Herminator: Det skulle inte förvåna mig om vi som vanligt är ap-vassa precis innan uppehållet och sedan har vi som vanligt tappat allt på julbordet :-(.
Nä nu ska man inte vara pessimist :-).
Nä man får koppla av från hockeyn över jul och plugga spannkurvor, fluorfluider, rillers och köldtesta ammo. Julmys!
Det här tycker jag var trevligt.
Vad fan är det som pågår i Oskarshamn egentligen?
Grymt härlig seger! Det här var stabilt, rakt igenom. Fart dödar, sägs det - och idag kan Almtuna skriva under på den devisen.
Hoppades på poäng, men trodde inte riktigt att man skulle utklassa så här. För utklassning var det, spelmässigt. Almtuna riktigt bleka, men det hade Timrå som sagt ett par svettiga fingrar med i.
Firma Hult-Bergström grymma idag. Fortsätt så!
Tre poäng och en rejäl dos underhållning. D e t var fan inte i går!
Berglund:
Kolla med banken om de dragit pengar.
Jag har 8 * 89:- borta från kortet.
Redigerad kommentar
Någon som vet hur det är med Per Hallin? Det såg inte bra ut när man ledde honom av isen efter den ganska fula smällen han åkte på i går.
Annars är det väldigt mycket skitsnack i hockey.
Almtunas tränare inför matchen i går:
- Nu har vi hittat våran game plan. Vi är betydligt mer förberedda på Timrå i kväll än vad vi var sist vi möttes.
Jo, tjenare!
Och bortaklacken i går gick inte av för hackor. Vi var väl minst 35 personer med TIK-persedlar på plats i "konstiga namnet på hallen"-hallen i Uppsala.
Jag räknade.
Roligast var nog annars "TIK-studenterna" som grundat med grogg, kindmålning och sångövningar i masterklasse.
Funkade kanon tills Almtuna skickade över värdens skönaste kille med något funktionshinder, som bjöd på Dumlekola och på något vis lyckade få navet i klacken att spåra ur när han samtidigt både fotade, viftade med låneflagga, egensjung och nitiskt försökta byta telefonnummer med allt och alla i klacken samtidigt som han högljutt kommenterade det som hände överallt i hallen och ibland på isen...
Och ja, det var jag som spelade Rasta Hunden på högsta volym när jag sakta rullade ut från parkeringen efter matchen!