Redigerad kommentar
nixXz: jo men dom har ju inte negativt eget kapital än så länge. Det var ju +1.5 inför säsongen.
Blizzard: jo men han kanske inte var skadad när han värvades?!
Redigerad kommentar
Frella: Håller med angående Jokela. Inte att för att jag tycker att han är kass eller något men han har inte varit den där klassbacken jag trodde man värvat. Jag hoppas han kan höja sig.
Vad gäller Kim så var det väl en skada som stört hans försäsongsträning. Minns inte exakt men jag minns tydligt att han påpekat att han haft en skada som påverkat hans träning. Folk underskattar grovt hur jävla viktig en ordentlig försäsong är för en spelares säsong.
Redigerad kommentar
Olle: M. Karlsson är ingen gigant på något sätt men jag tycker han spelat upp sig betänkligt på slutet. Mycket av kritiken mot honom verkar ligga kvar från fjolåret. När han nu slipper Jokela som backpartner tycker jag han fått bättre fart i sitt eget spel också. Jokela är i mina ögon en större flopp.
Om man ska kommentera Kim H så har han långt ifrån infriat mina förväntningar på honom även om det rullar in assists på löpande band. Tycker precis som där att han fått mer fart i sitt spel då han fått Viinanen och Pikkarainen bredvid sig istället för då Pärssinen flankerat honom. Det har blivit lite rakare. Dessutom har han ju höjt pucktempot i PP avsevärt vilket bidragit till fyra PP-mål på de två senaste matcherna. Det finns nog nåt i den där kroppen också.