1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590414 inlägg · 6217 ämnen

...And Justice for All

« · 195898 · » Till forumet

Sv: ...And Justice for All
dr Dängroth: I Leksand är hockey kultur. I Skellefteå är hockey kultur. I Gävle är hockey kultur. I Örnsköldsvik är hockey kultur. I Karlstad är hockey kultur och i Timrå är hockey KULTUR!!! Då är det baske mig också föreningens skyldighet att se till att så många som möjligt blir finkulturella. HOCKEY är heligt. I vartfall i denna kommun och säkerligen på många fler orter och platser i landet. Därför anser jag att det är en viktig fråga att driva. Vad kommer att erbjudas dom stackare som inte har biljett och inte kommer in. Finns det några alternativ? Ja här inne i GB:n haglar förslagen. Frågan är hur ledningen resonerar kring saken? Finns det en möjlighet till sidoinkomst för TIK så tycker jag man skall ta den. Hellre det än att pengarna tar vägen någonstans ner i STORA svarta hål såsom någon nämnde tidigare hos dom oseriösa "börshajarna". Det MÅSTE ju finnas en plan för hur man ska kunna gå vidare med detta. Jag hoppas verkligen INTE "Bulla" och c/o står och sover och inser detta "problem" för sent. För det återstår bara lite drygt 1½ månad av grundserien och fram tills dess vill jag se att åtgärder vidtagits. För egen del så är det inga problem. Jag tänker bara ett steg längre på alla andra som kanske inte får ta del av dessa "godbitar" och det vore naturligtvis oerhört tråkigt. Man kan ju "bara" försöka låtsas känna efter själv att "stängas" ute från årets happening i Timrå Isstadion. Det vore ju katastrofalt att missa ett slutspel för första gången på 28år.

Att tvingas bita sig på naglarna och genomlida dom dramatiska ögonblicken framför en brusande radioapparat och tvingas lyssna på "tuggandet" från L-G Jansson, Lasse Granqvist, Christer Jonasson, K-Å Tjernström m fl är ju helt otänkbart. Radiosporten i all ära men när ortens stolthet "lirar" om guldmedaljer då vill man vara på plats i händelsernas centrum.

ALLTID RÖTT ;) ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Det skulle sannerligen vara en riktig riktig kultgrej att spela utomhus inför gigantiska publiksiffror. Faktum är att man skulle kunna ordna en riktig folkfest. Hockeyförbundets regler talar bara om isyta, isens färg och sarghöjd. Man kanske utsätter sig för risker gällande väder och så kanske, men man skan slå många flugor i en smäll här. 1. Man kan släppa in alla som vill gå på matcherna och man kan anordna en folkfest utav sällan skådat slag. 2. Det blir ett större publiktryck och svårare för bortalaget. 3. Klubben tjänar mer pengar om fler åskådare kan komma in. 4. En nostalgisk dröm som kanske aldrig annars skulle uppfyllas, den uppfylls i Timrå. 5. Man kan påbörja ombyggnationen av Isstadion tidigare än planerat. 6. Uppmärksamheten i media borde bli total. 7. Det är en tokig idé.
Nackdelar är förstås att det kan bli regnoväder, hagel, snöstorm etc vilket kanske skulle kunna försätta arrangemanget i fiasko. Vidare kan det kanske också missgynna TIK eftersom det kanske blir mer slumpmässig ishockey på en uterink samtidigt som hemmamatcherna skall vara till vår fördel.
Kommentera

dr Dängroth: Vad inom rimlighetens gränser skulle man inte göra för att få en biljett??
Kommentera

ernie eagle: Är det ett problem? Vem driver frågan? Vid närmare eftertanke är det ett sjysst tips. Till berörd på TIK.
Man ska komma ihåg att det var i Timrå folket sprängde grindar för att få se hockey... Suget efter slutspelsbiljetter blir enormt. Se upp för svartabörshajar. Har de inte synts hittills så dyker de upp då.
Hoppas man sätter ett tak för hur många biljetter som man får köpa så att de inte kursas för dyra penningar som inte går till TIK.
När jag tänker mer på det så kanske det blir folk som köar över natten efter biljetter...

Sedan blir det intressant att se alla barn och föräldrar som i en ev. final bara går förbi som om inget hade hänt..
Kommentera

ernie eagle: Är det ett problem? Vem driver frågan? Vid närmare eftertanke är det ett sjysst tips. Till berörd på TIK.
Man ska komma ihåg att det var i Timrå folket sprängde grindar för att få se hockey... Suget efter slutspelsbiljetter blir enormt. Se upp för svarta börshajar. Har de inte synts hittills så dyker de upp då.
Hoppas man sätter ett tak för hur många biljetter som man får köpa så att de inte kursas för dyra penningar som inte går till TIK.
När jag tänker mer på det så kanske det blir folk som köar över natten efter biljetter...

Sedan blir det intressant att se alla barn och föräldrar som i en ev. final bara går förbi som om inget hade hänt..
Kommentera

ernie eagle: Fan om Canal+ sänder, då förlorar vi ju som vanligt...
Kommentera

wesse: Visst ungdomshockey är viktigt. Och jag har tänkt på saken. Anledningen till jag föreslog "Lill-Strimmahallen" var därför att det kanske skulle vara tekniskt möjligt att internt dra kablar från A-hallen för att sända matchen om nu inget annat produktionsbolag sänder. Och om t ex TV4 sänder eller Canal+ så skulle det antagligen kosta skjortan att betala dom pengar för tillstånd att få låna deras utrustning för att "spänna" upp prylarna. Det var därför jag tog upp "Lill-Strimmahallen" eftersom det är närbeläget. Och dessutom är ju den hallen ganska stor utan is och det skulle säkert rymmas upp emot 3.000 därinne vilket ju vore jättebra. Men det finns kanske andra lösningar på "problemet" - vad vet jag?

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Tycker att ide´n om uterink är stenkul, men det finns väl vissa krav kan jag tänka mig.
Kolla i USA där man ville slå världsrekordet i antal åskådare på en hockeymatch, där byggde man upp läktare på en uterink, det var en collagematch med, och varje år är de kring 100000 pers på läktarna.. lite mer okomplicerat där...Tycker även att tifo är skitkul, men det är än så länge ganska nytt och därför inte så omtyckt av många, men kan man göra snygga tifon så kommer det också att ändras, kanske en dag att det är lika accepterat som att kopa korv i pausen...
Kommentera

wesse: Visst, det är kanske drastiskt att ta bort isen för detta. tennishallen och sprothallen kan man förmodligen glömma då dessa arenor är alldeles för små. Återstår gör Tv tittande i gärdehof eller är det kanske gärdehov.. eller att man helt enkelt förlägger TIKs hemmamatcher till grytan där man dagen till ära sätter upp en uterink och läktare för 25000 personer.
Kommentera

ernie eagle: Om jag säger så här då, Det är Ungdomssektionens Hall och ungdomslagens enda tillfälle att få in pengar för att kunna åka och spela cuper året efter. Så för oss Ungdomsledare och barn är det viktigare än att folk ska dricka bärs o kolla på hockey. Om det skulle Bli SM-final så är barnens Cuper lika viktig, i allafall för mig och dom flesta ledare och ALLA barn.

Älska Timrå IK
Kommentera

oraklet: Va, något är fel här !! Jag sitter inte och spammar gästboken med vilje.. Jo jag tänkte kommentera det här med slutseplshockey. Skulle man inte kunna spela på en utomhusrink och sedan smälla upp läktare för 25 000 pers eller liknande. Det skulle kunna bli ett historiskt ögonblick !
Kommentera

Logan:
Kommentera

ernie eagle: Vad säger Canal + om det ? Modo fick ställa in sitt försök för nått år sen på grund av TV-rättigheter
Kommentera

ernie eagle: Inse vilka pengar Timrå IK skulle kunna tjäna om man bokade upp lokaler och tog 90kr i entré och om man t ex "leasar" Restaurang Wifsta m fl lät pengarna för öl och mat tillfalla krogarna. På dom ställen där ingen matservering bedrivs kunde man ju anlita Lasse Kock och få en viss procent av intäkterna för mat, öl, snacks och dylikt. Det måste ju ligga i Timrå IK:s intresse att tjäna pengar i ett slutspel. Fullsatt ishall. Plus en massa närliggande lokaler i Timrå Kommun. Pengar som kan användas till att täcka spelarlöner, omkostnader, nyförvärv inför nästa säsong, fortbildningar för spelare och ledare samt en diverse andra saker...

ALLTID RÖTT ;) ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

wesse: Jag menar att man måste kunna prioritera. Nu är väl detta schemalagd sn lång tid tillbaka. Men faktum är ju att ett slutspel lockar folk och det är SKANDAL om man inte kan fixa till detta från Timrås sida. Folk ska väl för helsike få se sitt favvolag "in action" när det vankas slutspel. Ungdomscuper går ju av stapeln varenda säsong men det gör ju definitivt INTE ett slutspel i vartfall INTE i Timrå Isstadion.
Boka Vivansborg då? Medborgarhuset? Restaurang Wifsta? Timrå Värdshus?
Ja vad fan som helst bara det finns möjlighet att se TIMRÅ IK.

Kommentera

Helg Ernest: Jadu, den har fått vingar eller nått så den är ute på flykt.
Kommentera

..annars så står det en Sporthall inte allt för långt ifrån ishallen som kanske skulle kunna användas. Utan någon is som måste tas bort...

Eller vi kanske kan använda Gärdehov. Där lär ju isen försvinna snart..
Kommentera

wesse:

Vad diskuterar du med en som inte har en hum hur det funkar på ladan.
Kommentera

wesse: Ta tennis hallen då ?
Kommentera

ernie eagle: Så du menar att Timrå ska hålla is i andra komuner och arangera cuper för ungdomslag där!!??
Kommentera

Knylan: Vart har ni "Stor" flaggan då ?
Kommentera

Mr Magoo: Jo precis. Vi har varit inne på tankarna att ha informationsblad då på sittplats och i ingångarna, info från speaker och sen insamlingsbyttor. Eftersom ståplatsbiljett för vuxen går på 90 (eller?) så betalar säkert många med en hundralapp och får då en tia över, den tian skulle vi vara jävligt glada över att få göra nått roligt med. TIFO alltså... =)
Kommentera

wesse: Jaha ja så ett slutspel i Timrå Isstadion värderas inte högre än så? Det finns ju för fan fullt med ishallar runt om i vårt distrikt. Men okej kör på med ungdomscuper ni och skit i alla svältfödda Timråbor som törstar efter slutspelshockey i "ladan" för första gången på närmare 30 år!
Kommentera

ernie eagle: "Skulle man inte kunna ta bort isen i "Lill-Strimmahallen" då och ha en stor jävla duk och projektor till där man sänder matchen på" Det var det dummaste jag hört på länge. Det är Ungdomscuper hela Mars månad så det kan du fortsätta drömma om.
Kommentera

ernie eagle:

Och vart skulle ungdomslagen träna o spela då?????
Kommentera

willysson: Där har du en poäng faktiskt ;) Skulle man inte kunna ta bort isen i "Lill-Strimmahallen" då och ha en stor jävla duk och projektor till där man sänder matchen på och sköna stolar att sitta på, lite underhållning i pauserna med nåt schyst "coverband" och ha nån mat och öl försäljning från Restaurangen inne i hallen???

HEJA TIMRÅ!

Kommentera

Knylan: Kanske går att få speakern att berätta att det står folk med insamlingsbyttor och att pengarna går till TIFOn.. enklare än flygblad kanske..
Kommentera

willysson: Jo vi funderade på det, vi körde lite löst hemma mot Frölunda tror jag det var. Vi stod med 2 burkar i huvudentrén men det gick riktigt sunkigt. Svårt att få folk att förstå vad man samlar in till om dom inte vet vad TIFO är.

Vi har funderingar på att köra med flygblad, men det kanske är lite svårt att lösa på ett vettigt sätt.

"gick bra när vi körde". Vad samlade ni in till då?
Kommentera

Knylan: Klart det man kostar på, det gäller ju Timrå. Och slutspel dessutom...
Kommentera

Knylan: Fråga om du får ha en liten tiggarburk i puben, gick bra när vi körde. Ha tiggarburkar runt om i hallen och kom ihåg att förklara vad det är till på ett vettigt sätt...
Kommentera

Chief: Åfan, man får tacka å det varmaste.

Vårat PG nummer är: 4013885-1.

Testa att sätt in ni andra också, det är kul!
Kommentera

Knylan: Jag lovar härmed att skänka en del av mitt för tillfället oförtjänta studiemedel till Tifogruppen inför slutspelet! Var sätter jag in pengen?

Förutsatt att CSN fortsätter att sponsra mig förstås...
Kommentera

ernie eagle: Ja, vad fan som helst.
Kanske nånstans där de utan biljetter kan samlas, tror att publikkapaciteten är några tusen för liten...
Kommentera

willysson: Bra att nån tar upp ämnet. Vi i TIFO-gruppen har som målsättning att kunna köra iaf ett tifo i slutspelet men det är som det ser ut nu helt omöjligt, har typ max 800 spänn. Det kan vi få ett teleskop-rör till jumboflaggorna för, då borträknat frakt.

Vi har funderingar på att köra nån organiserad insamling, men det är svårt då vi är 5 pers. Synd att det är så få som bryr sig om TIFO, eller så är det så att många inte fått upp ögonen än för det vi håller på med. Skulle inte ju inte grina ihjäl mig om vi fick in 10 pers i gruppen.

Är någon intresserad av att ingå i Sveriges snyggaste TIFO-grupp så är det bara att kontakta mig.
Kommentera

willysson: Som t ex?
Kommentera

willysson: Kommer det att anordnas nåt speciellt inför slutspelet??
Kommentera

BlackBay: Visst blir det lite nostalgi...:)
Är det bara jag som känner mig nere pågrund av gårdagens ovilja till att spela hockey??
Kommentera

Diggar rubriken där...... fick lite Metallica-nostalgikänslor där :)
Kommentera

Selina: När man tänker efter så har man gjort mycket tok på resorna...;)
Kommentera

Skarin: Var ju tvungen att ta fram urklippspärmen och titta.:) Det var efter den matchen vi blev kallade för "skit-i-defensiven-Timrå".
Kommentera

Selina: Hahaha =) Fantastiskt vackert! Härligt att höra =)
Kommentera

Och Dagbladet var rätt imponerade dom oxå...

" Timrå IK:s klack var minsann inte blygsam i Globen i tisdags. Iklädda bara kalsongerna skanderade de ramsor som "Det finns bara en klack i Globen" och "Hela Globen". Gissa om stockholmarna var förvånade... "
Kommentera

Skarin: kommer ihåg att fotoblixtarna bara smattrade.. En liten bild i sportbladet blev det med...
Kommentera

willysson: Japp, det glömmer man aldrig. Kalsong-tifot renderade ju i en stor bild på förstasidan i ST om jag inte missminner mig. Kul, kul =)
Kommentera

Selina: javisst blev dom, fattar heller inte varför..;) vi var ju så snygga!!!
Kommentera

willysson: Ja det där kalsongtifot kommer man ihåg. Mest för att vakterna blev så upprörda...
Kommentera

Skarin: Du kommer säkert ihåg när vi körde kalsongtifo där.. Men ett sånt vackert tifo är nästan värt att prova...
Kommentera

willysson: Jag är med endast om det blir ett vackert penis-tifo. Och givetvis i Globen.
Kommentera

Madde: Vi som är orginaluppsättningen av strimmlorna har sagt att enda gången vi kan tänka oss att göra comeback är en sm-final. Annars kommer de aldrig tillbaka.
Bofors incidenten har jag ju gjort så det behöver jag ju inte göra igen... Men nått annat kommer säkert att ploppa upp...
Kommentera

willysson: Du som gör en repris av Bofors? *flinar*

När ska strimlorna återvända till isladan då i full mundering?
Kan de inte ersätta strimmorna? =)
Kommentera

« · 195898 · »