jå1: Självklart är det så, men det jag menade var att många tror MoDo satsade på nå shl redan denna säsong. Men så är ej fallet ja visst kan mirakel hända men man har en plan för hur man ska bygga om och den är väl planerad till 2020 sedan håller jag med dig helt och hållet att mycket spelar ju in i det ekonomiska. Och jag tror själv det blir väldigt svårt att nå shl inom en så snart framtid men det är klubben som lagt upp det och det får ju stå för dom. Men att tro MoDo ska satsat för att gå upp direkt med det material man har idag får nog ta sig en tankeställare. Man har ett helt ok lag för allsvenskan och bör kunna vara med i top 8 men att spöa ett shl lag i bäst av 7 matcher finns ej.
Dundee: Tror det blir jävligt svårt för alla lag i AS. 2020 alltså, kan bli tufft det med med tanke på ekonomin för det bör ju bli tufft även för Modo att harva på i AS.
jå1: Modo har inget lag för nå shl redan denna säsong. Man har som mål att till 2020 vara tillbaka. Men att dom ska gå upp i år finns icke på kartan det krävs betydligt bättre material. Kommer man top 8 får man vara nöjd.
TD: Var väl ändå en tidsfråga innan Modo skulle komma igång för så kasst lag har dom ju inte. Väldigt svårt att se att det ska räcka till SHL dock. Och vad händer om de misslyckas?
zita Naturligtvis inte, allsvenskan är bara pinsam. Se till att hjälpa drabbade klubbar så gott det går, eller gör om spelschemat så att påverkan blir mindre.
Finns ju inga klubbar som har råd att hyra in klasspelarespelare under jvm spelet.
Straffa dom allsvenska klubbar som tar hand om talanger och ser till att svensk hockey utvecklas. Vilken drivkraft att satsa på yngre.
I år är Timrå hårt drabbat, kommande år andra lag.
Vilka lag kommer ha råd och orka harva på i denna serie i längden? Redan nu står ju många på ruinens brant.
Hockeysveriges nya slogan:
"Spela gärna i allsvenskan, chansen att gå upp är mikroskopisk. Vi straffar er ekonomiskt och sportsligt så mkt vi kan"
Favoritarenor (och inte): Bortasektionen enda skamfläcken? Ja om man enbart ser till hockeyupplevelsen för samtliga kanske. Och då är jag definitivt med. Som jag konstaterat, då är SCA svårslagen. Jag har ju som bekant andra synpunkter också men för huvudsyftet, se hockey, har vi en topparena!