1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591312 inlägg · 6217 ämnen

AIK - Timrå IK 2011-09-15

« · 1400824 · » Till forumet

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
BlackBay: Jag tycker att Hedström var bättre än förväntat. Men jag tycker inte han är tillräckligt bra för en förstafemma.
Kommentera

Jaja, förväntat resultat - men tyckte väl spelet såg bättre ut än väntat med tanke på att det var AIK på andra sidan
Kommentera

Foyn: Ja vilka ska göra målen? Det är frågan.
Kommentera

Ja kära vänner....Jag tror faan inte på det här i år! Åter igen så startar vi säsongen med två i mitt tycke riktigt svaga målvakter. Det är det största skälet till att vi kommer damma ner i KS med en smäll.
Backsidan är ju om man ska vara helt ärlig ES sämsta. Hoppas att Robinsson kan bidra med lite poäng åtminstone för det lär inte rasa in poäng från dom andra backarna.
Sen så är ju avsaknad av spetskompetens bland forwards rätt uppenbar. Vi har Vampola men vilka ska göra målen? Våra andra centrar är deffare och jag blir nästan gråtfärdig när man ser Bagarn. Satan så slut karln är!
Näh.....Tyvärr så kommer vi inte att räcka till i år. Jag ska vara så jävla pessimistisk och påstå att vi är avhängda efter 25 omg. Vi klarade oss med ett nödrop ifjol men nästa år får man kika på Allsvenskan i E.on. Men det blir roligt det mäh....
Kommentera

BlackBay: Det undrar jag oxå. Tycker att det är riktigt pinsamt faktiskt och ruskigt enögt, tillika onyanserat.

Redigerad kommentar

Kommentera

54 omgångar återstår....jag har redan glömt den första...nu tar vi nya tag mot SLUTSPEL 2011/2012!!!
Kommentera

BlackBay: Jaja inte var det här Jontes fel
Kommentera

Vad är det för fel på den där Fasth? Hur kan man nobba ett NHL-kontrakt för att stå i AIK? Irriterande.
Kommentera

Timrå Icon: Kallio 3poäng ikväll ! Men vi har ju Alexandra o Gnagarn något för virk klubben så de kan sticka stora benskydd till Lundsröm bedrövlig spel av dessa tre o Hedman.
Kommentera

Simmalugnt: Näähähärru! Spöar vi inte Lakers hemma ska jag gå på händer till Oscar efter matchen ;-)
Kommentera

Skarin: Tycker helt klart Jonte gör en rätt bra match idag..... synd bara att det blivit lite av en innegrej här att klanka på killen o leta fel.
Kommentera

Timrå Icon: Det kan vi fortfarande få.
Kommentera

RubinCarter: Undrar vad oddsen är på att Perra får stanna i Karlstad och putsa brandbilar medan Nubben tar över om vi ligger dyngsist efter 10-15 omgångar...?
Kommentera

Timrå Icon: Perra har huvudansvaret för hur man ska spela. Tyvärr. Jag skulle hellre se honom som matchcoach. Kanske sköta målvaktsbytena?
Kommentera

Timrå Icon: Perra är lagets mysfarbror/ADHD. Speldum - HELT KLART!

Finns liknande brister iår som förra.

men vi blir inte sist, det har jag bestämt.
Kommentera

Skarin: Ja det hade kunnat varit betydligt värre.
Vi hade kunnat haft 1-4 i arslet på en hemmapremiär ;-)
Kommentera

Bragd-Birger: Men visst är det väl Nubben som coachar backarna? Per-Erik är speldum tyvärr.
Nu kan det bara bli bättre!
Saikarna ska få känna på hämndens ljuvliga sötma!
Kommentera

Från och med nu tänker jag räkna varje tackling Torp gör som ett mål.
Kommentera

Ambroo: Japp. Och Jonte vaskade inte bara fram chanser utan tog också det defensiva ansvaret i den kedjan.

29-47 i skott. 5-1 i mål. Skapar vi så här många chanser framöver med just det här laget, plus att backsidan och skadorna rättar till sig så blir vi åtminstone 10:a. Tror jag. Men känslan är att det kan bli förändringar i truppen vad det lider.

Ja målvakten måste ju också hitta rätt, kom jag på.....

Redigerad kommentar

Kommentera

Kerstin_k: Håller med dig. Idag saknade vi också Halonen och Pikkarainen i det fysiska spelet och även Hagos jobb över hela banan. Förhoppningsvis kan dom alla 3 lira i hemmapremiären iaf.
Kommentera

RubinCarter: äh, det här var ändå en debut med mersmak. Vi äger ju matchen större delen av matchen. Jag hade förväntat mig ett blekare Timrå. Men vi trampar på och tuggar på. Ineffektiv så in åt helvete.

Får vi bara tillbaka Hagas och Halonen så känns det bättre bakåt också. Idag var det struligt värre där bak. Lundström har ingen bra match heller. Vi behöver en målvakt som står på huvudet.

Däremot tyckte jag nog inte att Jonte gjorde bort sig. Kanske inte riktigt matchens lirare. Men som sagt, han gjorde inte bort sig.

Vampola och Robinson bäst i dag. Det här kan nog gå vägen i alla fall, det är känslan jag har i kroppen efter den här torsken.
Kommentera

En riktig stjärtmatch. Bra spel i det stora hela, men det defensiva - inklusive Lundström - har fortfarande obehagliga brister. Organisation! Jämför med AIK som ju har löjligt begränsade backar - och spelare ö h t. Klasskillnad! Dom vet vad dom ska göra, och endast riktigt bra offensiva aktioner från Timrå avslöjar bristerna. Åt andra hållet krävs det inte mycket mer än att dom får ner pucken djupt eller skiftar position efter sargen för att det ska bli hönshus.

Det klagas på backarna. Och visst, Hedman och Torp var fan inte bra. När Halonen och Dalle kommer det se bättre ut där. Men, jag vidhåller att det är hela den defensiva organisationen som är helt obefintlig. Mest tydligt blir det i BP. Vad fan håller man på med? Ingen håller någon gubbe, och alldeles för passivt. Här har vi inte rört oss en millimeter framåt från förra säsongen. Har du något botemedel, Perra?

Annars fick man vissa positiva tecken. Robinson och Vampola i särklass när det gäller spets. PP rörligare än i fjol. I övrigt ungefär vad man kunde förvänta sig. Bagarn så här långt en besvikelse. Förespråkade honom men dissade Hagos, vet inte hur jag tänkte där. Just nu är jag betydligt mer sugen på att se Haggan på isen än the Baker.
Hallin gnetar på. Friberg och Hedström som sagt, nja. Inte båda två i en förstafemma. Friberg ger fart och fläkt, Hedström bidrar inte med spets alls. Han ser mer ut som en elitseriespelare än en division 1-dito, men...nej. Han är inte scoring-line-material.

Gnagarn lätt menlös. Önerud, någon som såg till honom? Pärssinen kom bort allt eftersom. Upp med honom i en lina med offensiv potential. Annars är det pärlor för svin.
Röymark och Murran måste upp. Murran ser dock inte allt för pjåkig ut. Han har en viss smartness. Men Röjarn tror jag kan gå en tung säsong till mötes om han inte snäppar upp ordentligt. Granath hyfsat stabil.

Nej, någon hissa skinn-föreställning blev det inte. Men det kan dock bli något av det här. Lundström egentligen största orosmolnet. Jag kände mig trygg på målvaktssidan innan match, men...jädrar vilken skillnad det var mot Fasth. Omysigt stor. Premiärnerver, eller bara maximalt oflyt? Eller ännu värre - en nivå vi kommer att få vänja oss vid?

Jaja. Nu är vi i gång i a f. Mardrömsmotståndaren avklarad. Nu är det dags att blicka framåt mot nästa match. Då vill jag se Hagos och Dalle tebaks. Pikken lär ju inte spela förrns mot Växjö. Det k a n gå.

Och jo: hockey är en bajssport!
Kommentera

Varför blev det straff?
Kommentera

RubinCarter: Mjaa alltså Lundström ha varit riktigt bra i dom 2 försäsongsmatcherna jag sett han live. Nu tyckte jag han spela fladdrigare och släppte mkt mer returer än då. Vi får nog se Riddarn mot SAIK på Lördag. Bara att hålla tummarna.
Kommentera

T T: Vad glad han ska ha blivit :-)
Kommentera

JAG GILLAR:

1. Vampola
2. Robinson
3. Perra var finklädd

JAG OGILLAR:

1. Lundström, för mkt returer. Täcker inte is. Dålig styrka
2. Att vi dumpar puck men ingen jagar
3. Vila bakom mål
4. Ineffektiviteten
5. För tamt BP
6. Lite dålig fart i PP
7. Manbortfall

Ni som sätt många försäsongs matcher och hyllar Lundström, kan ni svara på om det avr den här stilen han hade då..För inte fan är det en trygg stil, han står upp mkt (läste också i ST att Taravainen har tränat honom till det - SKRÄMMANDE) Han liknar väldigt mkt Pitkimäki

Växjö tog 2P, vi som skulle vinna så lätt över dom.
Kommentera

Ambroo: Ja vi slog dem inte en enda gång ifjol heller. Att vi skulle göra det med ett halvt lag är mycket begärt.
Synd att det blev en målvaktsmatch. Sådana vinner vi inte mot Fasth. Eller någon annan heller....

Nu gör vi som guldfisken och tar ett varv i skålen och glömmer det här
Kommentera

Timrå Icon: Sjöström fick sin tvåa. :)
Kommentera

Vamp, Jonte, Rob, Max och Murran, bra. I den ordningen. Nu glömmer vi det här. Hoppas även att Lundström gör det.
Kommentera

KORITFW: stämmer
Kommentera

Spelomdömen efter första matchen:
Förenklar poängsystemet och sätter plus eller minus eller mitt emellan, enligt min bedömning utifrån individuella förutsättningar.
+= svagt godkänd eller mer.
/= Mittemellan + och -
-=Skärpning krävs

Lundström -
Njae. Inga jättetabbar, inga jätteräddningar. Släpper helt enkelt in för många mål.

Granath. +
Bra med offensivt, spelar med självförtroende, men ingen blixtrande insats

Robinson. +
Positiv överraskning, för vek framför målet vid 2-0. Bäste back idag.

Boyce. +
Var rivig i första perioden, försvann i andra. Jobbar ikapp en del puckar i anfallszon

Bagarn. -
Försöker spela över sin förmåga, får/hittar dock många lägen, veka avslut

Önerud. /
Bra i första, försvann lite i andra, osynlig i tredje

Hedman. -
Agerar vilset på isen. Agerande vid det bortdömda 4-0 kändes mest som ett rop på
hjälp

Högström. -
Blandar och ger, minst sagt. Bjuder på 3-0, drar på sig offensiv utvisning, men glimtar till offensivt ett par gånger

Röymark. -
Var han med? Hade hoppats på rejäl utveckling från fjolårsrivjärnet

Larsson. /
Jobbar och försöker, funkar ok i defensiven, en stabil spelare som inte stack ut åt något håll. Ryker dock när Hagos är tillbaka

Murley. +
Är på rätt ställen, får dock inte till det. Har gjort rejält mycket sämre matcher i timråstället

Torp. /
Började med en onödig övertänd ryggtackling (patenterad torpare), några bra tacklingar också. Torp och Hedman FÅR INTE bilda backpar i framtiden.

Edlund. +
Gör inte bort sig på något sätt det lilla han syntes, bra juniorback att fylla på med när (om) vi får FULL BACKBESÄTTNING

Hedström. +
Börjar svagt med spelar upp sig, Vampola behöver dock någon annan med sig i första linan och Jonte måste använda kroppen mer. Tar en del defensivt ansvar men blir lite för petig

Vampola. +
Skapar mycket, varje byte, magra avslut dock. Får en utvisning med sig på tjeckiskt manér. Hänger lite för mycket med huvudet i tredje för min smak. Får välförtjänt göra säsongens första mål

Friberg. +
Bra, pigg, aggresiv, går på mål med fart. Får han skjuta in siktet lite mer så kan det bli något. Såg trött ut på slutet

Pärssinen. /
Rätt osynlig, ska spela högre upp i kedjorna, enda spelaren i TIK utan ett skott på mål enligt aftonbladets live-rapportering

Gnagarn. /
Rätt osynlig, några bra sekvenser

Hallin. +
Gör en klassisk Hallinmatch, några lägen, några tacklingar, några råkar-ramla-på-målvakten och några skälla-på-domaren-sekvenser

I övrigt tänker jag försöka tänka på den här matchen lite som om det vore den första repan på en helt ny bil och konstaterar att siffrorna inte speglar matchbilden, att vi saknar de som är skadade/sjuka och att ett mål på 47 skott är för dålig utdelning om så jultomten själv står i motståndarmålet.
Kommentera

Trots förlusten har jag en positiv känsla. Jag gillar vad jag såg från laget. Kan man nu få tillbaka folket som saknades pga skador/sjukdom samt värva in en bra förstaback tror jag absolut det kan bli en trevligare säsong än förra. 

Men det är klart att det svider att åka på en 5-1:a där motståndarna gör mål på i princip allt medans våra grabbar inte lyckas få in puckuslingen...

Kommentera

Okej spel från våra krigare i 2 perioder, men avsaknaden av spets är påtaglig, samt att backsidan oroar som väntat, men det blir det svårt att känna en våldsam besvikelse vid förlust när man accepterat att pengarna i klubbkassan är slut och godtaget att vi är ett budget lag som det så fint kallas, och ärligt talat, vi är vigd åt sista platsen med denna trupp. Det är i April det viktiga börjar.
Kommentera

Jag har ju inte kunnat se matchen va.. (värdelösa csports..) men vad jag kan läsa så agerade Fasth kvartsfinal mot HV och AIK får in lite flyt puckar och kämpar insatsen är inte så dålig som siffrorna säger från Timrås sida??

Edit, "Skott totalt: 29 - 47" fan va vidrigt det låter..

Redigerad kommentar

Kommentera

Olle: Jo men utan Fasth är de ju inkentinken
Kommentera

Olle: Gaaaaaaah! Vad frustrerande.
Kommentera

Olle: Men vi har ju i alla fall spelat bra. I Modo-boken är de inte så nöjda. Det var tydligen klasskillnad.
Så är definitivt inte fallet för oss i alla fall.
Kommentera

RocknRolf2: Han är nöjd med 5-6 st så vi blir avhängda tidigt. Dåren har haft 5-6 månader på sig det säger ALLT:
Kommentera

Timrå Icon: Usch det känns som ett sånt gigantiskt hån att torska mot ett AIK som slår ifrån sig puckar som om dom var besprutade med SARS.
Kommentera

Limpan: Nä då nä
Kommentera

Timrå Icon: Landets bästa målvakt, vore inte så neggo om han stod i TIK
Kommentera

Olle: Inget slår hur man visste hur HV71 i nästa anfall skulle avgöra finalen 2010 när Djurgårdskillen träffade stolpen sedan ribban i samma läge...
Kommentera

Olle: Vi premiärtorskade ju inte på hemmais som vissa andra iallafall ;-)
Kommentera

Olle: Många fingrar = multitasking :) matchen är zluuut
Kommentera

Olle: Skönt att inte riksråttan Fasth fick hålla nollan iallafall
Kommentera

bisterfinnen: Är er match så tråkig att du hittat hit redan innan slutsignalen gått? :)
Kommentera

Linkan hälsar att 7 backar i truppen räcker.
Kommentera

liston:

Mmmh. Pirathockey. Träben, krok och lapp för ögonen...
Kommentera

liston: Det är så jävla ironiskt när man ser Vampola/Friberg/hedström klapp-klapp spela ända in på mållinjen en tre-fyra gånger i matchen och sen går första bästa höstlöv från blå in, från AIK:s sida. Så jävla tröstlöst att man inte ens skriker på skärmen när vi ska rensa pucken ur egen zon i BP, mot AIK så VET man att puckjäveln kommer att stanna på blå och leta sig in bakom målvakten efter ett höstlöv från backen.
Kommentera

« · 1400824 · »