1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591074 inlägg · 6217 ämnen

Allsvenskan 2013/2014

« · 1583423 · » Till forumet

Sv: Allsvenskan 2013/2014
Kerstin_k: och vem är NK nu då, spell it out
Kommentera

Är det någon som har koll på vart man köper biljetter till matchen nu på torsdag mot Björklöven? Är det bara på plats man kan köpa? Hittar inget på ticnet och kikade även entre sundsvall men verkar inte finnas.
Kommentera

Funderar på vilka man kommer använda som centrar den kommande säsongen. Molinder, Hult och Bergström känns som tre naturliga val. Vem tar hand om fjärdelinan, Boyce?

Kommentera

Kerstin_k: Lär väl tyvärr inte bli aktuellt men nog skulle NK smaka fågel helt klart.
Kommentera

mikenomad:

Såg att NK är ledig och villig att spela utomlands ett tag till.

Förstecenter,någon?
Kommentera

Timrå Icon: Det var nog tanken på alla tre tillsammans. Fast främst var det bilden av ett fruktat Timrå IK, jag går i gång på dominans och agressivitet. I såna här sammanhang vill säga..:)
Kommentera

mikenomad: Vilken av bröderna Hanson var det som gav dig ryckningar i baguetten...?
Kommentera

Smokey: Det där inlägget gjorde mig sexuellt upphetsad!
Kommentera

Ja vi kan nog tacka Hallin mest för att vi har ett så pass bra lag.
Det är nog mycket tack vare honom så många skrev på för oss;
Kommentera

Skarin: Vilja slår kunskap 24-7!
Som Lemmy säger; Killed by death!
Kommentera

Smokey: Ja du, vad ska jag säga? Det där ska jag rama in! :)

Du ska få ett fikon.
Kommentera

hubbenorlen: Tanken är dock grymt hypotetisk så jag tror inte att vi behöver ligga sömnlösa över risken för ett sådant scenario. ;)
Kommentera

Nu jävlar måste et till kraft och rättartag!

Ska Timrå IK skapa intresse krävs nya höjder! Här behövs utrotning av varenda liten tillstymmelse till glidarmentalitet! Här krävs sönderrivna och småblodiga matchställ redan till premiären! Timrå IK måste dofta svett, liniment och typ galen pitbull!

Lagets snällaste spelare måste få bröderna Hanson i filmen Slagskott att framstå som trötta flickscouter!

Inställningen måste vara så fundamentalt stenhård att motståndarnas vattenflaskor fryser till is och att domarnas pipor darrar av skräck inför varje beslut!

Jag vill se tränare som kommer till fyspassen med slagsmålshack i öronen, åkande i oskattade bilar som man snott och smugglat ut från Ryssland! Kalla huggormar som mellanmål ska kännas som lyx!

Spelarna ska inte bara skotta sin egen garageuppfart innan man tar sitt fordon till träningen. Man ska skotta hela gatans och alla sponsorers! Och spelarens fordon ska givetvis baseras på insats!

10 gjorda mål = Trasig cykel.

20 gjorda mål = Mindre trasig cykel.

30 gjorda mål = Dumper eller bulldozer.

40 gjorda mål = Diesel till fordon ovan.

Vi supportrar måste också passa in i bilden. Att kroniskt lifta till alla bortamatcher med långtradare som kör massa, lut eller timmer är grunden. Halva lönen bör gå till supporterprylar. Det som blir kvar efter hyran, (Varför inte bo gratis i tältläger runt Eon?) kan man köpa Explorer för.

Nu knyter vi alla nävar och ger världen ett TIK-flin som får Bobby Hull och Clark att framstå som sockerdrickakillar!

Raise from hell!!!

Kommentera

mikenomad: Jag tror också det. Hemska tanke om han valde ett Elitserielag som vi senare möter i Kvalserien. Det skulle kännas vidrigt.
Kommentera

hubbenorlen: Jag tror han skulle välja Timrå men är långt ifrån säker. Eftersom jag tror att hans drivkraft att få spela bra hockey och mäta sig med de bästa är brinnande och överstiger klubbkänslor.
Kommentera

mikenomad: Om man ponerar att NHL skulle lägga ner nu, och alla svenskar var tvungna att spela i Sverige, undrar om Z skulle spela med oss i Allsvenskan då. Eller om han skulle välja ett Elitserielag.
Kommentera

El Maco: Ja nu tänkte jag väl inte omedelbart på folks reaktioner på just den här artikeln. Kan inte föreställa mig att någon vänder sig mot det. Det var mer tidigare reaktioner och utlopp för frustration över uteblivet ekonomiskt engagemang från Z:as sida härinne jag åsyftade.

Redigerad kommentar

Kommentera

mikenomad: Dömer? För att han borrar brunnar i Etiopien? Jag applåderar.
Kommentera

Dream Team: Jag tror man ska ha lite perspektiv innan man dömer hans val av att engagera sig ekonomiskt. Jag tror verkligen att Z:a bara är en kille som gillar att spela hockey och dessutom råkar vara Gudabenådat duktig på det. Jag tror han har en jäkla distans till det och att han inte är mer än sunt måttligt känslomässigt engagerad i de klubbar han representerat. Därav hans val att inte pumpa in miljoner i t.ex Timrå utan istället låta överskottet gå dit det behövs bättre.

Sen kan man förstås ha synpunkter på ifall det gått så långt att klubben hade gått i graven och Z:a trots möjlighet att kunna förhindra det inte gjort det. Man bör dock isf vara ödmjuk inför det faktum att man långt ifrån har tillgång till hela bilden, alla omständigheter bakom ett sådant beslut, innan man dömer.

Redigerad kommentar

Kommentera

Timrå Icon: En mycket fin gest skulle jag säga, som blir direkt livsavgörande för de här människorna.
Kommentera

mikenomad: Javisst. En fin gest
Kommentera

Timrå Icon: Noterar också att han gör mycket kloka val över var han låter en del av sina pengar gå.
Kommentera

mikenomad: Zäta tror på Timrå iallafall;
Kommentera

Timrå Icon: gmils. GrandMother I...
Kommentera

Hahl Bundy: Jag tror att iconens självbild kräver GT i kvantiteter mänskligheten ännu inte mäktat med.
Kommentera

Timrå Icon: Okej... min första tanke var Cederhök. Så olika man ser. ;-)
Kommentera

Timrå Icon: Med Roddan på läktaren kan vi fylla hallen med 60-åriga milfs
Kommentera

Hoppas Nubben signar den här. Då kan farsan Rod köra gratiskonserter i Eon

Redigerad kommentar

Kommentera

Hahl Bundy: Sonen har en t-shirt med Sheldon på som det står Bazinga under..:)

Redigerad kommentar

Kommentera

Hahl Bundy: Själv liknar jag mest en blandning av Marcus Schenkenberg och Brad Pitt.
Med en liiiitet stänk av Catherine Zeta-Jones
Kommentera

TikAlltid: Ingen serie slår The Big Bang Theory. Sheldon o jag är så lika dessutom.
Kommentera

TikAlltid: Ser(sett) alla dom :)
Kommentera

TikAlltid: TikAlltid: Californication är sjukt bra!
Hade du sagt Sommar med Ernst hade jag strukit dig från vänlistan :-)
Kommentera

mikenomad: it's always sunny in philadelphia kan vara skön att slökolla på om man gillar sånt där stuk, lättsamma korta avsnitt.

Snackar man bästa serien kan man ta sig i kragen och se Breaking Bad (börjar igen nu den 11 augusti) den är så fruktansvärt välgjord och genialisk!
Sen kan man se Game of thrones, Californication,The wire, Sopranos, Rome, Generation kill, Band of Brothers, Sons of anarchy (även om den är lite väl naiv och icke trovärdig ibland), Homeland, Dexter, Lilyhammer oh South park.
Kommentera

Viklund: Alla tajders! Nervositeten över målvaktssidan blev genast mer hanterbar. Drilla Tarre, drilla!
Kommentera

Viklund: Kanon! Då behöver vi inte oroa oss över målvaktssidan iallafall
Kommentera

250kg kärlek: Kvinnofängelset torde vara väl ett givet inslag hos de flesta TV-diggarna av rang.
Kommentera

Timrå Icon: Vid tolvslaget börjar de flesta dokumentärer. Där får man mycket valuta för dreambox-slantarna.
Kommentera

mikenomad: 04.30!! Respekt!
Och jag som tyckte det var en bragd att sitta uppe och uggla till Macahan mitt i natten....
Kommentera

Timrå Icon: Tja...jag gillar Jims värld, How I met your mother och The big bang theori. Är värdelös TV-tittare annars men med en liten bäbis blir det en del. Framförallt tidiga mornar, mellan ca 4.30-9.30....

Redigerad kommentar

Kommentera

mikenomad: Ja hon var liksom amerikanernas svar på Eva Fröling.
Går det några av den där lite småmysiga typen av serier nu också...?
Det märks att man zappar desperat på tv:n nu innan hockeyn drar igång
Kommentera

Timrå Icon: Det blev väl mycket av henne...väldigt mycket t.o.m ett tag. Typ 100-150 kg. Men i övrigt vet jag inte, dock minns jag att jag tyckte hon var het när serien gick. Hög milf-faktor på henne då.
Kommentera

mikenomad: Ja jag är nog mer en Woody-typ faktiskt.
Kungserie det där! Vad blev det av Kirstie Alley förresten...?
Kommentera

J F K: Cheers är en av de bästa amerikanska serierna, älskade den. Off topic ja...men det är ju det här jag gillar med HS. Finns inga spännande (Timrårelaterade) hockeynyheter f.n, alltså tillåter vi oss att sväva iväg lite. Även om T T lär slita sitt hår över trådvåldtäkten...
Kommentera

mikenomad: Nu är vi hyggligt off topic, men jag sörjer det faktum att sambon inte gillar Cheers. Vi ser väldigt mycket tv-serier, men tyvärr kommer jag inte få chansen att se hela serien som jag hade planerat.
Kommentera

J F K: Tänkte nog att han skulle få vara Diane jag...Sams fru. Du vet hon som tittar in då och då på puben och rynkar på näsan åt slöddret. Vilket gjorde mitt val av rollfigur betydligt enklare.

Redigerad kommentar

Kommentera

mikenomad: Ser väl mest Skarin som Carla jag...
Kommentera

Timrå Icon: Njae...han tänkte eg jag ta men kände att loser-Cliff mer är min själsfrände. I ditt fall fanns två val; Norm eller Woody.
Kommentera

mikenomad: Men Norm....?
Kan jag inte få vara Sam Malone åtminstone...?
Kommentera

« · 1583423 · »