På tisda ståt vi på fotbollsplan i Plavit Arenan i Västervik mä Explorern i hann å välkomna lage å nä dä kliv på bussen! Ska se om ja kann smuggla in mäj i rinken?
Rallarn: äh han tappt skäret. Men såna där utvisningar är det ultimata beviset på att en zebra inte kan vara objektiv. Det var ”dags” för en timråutvisning för att vi haft så många PP redan. Lööke är inte ens på råttan men det skiter ju zebran i.
roger_sundsvall: Måste säga att man blir grymt impad av AIK:s sätt att lira hockey. Vore det ett annat lag än Timrå som motståndare så skulle dom vinna lätt.
jå1: Ja den snubben har jag aldrig tvivlat på. Som Smokey är inne på, hur många minuters speltid har han totalt denna säsong. Den Snubben kommer kunna bli svingiftig vad det lider i slutspelet. 💪
Olle: 65-69% av kapaciteten säger jag. Från 25-40% under den senaste tiden... PW är väl en 25%:are i min bok. 2,5 tävlingsmatcher i år? Nubben har hittat en diamant att slipa. Olofsson är en stigande procentare.
Charlie2: får pudla där. Går inte att säga att en back som slår såna mackor saknar ”smartness”. Vid 1-0 kändes han svajig, vid 5-0 känns han som Phil Housley.
Smokey: jag ska inte säga 100% innan man sett slutspelsformen men jag tycker det är sällan vi får ut så mycket av laget som i denna match. Alla linorna gör mål, defensiven är blytung för aik att överlista. Det hade kunnat stå 8-0 redan, några riktiga kalaslägen har vi bränt.
Tycker Lodin varit bra hela säsongen men att han är den som växer och växer. Spelet utan puck är stabilt, offensivt är han sylvass när han får chanserna och sen spelar ju inte han med någon passningsvirituos heller så jag tycker han gör det riktigt bra.
Zäta75: Jag gillar Spock som karaktär mer än själva "universumet", känns som att den typen av karaktärer sällan förekommer i film/tv-mediet. Framförallt inom den amerikanska industrin som har en kraftig slagsida på vår konsumtion i Sverige.
Förövrigt väldigt fina framspelningar av våra backar!