J F K: Oavsett vilket gul/svart lag man möter föredrar man 1 insläppt mål framför 3 insläppta. Enkel matematik säger det. Nu är ändå 1 baklänges mål mot Solna gul ju 1 för mycket. Samtidigt blev segern, ur många synvinklar, en riktig Fem-etta!
Det betyder att man är någorlunda nöjd ändå. Även om AIK:s mål enligt MoDolid mått mätt säkert var en total domarfadäs..?
Själv är jag klart osäker på om domarna ens påverkade matchen som helhet denna gång. Men vi låter detta bero och fokuserar på det vi kan påverka, som vanligt alltså. =)
Sputnik: Vi ses...😎 Har med mig 3 av mina 4 pöjker!😄 Och jag slipper köra...!🍻 Blir lite Hockeymat på Corner innan hockeyfesten! Fritt inträde med! Bara att gå in!😂 På vägen hem blir det fotbollsfest i bilen!🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪
Clay.2: Vi hade väldigt bra utdelning i andra perioden, men ikväll var vi inte riktigt där. Lite nonchalans, framförallt efter vi gjorde 5-1 och sedan ännu värre i tredje perioden. Precis som er är vi nöjda med resultatet och poängen, men man måste ha bättre fokus om möter ett bättre motstånd och där vi inte har så pass bra utdelning.
Finns väl inte mycket att klaga på ikväll. Vi har numera tre kedjor som kan producera. Dessutom är Boyce och Berglund där de ska vara, i en hårt jobbande fjärdekedja (som uppenbarligen också kan producera). Alla kedjor kör mål. Dessutom samtliga i 5-5. Man behöver inte vara nervös på hela tredje perioden.
Grovjobbarna visade vägen idag och klacken jobbade också stenhårt hela matchen. Drugge hade klippt bort rävsvansen. I övrigt inget att rapportera från Hovet.
Sputnik: Må så vara. För min skull får man gärna spela ännu sämre bara man vinner med 5-1. Men då har jag inte så höga krav heller, 5-1 räcker gott för en slashas som mig.
2482 pers på hovet och ett lag som är brunuselt (auk) bjuder kanske inte upp till feststämning heller. Då får man vara nöjd med det lilla...
Hassan: Hehe jo men ärligt talat så ropar jag inte hej än. De 2 första målen är rena rama slumppuckarn från ingenstans. Maken till mer menlöst motstånd än AIK får man leta efter. Luften gick ur dem totalt efter och man märker det är ett lag med noll självförtroende. Spelet totalt idag gav mig inte mer framtidstro. Helt ärligt alltså.
Wennerholm är väl alldeles till sig i byxan över Modos spel just nu. Spelar dom så här så kanske dom kan vinna ett derby mot oss för en gångs skull framöver...
Men lyft gärna Lööke med för som kommentatorn på Cmore säger täcker skott i varenda byte vinner närkamper och vänder spelet fan i mig 40ggr under matchen!
Grymt viktig ikväll!
Tobbe L var helt ok!
Nässen bådade gott med sina handleder!!!!
Även Bratten är bra i kväll och han har stolpar med sig med!
72 23 14 7 17 33 29 var riktigt bra idag!
Skönt med en klar vinst att ta med uppåt i serien!
Det där DAHLÉN målet!! Det behövde han för självförtroendet i fortsättningen! Nu hoppas vi på en jäkla fart i Västervik på freda när vi river ladan på bortastå!!!😂 Och så underbart att höra Timråsuppotrarna!! VI ÄLSKAR TIMRÅ!!! Nu jävla anamma ska ja ladda tusen till freda!!!😎🍹🍻
JonteD: Gött! Tre friska och målmässigt stabilt, motsvarade förväntningar. Bortjagat Solnaspöke och uppskjuten kris. Och så den gamla sanningen: När Bojan målar vinner vi
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.