1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588585 inlägg · 6217 ämnen

Almtuna IS - Timrå IK 2016-09-15

1761376 · » Till forumet

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-09-15
Johan J: Tändes väl en rökbomb eller något ifjol mot Almtuna om jag inte minns fel?
Kommentera

luffaren: Det förklarar. Har för mig att det var en buss från Ceris. Kan ha varit någon Tallinn- eller Helsingforskryssning.

Först kändes det som bussen blivit ståendr utanför och man avvaktade insläpp för att undvika oroligheter. Har för mig att ordningsvakterna var upprörda efter ett litet konfettiregn förra säsongen. Men så var inte fallet då.
Kommentera

Knylan: Verkligen. Mattsson gav nästan lite Lindbäckvibbar. Känslan att ha en målvakt som tar allt, oavsett vad han utsätts för är oslagbar i hockey.
Kommentera

hubbenorlen: Jag håller med, men såg samtidigt hela matchen från bortasektionen så det gav väl en lite annorlunda känsla för det hela än vad tevetittaren fick.

Jag har upplevt betydligt mer nervösa 1–0-ledningar i mitt supporterliv, det måste jag ändå säga. Vi skapade inte mycket, men klarade av att spela på ledning i två perioder och släppte igenom få skott trots flera numerära underlägen i jävligt kritiska lägen. Hade AIS kvitterat så hade vi sannolikt haft fler växlar att lägga in, så kändes det. Lite oroande att vi kunde bli så pressade i egen zon stundtals utan att få ut puckarna, trots det blev det inte superfarligt. Mattssons inledning är fruktansvärt stark, hans insats igår var femstjärnig. För ett år sen såg han liten ut i målet, nu är det något helt annat. Pondus, han ser självsäker ut.
Kommentera

Plockepinn: Runt hundra är ju helt Ok för att få lite tryck mot lag som inte har någon stor publik eller klack 👍
Var själv tvungen att skjutsa till fotbollsträning i stället för att närvara.
Kommentera

Johan J: Och vår buss kom nog inte dit förrän 18.45
Kommentera

Johan J: Vart lite strul med biljetter som vi fick stå och vänta på
Kommentera

Plockepinn: personligen tyckte jag ni var bäst när jag stod och köpte kaffe i period paus 1 och ni gick förbi och skrek "BARA TIKARE" ramsan så alla Almtuningar höll på att sätta kaffet i vrångstrupen. he he
Kommentera

Plockepinn: Såg en bekant buss rulla in mot Metallåtervinning strax efter kl. 18. Dock tycktes de tillresta ha kommit först efter line-up. Blev ni kvarhållna i bussen utanför arenan eller var det fel buss jag såg?

Tyckte det var bra drag på bortastå. Det tar vi med oss mot Mora imorgon.

Jag tippar på en publiksiffra någonstans mellan 3000-3500. Inte för att jag är pessimist utan realist. Allt över 3500 är bra. Min far tippade först 5500 men reviderade sedan siffran neråt till 4500. Hoppas han får rätt.
Kommentera

sargad: Vi var 38 pers som åkte med bussen ner och uppskattningsvis skulle jag säga att totalen landade upp mot 80-100 pers! Det var bra drag, främst i första och slutet på tredje men godkänt i alla perioderna!
Kommentera

Lichln_Timr?IK: Med 4 500 vet vi att det blir bra tryck i kapellet. Det är sen gammalt, det :)
Kommentera

Jämtlandsfil: Kan väl inte bli bättre än att skriva ut 11.00 som matchstart! Tänk vad mycket bira och korv det ska säljas innan nedsläpp! Jag köper aktier i korv & malt!
Kommentera

Lite olyckligt att det står 11.00 som matchstart mot Mora i flödet på klubbens hemsida..
Kommentera

Jag är optimistisk och tror vi landar på en publiksiffra motsvarande: 4500. Det var länge sen man hade en sån här bra känsla inför säsong. 👍
Kommentera

Smokey: Det är vad Timrå IK själv hoppades på vid seger i premiären som det blev. Personligen hoppas jag på över 4 000. Tycker alla som kan ska ställa upp direkt och stå bakom laget med tanke på hur intressant den här säsongen kan bli.
Under 4 000 vore faktiskt tamt, måste jag säga.
Kommentera

Smokey: Mkt tveksamt
Kommentera

Spanarn: Kan det bli upppt 4000 på lördag?
Kommentera

JanneH: Det var trots allt en premiär. Med åtta nyförvärv och underskott på ordinarie backar.
Utifrån det såg jag mycket positivt offensivt.
Du efterfrågade snabba spelvändningar. Jag såg flera såna, som kanske inte alla ledde till målchanser men som lovade mer. Ett snabbt pass från back och en skarv i mittzon till anfallare. Hände fler än ett par gånger i matchen.
Dessutom känns det som att vi har betydligt större individuell kapacitet än förra året. Gillade verkligen hur flera spelare gjorde bort motståndare helt på egen hand och skapade ytor åt lagkamrater.
Jag är mycket hoppfull.
Kommentera

Smokey:
Förra årets hemmapremiär var 2015-09-13, en söndag. Vi mötte Löven och torskade med 2-5. 2553 st genomled detta.
Nästa hemmamatch var på torsd 17/9, då vann vi över VIK med 3-2 i sudden. 2006 st jublade.
Tredje hemmamatchen var på lördag 19/9, då tvålade vi till Karlskoga med 4-3 inför 1910 st tappra.
Kommentera

Det verkar som att många hade förväntat sig något slags gammal klassisk sovjetisk totalhockey igår, vilket förvånar mig en smula. Jag gillade det jag såg. Då menar jag inte den spelmässiga kvalitén, utan det faktum att alla slet som djur och att vi var oerhört välorganiserade. Vad som saknades igår var att de där avgörande passen inte gick riktigt fram och att vi slarvade en hel del med utvisningar. Sen var det också ett avbräck att Molinder tvingades spela back. Det har tagit många år för mig att se hans storhet, men numer ser jag honom som en av de viktigaste kuggarna i laget Timrå. En annan viktig faktor till att det såg ut som det gjorde igår, var att Almtuna var bra d.v.s. de är bra på vad de gör. Nämligen att i ursinnigt tempo jaga fram och tillbaka på banan och att aldrig ge oss någon ro till vettiga uppspel. Trots det lyckades vi vinna och det tror jag var oerhört viktigt för spelarna och lagledningen. Inte minst mentalt sätter sig självförtroendet att vi kan vinna en match trots att man kvalitétsmässigt kan så mycket bättre.
Kommentera

JanneH: Nä nu låter jag alldeles för nego... 3 poäng i en premiär ska man väl för satan vara nöjd med. Men mot Mora hemma vill jag att vi tar betalt i PP!!!
Kommentera

Modano: Ja jag såg skiten live och mkt mer än Mattssons nolla och 3 pinnar tar inte jag med mig men jag hoppas precis som du att ALLT kommer bli bättre spelmässigt. PP, tempot i spelvändningarna, passningsspelet och vart var det fysiska spelet? Nåja vi har förhoppningsvis bygg upp lite självförtroende i o m denna seger så jag tror på seger även mot Mora!
Kommentera

Någon som har koll på publikantalet på förra årets hemmapremiär? Och vilken veckodag matchen spelades?
Kommentera

Snyggt mål igår, vilken extremt lite Box Timrå hade tvingat Almtuna till, Strömberg var extremt högt upp i banan.
Kommentera

Modano: Hur många Tikare var på plats igår?
Kommentera

larsn: Höjdpunkt 3 Pinnar och KING MATTSSON plus att ALLT kommer att bli bättre spelmässigt.
Kommentera

Måste säga att matchstället var riktigt snygga! Stilrena och lagom med reklam.

Almtunas var däremot riktiga reklampelare, inte mycket yta kvar.
Kommentera

JD: Var väl bara en höjdpunkt...
Kommentera

Måste man vänta till imorgon för att få se några höjdpunkter?
Kommentera

Vår Favorit-tidning expressen som alltid har fullmatade artiklar om Timrå tog ut sig fullständigt idag också

"Didrik Strömberg gjorde 1 - 0 för Timrå i slutet av första perioden borta mot Almtuna. Ett mål som skulle visa sig räcka till seger och tre poäng."
Kommentera

sargad: Ja och så måste man plussa Mattsson en sådan här kväll😊
Kommentera

Bragd-Birger: Det är sååå bra för skallarna att vinna en knapp seger:
1) Bra att det inte går för lätt. En sådan här seger bör göra att risken för hybris är låg.
2) Vänja sig vid att jobba enda in i kaklet.
3) Vetskapen om att vi fixar att hålla undan och kan vinna utan att ösa in mål.

Summa summarum, boooost.
Javisst, nu var det dags för lite... seger-🚬!!
Kommentera

Bragd-Birger: Jensa, Mattson, Björkung, Wedda och Boyce var bra ikväll. Persson hade en tung afton, och EP fick inte känna mkt på pucken,
Kommentera

Ho-wee, vilken skitmatch!
Finns fan inte mer att ta med sig än tre grymt välkomna pinnar. Och Johan Mattsson. Och kanske något mer om man filtrerar bort allt hafs och slafs.

Jaja. Skönt att det är i gång, och vis av erfarenhet vet man att Timrå ijenklien aldrig är så sugiga som man verkar efter ett uppehåll. Låt oss vänta ett par matcher och se om det inte rätat upp sig betydligt.
Kommentera

Grymt starkt att vinna i premiären! I år blir vi farliga.
Kommentera

jå1:
Skönt med en trea!
Underhållningsvärde, njaa.

Wedin har grym fart, förstalinan anonym, Mattson stabil i kassen.
Kommentera

Jippii! Bra start på säsongen.
Kommentera

Simmalugnt: Långt ifrån vackert, men 3 pinnar tar man oavsett. Plus till Mattsson!
Kommentera

Tre poäng till Rogers gäng. SHL här kommer Timrå!
Kommentera

Skön start!

Grisa hem 3 pinnar!
Kommentera

Ludde jobbade igen sin svaga utvisning
Kommentera

Rekord på flest slagna puck-outs i en match?😣
Kommentera

Känns som att det finns massor att jobba på med detta lag...

MEN jag är positivt överraskad över försvarsarbetet ändå...

Jag ska skicka in en skriftlig anmälan om Uppsalas låga plexi!
Kommentera

jå1: 2 puckout i rad med 5 min kvar. Bra jobbat...
Kommentera

Puck-ut verkar vara nya inne-grejen, surt.
Kommentera

TD: Sant, blir ytterst jobbigt om vi inte steppar upp dock.
Kommentera

TD: tre tillåme
Kommentera

Håll nollan blir det poäng!
Kommentera

Tur vi hade en säker Mattsson mellan stolarna i andra..
Resten glömmer vi..
Nya tag i tredje nu..Tack!
Kommentera

kulltorp: andra perioden glömmer man snabbt
Kommentera

1761376 · »