Synct: Hur fan kan du ens tänka på idrott före folks hälsa? Jag var förespråkare när man stängde säsongen ifjol inte fan bryr jag mig om mitt lag missar en plats i en serie om det istället räddar liv?. Skärpning det må va hat kärlek inom idrott men nog fan måste väl man bry sig om folks hälsa före?.
Synct: Skulle vilja gilla det du skriver men hur mycket hatkärlek man än har Till Modo så vore det hyffsat orättvist med tanke på vilket läge de var i förra säsongen när allt blåstes av.
Andersson: Nja...i en sådan stor flock tar det nog längre tid. Belgien hade 15 000-20 000 fall per dag förra veckan och ligger fortfarande på nästan 7 000 fortfarande. Det tar något år. Men i en grupp på 250 personer borde det vara snabbt avklarat.
är väl så här smittan ökar om FOLK är försiktig o respekterar varandra så bromsar vi spridningen men folk SKITER i de... forts.så blir de LOCKDOWN...kanske dom fattar allvaret
Haha...vilket jävla lall! Bekräftade fall I morse, sen upptäcker man typ 11 till på uppvärmningen. Fy faen, så dåligt skött. Och så undrar vi varför smittspridningen bara ökar...
9037: WO till Timrå och någon form av bestraffning till Almtuna (poängavdrag?). Man testar INTE sina spelare SAMMA DAG som man ska spela match. Snacka om amatörer!
Andersson: Jo de borde ju det, men det var tydligen inga fler misstänkta förutom de två som redan fått positiva svar. Alla testades i morse och svaren kom lagomt till match. Men man kan ju tycka att man borde ställt in då två var bekräftade och tagit prov på alla. Så runt tio stycken var väl med på uppvärmningen.
Bra Jobbat Almtuna era miffon! Visar verkligen regeringen att Hockeyn jobbar ansvarsfullt med spridningen av Covid.. Aja paus av serien är bara en tidsfråga. Bara de inte blåser av helt ännu en säsong. Då är nog flertal HA lag ett minne blott..
sargad: Bara man inte får för sig att ställa in säsongen nu så. Men å andra sidan har väl hockeyallsvenskan uppnått flockimmunitet om cirka tre timmar och då kan de väl lika gärna fortsätta.
Bussresa Sval-Upsala t o r må va hänt. MEN med den kännedom AIS må ha haft om vanskliga läget är det väl snudd på brottsligt att låta Timrås lag byta om, vanka runt i och värma upp i Covids epicentrum MetallFirdonsUpsståndelse Arena! Nu får Tegnell-Anders eller Löven-Stefan ta dom i örat.
”Hej Fredrik, det är Robert Kimby” ”Hej Robert” ”Jo, ehm... det är såhär att vi har åkt på lite corona i laget” ”Va?!” ”Ja men vi kör ändå, bara så du vet”
Hassan: Exakt, det var det jag hörde också. Men jag trodde inte på det då jag tänkte att man redan skulle gått ut med det. Men tyvärr hade jag fel, dåligt skött.
Öndulat: Tänker att testerna borde ha genomförts för två dagar sedan. För så är det ju för oss vanliga dödliga; testa och vänta i två dagar på svar. Eller har man kapacitet att själva testa och få ett analyserat svar direkt?
I mina öron låter det som helt jävla osannolikt att det slog ner som en bomb i Almtunas läger 20 minuter innan nedsläpp. Man måste ha haft kännedom om det långt innan.
Hoppas att Timrå byter om och drar fort som fan.
Tråkigt så in åt helvete. Vad ska man nu göra av den här onsdagskvällen?!
rabon: Japp, Almtuna hade två bekräftade fall imorse. Jag hopps vid gudarna att Timrå visste detta för annars jävlar ska fan Almtuna degraderas till nån jävla korpserie!
Hur fan kan man dra dit sina motståndare när man har två spelare med bekräftad corona? Nu har vi det också, var så säkra.