1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591307 inlägg · 6216 ämnen

AIK - Timrå IK 2011-09-15

« · 1401058 · » Till forumet

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
RocknRolf2: Håller faktiskt med. Låt Jocke stå. Fixar han det växer självförtroendet och han kanske blommar ut. Annars vette fasen.....
Kommentera

Nu såg inte jag matchen igår, men lyssnade lite på radion. Gav dock upp hoppet vid 3-0, tyvärr.

Sett till skottstatistiken så spelade vi bra, vad tycker ni som såg matchen? Stod vi emot bra spelmäsigt? Var det bara målen som saknades liksom?

Vi gjorde ju ett mål åtminstone...
Kommentera

Bergius: Chans till revansch. Tar han inte chansen så kan vi lika gärna skeppa iväg honom. Har aldrig tyckt att han är en bra målvakt.
Kommentera

Rooster23: Utveckla hur du tänker då? Det mest rimliga är väl att Riddarn står imorgon. Lundström släpper in 5 kassar när vi har två lika bra/dåliga målvakter.
Kommentera

Jag tycker att Lundström ska stå i morgon också. Blir det tok då får Riddarn börja hemma.
Kommentera

hmm varför leder ni skytteligan, poängligan och assistligan? :)
Kommentera

Bara jag alltså som tyckte Jonte gjorde en bra match igår? Kanske mest framträdande i 3e?
Kommentera

Igår ville jag döda ett och annat. Det var tur att nätet fungerade dåligt i Hovet annars hade jag fullkomligen skämt ut mig här.

Idag är känslan: NJA! Det kan nog gå detta ändå. Vi har vunnit en bortapremiär sen vi gick upp (03/04 Leksand borta 2-5), visserligen har vi bara haft tre bortapremiärer men det är ändå något man kan ha i åtanke. BP var pinsamt. Jag har varit skeptisk till Bagarn sedan dag ett, han har tappat den orimligt höga graden av underkastelse som han innan levde på. Den åsikten kommer stå fast tills att han täcker sitt första skott. 

Det är sjukt att säga men Dahlroth kommer bli jävligt viktig i den här backbesättningen. Jag tror t.o.m att han kan utvecklas till en bra offensiv back framöver, lite pondus på det där så blir det bra. Kylig och pucksäker. Bara han blir frisk nu då men han kan ju inte bajsa vatten i många dagar till kan jag tycka. 

Mat Robinson kan bli en av seriens bästa offensiva backar, om han inte redan är det. Där förtjänar Linkan en välförtjänt klapp på huvudet. 

Ridderwall bör stå på imorrn. Hoppas han tar den chansen. 

Kommentera

Säkert nämnt men om Friberg fortsätter bränna så måste någon annan kanske spela med Vampola. Vampola är verkligen riktigt jävla bra.
Kommentera

Skarin: Trodde kedjeformationerna framgick, men ser i efterhand att jag i vanlig ordning mest hade random sköna ord staplade på varann.
Jag tänker mig dom två första någonting så här:

Pärssi-Vampola-Friberg

Murran-Hagos-Pikken

Klart och betart.
Kommentera

Johnny Bravo: Ja det lär inte bli någon Kolan-höst det här inte :)
Kommentera

RocknRolf2: Det är bara att ställa in sig på monsterpass efter monsterpass resten av säsongen.:)
Kommentera

Johnny Bravo: Det blev faktiskt ett aggropass på gymmet, hårdaste den här säsongen, men jag känner fortfarande överskottsenergi.
Kommentera

RocknRolf2: Blev det ingen träning igår?

Aggressionen o frustrationen är oförändrad märker jag.
Kommentera

jå1: Ja dem är redan försent ute och det finns det inga ursäkter för. Men visst är det härligt att vi satsar på flera kockar och betalar ut lön (eller socialbidrag?) till judas Nubben, mannen som numera kan ses som en av Sveriges sämsta sportchefer (om inte den sämsta?) och som förutom det gillar att backstabba och supa ner sig på tjänsteresor.

Provocerande? Ja att allt är sant är provocerande.

Redigerad kommentar

Kommentera

RocknRolf2: Hehe. Ska bli intressant att se hur de fyller upp 1a back platsen.
Kommentera

jå1: Jag föreslår att vi slår Freddan en pling för att göra samlingen av värdelösa sportchefer komplett.
Kommentera

TIK55: Mm, hade varit trevligt med Janne men det känns långdraget:p
Kommentera

jå1: Janne Niinimaa ???
Kommentera

RocknRolf2: Tydligen inte? Känns som att det börjar bli bråttom med sista backen nu om vi inte ska halka efter totalt i tabellen. Och det MÅSTE vara en grym back dessutom.
Kommentera

KORITFW: Minns inte, men jag vet att vi började den säsongen med full trupp. Den viktigaste frågan efter gårdagen är: räcker inte 6 månader och 100 miljoner i omsättning för att starta säsongen med 8 backar?
Kommentera

ÖstrandsNisse: Men det händer inte!!!! LALALALALALALA
Kommentera

Dags för Smokey att damma av lite Bergman igen.
Kommentera

Usch, hade en känsla av att något hämmade Timo. Jimmy ger följande betyg:

"Timo Pärssinen 1
- Spelade fram till något bra läge men jag saknade både fart och aggressivitet. Var den ende som inte lyckades få ett enda skott på mål i laget. Spelade ganska lite också. Ont?"

Huga.

Kommentera

Någon som vet hur skadefylld vår 02/03 säsong? vore ju lite aktuellt på ett sätt att veta nu inför denna säsong :)
Kommentera

Abron: Visst torskade vi premiären mot Luleå med 5-0 lock out-året?

Tycker ändå, trots resultatet, att Timrå spelade bra. Jag hade fötväntat mig en menlös massa offensivt som defensivt. Nu var det ju bara defensiven som var katastrofal. Målskyttet var väl i ärlighetens namn inte så jävla bra heller, men vi skapade en hel del. Vi förde också matchen - det tar vi med oss.

Med lite folk tillbaka, Hagos & Halonen, blir det säkert mer stabilt bakåt.

Risken finns dock, precis som Olle är inne på, att våra matcher ser ut så här framöver. Att vi är det spelförande laget som faller på individuella missar eller skitmål. Får verkligen hoppas att det var Fasth som gjorde Timrå usel och att det inte är (öhh, troligt?!) Timrås oförmåga som gjorde att målen uteblev.

Hursom så tror jag, om dom fortsätter att spela så här, att årets Timrå blir roligare att följa än fjolårets dito.
Kommentera

Så går det när fokusen inte är där den skall vara, ett måste nu är Timrå se över sin forechecking. Det är omodernt att spela med en fwd stående still i motståndarens egen zon, det måste sättas press tidigt annars kommer det fortsätta blåsa kallt i mittzon.

Det saknades en massa djäkla anamma i TIK, skärpt uppmärksamhet möjligen. Passningar kom på skridskor, eller bakom spelare. I egen zon blev vi flera gånger två på puck, och lugnet uteblev.

Fast i AIK, var bra? Tycker nog att de Timrå gjorde honom trygg, inte många höjdare från våra forwardars, men visst han spelade förtroende ingivande.

En lärka gör ingen sommar, den här matchen får hamnar i facket ”premiär match”. Nu är första matchen avklarad, bara å blicka framåt och hoppas att den nu inte är magsjuka eller nått annat som visade klasskillanden i den här matchen.
Kommentera

Modano: Om du går och lägger dig nu så blir det lördag snabbare...
Kommentera

Skarin: Hagos ???? skit det samma 10-15 poäng högst. Nä fan saknar spelare som Sanny som kunde käka pucken om det behövdes.
Kommentera

Bragd-Birger: Nä, vi har ju inte det. Supersnipers alltså. Då så. Men det är inte bara vi som har ont om målskyttar, tillika spets.

I övrigt ser jag inga kedjekombinationer i ditt inlägg. Men nog tycker jag att Friberg känns het. Riktigt het t.o.m. Rightare dessutom och söker sig i skottlägen. Till skillnad från dom du räknade upp, även om du nu skrev bl a. Dock är pojken endast 18 år med noll rutin. Typ. Men i honom finns det en jäkla potential åtminstone. Att göra mål alltså. Kan vara det närmaste en sniper vi kommer komma denna säsong. Och när det gäller kedjekemi (själva syftet i inlägget) i en producerande toppkedja behövs det olika ingredienser, i en perfekt värld så att säga. Tar centern ett defensivt ansvar eller är han en renodlad offensiv center, osv. 

Nä, det blir inte lätt att hitta rätt och sprida kunskaperna på två kedjor. Kanske får vi se något helt annat på lördag? Faller väl bort någon pjäs om inte annat. Eller kan det rent av bli så att Hagos kliver in i handlingarna? 

Nej nu måste kvinnan underhållas. Förbannade hockey!

Kommentera

RubinCarter: läser man deras matchtrådar på hockeysektionen så äre typ lika mycke fotbolls snack, och snacket är mest "älska AIK", "fan va roligt det vore att hänga med alla på bussresan till mjällby" blabla inget snack om hockey likt här inne.
Kommentera

Olle: sådana drömvinster finns inte ;)
Kommentera

timrasuppi08: Alla har rätt att tycka vad fan dom vill. Jag kan inte säga annat än att jag tycker att du har extremt fel och att Granath var en av få backar som förtjänade att få förlängt ifjol.

Om det hade funnits några Duncan Keiths eller några Sergei Gonchars ledig på marknaden samtidigt som linkan vunnit på drömvinsten så kanske man hade kunnat se honom utbytt, eftersom så inte är fallet så är det bara att vakna upp och få en kaskadspya av verklighet i ansiktet. Om Granath hade varit ett så stort problem att han förtjänar att bli ersatt så skulle nog inte Torp, Högström eller Dahlroth öht spela i laget i år heller.
Kommentera

T T: haha! Förvånad att han inte fick med Sundsvall i sitt inlägg.
Kommentera

Vad tråkigt det är när det inte går att minusbomba Dj Hemp längre. ;)
Kommentera

Olle: I denna matchen stack han ut då han inte hade samma speed i benen som de andra/nya i laget. Fick jobbiga flashbacks från hur tempot såg ut rent allmänt ifjol (dåvarande hela laget alltså). Alltså tycker jag även han borde ha bytts i fjolårsstädningen. Dock med ett bättre substitut så klart.
Kommentera

Olle: haha jävla stjänor!

Gillar att man sjunger "kom igen gnaget" när man leder med 4-0, vad ska dom komma igen till?
Kommentera

RubinCarter: sötaste ramsan från AIK-klacken idag var väl "AIK, sparka och slå"? Snacka om slödder av en degenererad subkultur...
Kommentera

timrasuppi08: Jag är definitivt ingen hockeyguru men om man följde Granath förra säsongen, jämför honom i samma veva som jokela/kolan och kommer fram till att han är kass...då är man ju definitivt någon sorts trollguru.

Vet inte om jag förstår hur du menar. Jämför du Granaths insats i den här matchen (en match) med förra årets backar eller med årets backar?
Kommentera

RubinCarter: Och man bör inte byta tröjor med varandra....
Kommentera

Några reflektioner

AIK visade på jumbotronen "AIK-Mjällby 1-0 Slut" Dom blev lite för ivriga för 2-0 kom i 90:e minuten.

Gick AIK fansen vilse idag och hamnade på ishockey istället, för helvete vad dom skrek på konstiga saker ibland, man får röra pucken med handen och man får tacklas......
Kommentera

Olle: Kolla repriseringen av matchen där Granath blir ifrånåkt i sin back-checking (ett antal gånger). Helt annan sprutt i benen på de flesta andra i TIK om man jämför med ifjol (positivt javisst!). Vet inte om du är någon självutnämnd hockeyguru här eller om du bara råkade slumra till över virrepinnen med jämna mellanrum?
Kommentera

Olle: Samma här! Läskigt! Tror det är migrän på gång. Snart ligger man och spyr på toalettgolvet :-(
Kommentera

Zzzzzzz... Vad?! Har de börjat lira nu eller vad fan är det frågan om? Äh, väck mig om 54 omgångar så tar vi det då i stället. Jävla satans transportsträcka... *Gäsp* Zzzzzzz...
Kommentera

Skarin: Vad gäller målskyttar har vi inga supersnajpers, men dom som har större känsla än Hedström för var målet är beläget är bl a Pärra, Röjarn, Murran och Pikken. Här hittar man lämpligen en passande lekkamrat till Vampie.

I övrigt tycker jag att det börjar räcka med avföring nu. Vi har alla chanser i världen att ta betydligt fler poäng mot Gnaget än vi gjorde i fjol. Nästan 50 skott på mål, det tar vi med oss.
Kommentera

RubinCarter: Kattlådenivå menar du väl ;-)
Kommentera

Timrå Icon: Jag har iaf fått känningar i huvvet efter den här matchen så jag tänker inte ge mig på att försöka lösa gåtan med vårt "otoppade" PP idag. "hjärnkänningar"...det var ju inte med en rejäl snedtändning man hade hoppats att få inleda den här säsongen.
Kommentera

tjabba! nu sitter jag iofs med ett comhem abonemang som jag inte kan använda här då så... (tack jimmy för din rapportering)

fr o m 1 oct så får jag det igen tack vare telias erbjudande om 3 gratis månader!!! missade dagens match missar saik...
sedan drar jag o tjejen samt en kompis upp för att se växjö och djurgården i eon arena! nice...

sedan har man juh snart matcherna på tv igen! (puh)

men hurrni!!! kommer ni ihåg när vi skrev om att försöka dra ihop lite pengar till föreningen som hjälp och en markering om att sonnie skulle behövas ifjol?

tj stod o surra om att vi ligger juh 3a osv...

men seriöst nu blev det förlust mot förra årets bästa målvakt samt förra vm´s bästa målvakt. i det läget som aik är i "räcker" det med ett diciplinerat lag så klarar man av att lira 0-0 mot de flesta es lag. lägg därtill en riktigt kompitent tränare samt en par spetskillar åt varje håll Tex: videll o tärnström...

tycker att det känns bra att vi ändå finns med. mycket skott bådar gott det visar att man kommer fram. sedan skulle jag tro att minst 3st kilar i laget kommer kunna fila till sina avslut till något som kan bli bra! halonen får dock inte vara allvarligt skadad för det vore ett förbannat stort avbräck! lägg till pikkarainen som pp avslutare. hagos som ansvarsfull två vägare... Riddarn får guldläge att klippa sin 1:a spade nu tyvär så tror jag att backarna måste vara hungrigare i defensiven för jag tycker att riddarn är ganska duktig på att släppa returer med... hedman får akta sig! hen verkar vara ett stort ? hos mig. i min bok så spelar han väldigt lite per match om alla backar finns tillgängliga. dahlrot är tryggare samt halonen lirar upp hedman på läktaren. iofs så kan jag tycka att semlan o jokela kunde suttit där varannan match ifjol... men jag tror inte att detta års timrå ik blir någon slagsäck i es! det kommer en back till så! =)

inte hänga läpp nu!!! nu är det igång!!! så jävla nice!!!
Kommentera

Andersson: Självklart! Sover Kolan på mage? ;-)
Kommentera

« · 1401058 · »