1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591413 inlägg · 6216 ämnen

Almtuna IS - Timrå IK 2016-03-02

« · 1731146 Till forumet

Almtuna IS - Timrå IK 2016-03-02
Först en stunds kontemplation över det faktum att vår säsong fortsätter MINST fem matcher till.

Sådär.

Sen HS-upprop. El Maco kommer till Metallåtervinning Arena. Smokey kommer också. Vem mer?
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-03-02
El Maco: Jag kommer och tar med sonen.
Kommentera

El Maco: Sitter insnöad i Tyrolen annars hade givetvis Sargad unt Sargad junior unt Sargad minor skrikit sig hesa i Gränby.
Kommentera

El Maco: Undertecknad kommer med en till rödvit Timråsupporter.

Kom ihåg att lösa biljett till ståplats så att vi kan styra upp klack!
Kommentera

Johan J: Kommer med minst en till rättrogen.
Kommentera

Känns riktigt bra med playoff (meca) Synd bara att O-hamn Leksand och BIK har extrapoäng med sig från början , för det här är ju ändå lag som vi har vunnit mot.

Skulle påstå att det hade blivit riktigt spännande om alla hade börjat på 0 poäng . Då hade vi nog nästan kunnat vinna detta
Kommentera

Andersson: Äh, de där extrapoängen ska finnas där och vi är det lag som helt överlägset slår ur störst underläge. En torsk för Oskarshamn och den där trean är uppäten. Jag provoceras av den känsla av nöjdhet som många verkar känna, nöjda med att vi undvek kval. Vi har en sanslöst bra form på senare tid, en målvakt som gått som en raket i målvaktsligan. Vi har hittat ett sätt att vinna matcher på och nu är det fem matcher på väldigt kort tid. Finns det något man lärt sig om det här laget så är det att ett sånt upplägg är perfekt, det kommer inte finnas tid till att ens tänka efter. Fem matcher på åtta dagar, för ett ungt lag som bevisligen år efter år klarar att spela sin bästa hockey sent in på säsongen.

Om vi känner oss nöjda med att ha tagit oss hit, hur nöjda tror ni inte att t.ex. Oskarshamn känner sig då? Och Almtuna, bottentippade inför säsongen, sämre hall än Njurunda. För dem är detta en förlängning av säsongen, för oss så är det ett avstamp mot något större. Tänk vad en stark säsongsavslutning nu kan innebära inför kommande säsong och framtiden. Föreningen är för första gången på åtta år på frammarsch igen. Bara en Timråsupporter kan känna sig "nöjd" med en åttondeplacering då, att få vara med och leka med de "stora grabbarna". Stora grabbar där bara Leksand har seriösa ambitioner och förutsättningar att ens nå SHL. Detta mjäkiga och försiktiga Timråsläkte där förlorarmentaliteten kommer redan med modersmjölken. Eller? Hur ska vi ha det?
Kommentera

Knylan: Målsättningen måste vara att vinna den match man ställs inför. Lyckas man med det vet vi hur det slutar :) Glädje och vilja att vinna borde vara dominerande känslor.

Dock blir det frågetecken när en spelare (Mattias Nilsson) och föreningen (via hemsida) uttrycker det i stil med att "förlänga säsongen"... Fel, fel, fel!
Kommentera

Aha... Det fanns redan en tråd...

Jaja

Jag postar väl Forsberg här isst då?

Kommentarer på hans tankar inför?
Kommentera

söder över:

Han skulle kunna le när han pratar så han först och främst låter glad när han pratar och i allafall försöker visa att han är glad över att vi klarat oss till slutspelsserien.

Sedan gillar jag inte att han säger, vårat lag har allt att vinna. I ett kollektiv / ett lag är alla med och bidrar och alla är ett vi. Inte du, jag eller dom! Roger representerar Timrå i dessa sammanhang, detta var inget bra framträdande. Hade jag varit marknadschef hade jag tagit ett ordentligt snack med Roger. Visst han kan ha en dålig dag men det får man inte visa utåt när man representerar då ska man stå upp och visa Timrå IKs Sanna själ och värderingar.

Nä denna intervju var fan inte munter!
Kommentera

lungan: till viss del är detta ändå Forsbergs sätt att vara va? Han är jävligt sansad i dessa inför videos...

Det var annat i något sammanhang där st hade kamera i omkl-rummet...

Jag saknar passionen och glöden med...

Jag tycker ändå att dom verkar angripa meca på rätt vis. Öppet sinne en match i taget och ingen mer press än vad som kommer naturligt via lagets alla spelare och supporters. Den är alltid där.

Ser man till poängskörden under februari när det verkligen varit en match i taget som gällt så verkar det funka bra för grabbarna.

Vi kan prata om målsättningar hur mycket vi vill men det är en match i taget som gäller och det är bevisat att vi kan slå alla!

Sedan får vi se hur det är med Shl motstånd när/om det går så långt!

Summa sumarum från min sida är: säger ganska bra saker men med lite högre tempo och ökad volym följt av liiite crazy eyes hade det sett bättre ut utåt...

Jag antar att Forsberg är jävligt stolt över grabbarna för avslutande del av serien och jag hoppas han kan känna viss stolthet över sin egna del i det hela! Lyckners uttalande om bragd osv borde sporra hela laget och ledarstaben OCH supporters att återigen visa hur fel man kan ha...

Vinn en match i taget tills Harald får uttala sig igen!
Kommentera

lungan: Tycker marknadschefen tar ett snack med dig haha le och va glad gör man när vinner hela skiten och går upp i SHL
Kommentera

El Maco: Jag kommer rejält taggad till matchen. Bortastå, bara att höja rösterna och driva på laget ikväll! Kom igen grabbar, nu kör vi!
Kommentera

Flarran i högsta hugg...
Nu kör vi Timrå Redhawks Fighters ända ner till botten :-)
Kommentera

Perreman: härligt! Verkar vara många i bekantskapskretsen som är på väg.

Supporterklubben kör alltså ingen officiell resa ikväll då men mot Leksand på söndag? Hur ser anmälningsläget ut?

Räknar med att många tar sig ner norrifrån på egen hand. Plus alla locals i Uppsala och vi som åker från Stockholm och annat närliggande. Var ett jävla drag på bortastå senast i serien i Uppsala. Lär inte bli sämre idag...
Kommentera

En sista uppmaning till alla supportrar som funderar på att ta sig till Uppsala och Gränbyhallen ikväll:

Klart ni ska åka. Ta med alla som ni känner, stora som små, gamla som unga. Klä er röd och vit.

Under de två tidigare bortamatcherna mot Almtuna denna säsong har Timrå dominerat både på och utanför isen.

Nu åker vi dit och gör en repris! Timrå IK är bästa rödvita laget.
Kommentera

Johan J: Kommer till metallåtervinningen och har med mig 5 pers. Kämpa Timrå!
Kommentera

Blir det någon samling i Uppsala innan matchen ikväll för någon bira?
Kommentera

Simmalugnt: Sablar då tappar vi alltså Albin Carlsson, som går tillbaka till MoDo-liderna.
Kommentera

Simmalugnt: jag susar direkt till hallen själv men föreslå något så kan säkert folk som hinner se möta upp
Kommentera

El Maco: Det börjar dra ihop sig...4 timmar till nedsläpp. Jag känner mig oroväckande hoppfull just i dag. Går man på statistik är det väldigt mycket som talar för oss i kväll!
Kommentera

Herminator:
Jaja, jag vet inte om A.C är en sån förstärkning eg. Han gick bort sig å det grövsta på ett av Aspismålen i söndags bl.a.

Fernholm? Kommer han rätt in i matchen kommer det att gå hur bra som helst :)
Annars Lindhagen kanske...
Kommentera

Hur går det med förberedelserna inför kvällen? Händer det nått...
Snablars tyst tycker jag..
Kommentera

El Maco: Vi åker upp från Stockholm några stycken. Hur många blir vi totalt?
Kommentera

hubbenorlen: om 10 min tar vi en kaffe vid Max norra avfarten E4.
Kommentera

hubbenorlen: Det lär bli ett helt gäng bilar, garanterat. 100 pers måste det bli, alla gånger.
Kommentera

Smokey: Vi dricker folköl i bilen på motorvägen! Inte föraren då.
Kommentera

hubbenorlen: Bil med tre pers här! Ytterligare en ansluter i Uppsala.
Kommentera

Almtunas lagkapten kommer mirakulöst till spel ikväll
Kommentera

hubbenorlen: En minibuss o en bil på g!
Kommentera

7566: Hur lång är han? Matcha Berglund mot honom med instruktion att tackla och gå på kropp.
Kommentera

Vi är 6 pers som kommer upp från Stockholm! Ses där!
Kommentera

Johan J: Eller låt Boyce smälla på honom. Det räcker med en gång..
Kommentera

Nära nu!!!!! Önskar oss lycka till, nu jävlar går vi ut och visar var skåpet ska stå!!!

GO GO GO TIMRÅ IK!
Kommentera

Herr Larsson utnyttjar reglementet och gör mål i pp
Kommentera

Lichln_Timr?IK: Aj aj, Tik klart piggast i inledningen.
Kommentera

jå1: Väldigt oförtjänt ledning...
Kommentera

Dags att vakna!!!
Kommentera

Lichln_Timr?IK: Gäller att ta vara på PP, ett till nu för Almtuna..
Kommentera

Synd att disciplinen inte funkar i inledningen, Timrå klart bättre i inledningen.. Surt.
Kommentera

Lichln_Timr?IK: Men vaknaaaaa..???
Kommentera

sluta ta utvisningar ?
Kommentera

SMÅLAND: Mattsson darrar.
Kommentera

jå1: inget vidare bp spel heller ju,släpper till billiga lägen!
Kommentera

jå1: Almtunas tränare sa inför matchen till cmore att dom måste in på mål och vara hungriga...

Dom skymmer och är först på returerna...

Vi städar inte alls där framför...
Kommentera

söder över: Måste få igång benen mer. Lite passiva. Och mer skärpa tack. Nu måste det upp ett par snäpp. Mer aggressivitet Ejdsell bl.a.!
Stressa mer i box play. De får för mycket tid på sig där.
Kommentera

söder över: Vi kan inte ens slå en passning efter deras 2a, släpp loss nu grabbar!
Kommentera

Känns som Moramatchen :-(
Kommentera

Två PP o ingenting :-(
Vart är viljan ikväll?
Kommentera

SMÅLAND: Usel första. Vaknar Timrå så kan det gå.
Kommentera

« · 1731146