Andersson: Ja så känns det.
Men det känns ändå oerhört bra att vi ens har ett lag att ställa på is. Dessutom ett lovande och lite småspännande lag. Det var nästan så man trodde sista dragningen på Eon is var gjord i våras. Jag tror det blir bra det här ändå
sargad:
Runt plats 10 känns realistiskt . Om Timrå gör en kanonsäsong kan det bli play-off , så ser jag på det hela
mikenomad: Håller med vad Peo sade i en intervju efter jippomatchen.
"– Jag tror att man ska vara försiktig med att döma ut Timrå i vinter. De har ett väldigt ungt lag, men får de en bra start kan det gå riktigt bra, säger Larsson efter att ha sett årets Timrå IK för första gången."
Får man en jobbig start på säsongen så får man jobba i uppförsbacke precis som de senaste säsongerna i Elitserien. Men får man en bra start så blir inte allt lika nervöst och i medgång tror jag absolut de yngre förmågorna i laget kan växa. Men starten kan bli viktig.
Oavsett vad så tror jag vi ordnar AS-kontrakt i slutändan men starten kan mycket väl komma att avgöra i vilken ända av tabellen Timrå är med och kämpar (ta detta med en stor nypa salt, det är bara så det känns när jag ser på laguppställningen).
Hahl Bundy: Förresten så kanske det här är förklaringen till André Hults klena poängskörd ifjol....? Att han passar bättre som center?;
" Ja, som det ser ut nu så är det så. Men det är inget måste, jag kan spela ytter också. Jag trivs dock bäst i mitten där man är lite mer involverad i spelet. Jag har varit center så gott som hela karriären, utom det sista året, säger André."
Hahl Bundy: Bra! Jag lägger inte på plattan för jag hade faktiskt inte läst de där.
Gillar Jens Westins svar på förväntningar inför säsongen;
"Det är många spelare som lämnat och det är många unga spelare i laget, så det är svårt att säga. Men bara för att man kommer från SHL så ska man inte tro att det går lätt, HockeyAllsvenskan är en bra serie. Vi får inte underskatta någon. Ödmjukhet är jätteviktigt. Det är viktigt att inte hetsa tillbaka till SHL utan att ha tålamod, satsa ungt och låta det ta den tid som behövs."
Jag gör lite Gessles. Jag är ju "ny".
Lite olika spelarintervjuer men Hult, Westin, Oscar J, Emil Berglund bla
Hahl Bundy: Jag har faktiskt inte varit så sugen på hockey på många år som jag är nu. Jag tror inte att Timrå kommer att ta klivet upp i SHL den här säsongen, men jag tror att man kniper en plats i play-off, och kanske kan det bära ända till kvalserien. En sådan prestation skulle förhoppningsvis skapa positiva känslor att bygga vidare på.
Redigerad kommentar
Laken: Själv ser jag både Hundertpfund och Molinder som framspelare och jag har en förhoppning om att Oscar Johansson ska ta plats bredvid någon av dem. Oscars status känns lite osäker, men han har visat att han kan producera på allsvensk nivå. Då får vi två kedjor i stil med:
Hallin - Molinder - målskytt
Hult - Hundertpfund - Johansson
Men jag förstår resonemanget med Porsberger, och därutöver så finns Boyce, Wedin och Öhrn som alla har elitserierutin - den förstnämnade en hel del till och med. På det hela taget så känns anfallet kanske inte sylvasst, men åtminstone jag tycker att bredden är förvånansvärt bra (på förhand).
Vargher85: Roligt med kommentarer. Jämnt skägg mellan Molinder och Hundertpfund om andra centerplatsen men Molinder har jag mer koll på.
De två första kedjorna är lite offensivare och där vill jag ha in Porsberger som målskytt, han är dessutom rightare.
Laken: Ungefär liknande tankar som jag hade. Hade dock ändrat om lite. Här är min variant.
T.Hundertpfund - A.Hult - "målskytt"
P.Hallin - A.Molinder - J.Porsberger
O.Johansson - N.Bergström - A.Wedin
D.Öhrn - J.Boyce Rotevall - E.Pettersson
Laken: Förstakedjan kan jag köpa, även om jag hellre skulle vilja se Hallin - Molinder - målskytt. Sedan menar jag att Hundertpfund borde spela i en leading-line. Om han inte är så pass bra så borde han inte ha värvats - i mina ögon. Därför skulle jag kunna tänka mig honom tillsammans med Hult (en av dem får spela ytter) och att man sedan fyller på med antigen Oscar Johansson, Wedin eller Öhrn.
Jag blir lite fundersam över att du har Porsberger i andrakedjan. Jag har ingen koll alls på honom kan jag ärligt erkänna. Har du en aning om hur bra han är?
Vad tror ni om följande kedjor:
P.Hallin - A.Hult - "målskytt"
A.Wedin - A.Molinder - J.Porsberger
J.Boyce Rotevall - T.Hundertpfund - O.Johansson
D.Öhrn - N.Bergström - E.Pettersson
På bänken: L.Nilsson, E.Berglund
Redigerad kommentar
Såg att Emil Lundberg inte fick något KHL-kontrakt efter try-out. Skulle inte bli förvånad om han blir TIK:s sista nyförvärv i och med det.
Bigthelin:skulle tro att det är på plats som gäller eller......?
Redigerad kommentar
Epost: Ingen astronomisk summa skulle jag tro. Men misstänker att det finns tillräckligt mycket kvar för att det ska räcka till en bra forward av Allsvenska mått mätt.
Frågan är hur attraktivt det är att gå till en klubb som Timrå IK. Ja en bra lirare kommer få en mycket viktig roll i laget. Det är absolut en chans för vissa lirare. Men får spelaren uppfattningen om att han ska vara spelaren som bär laget (själv) så tror jag att det finns de som säger nej till det också.
Sedan vad gäller sista värvningen tycker jag att man ska satsa på en ytterforward. Vi har centrar så det räcker till. Vi skulle dock behöva en pålitlig målskytt som kan avgöra matcher.
Redigerad kommentar
Timrå Icon: vad är en medelmåttig-as-nivå i kronor och ören? Total lönebudget var väl runt 10 millar om jag minns rätt. Hur mycket kan det finnas kvar?
Men för en sådan händelseutveckling krävs uppslutning på matcherna och för det krävs viss framgång så något som liknar hype kring laget väcks. Det är det trixiga i ekvationen.