Redigerad kommentar
Frella: Vilka ska man släppa till? De som står stilla eller de som är på väg att byta?
Våga båga!
Säg då här då.
Om vi skulle klara oss kvar i elitserien. Nämn 5 st spelare i den nuvarande truppen som du skulle vilja ha kvar.
Jag får inte ihop till fyra ens och det är det som är problemet.
mikenomad: Eftersom jag så gärna vill se ett tränarbyte då jag tror att det är det bästa för föreningen så skulle jag tänka mig en rad olika punkter som som gör att inget hänt:
- Thomas Johanssons kunskaper ligger på det ekonomiska planet. När det kommer till hockey så besitter han inte kunnandet. Det förtroendet gav han till Linkan.
- Linkan har en fånigt hög toleransnivå. Jag vägrar tro att han inte insett allvaret. Och när han varit nära att göra "slag i saken" sprattlar laget under Challes ledning till, och Linkan väljer att avvakta.
- Challe/Nygårds har övertygat ledningen att de kommer att vända trenden och ledningen har fortfarande en tro (om än liten) att så blir fallet.
Dock tycker jag med de senaste dagarnas artiklar att snaran dras åt. Det är knappast något kramkalas i barackerna, intill hallen. Sprickan mellan Linkan och Challe blir allt mer tydlig. Synd bara att saker tar sån tid. Vi har inte den tiden.