1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590745 inlägg · 6217 ämnen

Allsvenskan 2013/2014

« · 1577179 Till forumet

Allsvenskan 2013/2014

Dags att ladda för nästa tävlingsmatch fredagen den 13 september. TIK inleder i Allsvenskan  hemma mot Västerås. Sedan väntar Almtuna borta. Spännande...

Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014
Greven: Almtuna, spelar de fortfarande i Gränbyhallen(Uppsala)? Potentiell 'lajvare' för S-holmare.
Kommentera

sargad: Skulle inte dom bygga nytt? Vet att det snackades om det, nån stor evenemangsarena i Uppsala. Ingen koll faktiskt hur det blev.
Kommentera

Greven: Det verkar dröja med spel i nån ny hall i Uppsala:

"Om allt går som på räls kan det vara nedsläpp i den nya arenan i september 2017.

I slutet av 1990-talet togs de första stegen mot Gränby Arena, som var arbetsnamnet då. I början av 2001 avslöjade UNT planerna på en evenemangsarena med 8 500 åskådarplatser intill Gränby centrum.

Nu har det gått långt över tio år sedan dess och turerna kring arenan har varit många.
Bara under de senaste tolv månaderna har det sagts att beskedet från EU-kommissionen är nära förestående. I höstas var det november som gällde, sedan blev det februari.
– Det var tänkt att vi skulle få ett besked i februari, men tyvärr blev det inte så och i stället fick vi en begäran om kompletterade uppgifter som vi nu har levererat, säger Roger Jo Linder.!"

Kommentera

Noterar att vi nu är ett allsvenskt lag även på Hockeysnack, det vill säga Timrå IK återfinns i den allsvenska kolumnen. En liten brysk påminnelse om man nu hade glömt...

Kommentera

DJ Hemp: Ja nån annan serie finns væl inte. ES vad ær det ???
Kommentera

Efter denna pärs som man fått genomlida de senaste månaderna börjar det äntligen formas ett lag, och jag börjar känna suget efter hockey igen. Till hösten tänkte jag försöka se bortamatcher på följande orter: Ljungby (Troja-Ljungby), Karlskoga (BIK Karlskoga), Ängelholm (Rögle BK) och Malmö. Dessa orter är valda eftersom att jag bor i Göteborg och de är dessa som ligger absolut närmast. Kan även hända att det blir en sväng till Stockholm, eller någon annan ort också. 

Min fråga är dock, är det några fler längs västkusten som kan tänka sig att åka på dessa bortamatcher? Jag kommer ha en till tikare härifrån Göteborg med mig, men det skulle vara trevligt om man var några fler.

Så om någon känner sig intresserad av detta, skicka meddelande så kanske vi kan styra upp något senare i höst.

Tills dess får ni ha en grym sommar! 
Kommentera

Jonas Wollberg: TIK031 vore nog något för dig. Har du Fejjan så är det bara att nyttja länken nedan för ytterligare information....

Redigerad kommentar

Kommentera

Friman SR: Tack för tipset, fick samma igår men det var via PM så det var ju lite svårt att veta :)
Kommentera

Ante siar lite om säsongen som komma skall. Blommor och bin verkar vara hans melodi :)
Kommentera

"Bättre än Leksand, ja vi är bättre än Leksand, bäättre än Leeksand, ja vi är bättre än Leksand". Ja, än Örebro också faktiskt :)
Kommentera

Dream Team: Vi är bättre än ALLA!
Det har inget med sånt trivialt som serie eller tabelläge att göra ;-)
Kommentera

Timrå Icon: Precis, Elitserielaget Timrå IK borde alltid toppa listan.
Kommentera

Hoppas Wedin o Öhrn får till det med poängskörden till vintern!
Kommentera

Som sagt, kontrollåret here it is..
Kommentera

Ser att Yared Hagos fått ett try-out kontrakt med Kölner Haie... Lycka till Yared!
Kommentera

TRL: Topplag i Tyska ligan, undrar vilken nivå det är egentligen? SOm ett topplag i AS?
Kommentera

Berglund: Ser Elias Granath har blivit värvad till ett nyuppflyttat lag i DEL
Kommentera

Vår SO-lärarkompatible (som Erik Löfgren sa på Twitter, @pirkt) coach snackar lite.
Kommentera

Även han med det i Timråsammanhang så passande efternamnet Bergman pratar lite.

"– Han ser intressant ut. Han är liten, men kan bli naggande god i det offensiva spelet. Och så är han en liten tuffing också, säger Nilsson." Klassiker.

Redigerad kommentar

Kommentera

Knylan: Timrå-hockeyn tillbaka! :-)
Kommentera

Laken: Hoppas det inte bara var varmluft som kom ut som det varit med några tränare nu för oss.
Ingen tränare säger väl iofs heller;
"Nä fasen jag tänkte vi skulle spela skitgrötig långsam ryggsäckshockey i mittzon i år och däremellan tjocka på oss med chips och Cola".
Nä jag hoppas verkligen det blir Timråhockey som du säger!
Men i år verkar vi faktiskt ha material för det också
Kommentera

Timrå Icon: Vad som sägs nu är faktiskt ganska ointressant, även om man vill få det att låta fantastiskt.
Kommentera

Hälge: Ja. Förr eller senare ska alla upp till bevis
Kommentera

Timrå Icon: Undrar det presenteras några nya spelare på ispremiären. Känns ganska rimligt, nu när det är klart att rekonstruktionen går igenom ...
Kommentera

hubbenorlen: Är det inte bara 1 spelare till som ska in? Man kan ju hoppas dock.
Kommentera

Berglund: Denna signade Södertälje idag, hade kanske kunnat varit nått för oss?
Kommentera

Berglund: Jag vill ha mer spets på sista platsen.
More peak!!
Kommentera

Berglund: Nubben har sagt en eller två spelare i en intervju med ST. Personligen så skulle jag föredra att man nöjer sig med en i nuläget. Det kan trots allt hända både det ena och det andra under en säsong och då kan det vara en fördel om det inte är helt tomt i plånboken.
Kommentera

Vargher85: Tror inte på den taktiken i år igen. Det har gått åt helvete fler än en gång tidigare. Vi måste börja med bästa möjliga lag.
Kommentera

hubbenorlen: Agree!
Kommentera

hubbenorlen: Ja in med spets direkt!
Det borde vara en fördel att vara på banan direkt
Kommentera

Timrå Icon: Av de senaste fem årens sena "spetsvärvningar" har egentligen bara Sonnenberg varit helt lyckad.
Resten hade vi fan kunnat klara oss utan.
Och i år blir det ännu svårare att lyckas med den här typen av värvningar.
Vår ansträngda ekonomi gör att vi kommer ha väldigt svårt att konkurrera om tillräckligt bra spelare.

Kommentera

hubbenorlen: Jag hade kunnat köpa resonemanget, men jag gör det inte av en enda anledning, och det är målvaktssidan. Norja känns som en okej målvakt och jag är försiktigt positiv, men jag är inte helt övertygad om hans kapacitet.

Därför tycker jag att det känns alldeles för riskabelt att lägga de sista pengarna på två forwardsförstärkningar - särskilt eftersom Nubben sa i samma ST-artikel som jag refererade till tidigare att det inte skulle bli två kanoner om man värvade två spelare. Som jag ser det så finns det god kapacitet i den nuvarande forwardsuppställningen, och därför bör den sista forwarden bidra med spets. Att därutöver ta in en breddforward är onödigt, enligt mig.

Hellre då några extra kronor i kassan, ifall vi råkar ut för en målvaktsflopp.

Kommentera

Vargher85: Jag räknar bara med en spelare till. En spetsvärvning. Tror inte att Nubben värvar en breddare till.
Dessutom är jag inte så orolig för målvakterna faktiskt.
Kommentera

hubbenorlen:  Jag räknar med att Nubben värvar en lirare och att folk kommer gnälla om att han inte är tillräckligt bra. Blir väldigt förvånad om det inte spelas ut på det sättet.
Kommentera

hubbenorlen: Samma hör, räknar med en men jag är alls inte säker på att det kommer bli den sortens spets ni verkar förvänta er. Min gissning är en Kanadick som ej riktigt platsar i AHL.
Kommentera

Berglund: Jag räknar in en gnällorkan i vanlig ordning.... Check...
Kommentera

Berglund: Det här lagbygget skriker efter en kompetent spelfördelare. Frejdiga juniorer, Hallins och Underhundar i all ära - kommer det inte in spitze i offensiven blir det ännu en vinter i brunkandets tecken. Behovet av en ledande förstafemma och ett fungerande PP: hyfsat stort.
Kommentera

Bragd-Birger: Ja jag håller med oerhört mycket. Jag är dock väldigt rädd för att den där 1a centerspetskungen vi söker inte kommer utan det blir någon halvchansning till transatlant för vi har inga dollarez.
Kommentera

Berglund: Leading line just nu får anses vara

Norja

Bergman  Persson

Hallin  Hult  Hundertphund/Moliner

?

Vi måste ha in en rejäl spets på det här så är det bara.

Kommentera

Berglund: Som jag ser det så är fyra forwards givna i första- och andrakedjan, och det är Hallin, Hundertpfund, Hult och Molinder. Sedan hoppas jag att sista värvningen kommer vara ytterligare en spelare som känns given. Magkänslan säger mig att det kommer att bli en transatlant från college, men samtidigt så såg jag att någon föreslog att det skulle kunna bli en spelare som är på gränsen till att platsa i AHL. I så fall skulle Mathieu Roy kunna passa in.

Fast det här med de transatlantiska ligorna är svårt. Jag menar Abbott-tvillingarna kom från föga glamorösa CHL och gjorde succé i Norge och senare i Sverige. Blake Sloan kom från AHL, sedan gick det som det gick. 

Kommentera

Berglund: Ibland funderar jag över om folk förstått/förstår allvaret i det vi går/gått igenom...jag är tveksam.
Kommentera

Vargher85: Ska vi ta in en back till menar du?
Kommentera

Hahl Bundy: Hua.
Kommentera

B-B: Ja du. Någon topp-5 placering blir det inte tal om, även om du & några andra fortfarande tror det.

Jag ska studera de andra trupperna nu inom kort, men ett förhandstips innan den genomgången skulle jag placera Timrå bland 7-9.

Men det är klart. Hade vi haft 2, kanske 3, riktiga spetslirare från början, då hade vi förmodligen snackat om topplaceringar. Men hur det skulle ha gått till att få sådana spelare hit till Timrå, det vet iaf inte jag.

Det är halvchansningar från AHL & College-ligor som förgyller Allsvenskan. Det är så det är. Men det är klart. Det hade varit häftigt med Bill Svett & Bud Holloway i HockeyAllsvenskan. Helt klart....

Stor-Nyllet hade iofs varit nåt det som spelfördelare. 41 år ung.
Kommentera

Hahl Bundy: Nä det är ju så. Jag har inga villfarelser om vad det är som gäller. Det kommer in en till lirare och han är förhoppningsvis i klass med han som Tälje tog in idag iaf. Sen när det kommer till serien så får vi hoppas dom kan vara med och kriga i mitten.
Kommentera

Skarin: Frågan som jag ser det är vad folk kan förvänta sig med tanke på vad det är Timrå IK som organisation tvingats igenom egentligen de senaste säsongerna? Rekonstruktionen är självklart en stor del men orsakerna till att vi ens tvingades igenom den stavas ju flera år av ekonomisk felplanering. Tidigare ansvariga för ekonomin skulle ju ha en given plats i "Lyxfällan"! Och nu har man då mage att "tro på mirakel", eller vad det nu är man går och förväntar sig. Jag personligen är överlycklig över att vi ens finns kvar som klubb. Jag är helt inställd på några säsonger där vi får krypa i skiten. Men man är ju härdad sen förr så det här ska alldeles säkert gå det med.

Glansdagarna under mitten av -80-talet när laget inte ens lockade etthundra (100) pers. till matcherna känns, trots allt, inte som en så värst sannolik deja-vu. 
Kommentera

Skarin: Du är så härligt passiv-aggressiv.
Nej, någon topp5 tror jag inte på. Och jag tror mig ha läst att Timrå genomgår en tuff tid vid sidan om isen. Tänka sig, ändå har jag mage att klaga! Tycka till om vilka spelartyper vi har! Och -tihi - när jag önskar lite spelsinne nöjer jag mig inte med mindre än bästigast av dom bästa! 10 miljarrrder får dom kosta!

Och: hade Nubben värvat stor-Nyllet skulle du allt byta fot. Tänk så många stenmarkare du kunnat köra i harm över mitt gnäll!
Kommentera

Bragd-Birger: Ditt bragdguld är så gammalt & dammigt nu mera att du t.o.m. glömt bort det själv.
Kommentera

Att så många vet var vi kommer hamna i tabellen.. det är ju lixom ingen idé att spela denna serie.
Kommentera

« · 1577179