RTS: Det är klart att det vänder. Jag lider jag med och det nåt fruktansvärt för man är ju trots allt äckligt, ja barnsligt, förtjust i Timrå IK i alla väder, men när det blåser kallt så måste man nån gång få uttrycka sitt missnöje.
Ambroo: Oftast är jag en riktig pessimist vilket du ganska snart förstår om du läser mina äldre inlägg, jag är en grymt dålig förlorare men jag kan inte i denna situation klandra spelarna,jag lider något oerhört både själv och med grabbarna. Detta kommer att vända tro mig.
Talangscouten: Konstigt? så lät det inte förut i alla fall. Då var det diva som gällde. Men eftersom du gått ner dig och säger konstigt så kan jag väl hålla med dig, om alla spelarna tackar klacken utom han så är det väl inte mer än konstigt.
Men inte fan är Jonathan Hedström en diva för det. Det är fan otäckt å ens skriva hans namn och diva i samma mening.
Är du seriös? Hedström är en kunglig hockeyspelare som tyvärr inte verkar vara i balans just nu. Det är allt jag har att säga. Jag har icke nämt något om bryta något kontrakt. Han behöver inte tacka klacken om han inte vill. Men jag tycker det bara är konstigt om hela laget gör det utom honom...
73Sjöbba: 4-5 timmar om dagen, okey. Och för att nå hit till ett kontrakt på 300 000 har han inte gjort ett skit heller.
Men du sa vad jag tycker. Och jag tycker inte man ska säga att en spelare är en diva för att han efter en match åker direkt av planen utan att tacka publiken. Men jag lovar att om jag nån dag blir rik och köper Timrå ska jag se till att varje spelare har en klausul i kontrakter där det står att dom måste tacka klacken efter varje match.
RTS: Ja och jag är väl knappast ensam? Näe, man måste kunna kräva mer oavsett rådande situation. Sen är det väl stort av dig att vara en überoptimist och helyllesupporter, men man behöver inte vara speldum för det.
Ambroo: Jo du skäms ,du kräver mera, vad kräver du igentligen av ett ett lag som är i spillror?. Att alla visar hjärta ? det tycker jag faktiskt dom visar idag. Jag är besviken jag med men fatta att vi spelat sedan förra uppehållet med halva laget.!!!
andyo: Håller med ska vi börja som saik, SLUTA GNÄLL på Hedström han har själv sagt att han är sliten och han har inte ens kommit upp i sin toppform ännu, hade kankse gjort det vi detta lag men att han får slita ännu mer på en ej 100% kropp som han gör nu gör ju inte saken bättre. Han behöver en veckas ledighet med fru och barn sedan så kommer fårna KUNG tillbaka. Bara att bita ihop till Ryska cupen och efter den veckans vila är det ett par matcher som vi kommer ha fått energi att klara av och sedan är det JUL. Hoppas på att Nilsson och Pärssinen kan vara klara efter rosno cup tillsammans med nyllet eller ett tillskott, Wennerberg och Carlsson kommer som en sjänk från ovan efter jul.
Bitihop och kom igen VI vet att vårat älskade TIMRå kommer komma ur denna svaga period inom en snar framtid, max en månad till sedan så kommer vi bara öka öka öka öka.
andyo: Vad tycker du själv? Arbeta 4-5tim om dagen och tjäna 300 000 imånaden och inte ha vett att tacka den hand som föder en. Hedström har blivit en dyr diva i mina ögon.Tyvärr så måste jag säga att en kille som Hallin som har stått ganska högt ikurs har rasat flera divisioner p.g.a sitt agerande gentemot klacken.
andyo: Helt klart "sur saik" var bra. Nu äre bara å borra ner huve å köra för grabbarna. Vi fans har fått tillbaka den här sköna GAIS känslan med lidanden å besvikelser. Nu sitter man å gnäller på läktarn som i gamla tider. Häärligt !!! Som Tommy Söderbergh skulle sagt...
Ambroo: jag skall säga en sak, Timrå var inte dåliga idag överlag utan backlund får åtminståne ta på sig 3mål, Grabbarna orkar helt enkelt inte. Klandra styrelsen, kenta, eller kenta eller någon annan men spelarna gör så gott dom kan, dom sliter och jobbar, misstagen dom gör nu beror enbart pga av att dom är Grymt sliten. Jag har ingen röst kvar den gav jag bort i Eon, jag har inga pengar kvar för de sista 1499:- köpte jag Robban matchtröja för., men förståelse för spelarna de har jag. Kämpa TIMRÅ. Ni alla som klankar på spelarna idag kan dra Åt Hele..te. Dom gjorde en riktigt bra match. Jag är stolt som Tikare.
andyo: Jag säger inte att Rönnmark var bra, men inte heller att var dålig. Han tog endel, släppte endel, men på det stora hela var han konsekvent. Såg du Jontes Slashing (han skulle kunna fälla den fetast eken med det yxslaget), Wargs höga klubba (den sträckte sig över jumbotronen), Styfs fasthållningar/hakningar (i varje byte)...?
Talangscouten: Vadå för agerande? Är det något jag missat? Har han gått ut i media och sagt att Timrås fans bara är fittor eller vad fan är det frågan om?
Om det är för att han presterar dåligt på isen så är det ju bara löjligt, man måste få ha en formsvacka - speciellt en spelare som hedström som snart har spelat ihjäl sig känns det som.
Förklara exakt vad hedström har gjort för att han ska förtjäna all den här jävla negativa kritiken och bli kallad för diva.
Foyn: Jag vet inte vilken match i ordningen det var som Timrå går på kort om folk. Även om Skellefteå gick kort på folk så går det att göra det i någon enstaka match utan att det för delen betyder så mycket. Timrå har väl spelat 10-15 med många skador nu.
Foyn: Jo det kan man ju undra, vart fan den revanchen tog vägen.
Jo vänta nu - den tog ju Skellefteå efter att man i sin tur förlorat med 1-6 på hemmaplan.
Jag tror detta kommer att lösa sig när vi får tillbaka de flesta utav de skadade forwardsen. Innan dess får vi nog förvänta oss att vi inte är något topplag utan betydligt längre ner.
andyo: Idag går det inte att gnälla på Rönnmark. Hilvitte sänk Hedströms lön med 200 000:- och höj Warg's lön med samma summa. En eloge till Hahl och Sanny+ nårga till som iallafall har vett till att tacka dom som älskar dom. Bryt kontraktet med Hedström, det kommer att bli en dyr historia. Han kanske leder TIK interna poängliga, men måste ha rekord i tredje assist. Fan, vad sur jag är.
Ambroo: Okey ja då har vi två helt skilda uppfattningar vad beträffande domarens insats. Enda matchen iår som domaren varit BRA var första matchen Mikael Lindqvist dömde i E.on Arena någon gång i början på säsongen.
Och när jag menar med bra menar jag inte en godkänd insats efter att ha dömt väldigt bra fram till slutet för att sedan bjuda det laget som ligger under på extra och oförtjänta möjligheter att komma ikapp - Utan en klockren bedömning, konsekvent och bara koncentrerar sig på vad som sker i matchen utan att bry sig det minsta om vad som står på resultattavlan och hur många utvisningar lagen fått redan.
Ambroo: Väl talat !! Domarn var helt okej idag, förutom när dom drar mössan av Hallin i tredje. Saik åkte skridskor Tik åkte runt och såg ut som Tonia Harding.
Johan J: Saik körde ochså på tre kedjor idag. Plus att man körde med en junis med ett efternamn som låter som skit. Vad händer? Grabben drar på ett dragskott utan vinkel. 1-0 tack så mycket....
andyo: Sen kan jag inte förstå hur du med flera kan gnälla på domaren... Är ni totalt blicklösa? Timrå åker inte skridskor idag och därför åker man på fler utvisningar än Skellefteå.
Talangscouten: Kan inte släppa ditt agerande heller & för mig är du den enda pajasen som går lös för tillfället.
Skitmatch var det någon som sa. Kan bara instämma. Men jag tycker att dom flesta försöker, å försöker hela tiden. Laine såg fruktansvärt het ut vissa stunder tycker jag i offensiv zon, till exempel. Backlund hade väl inte en av sina ljusa dagar idag heller och inte Styf heller.
Skellefteå var däremot OTROLIGT heta idag, som vissa här inne inte har sagt. När Timrå hade pucken och skulle anfalla agerade SAIK som bålgetingar.
Timrå hade lite oflyt i matchen också, pucken gled definitivt inte timrås väg. Strålman sköt i ribban. I andra perioden hade man relativt många solklara målchanser. SAIK fick stolpe/ribba in på ett av sina mål.
Som någon annan också sa var Rönnmark riktigt värdelös. Skellefteå var ganska bra, Timrå var dåliga - men sämst var som vanligt måste jag dra till med att säga - domarna.
Många här inne verkar tro att dom har befogenheterna att ställa ultimatum på laget att prestera nu. Men då kan jag säga att det har ni fan inte. Timrå är inne i en tuff period nu, alla de spelare som hela den här skadetiden vart friska & har fått spela mycket är fruktansvärt slitna nu - Framförallt Hedström. Det är nu laget behöver allt det stöd man behöver, och det tycker jag klacken gav dom idag så det ska Knylan, JimmyH och alla dom andra som bidrog också ha en stor eloge för!
Frella: Kan bara instämma. Backe får ta på sig 2 mål helt klart. 71 an åker bara omkring å glider... Va faan har hänt med karln? Vi torskar mot ett bättre lag ikväll. Det tråkiga är att det är ett lag med skadeproblem och desutom är nykomlingar. Men lika förbannat så är vi ju helt utspelade i sista.
Frella: Micke Andersson gör ett generalfel idag när han bänkar Moe. Han var inne på ett mål bakåt, men det var han knappt ens delaktig i utan det var Warg och Sanny som bjöd på det... Så vad händer? Jo, backspelet klappar ihop fullständigt. Man ligger helt fel i banan, markerar inte, använder inte kroppen, håller inte upp huvudena och levererar knappt en passning till rätt adress. Är det rätt att nöta på folk när vi ändå har fullgoda ersättare som knappt får en chans? Jag tycker synd om pojken!
erathoo: Backlund bra?... inom kort har han släppt till 5 mål mot både Luleå, Modo SAIK så man kan väl knappast kalla honom bra just nu?
Sen ang skador, det är mest forwards som är skadade, vi är kort på folk framåt men gör ändå hyggligt med mål, som det är nu är det backsidan o Backlund som är problemet..... vart är det stabila försvarsspel som fanns tidigare??? skyll inte på skador för backsidan har manskap att gå runt på