1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590833 inlägg · 6217 ämnen

Äntligen...Jonte är klar!

« · 737784 · » Till forumet

Sv: Äntligen...Jonte är klar!
Chippen: Här har vi det på pränt att det inte var någon fantasisumma det handlade om, utan att det var andra faktorer som spelade in på valet av klubb.

"– Jag hade säkert kunnat få mer betalt av någon annan klubb, men det var inte pengarna som avgjorde, berättar han."
Kommentera

Chippen: Kanske O.Sundh..han spelade ju med Pärssinen i k-fors med Johan andersson i mitten. Visst jag vet.. han är ung o ny men det borde iallafall gå att prova på försäsongen. Större under har skett !
Kommentera

Kerstin_k: Hallin, Hedström eller kanske t o m Sundh i en förstakedja? Vem vet, huvudsaken är att det finns alternativ! Kan ju också vara så att Pärssinen placeras med Warg och Carlsson...
Kommentera

Nyss hemkommen efter att ha beskådat Jontes första träning med TIK inför vintern. Ser riktigt bra ut måste jag säga. Han är lika tjurig som vanligt i sitt spel ;-) Men dock väldigt ödmjuk och sällskaplig mellan träningsmomenten.

Känns som att hela laget redan är väldigt samspelta trots alla nya namn.
Det var som vilken träning som helst men det var ändå något litet extra med i bilden idag... Personkemi. Det tycktes som att alla trivdes med att spela varandra även om många inte gjort det tidigare. Framförallt så hittar dom varandra bra på isen, passningsspelet var riktigt kul att se.
Det var även kul att se Kentas träningsmetoder. Det kanske är de vanligt förekommande, men jag tyckte att några av dom påminde om de som Herb Brooks använde för att skapa sin vinnarmaskin till OS i Lake Placid 1980.

Detta kommer bli en spännande vinter.
Vi ses på Västra Stå !!
Kommentera

Chippen: Ja, eller kanske Soling..? Nej, skämt å sido. Jag vet inte riktigt vem det skulle kunna vara om man lyfter bort Hedström från första. Hallin kanske skulle funka bra. Han är ju rätt så duktig på det fysiska spelet han också.
Precis som du säger kommer försäsongen säkert innebära en massa mixtrande med kedjorna. Spännande att se hur det hela slutar.
Kommentera

Chippen: Tycker man får en ganska intressant vinkling på det hela på sidan jag länkar till.

Kommentera

Chippen: Jo visst är det så. Kan tänka mig att många här inne också skulle försökt övertyga sig själva om att förlusten inte var så stor om rollerna hade varit ombytta.

Om det nu är den lönen som stämmer kan jag inte annat än hålla med om att det är ganska mycket pengar som det handlar om. Och det är frågan om någon är värd de summorna. Samtidigt kan jag tycka att det också är roligt att svensk idrott har råd att lägga ut större summor för att få duktiga idrottare. Det borgar ju, nästan alltid, för att vi supportrar får bättre och mer lysande "superstars" att beskåda från läktarplats. Men visst, mycket pengar för att spela hockey är det.

Att AIK får tag på en spelare som gör mer poäng är nog ganska sannolikt. Jonte är ingen poängspruta. Men får man tag i en spelare som har bättre karraktär på hockeyplanen? Många klubbar skulle må gott av att ha Jonte på planen. Han kanske inte dundrar in mål, men föregår med gott exempel och visar inställning och vilja. Bara det är värt mycket.

Dream Team: Den kedjan låter ju helt okej den också. Om jag inte missminner mig helt spelade väl Nilsson och Hedström tillsammans under kvartsfinalen mot DIF, centrad av Zäta. Har för mig att den kedjan var ganska lyckosam. Förvisso ingen Zäta i dagens läge, men en Warg på uppgång får anses som hyffsad ersättare. En spännande kedjekonstelation, helt klart!
Kommentera

Kerstin_k: Antar att det kommer att prövas hej vilt nu under träningsmatcherna. Men en kedja med Hahl-Pärsinen-Jonte skulle nog göra en del poäng, men risken finns väl att det blir för stort tryck på enbart en kedja.

Jonte-Warg-Nilsson låter oxå intressant för er del, tung kedja att möta, men vem ska då taplats i 1:a line? Hallin?
Kommentera

Hedström får garanterat inga fantasi-summor, själv misstänker jag att Skellefteås bud var ekonomiskt bättre än Timrå's men Jonte valde inte klubb baserat på lönebud (då hade han lirat i Schweiz) utan hans val var baserat på hans familjs trivsel.
Kommentera

Kerstin_k: Du vet väl hur det funkar. Man måste dagligen förska skydda sig mot det som ä hemskt, och att då ljuga för sig själv ligger nära till hands, eller hur?

Det enda jag kan hålla med om är att han inte är värd en lön på 10 mille. Inte i svenska mått. Det tycker jag förövrigt inte att någon spelare inom svensk hockey är värd och ja, AIK hade nog kunnat signa en spelare som hade gjort mera poäng, men då hade det garanterat varit en utländsk spelare som man vet föga om. Passar han i svensk hockey?
Kommentera

Kerstin_k: En lina med Warg,  Jonte och Magnus Nilsson skulle kunna bli en "köttarkedja" av rang.. ;-)
Kommentera

Chippen: Inget är väl garanterat. I dagens ST uttalde sig Nubben om den tilltänkta förstakedjan, och som det lät på honom var tanken att de tre skulle spela med varandra. Det återstår dock att se hur det verkligen blir. Skulle kunna tänka mig att man kanske väljer att fördela spetskompetensen något mer och inte enbart kör med alla tre i en kedja. Jonte tillsammans med Warg och ytterligare någon forward i en andra kedja är nog inte helt omöjligt.

Men förhoppningen är väl att Pärssinen - Halh - Hedström skall gå in som första line.
Kommentera

Chippen: Ja, nu när Jonte har signat med Timrå får medelpadingarna finna sig att vara favoriter till SM-guld och Elitserieseger. För Jonathan Hedström är ju större än Jesus. Grattis till SM-guldet och välkomna ner till Scandinavium i vinter!
Kommentera

Lite roande är det ändock. Innan Jonte avskrev SAIK totalt höjde deras fans honom upp till skyarna. Han skulle bli frälsaren, den bästa spelaren i elitserien och hans hockeykunskaper visste inga gränser. Nu när han har skrivit på för oss låter det så här:

"Det är Timrå, inte vi, som ska betala en riktigt fet lön, om inte fetast i ES, till en kille som med nöd och näppe är landslagsaktuell!"

"Hur som hellst ar Jonte knappast vard 10 1/2 miljoner kronor. For dessa summor kan man med 100% sakerhet signa en battre spelare, for sa j-a bra ar han inte."

Ganska roande att se hur inställningen till den gode Hedström förändras så dramatiskt över en dag. Hur vet jag då att dessa SAIK-fans verkligen tyckte om honom innan? Tja, en av dem är ganska välkänd här inne faktiskt och det borde inte finnas något tvivel om dennes positiva inställning till Jonte innan han blev klar för oss.

Personligen tycker jag att hockeyspelaren Jonte är rolig att titta på, han tillför energi och känslor, spelar hårt och rakt. Oavsett klubbtillhörighet hade jag hyst den inställningen till honom som hockeyspelare.

Det går fort i hockey - från hyllad superstar till föraktad lowlife på mindre än en timme.
Kommentera

Har ni någon aning om Jonte kommer att spela med Pärsinen och Hahl, eller kommer att han bilda någon annan kedja?

Ni har iaf lyckats göra årets värvning i hockeysverige, inte för att det var så oväntat precis, men iaf.

Dock så känns det lite som att Jontes trovärdighet har sjunkit en bitd han inte vil kännas vi sitt uttalande om att han skulle spela i AIK igen. Lite lågt, men vad fan...huvudsaken är iaf at han fått en klubb att spela för nu, så att han kan satsa fullt ut på hockey. Han ligger ju lite efter med träningen skulle jag tro.

Förövrigt så såg att någon klippt in ett inlägg där skribenten även kallar Backlund Judas. Vart han/hon fått det ifrån vette gudarna. Verkar som om en del tyckte att så fort AIK gck upp skulle alla som någonsin spelat i AIK komma hem på en gång. Vad jag vet så var inte ens Backe uppe mera på tapeten än att det konstaterades att han kunde bryta med Leksand. Något kontraktsfrslag fick han aldrig. Så hur fan kan han bli en svikare?
Kommentera

Cerik: jojo men Peo har nog vetat läget angående Hedström med tanke på att han själv sagt att TIK varit huvudspåret redan från början i stort sett (kolla in sr.se/vasternorrland)
Kommentera

Skarin: Lite lätt avundsjuk blev man ju nu när det pissar på oss i Sundsvall!
Kommentera

Sitter har pa hotell Kalypso, Ayia Napa, och tittar ut genom fonstret och tanker att............Jonte......det ar en underbar manniska.

Det ar som att stirra sig blind pa vadret mina vanner. 33 grader igar, nu ar det 35 igen.

Dax for lite beach igen nu.

Varmt valkommen Jonathan the boss Hedstrom!
Kommentera

Stenkarn:

Njae. Det blir svårt att få det till det. Uppvigling är ju uppmaning till brott eller ohörsamhet. Men det kan man knappast få det till. Dessutom kan man ju inte ses som ansvarig om brottet är ringa, tror jag.

Kommentera

Ambroo:
Vad skall man dra för slutsatser av detta?
En kompis till mig pluggade 3 år i Kina och fick vid hemkomsten frågan ' är inte kineserna rätt intoleranta och främlingsfientliga?' från en undrande arbetskamrat. Min kompis svarade 'andelen skitstövlar är lika stor här som där', en sanning som jag tyvärr tror gäller även olika klubbars supportrar. Den här supportern(?) har med råge kvalificerat sig till andelen skitstövlar.
Några egna kommentarer:
1. Såväl vid relationer som vid val av hockeyklubb kan man bara hoppas
på de val som andra har att göra, man har rätt att bli besviken men en
skyldighet att låte det stanna vid det.
2. Det är naturligtvis alltid lättare att bete sig trevligt när allt går ens väg,
konsten är att förstå att uppskatta när så är fallet och att inte tappa
koncepterna i andra fall.
3. i stora delar av världen tror jag att man mycket gärna skulle byta bort
sina problem mot våra när en idrottsman väljer 'fel' lag. Lite
perspektiv på tillvaron kan behövas ibland.
4. Ishockey är en härlig krydda i livet men är inte hela livet, hoppas jag i
alla fall. Följaktligen är jag besviken men inte förkrossad.
5. Jag är däremot besviken på Jonte för att Peo och styrelsen i SAIK har
fått lägga ut massor med arbete på sponsorbearbetning i onödan och
att Peo har tappat mycket tid att leta annan/andra förstärkningar. Jag
tror nämligen precis som du att Timrå har varit Jontes svenska val hela
tiden.
6. Men det är kul att vi har så många elitserieklubbar efter
Norrlandskusten igen, det verkar ju många TIK:are också tycka.
Kommentera

Poffa: Det skulle kanske kunna tolkas som uppvigling?
Kommentera

Fet-Ecke:

Lagen säger ingenting. Så länge du inte hotar någon, planerar att skada någon eller verkligen utför något.

Men det är inte snyggt att skriva så.

Kommentera

Fet-Ecke: Det är ju "bara" idrott ändå!!!!

Tänkte detta men glömde skriva i förra inlägget.
Kommentera

Ambroo: "Ja vad ska man säga... han är ett stort svin och man hoppas fan att han blir skadad för livet!"

Jag hoppas att den som skrev detta tänker till och funderar på vad i helvete han/hon håller på med!!!

Att önska detta är i princip "avsikt att skada/döda" och undrar vad lagen säger om detta?

Tänk för f........n till!!
Kommentera

TIKA: Ok, det var ju bra, men för dom som bara läser nätupplagan känns det nog lite underligt (eller väntat).
Kommentera

I Norrans förstasida (B-delen) stod det en hel A4 om Jonathan Hedström och att han är klar för Timrå IK.
Kommentera

kulltorp: Hahaha! Riktigt patetiskt agerat av Norran, som väntat.
Kommentera

Ambroo:

Ur Hockeyligan.se

JG @ 15 Aug 2006 06:05 pm
Patetisk looser, supernolla är de första orden man kommer på. Han hade så mycket att vinna på att komma hem, men hans begränsade intellekt hindrade honom att inse det.

Undra hur gammal han är då!?
Kommentera

Vissa tycker visst inte att Jonte har valt rätt (saxat från SvenskaFans);

Namn: svartgul i ume SAIK » Svara på inlägg
Sänt: 2006-08-16 00:51:33
"JUDAS HEDSTRÖM

Ja vad ska man säga... han är ett stort svin och man hoppas fan att han blir skadad för livet! Sånt brukar man inte säga men tänka.. Värre lögnare har man aldrig hört talas om i hockeyvärlden.. hans stuga må brinna ner och hans jävla krog gå i konkurs!!!
Nja kanske är lite fel tankegångar men man blir så jävla förbannad på falska jävla judas-svin som han.. en docka i snara som Beckham fick upphängd hade passat bra för Judas Hedström när han kommer till skeå...

Gör en av feta svikaren Johan Backlund också!!

Fy fan!!

kommer ej svara på kritiska inlägg denna gång..
känner så här nu men är ju en trevlig prick i vanliga fall som alla vet ;)"

Mmm, han känns onekligen som en riktigt, riktigt trevlig prick, i vanliga fall!
Kommentera

Kevin O Shea: Javisst är Regin en utpräglad center..där får han utrymme både för sin fina skridskoåkning o eminenta klubbteknik som han visade ifjol att han hade. Efter sargerna passar han inte efterson han fortfarande är
lite för vek kroppsligt. Dock ändå en hyfsad tekare då han även där lever på sin teknik!

Men jag håller med dig han behöver rejält med istid eftersom han har stor potential o Kenta verkar ju inte sen att ge tid till den som visar upp ett bra spel..ung el. inte. Och Regin öste ju in poäng i danska ligan som 18:åring..

Tror att Timrå överlag får mycket mer jämna femmor kvalitetsmässigt i år !! med som jag ser det fyra bra centrar ...
Kommentera

htikare: Warg eller Regin?
Svårt val tycker jag - för jag skulle absolut vilja se mer av Regin i en offensiv line.
Ifjol när han i ett fåtal matcher fick spela center, såg man vilka kvaliteter han besitter. Han kan med mer istid förmodligen bli assistkung den kommande säsongen.

På frågan om vem som skall ersätta Wennerberg, var min första tanke Jonas Soling - men då de flesta verkar tycka att han är en komplett id..t så backar jag och välkomnar Marcus Kristoffersson istället.
Förbannat vad jag tyckte illa om den killen i kvartsfinalerna under lockoutsäsongen - ni vet en sån där spelare som man älskar att ha i sitt eget lag, men hatar som motståndare...
Kommentera

ernie eagle: Fyndigt o klarsynt skrivet måste jag säga!!
Kommentera

Kevin O Shea: Jag skulle vilja se Jonte i samma kedja som Warg tycker Wargen blivit riktigt bra..har rejäl fart i åkningen o överlag stark o bra man såg redan i kramforsmatchen att han håller hög klass numera..
Kommentera

Lemmy: Dä ä sant dä!
Kommentera

htikare: Jag gillade Kickan skarpt. Observera att jag skriver gillade. För faktum är att sedan Sjögren-incidenten blivit jävligt hårdkokt.

Kickan har alltid gillat att provocera. Men det fanns en tanke bakom inlägg tidigare och en slags värme. Nu går allting enbart ut på att vara sarkastisk.

Jag tar henne fortfarande med en nypa salt. Men det är synd att hon har hakat upp sig.

Jag skulle vilja ha tillbaks den där gamla goa klämkäcka häxan Kickan till rodret igen. Som ruskade om, berörde, förförde, skakade om, fängslade, roade å oroade oss kvinnohundar i tid och otid.

Men någonting gick troligen snett när Bulan fick en liten väl omild behandling utav Sjöken.

Frågade mig inte varför? Men bitterheten vällde fram inom henne och hennes postade inlägg tog en tvär och mörk vändning.

Enligt hennes utsago p.g.a. några få mindre begåvade individer inom Timrå-klanen.

Synd att någon skulle damma till henne så hårt i huvudet och hälla batterisyra i ögonen på´na.

Kom tillbaks du undersköna kvinna i det skick du var i för några år sedan. Du är är saknad och efterlängtad.

Amen.
Kommentera

htikare: Jo det är sant, vad vore forumet utan Ambroo, Ernie-eagle och tex Luleflickkkkan....=)  Säger som när jag går till jobbet, "Åtta timmars underhållning igen" fast denna då på ett positivt sätt.
Kommentera

htikare: Tröttsamt eller ej så är det ju alltid nån som går i spinn iaf. Det tycker jag nästan är roligare än hennes inlägg i sig själva.
Kommentera

Chief: Där håller jag med dig ..ingen tvekan om det men i längden blir det mest tröttsamt o avslaget när humorn fastnar vid samma sak hela tiden
variation behövs..där håller tex. Ambroo m.fl klass tycker jag..variation
Kommentera

htikare: Personligen tror jag att hon tycker det är jäkligt kul att hon berör så många.
Kommentera

73Sjöbba: Hon är totalt fixerad vid ordet kärring..sist jag räknade hade hon det 8 ggr i ett inlägg ..måste vara jobbigt det där.. ungefär som om man känner efter 3-4 ggr varje gång man går ut att man låst dörren!
Men jag tror som Ernie att i hennes inre omedvetna är hon hemligt kär i Timrå ik alltså en alldeles äkta KÄR-ING..
Kommentera

73Sjöbba: Hon skapar iaf underhållning i branschen den där Kickan. I själva verket håller på att bralla på sig av nervositet. Men för att rädda sitt egna skinn och inte påskina sin rädsla så brer hon på lite extra.

I själva verket är hon en kvinnohund i smyg. Fast det skulle hon ju aldrig erkänna offentligt. Men inofficiellt så är det så.

Hon vill bara inte avslöja sina laster på ett rivaliserande plank. Fast det är klart. En last har hon ju avslöjat förstås, " bag in box" såklart.

Men i övrigt är hon förtegen. Och mycket riktigt så har det blivit en missuppfattning vad beträffar Kärringarna. Hon trycker så hårt på tangenterna att det av bara farten blir två r istället för ett. Det skall således stå Käringar - ingenting annat.

Hon är festlig den där jäntan!

Puss å kram
Kommentera

Ambroo: peter nylander då?
Kommentera

Stenkarn: Jag slipper i vartfall undan. Jag skulle promenera från Kovland till E.ON Arena till seriepremiären iförd Färjestadströja ifall Jonte signade för SAIK.
Kommentera

Stenkarn: Fröken "bag in box":
Fattar du inte att han inte har ett jävla dugg känslor för Kärringarna? Allt annat än Schtaan har varit andrahandsval där - under de senaste åren - pengarna spelat störst roll.

Fast vi raggar inte på honom, då vi vet att han skall hem till Schtaan.

Fattar du inte att Jonte har ett uns till Kärringhjärta? Möjligen kommer ni trea, eller fyra för honom, medan Schtaan är prio ett.

Jonte kan ni ju i alla fall räkna bort.

Ambroo: För att jag vet.

Min källa är isf betydligt mer säker än din. Hur kan jag ge dig svart på vitt annat än genom att visa dig ett påskrivet kontrakt? Det kan jag inte. Fast Jonte drar hem till Schtaan.

Jonte väntar och ser. Högstbjudande vinner. Kärringarna är inte så viktiga att underrätta om att det förmodligen finns klubbar som betalar bättre eftersom han inte har något Kärringhjärta utan de får kvarstå som en nödlösning.

Orkar inte fortsätta, men visst är hon mogen?
Kommentera

Lemmy: Kan inte någon göra en liten sammanställning över de personer som slog vad i Jonte-frågan och nu bör utföra ganska pinsamma eller jobbiga löften? Det skulle vara skoj!

Jag kommer inte ihåg vad som sas exakt, eller vilka som sa det, men de ska banne mig hålla sina löften. Muahahahaaaa.
Kommentera

ernie eagle: Nästan så det blir lika roligt som att Jonte är klar, eller hur? Man myser så man ryser, hehe.
Kommentera

Bragd-Birger: Klockrent Birger! Det blir ett spännande veckoslut. När fröken "Åkesson" gör entré i kring solnedgången på fredagkväll. Vad har hon för ursäkter alternativt bortförklaringar till att Jonte hamnade i Y-län och inte i Schtaan?

Jag kommer antagligen skratta mig harmynt åt lappjäntan med näverskorna och mistelluren i högsta hugg.

Sen skall det ju bli väldigt intressant att höra vad vår rivaliserande och knasiga vän från Nolaskogs har att säga om kontraktslängden och dess utformning. Ni hon den där som har inofficiellt världsrekord i att upprepa sig.
Kommentera

Förresten, skönt att det är tisdag idag. Fröken 'Bag in box' får åtminstone några dygn på sig att räkna till tio innan fredagsdunken öppnas och poesin börjar flöda. Läste just valda delar bakåt i tråden, nästan lite sådär skämsfestligt. Jisses. Hon tar i a f sig själv på allvar, den lilla spjuvran.

Sen har vi ju skadeglädjeobjektet nr 2, hon modoitskan som har inofficiellt världsrekord i att upprepa meningen 'men ni vet att Hedström bara valde Timrå för att inga andra ville skriva ettårskontrakt, för vet ni, han väntar på att SAIK ska gå upp igen' . Lite sorgligt nästan, en epok har tagit slut.

Vad gäller SAIK-fansen har jag dock enbart medlidande. Fan vad tungt för dom.
Kommentera

Moverare:
I dom lugnaste vatten ..............
Kommentera

« · 737784 · »