår man att det är jävulska scouting missar!!! Så truppen är inte så bra som vi tror att den är.
Man mår dåligt av att se Timrå, 4:e raka bortatorsken nu och hur fan ska detta vändas, under denna sändning har man inte hört ett enda poitivt om timrå och vi har ett lag som inte ens försöker, känns jättekul.
Veckans… Töntigast Efter matchen mot Modo i lördags ropade Timrås klack ut sina spelare på isen igen. Väl där tog spelarna ton och klacken stämde i i en ramsa som rullat i samtliga möten med Modo så långt som jag kan ... | #Läs mer ·