1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591040 inlägg · 6217 ämnen

Allsvenskan 2013/2014

« · 1583615 · » Till forumet

Sv: Allsvenskan 2013/2014
Timrå Icon: Se till så att fallet är stoppat nu, återhämtning, sårslickning och så nya, rejäla tag uppåt om ett par år. Med en sund satsning och inte allt på ett kort igen...når vi SHL inom 5-10 år är det kanon.

Men för en sådan händelseutveckling krävs uppslutning på matcherna och för det krävs viss framgång så något som liknar hype kring laget väcks. Det är det trixiga i ekvationen.
Kommentera

Andersson: Ja så känns det.

Men det känns ändå oerhört bra att vi ens har ett lag att ställa på is. Dessutom ett lovande och lite småspännande lag. Det var nästan så man trodde sista dragningen på Eon is var gjord i våras. Jag tror det blir bra det här ändå

Kommentera

sargad:

Runt plats  10 känns realistiskt . Om Timrå gör en kanonsäsong kan det bli play-off , så ser jag på det hela

Kommentera

dr-nix: Jepp, första säsongen på många år där man inte bergsäkert vet att vi kommer få kriga med 2-3 lag i botten. Bara den ovissheten inger vissa förhoppningar ;-)
Kommentera

Timrå Icon:Dom var klara långt innan Tarvis var klar men så har det ju varit på g länge att han skulle komma 
Kommentera

perra: Kanon! Tror han kommer att utveckla de här grabbarna ganska bra redan innan seriestart. Frågan är om de ens kommit om inte Tarvis varit klar som tränare
Kommentera

Timrå Icon:Tarvis är redan på plats. Kommer att fara till Tyskland på söndag  i 7 dagar sen tillbaka igen. Timrå och Köln delar på tjänsten
Kommentera

AS känns spännande. Sån här geist inför en säsong har jag inte haft på många år. Ser fram emot säsongen med tillförsikt. Vi kommer att överraska på ett positivt sätt. Helt övertygad. Om jag tror att vi går upp? Nej. Nu börjar.... back to basic and the Timrå way.

Fy 17 vad kul det ska bli! Man blir ung på nytt... ta mig tusan!
Kommentera

mikenomad: Ja en indikation kanske vi får redan på torsdag....?
När skulle Tarvis komma förresten?
Kommentera

mikenomad: Håller med vad Peo sade i en intervju efter jippomatchen.

"– Jag tror att man ska vara försiktig med att döma ut Timrå i vinter. De har ett väldigt ungt lag, men får de en bra start kan det gå riktigt bra, säger Larsson efter att ha sett årets Timrå IK för första gången."

Får man en jobbig start på säsongen så får man jobba i uppförsbacke precis som de senaste säsongerna i Elitserien. Men får man en bra start så blir inte allt lika nervöst och i medgång tror jag absolut de yngre förmågorna i laget kan växa. Men starten kan bli viktig. 

Oavsett vad så tror jag vi ordnar AS-kontrakt i slutändan men starten kan mycket väl komma att avgöra i vilken ända av tabellen Timrå är med och kämpar (ta detta med en stor nypa salt, det är bara så det känns när jag ser på laguppställningen).

Kommentera

Vargher85: En plats i KS vore en skräll och en superframgång. Men visst hoppas man, laget känns ju lite "blankt" och man vet inte om det blir fågel, fisk eller mittemellan.
Kommentera

dr-nix: Förväntningarna är inte särskilt högt ställda. Däremot förhoppningarna.
Kommentera

dr-nix: Ja då är vi överrens
Kommentera

Timrå Icon: det var baserat på det där som jag vill att han används som center
Kommentera

Hahl Bundy: Förresten så kanske det här är förklaringen till André Hults klena poängskörd ifjol....? Att han passar bättre som center?;

" Ja, som det ser ut nu så är det så. Men det är inget måste, jag kan spela ytter också. Jag trivs dock bäst i mitten där man är lite mer involverad i spelet. Jag har varit center så gott som hela karriären, utom det sista året, säger André."

Kommentera

Hahl Bundy: Bra! Jag lägger inte på plattan för jag hade faktiskt inte läst de där.

Gillar Jens Westins svar på förväntningar inför säsongen;

"Det är många spelare som lämnat och det är många unga spelare i laget, så det är svårt att säga. Men bara för att man kommer från SHL så ska man inte tro att det går lätt, HockeyAllsvenskan är en bra serie. Vi får inte underskatta någon. Ödmjukhet är jätteviktigt. Det är viktigt att inte hetsa tillbaka till SHL utan att ha tålamod, satsa ungt och låta det ta den tid som behövs."

Kommentera

Vargher85: får vi en bra start så kan det gå bra men jag tror det är viktigt att hålla förväntningarna nere
Kommentera

Hahl Bundy: Jag har faktiskt inte varit så sugen på hockey på många år som jag är nu. Jag tror inte att Timrå kommer att ta klivet upp i SHL den här säsongen, men jag tror att man kniper en plats i play-off, och kanske kan det bära ända till kvalserien. En sådan prestation skulle förhoppningsvis skapa positiva känslor att bygga vidare på.

Kommentera

Hahl Bundy: Jag är inte alltid ironisk. Bara nästan..;)
Kommentera

mikenomad:  Dig kan jag inte ta på allvar. ..åså är det. ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Hahl Bundy: Fast med en sån här kille i laget kan man väl inte känna annat än tillförsikt...:)
Kommentera

Hahl Bundy: Nä, skit blir det. Sunk-Nubben har satt ihop ett värdelöst gäng lallare och ovanpå det har vi en pajasledning. Vi är dömda att gå under och åker självklart ur igen.

Nu motsvarade jag dina HS-förväntningar rätt klockrent va? ;)
Kommentera

Vargher85: När det gäller dagens Timrå har jag en bra känsla. Jag är nog väldigt ensam... men det var jag det året vi gick upp liksom första året i Es. Därned inte sagt att vi går upp men många blir nog positivt överraskade .. även supportrar. Men det är ju bara min känsla.
Kommentera

Laken: Själv ser jag både Hundertpfund och Molinder som framspelare och jag har en förhoppning om att Oscar Johansson ska ta plats bredvid någon av dem. Oscars status känns lite osäker, men han har visat att han kan producera på allsvensk nivå. Då får vi två kedjor i stil med:

Hallin - Molinder - målskytt

Hult - Hundertpfund - Johansson

Men jag förstår resonemanget med Porsberger, och därutöver så finns Boyce, Wedin och Öhrn som alla har elitserierutin - den förstnämnade en hel del till och med. På det hela taget så känns anfallet kanske inte sylvasst, men åtminstone jag tycker att bredden är förvånansvärt bra (på förhand).

Kommentera

Frella: Hahaha!!
Ja det har du rätt i!
Som en irriterande nyutexad streber!
Kommentera

Timrå Icon: Vi är ju också nykomlingar som tur är då :)
Kommentera

kennas: Jag såg lite av MoDo-Löven.
Ganska intensiva.
Nu är det ju bara försäsong men känslan är ändå att de kommer att bli så där energiskt jobbiga som bara nykomlingar kan vara
Kommentera

Timrå Icon:såg att löven slog Luleå 4-3 eft. str
Kommentera

Laken: Jag tycker det ser bra ut.
Hoppas nu verkligen att "målskytt" verkligen blir en målskytt och inte bara en random bloke....
Kommentera

Vargher85: Roligt med kommentarer. Jämnt skägg mellan Molinder och Hundertpfund om andra centerplatsen men Molinder har jag mer koll på.

De två första kedjorna är lite offensivare och där vill jag ha in Porsberger som målskytt, han är dessutom rightare.

Kommentera

Laken: Ungefär liknande tankar som jag hade.  Hade dock ändrat om lite. Här är min variant.

T.Hundertpfund - A.Hult - "målskytt"

P.Hallin - A.Molinder - J.Porsberger

O.Johansson -  N.Bergström   - A.Wedin

D.Öhrn - J.Boyce Rotevall - E.Pettersson

Kommentera

Laken: Förstakedjan kan jag köpa, även om jag hellre skulle vilja se Hallin - Molinder - målskytt. Sedan menar jag att Hundertpfund borde spela i en leading-line. Om han inte är så pass bra så borde han inte ha värvats - i mina ögon. Därför skulle jag kunna tänka mig honom tillsammans med Hult (en av dem får spela ytter) och att man sedan fyller på med antigen Oscar Johansson, Wedin eller Öhrn.

Jag blir lite fundersam över att du har Porsberger i andrakedjan. Jag har ingen koll alls på honom kan jag ärligt erkänna. Har du en aning om hur bra han är?

Kommentera

Vad tror ni om följande kedjor:

P.Hallin - A.Hult - "målskytt"

A.Wedin - A.Molinder - J.Porsberger

J.Boyce Rotevall - T.Hundertpfund - O.Johansson

D.Öhrn - N.Bergström - E.Pettersson

På bänken: L.Nilsson, E.Berglund

Redigerad kommentar

Kommentera

En kille att värva till Timrå-klacken?

Kommentera

kennas: Tycker det är konstigt att Timrå inte skrivit någonting på sin hemsida heller. I alla fall inte vad jag kan hitta. 
Kommentera

Såg att Emil Lundberg inte fick något KHL-kontrakt efter try-out. Skulle inte bli förvånad om han blir TIK:s sista nyförvärv i och med det.

Kommentera

Bigthelin:skulle tro att det är på plats som gäller eller......?

Kommentera

fredriko74: att Ubbe hävdade sig bra igår skulle jag tro handlar just om hans fysiska status. Han är ju enormt bra tränad, åren till trots. Han cyklar MTB i princip varje dag och tränar en hel massa på gym. Tror han står sig bra i ett FYS-test.
Kommentera

Tyckte att Urban Eriksson stack ut av de "gamla" igår. Att han är ca 45 år gammal syntes absolut inte, brytningssäker och bra passningsspel som med bra flås skulle räcka lätt för allsvenskt spel. Han stack iaf ut i mina ögon förutom NHL förstärkningarna. Mattiasson visade upp god teknik också. Skojig upplevelse med en hel del ståpäls vid presentationen före match.

Redigerad kommentar

Kommentera

Epost: Ja det är det på sin höjd ledningen som vet
Kommentera

Epost: Ingen astronomisk summa skulle jag tro. Men misstänker att det finns tillräckligt mycket kvar för att det ska räcka till en bra forward av Allsvenska mått mätt.

Frågan är hur attraktivt det är att gå till en klubb som Timrå IK. Ja en bra lirare kommer få en mycket viktig roll i laget. Det är absolut en chans för vissa lirare. Men får spelaren uppfattningen om att han ska vara spelaren som bär laget (själv)  så tror jag att det finns de som säger nej till det också. 

Sedan vad gäller sista värvningen tycker jag att man ska satsa på en ytterforward. Vi har centrar så det räcker till. Vi skulle dock behöva en pålitlig målskytt som kan avgöra matcher.

Redigerad kommentar

Kommentera

Timrå Icon: vad är en medelmåttig-as-nivå i kronor och ören? Total lönebudget var väl runt 10 millar om jag minns rätt. Hur mycket kan det finnas kvar?

Kommentera

Laken: Ja men frågan är ju vilken lönenivå vi kan lägga oss på för den sista spetsforwarden?
Jag gissar på högst medelmåttig as-nivå
Kommentera

dr-nix: Nä han vill ju spela på så hög nivå han kan än så klart
Kommentera

Laken: Till Kerstins försvar tror jag inte att det var allvarligt menat ;)
Kommentera

Men snälla nån! Har ni redan glömt hur det står till med vår ekonomi? N.Kapanen är så klart inte i närheten av våra ekonomiska förutsättningar.
Kommentera

Men förutom att han väl lär kräva typ halva timrås lönebudget så vill nog inte en aspirerande OS-spelare ta steget ner till AS i första taget.
Kommentera

dr-nix: jo det vore ju något. 
Kommentera

Epost: Niko Kapanen...
Kommentera

« · 1583615 · »