På lördag är även trumman på plats, eller den är på plats nu också men det saknas trumstockar. Skarin får nya stockar på fredag förhoppningsvis så då är fetbonken på plats i helgen.
örnie: Klagar aldrig på klacken, tycker inte att det är bara deras jobb att fixa stäming i hallen. Tycker att det är upp till alla att fixa liv i hallen, när såg man nån som slet av sig kläderna i vredesmod på sittplats senast???
willysson: Om det är klacken du syftar på så fdörstår jag att du är missnöjd. Klacken hade väl intye direkt sin bästad dag igår , men det blir säkert bättre i fortsättningen , Hoppas på trumman igen så fort som möjligt , Den behövs!!
Tycker att alla som står där i centret runt trumman ska skrika och leva en hel jäv-l , Vore också bra om det blev en mer sammanhållning i klacken som det är nu förtiden så kan det vara en 2-3 ramsor igång samtidigt..
willysson: Klart det går att ställa sig vid trumman, du har fan förtur.
Det skulle vara helt överlägset om det blev en reunion av klacken från allsvenskan och Div1. Bra då också om man ställer sig tidigt och markerar att "här står vi" så vi slipper en massa löst folk som envisas att ställa sig nedanför räcket som trumman sitter och på och dessutom envisas om att hålla käften varje match, det finns dock undantag.
Dream Team: Torspo Pro 50 är det korrekta och fullständiga namnet. Denna raritet ihop med ett par lika klassika Bauer Black Panther kan väldigt oregelbundet beskådas i Växjö Ishall. Antikrundan live.
Investerade i ett par hyfsade skridskor för ett par år sen men de var värdelösa i jämförelse med klenoderna från mitten av 70-talet.
willysson: Du är mycket välkommen upp till mej vid trumman. Jag saknar den "gamla" goda tiden måste jag erkänna. Ta med dej dina vapendragare oxå, då blir det verkligen som förr. En riktig reunion...=)
Et tu Brute: Nej, sån lyx fanns ju inte.. Jag fick hålla tillgodo någa gamla KOHO-klubbor som jag tiggt åt mig... Hoppas verkligen att det kommer att hända nått bra i slutspelet, hoppas att det kommer att finnas ställen med nån form utav skärm där man kan samlas och kanske dricka nån.... Läsk?
Vilka glidare med sina lyxklubbor. En annan fick hålla tillgodo med Colorado Jet. Den utvecklade man inget slagskott med, sådana påfrestningar stod den inte pall för och så ville man ju ha något att lira med dan efter också, så det var dumt att chansa :-)
LennartA: Däremot Kitchner från OK á 27 spänn. Där sket man i va polarna sa, det är garanterat bästa klubba jag spelat med. Man kunde skjuta Slagskott så målvakten klev åt sidan. Man fick på riktiga projektiler med den ( c : Innhandlade de kvarvarande lagret på OK i Nacksta när dom berättade att dom inte fick hem fler. Jobbade med Mats Ahltin fd SThockey, så jag bad han fixa en klubba, det är en KoHo men snacka om järnspett. Drog till ett slagskott och tröck ner bladet i isen alldeles före pucken, det tog en kvart innan jag slutat darra i armarna.
LennartA: Jag satt också i nyss nämnda buss och tycker som du att Timrås parkering i jämförelse med Kempehallens, är enormt lättömd. En GIGANTISK flaskhals, med blott EN utfart. Åsså klagar man på parkeringen i Timrå...??
LennartA: Dom var tung, och hållbar. Det var faan i mig omöjligt att slå sönder. Polarna köpte nya "Tuffa" klubber , själv fick man ingen ny förren den var trasig. Det är därför jag vet att den höll den jävulen.
rokla: Ja det gäller att hålla i hatten och vara beredd när gubben är ute och går. Man vet aldrig när han gör en av sina nigningar för att sedan ta ett halvsprång ut mellan några bilar ut i gatan.
Var också till Kempis (Fonus väntsal) i söndags och genomled väntan för att komma ut med supp.bussen. Dom som klagar över utfarten från Timrås parkering vill jag ge ett råd: -Åk till Kempis och upptäck hur det är när inget fungerar. Vi har en enormt lättömd parkering.
Helg Ernest: J...ar, hur kunde jag bara glömma Dubbel-Nisse VM?? Oförlåtligt. Morsan sydde ett par hockeybrallor med masinotskivor istoppade fram i ett litet fint mönster, så man inte skulle göra illa sig!? Ont gjorde det men man bet ihop och grinade om vartannat. Sen blev man målis med allt vad det innebar, blåmärken, blodvite, bruten handled, meniskoperation, hjärnskakning samt ett evigt tjat hemifrån att sluta med "det där". Icke - aldrig i livet, en som spelar hockey ska tåla lite ont här och var. "Allt som inte är dödligt härdar"
LennartA: Brukar se gubben i hörnet i bland, när han är ute och går längst med Bergsgatan i stan. Man håller andan varje gång man passerar honom, och ber till högre makter att han inte ska se nåt småfolk och hoppa ut i gatan just då... Kommer ihåg att jag skulle köpa ett par gummistövlar en gång i hörnaffären storlek 45 sa jag åt honom, då kom han tillbaka med storlek 42, provade en gång till med storlek 45 tack! kom tillbaka med ett par 40:or....... Då gav jag upp.. hockey relaterat ? näe inte det minsta...var på matchen i kempis och njöt i fulla drag.. tror att modoiterna fick en tung resa hem från parkeringen, satt en halvtimme i bilkö för att komma därifrån och spelade Timrålåtar på högsta volym med rutorna nere.. Många sura miner var det :-) Nu är det bara att kavla upp ärmarna och visa "Skansenfolket" vart skåpet skall stå på Torsdag...
Farbror Hasse:Det känns väldigt inspirerande att vi har ytterligare något gemensamt förutom hockeyn;-) Studier ska man inte fördöma, det har ju visat sig genom studier att man bara kan träna upp sin stressförmåga om man har full respekt för kroppens behov av återhämtning och omväxling... Kortsiktig hög prestationsförmåga som inte håller i längden är inte värt att satsa på;-)
Helg Ernest: Karlsvik, Essvik, Bergeforsen, Stöde, tänk så många fler lag det fanns då. Förresten så köpte vi i Nolby IK upp varendaste pinal utav Karlsvik när dom gick i graven i slutet på sjuttiotalet. Jag tror t.o.m att jag har kvar en gammal gul Karlviksmatchtröja liggandes i någon kartong hemma hos mor o far.
Jag säger bara: Bauer Supreme 96, med inbyggda fotknylsskydd. Inhandlade i Vancouver 1981. WOW. Dom går att åka på än idag men är inte jämförbara med mina modernare KoHo-grillor. Var förresten och kikade på ett par KoHo-grillor igår. Likadana som Zäta spelade i.
Modesty Blaise: Jag respekterar verkligen människor som i första hand uppskattar intellektet. Jag har som sagt aldrig satt min fot på Espan. Det blev mest bibelstudier när grabbarna drog iväg och gjorde stressexperiment.
mike66: I ärlighetens namn så kom de vaxade remmarna nog in i bilden lite senare 73-74. När vi krigade mot just Nolby , Njurunda,Tik,Heffners Köpte mig ett par Baur grillor för några år sedan, de kan inte mäta sig med mina Gillbergs.
rådbjer: Du nämner Torsbo, men glömmer elitklubban nr 1 då det begav sig nämligen Sandströms. Sen fanns en som hette Sirius också. Första klubban man fick i koltåldern var av märket, håll i dig nu, Fantomen.
Smokey: Jasså, du var en av dom som Gubben i hörnet retade sig på. Glömmer aldrig när ni (Sporthuset) hade utförsäljning av sportartiklar och en dam kommer in till honom för att titta på och, eventuellt, köpa en barncykel. Visst, han hade barncyklar. Då kommer prisfrågan på tal och damen undrar försynt om hon kan få pruta. -Ut ur affär´n, kärring, skrek gubben. Ska du pruta så kan du lika väl handla här bredvid, jä..a f...a (Stig Malms favorituttryck i singularis).
Farbror Hasse: Med tanke på ovan nämnda så måste man ställa sig frågan: Vad levde karl´n av??
Modesty Blaise: Jag är övertygad om att de som dansat tryckare på Espan och liknande hak tyvärr inte håller med Dig. Trots att hjärnan badar i alkohol så kan delar av kroppen vara oerhört aktiv.
Farbror Hasse: Det var väll han som man alltid mötte dragandes på två cycklar han hämmtat på järnvägen ? Han sålde tydligen cyklar via katalog och tog hem dom på beställning.
hm...att lätt tillbakalutad så här efter en krävande arbetsdag får ta del av Smokeys och Farbror Hasses barn och -ungdomsår gör att bitarna faller på plats och förståelsen ökar mer och mer rad för rad... Kroppen gör inget på eget bevåg.Hjärnan styr allt in i minsta detalj Stress har en funktion. Stressystemet uppgift är att översätta innebörden i vårt mentala tillstånd till kroppsliga funktioner, vi gör en tolkning av en situation, systemet försätter hela kroppen i det funktionsläge som bäst motsvarar innebörden i den tolkning vi gjort av situationen och hjälper oss alltså att hantera situationen... tack gode gud att det fungerade på dessa herrar;-) Kramisar
Smokey: Gunnar Nilsson spelade även ishockey i unga dar. Tror jag? Nu blev det lite mer hockeyrelaterat tycker jag. Apropå gamla sportaffärer så fanns det en gammal klassiker i Kvissleby. Selins Sport.
I alla fall så inhandlade jag där mina första riktiga hockeyrör. Ett par CCM Bobby Hull. Har fortfarande kvar dessa klenoder och att det överhuvudtaget gick att åka på dessa rör är för mig en gåta idag.
Dagens moderna rör är som en något förkrympt slalompjäxa och det är nästan onödigt att dra åt snörningen på dom. Förr när det bara fanns ovaxade skosnören fick man som bekant hjälpa varandra och "tumma." De absolut första par skridskorna jag ägde var ett par bruna sladdriga gamla, ja vad de nu hette det har jag glömt bort sedan längesen?
Det jag kommer ihåg var att lädret blev så utslitet på sidorna och därför blev tvingad att införskaffa i ett par toppmoderna CCM Bobby Hull. Jag hade inte riktigt förstått att det var på skenorna som man skulle glajda fram. Men roligt var det ju ändå. Fast kuligare blev det såsmåningom. Och idag är det sketakul.
Dream Team: Mycket möjligt, har ju blivit senil på gamla dar.
Den enda klubba jag kommer ihåg att jag trivdes med riktigt bra var montreal 44 multilam, ruskiga handledare från blå!
Men Torspon jag hade var det grymma slagskott med, i allafall då med tanke på åldern :))
Nu får man ha rullator, de gamla goda fyrmedarna åsså försöka svinga klubban som en galning o hoppas på träff innan ryggraden o lårbenshalsen går av mot isen efter den fyrdubbla saltomortalen!
willysson: Jo förr eller senare går vi alla in i den berömda väggen. Har vi tur så hamnar vi hos Sankte-Per. Men det tar jag för givet eftersom jag hört att alla TIK-supportrar ska vara lite hel/halvreligiös.
rådbjer: Är det Torspo 50 du menar? Grov som en tandpetare men ruskigt skön att skjuta slagskott med. Iaf då man var liten och klen, nu skulle den gå sönder bara man issade bladet...
mike66: Hur vore det om du om du lade in lite hockeyrelaterat i dina inlägg... Någon jävla ordning får det väl vara.
Annars så fanns det en klassisk sportaffär i yttersta Matfors som hette Sörgrens. Där kunde man köpa trimmade cylindrar till moppen så man hann hem till radiosportens sänningar där Timrå IK vanligtvis medverkade.
Farbror Hasse: Han hade väl allt staplat i fina kartonger bakom disken o innanför skynket i nåt lagerrum.
Jag var alltid lika imponerad att han visste vart allt var nånstans. Snacka om att det var svårta tt kola på saker där han var ju tvungen att klättra o hämta varenda pinal, skridskor som puckar som tejp.
Rutig skjorta har jag för mig han ahde för jämnan o en undulat tror jag stående på disken. Fast det var väl innan han slog igen, blev väl tyst där inne annars...
Fanns det ingen klubba förr som hette Torspo eller nåt sånt? Har för mig att jag sköt Magister Rolf Palmgren stenhårt på smalbenet den enda gång vi fick åka skridskor på gympan annars var det bara längdåkninge eller orientering eller så var det skid-orientering på programmet.
Smokey: Och personlig hygien var en sån där överklass fason man inte tog till sig i onödan. Om farfar klarade sig utan tvål och vatten så gör jag det med... Mycket tuffare förr, då fick man stryk i julklapp, och hade man tur fick man en trasa finkelsprit på en trasa så att man kunde somna...
matsby: Bättre och bättre? Men det var fan så mycket tuffare! Målvakterna hade ansiktsmasker som skulle få dagens primadonnor att ställa sig i kö hos tant psykologen. Axelskydd var bara för att få bredare axlar. Man skadade sig faktiskt mindre om man körde utan. Sittplats var BARA för handikappade, funktionärer och spelare som väntade på sin tur för att få upp värmen på uterinkar där tempen kunde falla ner till minus tjugo...
Smokey: Ja huvaligen det var formligen "blod" i varenda hörn. Tur att jag inte upplevde dessa tyrannliknande tider för då hade jag antagligen varit helt förstörd idag. Du vet jag är ju en 80-talist som inte är van så hårda tag. Förstår inte hur du kunde härda ut. Men det är klart du är ju en riktig karl (med hår på bröstet) och en riktig kagge som inte går för hackor. Åh en sån karl. Ja jag ska ge allt vad jag har till underbara karl.
Är det därför ni medelålders män har sådana kraftpaket till kroppar idag efter allt jävla supande i yngre dar när livet var som djävligast och ni tog flaskan som tillflykt för att för en stund få uppleva Paradiset. Jag menar allt blir ju så mycket behagligare, vackrare och betydligt mer trevlig med en "stänkare" innanför västen. allt blir ju som ett töcken. Man ser sensuella kvinnor överallt och det mesta smakar fasen så mycket bättre. Man svävar som på små rosa moln.
Jo jag har "lite" erfarenhet av vad vuxendricka innebär min ringa ålder till trots.
Jim Clark, Jody Schekter, Graham Hill, James Stewart, Jacky Icx, James Hunt och så Ronnie Petersson.
När det gäller Georgs sport så minns jag t.o.m. själve Georg. Jag kan minnas fel, men jag har för mig att "gubben i hörnet" var anställd hos Georg till att börja med. Hur sen "gubben i hörnet" hamnade i hörnet vet jag inte. Han bara fanns där en dag bakom disken med sina tjocka glasögon. Jag förväntar inte att någon annan skall minnas detta. Vi talar om tid strax efter kristi födelse.