1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590565 inlägg · 6217 ämnen

Ang. ev. nyförvärv

« · 587525 · » Till forumet

Sv: Ang. ev. nyförvärv
RocknRolf2: Liksom inläggen dårå...
Kommentera

RocknRolf2:

Skall besvara dig en sista gång,skulle jag varit tränare för A-laget skulle jag skickat in han matchen efter Linköping för att stärka hans ego. Men nu spelade Asplund strålande när han kom in så han var tvungen att lira han matchen därpå...tyvärr.

I med han nästa match å låt han stå ett par matcher i rad så han kommer in i matchtempo. Han är våran 1.a så han skall stå bara å det är vad vi har men stå måste han göra. Avgöra sen om, han är kalkon som du anspråkar på skall jag svara på efter han stått ett par matcher till. Tillsdess tycker jag att du kan lägga ner skitsnacket....
Kommentera

Per HApps: Japp. Det börjar bli dags. Gårdagens idiotiska censur bidrog väl en del till dagens frustration. Censureringen var verkligen en självmål. Pinsamt
Kommentera

RocknRolf2:
Vi ALLA här på HS vet din inställning om Oksa, kan du vara så snäll och sluta tjata om detta. Just nu påminner du om en vinylskiva som har hakat upp sig.

LÄGG NER NU.
Kommentera

30: äh, bara folk som sett mycket hockey. Men visst.. vafan... vill du ha Oksa i mål nästa match? tycker du han verkar vara en stabil förstemålis?
Kommentera

Eller som jag antar PESSEMIST
Kommentera

RocknRolf2:

Jaha är dom tränare,spelare eller läktarexpert därav KUNNIG??????
Kommentera

Redax 2: Jo den scenen var helt ok. Min personliga favorit var
"Å-rensningen".
När baron och Svensson söp ikapp och drängen fick göra hela jobbet svärande. Öl-pavorna flöt i en strid ström nerför ån.

Där slet Allan Svensson (drängen) hårdare än vad han nånsin kommer att göra i Svensson-Svensson
Kommentera

30: jag har sett Oksa under försäsongen. Jag har dessutom hört vad diverse folk sagt om honom (folk som inte skriver här på planket). Folk vars hockeykunnande jag har fullt förtroende för.
Kommentera

ernie eagle: max några matcher till kan Oksa få. Bevisar han inte då att han är en förstemålis så är han en felvärving.
Kommentera

ernie eagle: Håller helt med dig! Samt fortsätter tjata om Kapanen när han kom till TIK. Han inledde ytterst darrigt de första matcherna han med.
Kommentera

RocknRolf2:

Starkt av dig att se från Halmstad vad han går för Oksa strålande jobbat. Du har väl utgått från Linköpings matchen ANTAR jag. Låt han tabba sig ett par matcher till innan du ältar dig till döds om karln å kräver hans huvud på fat.
Tror inte du är rätt person att avgöra det därifrån du bor. Vi som är på ishallen varje dag kan nog lite mer än dig om vad han kan å kommer att visa...förhoppningsvis......
Kommentera

RocknRolf2: Jo men likväl är det väl för tidigt att bedöma hans potential. Du kan ju inte på fullaste allvar mena att en spelare inte har rätt att begå misstag och få en ny chans. Skulle han fortsätta darra är beredd att köpa ditt resonemang, för jag är inte sämre människa än jag kan ändra mig.

Han övertygade inte mot LHC, nej! Men som sagt var, säsongen är lång och visa tar det längre tid för än andra att komma upp normal standard.

Just nu är det inget snack om att Johan Asplund skall stå. Men som sagt var Oksa är inte bränd än i mina ögon.
Kommentera

ernie eagle: ok. Jag minns inte helt riktigt, det var trots allt över en månad sen jag skrev det inlägget. jag skrev 2005-09-01 20:45: "Asplund kommer spela minst lika mycket som Oksa i målet, tyvärr. Oksa är en felvärvning."

Du svarade. "Han blev ju matchens lirare igår. Hur f-n förklarar du det då?"

Jag tyckte det var synd då att vi inte satsade mer på förstemålisen, och jag tycker fortfarande det är synd.
Kommentera

Jesse P: Ok....lite trist att han skall känna ett sånt ansvar för oss stackare som har ett liv också och inte har möjlighet att slaviskt följa alla trådar i sin helhet härinne...
Kommentera

rupert: hehe de är bara de att vår kära lilla magnus är nog lite less efter att sett den frågan ca 10 på en dag

så ta de inte personligt;)
Kommentera

Ann: Ok, tack!
Kommentera

dunderklumpen: Deadmarsh la väl ner karriären tidigare under hösten, tror jag. Det var hjärnskakningarna som tog slut på den karriären, tragiskt nog.
Kommentera

Per HApps: Lysande serie. Särskilt smörgåsbordet sista natten innan krigsutbrottet är kultur på hög nivå. Dessutom fint inlindad samhällskritik på så sätt att adel och arbetare byter plats lite i rang men ingen förändring sker för den vanliga människan. I början av serien är det patron som styr och i slutet kommunalrådet / fackpampen men för gemene man är läget status quo...
Kommentera

dunderklumpen:
Deadmarsh har lagt av .. och sen resten är ganska gamla så frågan om dom skulle tillföra nå vidare mycket
Kommentera

ernie eagle: OJ FÖRLÅT MIN OUPPMÄRKSAMHET!!!! DET SKALL EJ UPPREPAS!!!!
Kommentera

dunderklumpen: Adam Deadmarsh har precis lagt skridskorna på hyllan.
Kommentera

rupert: Om ja fattat rätt så kommer han på fredag ...o åker med ner till Göteborg...
Kommentera

rupert: LÄS TRÅDEN I SIN HELHET SÅ SER DU!
Kommentera

Kerstin_k: Undra vad spelar som exempel Shayne Corson, Donald Audette, Adam Deadmarsh, Cliff Ronning gör nu.
Kommentera

Nå´n som vet när Mandy kliver in i handlingen? Redan nu på torsdag eller...?
Kommentera

Eller klassikern
-"Kääääära Louise - låt oss berusa oss!"
Kommentera

Redax 2:
-Man måste ju få ta fem minuter.
Kommentera

Per HApps: Länsman var det väl... Samma länsman som hade "Brandskyddsinspektion. Tjänsteförättning enligt Kungl Majestäts förordning..."...

Slit och släp...
Kommentera

Skarin:
Det är lite "Fjärsman skall sjunga" över Rolfs närvaro.
Kommentera

RocknRolf2: Robban missar då han får fina passningar. Hur hans mål ser ut känner du väl till? Han har ju varit här ett tag.
Kommentera

RocknRolf2: Ursäkta mig? Har jag blivit lack på dig för att Asplund skulle få mer speltid?

Kan du plocka fram det inlägget igen. Har inget som helst minne av det. Vad jag kommer ihåg så reagerade jag på din minst sagt rabiata hållning gentemot Mika Oksa och att du envisas med att älta hans oskicklighet och oduglighet till leda och förbannelse här inne på gästboken.

Jag har absolut inget emot Johan Asplund. Däremot skall medges att jag trodde mer på Oksa som uttalad förstemålvakt. Vilket han ju också var fram tills matchen mot Linköping.

Och än är det ju inte försent för honom att bevisa motsatsen.
Kommentera

Skarin:
Var inte Hyvonnens sorti från FBK följd av att han hamnade i ett sk faderskapsbryderi?
Kommentera

Kevin O Shea: Med Rolfs sätt att resonera blir det till slut död hud av alltihop. Genomtänkt och nyktert.

Men det är roligt att ha honom här =) ...
Kommentera

Kevin O Shea: jo, fast bättre spelare skapar fler målchanser. Robban har inte fått många lägen i år
Kommentera

ernie eagle: Som sagt vi har potential i truppen som vi ska ta vara på vi kanske inte har spelare som gör 15-20 mål men jag tror vi har fler som gör mål istället. Ge laget en chans bara vi har nyss börjat.
Kommentera

General_Moisio: Där är vi inte överens, hör jag. En spelare med rätt karaktär och attityd typ Manderville som dessutom kan producera poäng skulle bara göra laget gott. Vi behöver få in nytt friskt blod i truppen, särskilt nu när Gunno också gått förlorad till Carolina Hurricanes.
Kommentera

RocknRolf2: I så fall är det ju inte målskyttet som brister, utan att det finns för dåliga framspelare.
Alltså, med ditt sätt att resonera...
Kommentera

Skarin: Ja då de kommer jag ihåg men egentligen de enda som behövs av han är att han gör mål de är de enda han kan men de gör han j*vligt bra de kan ingen ta ifrån honom sen om han inte funkar utanför de är en annan sak, behöver vi en kille som gör mål värva Hyvönen vill vi ha laget utan bråk å diverse skit värva honom inte, sen får vem som helst tycka vad dom vill de är inte vi som bestämmer i slutänden
Kommentera

General_Moisio: Han behöver aldrig duscha efter träningarna. Det räcker så.
Men skottet är det inget fel på. Kommer du ihåg när han dundrade in mål match efter match, generalen?
Kommentera

ernie eagle: ja du har ju alltid koll på allting. Minns att du blev rätt lack när jag skrev innan säsongen att Asplund skulle få mer istid än Oksa.
Kommentera

Kevin O Shea: Kan så vara och att tråden innehöll alltför vågade utspel och trams.

Varför jag valde att namnge en spelare konkret var för att jag ville visa på att det faktiskt jobbas på förstärkningar. Det är inte bara struntprat.
Kommentera

Kevin O Shea: helt sant jag tror att detta kommer lösa sig inom laget, dom behöver inte värva, ge laget en chans. Carlsson kommer börja producera, även Regin, Warg, Wennerberg kommer göra en del mål, de tar bara ett tag för dom att anpassa sig till Timrås Spelsystem.

Jag tror bara att ett nyförvärv kommer att förstöra för Timrå!
Då tror alla andra att dom inte duger och då spelar dom ännu sämre bara.
Kommentera

Kevin O Shea: Robert Carlsson har producerat bra när han spelat med bättre spelare. Z, Nordgren, en bättre Krykov osv.

Tveksamt om han gör mer än 10 mål i år.

Men vi har ju Warg, Ström och Wennerberg. Dem kan väl göra mål? ...
Kommentera

RocknRolf2: Men kamma dig nu vetja! Jag behöver inte sitta här och försvara mina synpunkter. Jag har koll på läget bortsett när jag dömde ut Per Ledin. I det fallet var ju och vinglade på en enhjuling och där lät jag mitt hjärta tala allt för mkt istället för min hjärna.

I det här fallet är allting glasklart.
Kommentera

Kevin O Shea: Det är väl dags för Robert Carlsson att börja producera, han har ju varit god för 15-20 baljor tidigare. Lösningen finns kanske närmare än vi tror.Gräset är inte grönare på andra sidan - för att dra till med en klyscha.
Kommentera

JimmyH: Jag har mina källor som jag förlitar mig på. Du får ha din ståndpunkt, men jag vidhåller vad jag sagt. Det är ingen slump att han blivit en hockeyvagabond.
Kommentera

ernie eagle: Du hade ju ett tips på ett nyförvärv som verkar vara på gång här på HS igårkväll - detta verkar ha raderats. Skall vi tolka det som om den mannen är på gång, och vi inte vill skicka upplysningar till övriga Sverige?
Kommentera

Skarin: De kanske inte var fel på Hyvönen utan FBK!
Kommentera

ernie eagle: Timrå har sparkat åtskilliga spelare genom åren. Betyder det att alla skulle vara idioter? absolut inte. Men däremot är man enligt ditt resonemang en idiot om man får sparken från två klubbar.
Kommentera

« · 587525 · »