eltifoso: Självklart. Men frågan var om det är rimligt att lufta reservmålvakten efter bara fyra matcher. Mot topprivalen. Jag tycker att det är tveksamt.
hubbenorlen: kan säga att som ishockeymålvakt slits din kropp betydligt mer än en fotbollsdito. Det är tätare mellan matcherna och en helt annan fysisk ansträngning
hubbenorlen: 1. Två målvakter måste väl luftas utifall skador inträffar. 2. Blir kanske svårt med motivationen om reserven inte får nån chans. Vem vill vara reserv då?
Nisse på Mon: Varför ska han stå över huvud taget den här delen av säsongen, när vi har en av seriens bästa målvakter? Nog fan måste väl en förstamålvakt klara av fler än fyra matcher i rad? Har aldrig riktigt förstått det här med byte av målvakter i hockey. Man bänkar ju inte en målskytt som har gjort mål fyra matcher i rad bara för att man måste "lufta" en bänkspelare.
JanneH: Håller med dig! Det är för mig vettlöst att låta en kille med dåligt självförtroende fortsätta. Låt han hoppa in när motståndet är enklare o poängavståndet har ökat.
hubbenorlen: å andra sidan när skall han stå? Timrå brukar ha jävligt svårt mot lag i nedre regionen på serien. Ska det satsas tycker jag det är bättre mot dessa lag med 6 poängskaraktär.
SMÅLAND: "På onsdag möter Timrå IK Oskarshamn hemma. Då hoppas Adam Ohre att han får chansen igen.". Jo tjena, ska vi möta ännu ett förmodat topplag med andre keepern i målet. Skulle inte rekommendera det!
Många gånger dålig precision i uppspelen, och en del killar tycker jag är mer än lovligt ovän med pucken. Bra arbetsinsats och mycket skapade målchanser dock, bara att se framåt.
Andersson: Det jävliga är att AIK inte är bra och ändå vinner skitmatchen. Lauritzen Mattsson är utan tvekan de viktigaste spelarna och saknar en back som kan smälla på och ta bort spelare framför mål på tok för snällt framför båda kassarna väger för lätt
Inget att skämmas för, den här förlusten. Även om jag hade synpunkter på huruvida det var klokt el inte att byta målvakt så tror jag inte det var avgörande i negativ bemärkelse för slutresultatet. Däremot känns det som att Lauritzen var saknad och att Molinder inte riktigt fyllde hans plats i 1:a-kedjan...
Ja vad ska man säga. Tuff bortamatch, vi krigar på bra och skapar lägen men är alldeles för ineffektiva. Första förlusten för säsongen, någon gång måste den komma. Nu har vi tre raka hemmamatcher att plocka poäng i.
Men för fan!!! Kul att man kan spela så sjukt jväla dåligt när man väl tittar!!! Hur svårt ska det vara att ha nån framför mål i powerplay som stör??? fri sikt hela jävla tiden
Heisenberg: bara jag som stör mig på Jens Westin i powerplay? Han sänker tempot nå alldeles fruktansvärt och tar förfan burskydd med en man mer, sätt fart istället!
Jobbig perre! Bra start, men efter Molinders lall kom man av sig fullständigt. Och AIK tog tag i taktpinnen. Ser fortfarande hyggligt ut långa stunder, men känslan är att det här blir jävligt svårt. Inte minst om vi drar på oss utvisningar, hyfsad skillnad i kvalle mellan de päpä som Timrå och AIK visade upp.
Men det kan som sagt gå. Dock behövs lite tätare försvarsspel och lite smartare forechecking. AIK är kyliga i egen zon, och när Timrå forecheckar för djupt blir det alldeles för enkelt att spelvända. Vill se en bättre värdering på lägena när man ska gå all in och trycka fast pucken respektive krypa tebaks och täta mittzon.
El Maco: Ok. Det håller inte jag med om. Inte i match 5 mot väntade toppkonkurrenten borta när Mattson gått som tåget. I min värld är det smart fast tvärtom.
mikenomad: tror det infinner sig en otrygghet bland spelarna när andramålvakt får chansen mot AIK borta. Byte i paus och kom ut som ett annat lag tack.
nectis: Håller med, hatar när man börjar hatta med målisarna. Det som är het och är i zonen ska spela, punkt slut. Inget jävla sossejidder om att låta alla få chansen, vi har två bra målvakter blabla
Ohre ska självklart inte lastast för något av målen. Dock tycker jag det är otroligt dumt att spela honom mot förmodad toppkonkurrent. Stor risk att det blir såhär och hans självförtroende blir knappast bättre.
Heisenberg: Nu börjas det likna anka igen i boplats. Vi ska backa ner iarslet på Ohre. Vi måste vara mer aggressiva och stressa mer. Börjar vi inte ta för oss mer o bli mer aggressiv så är detta kört!
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.