Riktigt rövdålig match från sekund ett till slutsignal. Herregud att man kan vara så jävla disorienterade i anfallszon när motståndarens målvakt sitter ner på arslet.
Hardegård med ett försök till någon form av flashig bakom ryggen-passning också när det är ett utmärkt skottläge.
Ja, ny match snart. De behöver nog prata ihop sig lite om hur man ska spela från första sekund i matcherna. Början idag och senast mot modo har varit riktigt dåliga.
Tikarn97: Ser du några tendenser till det? Brundrar ditt engagemang men tyvärr den här Stockholms-trippen har freddan och ante misslyckats med att göra laget redo vilket är väldigt tråkigt för många.
Tikarn97: Man har skapat en hel del bra lägen i PP - det där långa passet ut till vänster har gått igenom flera gånger, men skotten har varit ganska undermåliga. Mer skärpa i avsluten så hade det stått 4-3 nu.
Kanske kan vara dags att köra en halvtimme skottträning om dagen. Känns som att det är många avslut som tjongas rätt i magplattan på AIK-målvakten. Han har för all del gjort en bra match men Timrås skyttar gör det rätt lätt för honom.
De ändrar en massa märkliga regler varje säsong men man får fortfarande 4 min utvisning om spelaren börjar blöda vid klubba i ansiktet.. Ren slumpfaktor som avgör om det är 2 eller 4 min utvisning. Dags att ändra den regeln kanske?
bar mofftak: jag tror alla som håller på Timrå hade väntat sig det hår scenariot, tränarna har misslyckats att ta ner laget på jorden efter derbyvinsten, minsta lilla tumme på jobbet så blir man straffad 4 gånger om, minst.
lungan: Ja ni tyvärr fick jag rätt. Timrå skall alltid vara trändbrytare åt andra lag. Vi har låtit AIK göra mål i PP, 2 ggr dessutom... Tror dock inte man är där riktigt mentalt efter matchen mot Modo senast. Hoppas på uppryckning och upphämtning nu.
Synct: Kan ju tycka att dålig inställning och underskattning går hand i hand. Klart som fan det handlar om underskattning. Det här var en urusel period på alla sätt som man bara blir irriterad av att kolla på.
Synct: Det handlar inte om att "se ner" på en motståndare, det handlar om att det nånstans i bakhuvudet gror en känsla av att det ordnar sig mot vissa lag. Och att man då ger 99%. Det är vad vi bevittnar ikv
Egentligen skulle denna match spelas imorgon, men tyvärr inte, tänk på att vi har spelat matcher varannan dag väldigt många dagar med mycket bussresor, klart grabbarna blir trött, men det är inte kört än, 40 minuter hockey kvar, det vänder fort i hockey!
mikenomad: Jag tror inte dom underskattar AIK och ser ner på dom som ett sämre lag, därav presterar sämre. Inställningsfråga kan det mycket väl vara, lång bussresa, bla bla, kan väl vara en hel del som inte stämmer. Känns bara som att ordet underskattning används flitigt, men visst, eftersom vi är serieledare kan vi skylla på underskattning varje gång vi ligger under.
mikenomad: Ja, ett exempel på det var väl Philadelphia Flyers mot Lausanne~. Men nu pratar jag inte om såna matcher, jag tror inte Timrå åker ner med mentaliteten att dom ska hämta 3 poäng, dom laddar nog lika hårt för denna match som vilken annan som helst. Alla lag kan slå alla, det vet väl både AIK och Timrå om. Så är inte fallet i div 5 och pojkhockey.
Äntligen är vi inne i 2025, ett år som kommer med stora förhoppningar för oss! Nästa torsdag 9/1 åker vi på årets första resa, in och boka den och Linköping veckan därpå här: forms.gle/PMtz7vM6SKtQv9sY6
På måndag tar vi beslut om vilket fordon vi behöver till JKPG. #timraik
Hardegård med ett försök till någon form av flashig bakom ryggen-passning också när det är ett utmärkt skottläge.