dr-nix: För övrigt väldigt intressant att han plockar ut Didrik Strömberg av alla svarthingstar som potentiell genombrottsman.
Att vi överhuvudtaget har en man med namnet Didrik i laget tycker jag är värt hela entrépengen.
Knylan: Den här säsongen av alla säsonger känns det extra meningslöst att läsa vad media har att säga om årets lag och hur bra det kommer att gå. Det kan sluta lite hur som helst.
Den där artikeln var i största del en intervju med Hult så den var intressant att läsa ändå.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
fredriko74:Ja, må dom alla lysa med sin närvaro.
Amen to that:-}
Redigerad kommentar
fredriko74: Det har nog hänt en hel del på två månader. Det ligger Nubben till last att han sa så då.
Man skulle nog för enkelhetens skull kunna påstå att orsaken till att man inte värvar helt och hållet beror på att det helt enkelt inte finns några pengar att värva för. Och när egentligen det enda vi ska få ut av den här säsongen på förhand är att få se Timrå IK existera även säsongen 14/15 så har jag svårt att se att man jobbar stenhårt för en "spetsvärvning" redan inför säsongsstart.
Redigerad kommentar
hubbenorlen: Trist, för experterna har alltid rätt...
MrMadhawk hade fjolårets superjumbo Karlskrona på niondeplats, vilket får mig att undra om det är favoritlaget. Själv är jag övertygad om att de får slåss som djur för att undvika kval.
Tilltron till Djurgården förvånar mig också. Visst, man har imponerat på försäsongen, men det betyder inte nödvändigtvis att det kommer att bli samma visa när serien drar igång. Jag är inte heller övertygad om att topptippade lag som Rögle och Västerås kommer att gå som tåget (möjligen då SJ). Tvärtom tror jag att det kan bli en riktigt tuff allsvenska i år.
mikenomad: Är backsidan bara en tvåa? När man jämför med övriga lag i Allsvenskan så tycker jag att den håller en bra nivå. Samtidigt så finns det frågetecken. Bergman tycker jag har visat kapacitet och trion Westin, Carlsson och Persson är alla spelare som klarar sig bra även högre upp i seriesystemet.
Frågetecknen finns för Moe, Stenqvist och bredde. Moe har många tunga säsonger bakom sig och Stenqvist har haft skadebekymmer. Helst skulle jag vilja att frågetecknen förvandlades till utropstecken, men det kan vara en orealistisk önskan. Däremot så måste båda visa att de hör hemma på allsvensk nivå, annars kan Timrå få försvarsbekymmer.
Visst, det finns några unga backar som säkerligen är benägna att ta en plats. Men med tanke på deras bristande rutin så kan man inte kräva av dem att de ska vara redo att kastas rakt in i hetluften.
Jag trodde aldrig att jag skulle skriva det här, men det hade känts bra att ha haft Dahlroth kvar i laget. Inte för att jag tillhör hans största fans, men då hade backsidan känts bredare och mindre skadekänslig.
Dream Team:Helt rätt ,det har varit många säsonger man inte hoppat högt av.
Ett år var Sollefteå bättre så visst mins man det,men det jag menar är att rädslan för att åka till dåtidens division 2 ,i min bok aldrig existerat....Men NU vet ifan???
Vill så gärna säga att vi "kan" komma sjua ,men då får jag ta en klunk av år av lagrat gräsklipparbränsele..
Och ingen blir mer glad en jag om jag har så fel!! två sittplatser inköpta iaf..
kraft: Du har alltså varit med ända från början? Wow... gammal som gatan.
Jag ska inte märka ord utan i sak håller jag förstås med dig. Jag var med under hela den långa vägen tillbaka från 1982 till 2000 och lite i perspektiv kändes det ärligt talat helt nattsvart väldigt ofta där och då. Även om vi faktiskt bara missade minst en playoffplats vid ett enda tillfälle under alla dessa år så var vi aldrig någonsin i närheten av ett avancemang till elitserien. När ska man få uppleva det igen?
mikenomad: Vettiga åsikter i mina ögon. Tycker att forwardsidan rankas väl högt - jag tycker att det behövs åtminstone en spelare till av hög kaliber för att en fyra på en femgradig skala ska kännas befogad.
Samtidigt kan jag tycka att en två av fem på målvaktssidan känns lite snålt. Jag kan köpa resonemanget som förs, men tycker att de förtjänar ett högre betyg - det är trots allt Allsvenskan det rör sig om.
Som det är nu för dem så är det ungefär som att sitta med fleecetröja på Nobelfesten