Smokey: absolut men man behöver ju inte ge honom mest istid i hela laget bara för att han ska matchas in i tempot? Säger inte att han gör bort sig men definitivt att han har en resa att göra.
Ge PW en vecka till då kan han namnen på alla kompisar i sitt nya lag. Men visst är det ett minus för Nubben som inte fått honom i topp redan. Avgå alla:)
Knylan: känslan är ändå att Hardegård ersätter PW i första pp-formationen när han är tillbaka. Skulle vilja se enklare spel från PW och färre offensiva turer. Tycker han saknar lite smartness och tappar en del puck på fel ställen.
Olle: Det är lite synd att de kommer undan med alla sina tjuvsmällar också. Lindholms armbåge är ju riktigt ful, den på hakspetsen och Carlsson hade blivit utburen på bår.
Småtrevlig match. Timrå har inte riktigt speeden, men offensiv spets finns. AIK står upp bra och är en perfekt motståndare när det gäller att bli bättre på att hantera hög press. Ställer höga krav på snabbt och precist passningsspel, precis det som Timrå haft svårt med på slutet.
PW måste nog chilla lite i offensiven. Hamnar mycket på mellis nu. Styr upp Ante!
Känns som att Jonte kommer att hänga minst en till. Nu kör vi i andra!
erathoo: ska jag vara ärlig tycker jag inte aik haft ett skit, dom åker bara runt och försöker tjyvsmälla timråspelare i huvudet. Dom har spenderat en del tid i vår zon men tror inte jag räknade till ett enda farligt läge. Tycker vi har tajtat till defensiven rejält och minimerat slarvet.
bar mofftak: nästa tackling i huvudet på Lundin när han är låst med en spelare och sen kommer nästa råtta in och sätter en tackling i huvudet på honom. Domaren är blind.
Förövrigt väldigt fina framspelningar av våra backar!