Nu ställer TIK till det för oss här med matchtrådarna med att lägga ut en kombinerad inför match-text, men det får väl gå ändå. Vi kombinerar den med AIS egna.
Johnsson eventuellt aktuell till Pantern på lördag, mycket glädjande. Bryhnisveen missar båda. Börjar nästan bli lite oroad över hans skada. I övrigt kräver jag MINST tre poäng på denna roadtrip, mot Pantern. Vill väldigt gärna se att vi klarar av Almtuna också, det ska vi göra för att ha en chans till övre halvan i år känns det som.
Jävligt kul att se AIK mot VIK, älskar att se de förväntade elefanterna VIK köra fast. Det känns även som lite av en seger för oss, som ett bevis på att även vi är på rätt väg i och med att vi också vill göra det AIK gör. Det hade varit roligt med en Malte Strömwall även i vårat lag, dock.
"– Jag provade i dag, men det var inte helt bra och jag kan inte riktigt trycka ifrån med vänsterbenet. Det är en skada på lårmuskeln så vi måste vara försiktiga tills det är helt bra, säger han."
Kongo: jo glömde bort det, har redan cmore sport abonnemang via comhem så jag hade redan tillgång till alla matcher innan det där annonserades öht. Tänkte därför inte på den där länken.
Om det stämmer med 9-2 i skott så visar det lite vårat problem ikväll...
Vi får inte igenom avsluten...
Lite mer tidiga avslut vill jag nog se.
Men mer än 2 på mål har vi iaf!
Lill challe har varit bländande i den här perioden! Satte upp Pelle Hallin riktigt fint i pp tyvär gick slaggat i stolpen!
Berglund verkar vara den som tagit till sig mest av att höra hur högt tempo Almtuna har i spelet. Han ser till att vara snabbare i alla moment! Öhrn balanserar upp med lite tyngd i sarg duellerna!
Det är jäkligt fint i långa loppet om fler formationer kan bidra under matchen så det kan få bli 3 poäng.
Marklund och Alex L känns lite tröga på rören än så länge... Hoppas det kommer igång nu i andra. Hallin har varit väldigt synlig med kulturbärare som han är!
Pp ser bra ut med vill dock se avslut! Djuse får gärna ta lite skott isst för att dumpa över till Hallin. Variation kan vara bra ibland!
Jag vet inte vilken men en Almtuna spelar bjöd på en filmning som lätt tangerade thörnbergs nivå på skådespeleri... Lyth missade dock situationen helt...
Om linjedomarna hade lite engagemang för sporten som helhet tar man och går igenom det med lyth efter matchen för kan man bötfälla Laine för dennes sätt att förstärka en kontakt som ändå sker så ska man fan slå ner brutalt på dessa filmningar där man bara hittar på utan att kontakt ens finns! Fel sport för sådant beteende!
söder över: På plats i Uppsala konstaterar jag att Almtuna skjutit mycket men att det mesta har gått på sidan om eller över Ohre i Timråkassen. Funtionärerna måste ha räknat vartenda skott hemmalaget har avlossat.
El Maco: Vi verkar slippa skämmas för Djuse. Hoppas att ni givit honon bra självförtroende och ödmjukhet så han kan vara bra hos oss också. Potential har han verkligen.
Zäta75: Ja här har det fan inte getts upp nån säsong! Maken till papp-psyken får man leta efter. Tror jag behöver en hs-paus nu, vi hörs till kvarten 👋
Johnsson eventuellt aktuell till Pantern på lördag, mycket glädjande. Bryhnisveen missar båda. Börjar nästan bli lite oroad över hans skada. I övrigt kräver jag MINST tre poäng på denna roadtrip, mot Pantern. Vill väldigt gärna se att vi klarar av Almtuna också, det ska vi göra för att ha en chans till övre halvan i år känns det som.