1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590692 inlägg · 6217 ämnen

Almtuna-Timrå IK

« · 1390514 Till forumet

Sv: Almtuna-Timrå IK
Edb: Äsch läser du inte tidningarna? :) Vi ska spela defensivt mot Almtuna, detta kommer att sluta 0-0 for sure.
Kommentera

Timrå Icon: vem nätar först idag? Anger gör mål på riddarn och bagarn av ren frustration lägger en macka i krysset
Kommentera

Timrå Icon: Här finns mer, tex det med att göra roliga saker etc.
Kommentera

Mackelito: För de som har pappersvarianten så står det lite mer där. Som att anfallet sköter sig själv då det är i människans natur att göra roliga saker till exempel

Redigerad kommentar

Kommentera

Timrå Icon: Svamp-Ola *
Kommentera

söder över: Vamp-Ola börjar i 4:e såg jag förresten
Kommentera

söder över: Ikka måste ha kört en sinnesjukt hård barmark! De får ni nog valuta för sen i vinter!
Kommentera

söder över: Snarare så att han är mjuk i köttet...
Kommentera

RocknRolf2: Har inte mamma lärt dig att man aldrig skall säga aldrig...? Hihi ;-)
Kommentera

Timrå Icon: Så bra, vill aldrig se den totala floppen i Timrå igen.
Kommentera

söder över: Och ingen Hedström....
Kommentera

illka är ett offer för den mjuka isen i eon arena.
Kommentera

Simmalugnt: Jag, frugan och ett par ungar som jag betalar för ;-)
Kommentera

Jaha vem får man skråla och skåla med på bortastå i Gränbyhallen i morgon då?
Kommentera

Johnny B Goode: Det yttersta ansvaret för att vi måste starta serien utan en 1:a back, om så blir fallet, måste väl ändå falla på linkan (och till viss del nubben)?

Jag tror att det förhåller sig på den nivån att perra rekommenderar spelartyper och slänger ut några namn och sen är det inte så mycket mer. Men om vi tar Vampola tex så hade väl perra aldrig ens sett honom spela tidigare? Han säger iaf i intervjun daterad den 24:e Juni:

"Jag håller på att läsa på om Vampola och det ser bra ut så här långt"

Så någon fruktansvärt djup inblick verkar han på förhand inte haft när det gäller vår viktigaste spelare iaf.
Kommentera

Johnny B Goode: Tror snarare man för dialog med tränare om VAD man ska värva, VEM man ska värva ligger nog till stor del i sportchefens händer om man bortser från nubben då förstås! :)
Kommentera

Johnny B Goode: Självklart är tränaren med i diskussionen. Allt annat vore ju vansinne.
Kommentera

En fundering bara:

När en sportchef värvar spelare, tror ni inte att han för en dialog med tränaren om VEM man värvar?
Eller sitter linkan och skriver ett kontrakt med spelare och sedan får pärra idet här läget bara se vad han får?

Majoriteten av alla hockeyorakel här verkar tro att det är så man bygger lag.

Vem vet, det kanske fungerar så i timrå...
Kommentera

Olle: Tillägg: linkan måste ju haft budgeten klart för sig hela tiden, att sitta med pengar över och ingen spelare att finna, känns värre än att man värvat någon tidigt och sedan gå bet på de namn som dyker upp mot slutet av silly.

Jag får intrycket av att man värvat lite planlöst och att man nu har luckor att fylla. Vi skulle ju exempelvis behöva en offensivt skicklig forward, det kan vi ju glömma. Istället har vi ett överflöd av "brunkare". Och NU, när marknaden är torr, så ska vi helt plötsligt hitta lagets viktigaste back. Detta kan tom vara så illa att vi får starta serien utan den viktigaste backen i laget och DET vore under all kritik. Alternativet, som det verkar just nu, är att vi värvar en spelare som inte fyller rollen som 1:a back och det omöjliggör förmodligen värvningar i ett senare skede. Det vore också ett högst olyckligt scenario.

Jag vet inte de exakta ekonomiska förutsättningarna som linkan har men min högst subjektiva bild av honom är att han står med skit upp till knäna just nu.
Kommentera

Janken: Instämmer till 100% Det måste vara nyhetstorkan i övrigt som får folk att fundera i sån här banor. Killen har missat nån träning och står över en träningsmatch mot Almtuna. Det sägs officiellt att han är sliten, då är han förmodligen sliten.

På tal om det här med nyheter förresten, kan ingen sätta munkavle på linkan och förbjuda honom att uttala sig i media? Ena sekunden säger han inte ett skit och i andra så vräker han ur sig snyfthistorier om hur svårt det är att hitta en spelare.

"Vi behöver en till och jag skulle helst vilja ha en komplett back, som är bra både offensivt och defensivt. Men det är inte alltid så lätt att få till, då man samtidigt måste hålla sig innanför de ekonomiska ramarna"

Vad är nästa steg? Skämma ut sig som banjolands förra sportchef och göra massutskick till agenter?
Kommentera

Tycho:
Jaaa Tycho!
Det är helt fascinerande hur snabbt negativa rykten slår rot här!
Ingen! Jag säger INGEN av oss vet ett smack!
Nu talas det i termerna "fortfarande grus" då ingen vet om det någonsin varit något grus över huvud taget.
Någon hörde en höjd röst (Inte vad som sas) men en höjd röst!
Det kan rimligtvis bara betyda en enda sak:
En total spricka mellan Perra och Pikken!
Tänk alla rykten som gått!
Kommentera

Timrå Icon: Han kan ha blivit utkörd om han inte var frisk och tränade. Men det kan ju bero på något helt annat också...
Kommentera

söder över: Jag tror ju knappast att han blev körd av plan för att "han var lite sliten".....
Kommentera

lungan: ja eller så var han sjuk...

vore skoj att få höra vad det handlar om.. man blir juh lite orolig över att mr pikka inte besitter så stor träningsvilja under sina ledighetrer
Kommentera

söder över: Är det fortfarande grus mellan Pikken och Perra. Efter den där träningen som han blev utskickad ifrån, han var väll inte heller med dagen efter. Man börjar undra nu när han står över.
Kommentera

Almtuna-Timrå IK
perra inför
Kommentera

« · 1390514