1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591431 inlägg · 6216 ämnen

Älska Timrå alltid alltid

« · 795638 · » Till forumet

Sv: Älska Timrå alltid alltid
andyo: Idag går det inte att gnälla på Rönnmark. Hilvitte sänk Hedströms lön med 200 000:- och höj Warg's lön med samma summa. En eloge till Hahl och Sanny+ nårga till som iallafall har vett till att tacka dom som älskar dom. Bryt kontraktet med Hedström, det kommer att bli en dyr historia. Han kanske leder TIK interna poängliga, men måste ha rekord i tredje assist.
Fan, vad sur jag är.
Kommentera

Ambroo: Okey ja då har vi två helt skilda uppfattningar vad beträffande domarens insats. Enda matchen iår som domaren varit BRA var första matchen Mikael Lindqvist dömde i E.on Arena någon gång i början på säsongen.

Och när jag menar med bra menar jag inte en godkänd insats efter att ha dömt väldigt bra fram till slutet för att sedan bjuda det laget som ligger under på extra och oförtjänta möjligheter att komma ikapp - Utan en klockren bedömning, konsekvent och bara koncentrerar sig på vad som sker i matchen utan att bry sig det minsta om vad som står på resultattavlan och hur många utvisningar lagen fått redan.
Kommentera

andyo: Jojo de e klart.. Men efter 8-1 i baken ! Revanch??
Kommentera

Ambroo: Väl talat !! Domarn var helt okej idag, förutom när dom drar mössan av Hallin i tredje. Saik åkte skridskor Tik åkte runt och såg ut som Tonia Harding.

Utom den glade dansken förstås.
Kommentera

andyo: Man åkte sönder TIK från mitten på andra ovh framåt. Och innan dess så hade han släppt lika mycket åt båda håll...

Skellefteå var dåliga, men vi var sämre.
Kommentera

Foyn: Skillnaden kan väl vara att Timrå spelat med knappt 3 femmor bra mycket längre än Skellefteå?
Kommentera

Ambroo: Och du menar att Skellefteå åkte skridskor då när man hakade ner spelare efter spelare i Timrå?

Men jag förstår ändå vad du menar, och jag säger inte att det var domarn som avgjorde matchen, definitivt inte. Skellefteå var bättre helt klart.
Kommentera

Johan J: Saik körde ochså på tre kedjor idag. Plus att man körde med en junis med ett efternamn som låter som skit. Vad händer? Grabben drar på ett dragskott utan vinkel. 1-0 tack så mycket....

Känns som att det kan bli noll poäng nästa vecka?
Kommentera

andyo: Sen kan jag inte förstå hur du med flera kan gnälla på domaren... Är ni totalt blicklösa? Timrå åker inte skridskor idag och därför åker man på fler utvisningar än Skellefteå.
Kommentera

andyo: Men...man måste kunna kräva mer av laget och speciellt med tanke på vad man presterade uppe i Ö-vik.
Kommentera

Det vi behöver är vila, träning och en klassback. Koskinen är uträknad, Styf är för dålig och bänken är äckligt tunn (läs: Svedberg).
Kommentera

Talangscouten: Kan inte släppa ditt agerande heller & för mig är du den enda pajasen som går lös för tillfället.

Skitmatch var det någon som sa. Kan bara instämma. Men jag tycker att dom flesta försöker, å försöker hela tiden. Laine såg fruktansvärt het ut vissa stunder tycker jag i offensiv zon, till exempel. Backlund hade väl inte en av sina ljusa dagar idag heller och inte Styf heller.

Skellefteå var däremot OTROLIGT heta idag, som vissa här inne inte har sagt. När Timrå hade pucken och skulle anfalla agerade SAIK som bålgetingar.

Timrå hade lite oflyt i matchen också, pucken gled definitivt inte timrås väg. Strålman sköt i ribban. I andra perioden hade man relativt många solklara målchanser. SAIK fick stolpe/ribba in på ett av sina mål.

Som någon annan också sa var Rönnmark riktigt värdelös. Skellefteå var ganska bra, Timrå var dåliga - men sämst var som vanligt måste jag dra till med att säga - domarna.

Många här inne verkar tro att dom har befogenheterna att ställa ultimatum på laget att prestera nu. Men då kan jag säga att det har ni fan inte. Timrå är inne i en tuff period nu, alla de spelare som hela den här skadetiden vart friska & har fått spela mycket är fruktansvärt slitna nu - Framförallt Hedström. Det är nu laget behöver allt det stöd man behöver, och det tycker jag klacken gav dom idag så det ska Knylan, JimmyH och alla dom andra som bidrog också ha en stor eloge för!
Kommentera

Foyn: Om du menar att Skellefteå har skadebekymmer så skulle jag vilja höra ditt beskrivning av tillståndet i Timrås trupp.
Kommentera

Foyn: Jonte är sliten helt enkelt.
Kommentera

Talangscouten: För vad? Jo, för allt som TIK har visat under de senaste matcherna... Dvs ingenting.
Kommentera

Frella: Kan bara instämma. Backe får ta på sig 2 mål helt klart. 71 an åker bara omkring å glider... Va faan har hänt med karln? Vi torskar mot ett bättre lag ikväll. Det tråkiga är att det är ett lag med skadeproblem och desutom är nykomlingar. Men lika förbannat så är vi ju helt utspelade i sista.
Kommentera

Frella: Micke Andersson gör ett generalfel idag när han bänkar Moe. Han var inne på ett mål bakåt, men det var han knappt ens delaktig i utan det var Warg och Sanny som bjöd på det... Så vad händer? Jo, backspelet klappar ihop fullständigt. Man ligger helt fel i banan, markerar inte, använder inte kroppen, håller inte upp huvudena och levererar knappt en passning till rätt adress. Är det rätt att nöta på folk när vi ändå har fullgoda ersättare som knappt får en chans? Jag tycker synd om pojken!
Kommentera

erathoo:
Backlund bra?... inom kort har han släppt till 5 mål mot både Luleå, Modo SAIK så man kan väl knappast kalla honom bra just nu?

Sen ang skador, det är mest forwards som är skadade, vi är kort på folk framåt men gör ändå hyggligt med mål, som det är nu är det backsidan o Backlund som är problemet..... vart är det stabila försvarsspel som fanns tidigare??? skyll inte på skador för backsidan har manskap att gå runt på
Kommentera

Spelarna i Timrå trötta, jättetrötta.

Kommentera

Ambroo:

För vad?
Kommentera

Jag skäms.
Kommentera

Har klacken varit speciellt kritisk mot Jonte eller varför är han på det humöret? Generellt ska ju en spelare undvika att läsa omdömen i tidningar och i forum.
Kommentera

Frella:

Du som var på plats, hur upplevde du Hedströms agerande???
Kommentera

Aldrig sett ett så viljelöst och obefintligt kampspel som skådas av TIK just nu. Pinsamt är ordet, vi kan tacka nån däruppe för att SAIK är ett brögäng. Annars hade vi nog toppat förra matchens 8-1 med tvåsiffrigt idag. Sen hjälper det ju inte att man har en slips i målet i och med att Backlund är helt ur slag.

Eftersom man hade Svebba på bänken så blev knappast Moe skadad, utan helt sonika bänkad. För att om möjligt köra slut på besättningen ännu mer. Plocka in de två mest välbyggda juniorerna och Sjöund till nästa match. Skitsamma om de spelar 0-5. Ingen annan i laget gör det ju bättre i nuläget ändå. Positionsspel och att minimera misstag i mittzon verkar man helt glömt vad det är iaf.

Idag kanske hela hallen skulle ha lämnat utan att tacka, för idag blev vi återigen pissade på av laget. 14 insläppta på två matcher, vid 21.15 på måndag slår jag vad om att vi passerat 20 insläppta.
Kommentera

RocknRolf2:

Problemet är ju att kenta är alldeles för feg för att använda unga spelare som från egna led. Okej, det är ett gigantiskt steg från J20 till Elitserien. Men vad har vi att förlora på det? Känns ju bra mycket bättre att ta förluster om man vågar spela juniorer. Om Moe inte blev skadad idag så är det ett fett misstag.

Kan inte släppa Hedströms agerande heller, vilken pajas.
Kommentera

Blev det inge spel för Svebba idag?
Kommentera

Talangscouten: ribban var i Tenkrats klass ungefär några dagar tills man insåg att det behövdes snabb avlastning.... som har varit aktuellt i snart en månad nu och man har fortfarande inte tagit hit nån mer än Laine.

Juniorer... tja, man har ju konsekvent vägrat matcha dem mer än några enstaka byten. Sen tar man in dem när skadesituationen verkligen är helt piss, och hur lätt blir det för dem att bevisa nånting då? tacksamt att börja få speltid mot Modo borta liksom
Kommentera

RocknRolf2:

Roffe ta det lugnt nu, ribban var ju i Tenkrat klass, men han gör ju mål för Boston nu som bekant. Ska vi ta in någon ska det vara i den klassen, annars kan vi lika gärna köra med Sjölund i stället för ett till panikförvärv.
Kommentera

Per HApps: äh, flera av skadorna har ju varit rätt långa. Omöjligt att låna eller plocka in spelare på kortare tid? Har man ribban så lågt som Machulda ska det väl fan inte vara omöjligt att hitta nåt
Kommentera

Per HApps:

Moe kanske blev skadad? Annars är det ju ganska illa...
Kommentera

RocknRolf2:
Största flippen är alla skadorna! Kan ju inte plocka in några fler spelare.
Allt detta började med landslagsuppehållet,
Kommentera

Kerstin_k: Backlund hade ju en tung kväll upp i Luleå också. Självklart borde Asplund få stå mer på slutet
Kommentera

lungan:

mjaa backlund är nog bra, men just nu tycker jag Aspen borde få stå resten av matcherna fram till Jul....sen är det bara o skita i resten av matcherna innan uppehållet och bara inrikta oss på att hitta tillbaka till försvarsspelet vi hade innan Karjala, vi måste bygga bakifrån, jag är övertygad om att det är nyckeln till TIK's vinnarstil
Kommentera

lungan: Lugn nu. Han har varit strålande fram till nu och måste även han få rätt att pricka in en formsvacka. Det som är så beklämmande är att Kenta envisas med att köra honom. Såg inte Kenta Backlunds inledning mot Modo? Backlunds obefintliga spel gjorde ju att SAIK fick en tre - fyra för enkla mål i dag också. Första skottet på mål gick i mål, och det var långt ifrån otagbart. Varför fick inte Asplund starta?
Kommentera

Största floppen som jag ser det är att man inte fixat ta hit nån mer än Laine.
Kommentera

Ja backlund som landslagsmålvakt är ju bara att glömma nu, de platsen har ju nu tagits av j-20 målvakterna. och Erberg,

Backlund kan inte ensam vinna matcher för timrå, han är inte den stor målvakt vi trodde han var.
Kommentera

mmm...det känns lite tungt nu, även om vi spelat bra fram till Karjala, men nu känns det inte bra alls......fattar inte vad som ska hända för att det ska vända, vi spelar totalt utan självförtroende nu.....visst är det försvarsspelet som klickar? vi byggde de flesta segrarna i början på att vi inte släppte in några mål, nu verkar alla lagen tagit fasta på hög press mot TIK med en 3:e man på släp som stänker in pucken så fort tillfälle ges eftersom vi markerar dåligt i mitten, för många vill för mycket, tittar bara på pucken o glömmer vrida huvudet.....suck, tur frölunda vann, då håller vi serieledningen några dagar till :-)
Kommentera

Talangscouten:
Styf är så djävla pissdålig att jag inte kan få fram ord för det.......
Har han helt glömt bort hur man tacklas eller lägger en passning?
Kommentera

Vilken jävulsk skitmatch. Tillfälligheter, Rönnmark och Backlund fällde Timrå i dag. Förstår för mitt liv inte varför Backlund får starta i dag efter hans misserabla start förra matchen. Han släppte in 3 alldeles för enkla mål i dag.

Rönnmarks nivå var allt annat än jämn. De saker Timrå åkte ut för slapp SAIK att betala för. De saker Timrå slapp sota för åkte SAIK för som kompensationsutvisningar. I 3:e dömde han en SAIK-utvisning och ett gäng utvisningar för Timrå. Beklaglig nivå.

Jag tycker att det är förbannat jävla dåligt att tappa 2 matcher mot SAIK hemma. Timrå ÄR bättre än SAIK och ska ta mig faan klara av att vinna mot dom hemma. Skadorna säger många. Ja, SAIK har ju ett gäng spelare skadad dom också. Dom har ju till och med en grek i målet. Det säger väl allt.
I dag hade dom dock turen på sin sida. Av sex mål var väl tre - fyra stycken rena tillfälligheter.

Jag måste också ifrågasätta logiken bakom att bänka Moe i tredje. Han hade ju skött sig bra. Istället får Styf och Kokko mer speltid. Kokko tackade för det och bjöd SAIK på ett mål - underbart!

Jag mår fan illa just nu. Uscha. Det verkar inte som om dom tror på sig själv. Allt snack från Kentas sida om att man måste acceptera skadorna och göra det bästa av förutsättningarna verkar inte gå in hos många.

Näe, en ordentlig uppryckning behövs innan jul. Annars har vi inte ett enda poäng på de återstående fyra matcherna. Inte som vi spelat de två senaste matcherna.
Kommentera

lungan: det är rätt jag tror att timrå kommer i gen efter jul då våra spelare har kommit till baka... men statistiken är inte bra nu 14 insläppta mål på två matcher.. och vi har en tuff match som står på tur.. det skulle vara skönt med en 3 poängare nästa match och att hv 71 förlorar
Kommentera

mrchong: Grejen är den att detta var saiks första match med stort manfall medans Timrå nött på tre femmor i 10 matcher nu. Tacka fan för att Timråspelarna var mer trötta en saikarna. Fortsätter saiks skadeläge att vara detsamma eller förvärras i 10 matcher till skulle de inte heller dominera. Jag tycker att det är ett under att vi gör tre mål överhuvudtaget.
Tre pissmatcher till, sen ett JÄVULSKT välbehövligt speluppehåll. Efter detta kan vi börja snacka och hoppas igen.
Kommentera

YES vi ligger fortfarande etta, NU blev jag ÖVERLLYCKLIG
Kommentera

Med en redan skadad trupp som går kort få folk väljer tränarstaben att bänka Moe i tredje och rulla på 5 backar. Har dom gett sig fan att nöta ner dom kvarvarande till skoskaften?
Kommentera

lungan:

Fortsätter herr Hedström i den divstilen han har börjat med så kommer han inte att sitta kvar på kungatronen så länge till.
Kommentera

Vi leder serien men det börjar flåsas i nacken nu
Kommentera

lungan: och så är vi serieledare igen.
Kommentera

Nykteristen:

Haha..Okej..Farbror ska hjälpa dig till rätta..

Babar ligger mittemot Mc Donald på Avenyn men jag slänger över mitt mobilnummer så du kan nå mig på matchdagen om du ändå känner dig osäker via en bubbla ..;) 

Vi i TIK031 finns på plats ifrån 17:00

Kommentera

Talangscouten: Ja ska vi börja gnälla på våran kung oxå! Låt spelarna vara ifred det fattar allvaret de med det lovar jag

Bara att bita i det sura äpplet och köra.

SLUTA GNÄLL så bra som TIMRÅ vart i år har vi aldrig varit, klart alla lag har en down period och vi har våran fram till JUL,

Men sen så!
Kommentera

nixXz:

Självklart måste vi bredda truppen, Sjölund med fler borde få istid. Men det blir nog inget med det. Blir stor torsk mo Frölunda också, Kahnberg lär ju göra hattrick...
Kommentera

Jaaa heja frölunda 5-4 till dom nu!!
vi är kvar i topp :D
Kommentera

« · 795638 · »