1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590625 inlägg · 6217 ämnen

AIK -Timrå IK 2016-09-25

1763689 · » Till forumet

Sv: AIK -Timrå IK 2016-09-25
eltifoso: Självklart. Men frågan var om det är rimligt att lufta reservmålvakten efter bara fyra matcher. Mot topprivalen. Jag tycker att det är tveksamt.
Kommentera

hubbenorlen: kan säga att som ishockeymålvakt slits din kropp betydligt mer än en fotbollsdito.
Det är tätare mellan matcherna och en helt annan fysisk ansträngning
Kommentera

Nisse på Mon: Fråga alla fotbollsmålvakter?
Kommentera

hubbenorlen: 1. Två målvakter måste väl luftas utifall skador inträffar. 2. Blir kanske svårt med motivationen om reserven inte får nån chans. Vem vill vara reserv då?
Kommentera

Nisse på Mon: Varför ska han stå över huvud taget den här delen av säsongen, när vi har en av seriens bästa målvakter? Nog fan måste väl en förstamålvakt klara av fler än fyra matcher i rad?
Har aldrig riktigt förstått det här med byte av målvakter i hockey. Man bänkar ju inte en målskytt som har gjort mål fyra matcher i rad bara för att man måste "lufta" en bänkspelare.
Kommentera

JanneH: Håller med dig! Det är för mig vettlöst att låta en kille med dåligt självförtroende fortsätta. Låt han hoppa in när motståndet är enklare o poängavståndet har ökat.
Kommentera

hubbenorlen: å andra sidan när skall han stå? Timrå brukar ha jävligt svårt mot lag i nedre regionen på serien. Ska det satsas tycker jag det är bättre mot dessa lag med 6 poängskaraktär.
Kommentera

hubbenorlen: Ja Pantern hemma hade varit bättre...
Kommentera

SMÅLAND: "På onsdag möter Timrå IK Oskarshamn hemma. Då hoppas Adam Ohre att han får chansen igen.". Jo tjena, ska vi möta ännu ett förmodat topplag med andre keepern i målet. Skulle inte rekommendera det!
Kommentera

SMÅLAND: Det är möjligt att man måste lufta Ohre, men jag tycker att det är konstigt att göra det i en bortamatch mot AIK, ett av seriens bästa lag.
Kommentera

Idag tyckte jag synd om Ohre..
Vi förlorade matchen i första..
Sen har vi fler klara målchanser än AIK..
Men....det kvittar..
Nya tag nästa match! 😊
Kommentera

Många gånger dålig precision i uppspelen, och en del killar tycker jag är mer än lovligt ovän med pucken.
Bra arbetsinsats och mycket skapade målchanser dock, bara att se framåt.
Kommentera

Modano: Man får lätt lite flashback av fjolårets kakafoni av matcher med missade målchanser...
Kommentera

Andersson: Det jävliga är att AIK inte är bra och ändå vinner skitmatchen. Lauritzen Mattsson är utan tvekan de viktigaste spelarna och saknar en back som kan smälla på och ta bort spelare framför mål på tok för snällt framför båda kassarna väger för lätt
Kommentera

Inget att skämmas för, den här förlusten. Även om jag hade synpunkter på huruvida det var klokt el inte att byta målvakt så tror jag inte det var avgörande i negativ bemärkelse för slutresultatet. Däremot känns det som att Lauritzen var saknad och att Molinder inte riktigt fyllde hans plats i 1:a-kedjan...
Kommentera

Ja vad ska man säga. Tuff bortamatch, vi krigar på bra och skapar lägen men är alldeles för ineffektiva. Första förlusten för säsongen, någon gång måste den komma. Nu har vi tre raka hemmamatcher att plocka poäng i.
Kommentera

jå1: nya tag nästa match
Kommentera

Andersson: Lord Molinder
Kommentera

jå1: Står man helt öppen 3 dm från målvakten o passar istället så ......
Kommentera

Heisenberg: Att det ska vara så svårt att få in pucken.
Kommentera

Andersson: så är det, och vi låter dom göra det ostört också. Vill se bättring på den fronten
Kommentera

nectis: Chanser finns . Dom skymmer målvakten , det gör inte vi
Kommentera

FAN! ska fan stå minst 3-3. Det här vänder vi.
Kommentera

Faaaan Westin, där ska det ju bara vara mål!
Kommentera

AIK - Timrå IK 3-1
Kommentera

jå1: hoppas dom tänder till nu!
Kommentera

Lichln_Timr?IK: Mål nu iaf.
Kommentera

AIK - Timrå IK 3-0
Kommentera

Tro fan det blir 3-0 när ytterligare en AIK spelare får stå omarkerad framför Ohre å skymma sikten....

Helvete!
Kommentera

Men för fan!!! Kul att man kan spela så sjukt jväla dåligt när man väl tittar!!! Hur svårt ska det vara att ha nån framför mål i powerplay som stör??? fri sikt hela jävla tiden
Kommentera

jå1: som AIK gör, ingen kommunikation om vem som ska gå ut mot puck vid avslutet hos oss
Kommentera

Nä, platt fall. I dag ser Timrå jävligt små ut.
Kommentera

Heisenberg: bara jag som stör mig på Jens Westin i powerplay? Han sänker tempot nå alldeles fruktansvärt och tar förfan burskydd med en man mer, sätt fart istället!
Kommentera

Heisenberg: Dags att börja sätta chanserna, lägen saknas inte.
Kommentera

Bragd-Birger: känns inte som vår dag idag
Kommentera

Jobbig perre! Bra start, men efter Molinders lall kom man av sig fullständigt. Och AIK tog tag i taktpinnen. Ser fortfarande hyggligt ut långa stunder, men känslan är att det här blir jävligt svårt. Inte minst om vi drar på oss utvisningar, hyfsad skillnad i kvalle mellan de päpä som Timrå och AIK visade upp.

Men det kan som sagt gå. Dock behövs lite tätare försvarsspel och lite smartare forechecking. AIK är kyliga i egen zon, och när Timrå forecheckar för djupt blir det alldeles för enkelt att spelvända. Vill se en bättre värdering på lägena när man ska gå all in och trycka fast pucken respektive krypa tebaks och täta mittzon.
Kommentera

Puckat: Jonatan Persson har jag inte sett mycket av heller . Skärpning
Kommentera

Anders Molinder har startat mindre bra
Kommentera

El Maco: Ok. Det håller inte jag med om. Inte i match 5 mot väntade toppkonkurrenten borta när Mattson gått som tåget. I min värld är det smart fast tvärtom.
Kommentera

El Maco: inte mot AIK borta,tycker jag. Nu ligger vi under med 2 mål, det är ingenting. Ut och kämpa nästa period!
Kommentera

Modano: Mattsson lär ju bli skadad om han ska stå 52 matcher
Kommentera

mikenomad: vi har en uttalad förstamålvakt men att spela backupen ibland är inte att vara snäll, det är att matcha smart.
Kommentera

mikenomad: tror det infinner sig en otrygghet bland spelarna när andramålvakt får chansen mot AIK borta. Byte i paus och kom ut som ett annat lag tack.
Kommentera

nectis: Håller med, hatar när man börjar hatta med målisarna. Det som är het och är i zonen ska spela, punkt slut. Inget jävla sossejidder om att låta alla få chansen, vi har två bra målvakter blabla
Kommentera

nectis: Håller med, synd
Kommentera

Heisenberg: Har ju för helvete ingen andra målvakt Ohre vilken sopa tänk om Mattsson blir skadad
Kommentera

Ohre ska självklart inte lastast för något av målen. Dock tycker jag det är otroligt dumt att spela honom mot förmodad toppkonkurrent. Stor risk att det blir såhär och hans självförtroende blir knappast bättre.
Kommentera

Heisenberg: Nu börjas det likna anka igen i boplats. Vi ska backa ner iarslet på Ohre. Vi måste vara mer aggressiva och stressa mer. Börjar vi inte ta för oss mer o bli mer aggressiv så är detta kört!
Kommentera

AIK - Timrå IK 2-0
Kommentera

1763689 · »