1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

586520 inlägg · 6217 ämnen

Apropå nånting...

« · 2711237 · » Till forumet


Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Nyttigt för alla er att få in lite nytt blod i föreningen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Gorkyman: Gillar spets!
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Jag är lite oroad över backsidan och målvakterna. Men hoppas att alla dessa kan få ett lyft med Jokinen liksom jag tror tror att forwards kommer att få.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Alltså, det Blir värre och värre. Va fasen kan han tillföra nu?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Spanskaryttarn: Rent objektivt är det nog svårt att ranka oss något annat än botten 4 med tanke på förändringarna i laget. Vi supportrar vet att många kan bättre än vad de presterade förra säsongen och vi sätter vårt hopp till Olli och Oliver!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK_TIK: Enligt uppgifter planerar Dick Axelsson en comeback i DIF :)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK_TIK: Med tanke på hur många som underpresterade förra året är man ju inte direkt förvånad över att folk ser ner på laget, Hoppas Jokinen får fart på dessa grabbar så kan man garantera en rolig säsong.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kovland har fått frågan om intresse för plats i div.1.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Enligt Expressen så kommer Modo och Örebro att slåss om överlevnad.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Vi får väl vara ödmjuka och se om vi kan förbättra den positionen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Expressen rankar: TIK 10:a

TIMRÅ

Svårbedömt lag. Det finns mycket att gilla med Timrå, men det finns också lagdelar och spelare som har ett frågetecken hängt över sig. På förhand ser backsidan svagare ut och det gäller att några av de yngre spelarna samt nyförvärven lyckas axla större roller direkt. Forsmark och Nässén måste exempelvis kunna vara topp fyra-spelare. Framåt är Oliver Kapanen en av ligans mest spännande rekryteringar och forwardssidan ska kunna hjälpa Timrå till bra många poäng i vinter. Sedan återstår det att se om Olli Jokinen lyckas implementera sitt spelsätt och om det blir framgångsrikt i SHL. Spelarna verkar i alla fall ha välkomnat honom med öppna armar.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK_TIK: Har hittat det 👍
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK_TIK: Var kan man läsa om det?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0: Tänkte på ekonomin och licenskravet.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK_TIK: På grund av?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK_TIK: Ja, det undra jag med!

Sen läste jag just på flashback.
"Örebro får betala 170 000 kr i månaden under fyra år för att släppa Bromé, enligt HockeyNews. Det blir över 10 miljoner kr med sociala avgifter. Då vill man bli av med någon."

Sen några hundra i månaden för holm som dom satt på läktaren?

Jag blir helt galet nyfiken på vad fan som hänt!

Stämmer de där uppgifterna ville dom verkligen bli av med Bromé alltså..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Undrar hur illa det är i Löven?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JonteD: Köp min stuga i Höga Kusten istället, 450 lök. Adress: Alderskog 210. Snart ute på Hemnet. Finns 1000 mbit fiber i väggen. Då kan jag ju hälsa på!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JonteD: Gör inga fylleaffärer nu. Kom ihåg bilen i Transsylvanien!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Gorkyman: Ja, få hacka helt vilt!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Faan! Va sugen ja blev på o göra en vanvittasaffär o köpa foppas lägenhet i sönnsvall!! Skapligt pris på den 😎 men revisorn vill inte flytta härifrån men sugen e man 🤣🇺🇿
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Turkiska Tiken : Ja tyvärr! Man gillar ju Hartmann! Men jag gillade Lundin också, och det var ju samma sak där! Fattas litegrann för att komma upp i nivå!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Costanza: Hoppas ni om ni hamnar i kvalet får möta Örebro och då skicka ner dom där dom hör hemma
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Oavsett tror jag vi måste släppa honom för att kunna föryngra och hitta mer ”Bang for the buck” spelare på hans position.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Gorkyman: Det låter bra! Sprungit på ett par MoDoiter i Umeå och vi alla ler. Du kan hockey, ni har trupp för att kötta i mitten. Jag hoppas att vi kan skapa kaos under slutspel.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Costanza: Japp, ni slåss i botten och vi i mitten
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Gorkyman: Exakt, mitt i prick. Dessa två saker är viktigare än att ha de mest individuellt skickligaste spelarna. Kolla bara hos oss senaste säsongerna med sargdumparhockey och en grupp som inte funkade, exempel vår/sommarträningen var splittrad med sju spelare som tränade själva i Finland och lite andra konstigheter.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Turkiska Tiken : det tror jag också! Om han inte får en Lidnersk knäpp helt plötsligt!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Skulle gissa på att det blir Hartmanns sista säsong i Timråtröjan detta.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Gorkyman: Kul att nån vill prata med mig. Ska vi enas om att vi kanske slåss i botten då. Ni har har O.Kapanen som är grym, vi kanske får in Hägg.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Gorkyman: Sedan är det ju det där att få ihop gruppen samt att ha ett spelsystem som funkar
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Costanza: Är väl bara en position som ni ev är bättre på och det är Målvakt. Trots att våran backsida inte ser stark ut, är den nog ändå snäppet stabilare än er. På forwardssidan är det stor fördel oss.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Jag ringer honom nu direkt! Jag gillar alla er så ni vet ;-)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Costanza: Säg till Karlin att jobba bort sin ölkagge om ni vill vinna SM-guld ;)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Håkkybåkky: Tycker Karlin pratar bättre svenska och tränar sen världens största klubb.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Costanza: Ska vi verkligen jämföra fysiska attribut på våra tränare?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Tror mycket ligger i huruvida EP:s rehab går. Missar han längre än förväntat lär nog EA dyka upp
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Kommer ni före MoDo denna säsong?. Vi är ju bättre på alla positioner även om er skelögde finske tränare åker snabbare på grillorna.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
sargad: Det är fan ingen som vet. Helt tyst om honom. Otto1 menar på att han har flyttat redan, men än så länge finns ingen officiell avtackning.
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Sedan är det väl tveksamt om EP är tillgänglig till seriestart, samt att ha ska komma igång, så nog behövs det täckas upp i starten.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: jag känner mig orolig när det gäller Hartmann! En sån där skada borde kunna sätta sig på psyket! Nu blir det väl bättre med tiden, men jag tror inte att han är i matchform före jul!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Egentligen behövs det inget mer på forwardssidan enligt mig. Vi har så vi kan ställa upp med fullt lag samt spelare från juniorerna som kan konkurrera. Värmhed kan axla 4e utan problem. Spar på pengarna istället tills dess vi vet var vi ligger i tabellen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik1: Ja, man måste ju täcka upp bl.a Hartmann tills han är tillbaka. Så en till forward skall in ja. Blir nog en budgetvariant och tillfällig lösning mest troligt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Precis och utöver det skall det in ytterliggare en forward, om man får tro vad Kapanen sagt alltså.
Vilket Expressen inte verkar snappat upp.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik1: Exakt så. Det bör vara 99% chans att Kapanen spelar i Timrå kommande säsong. Men med vår "Timråotur" så lär det väl skita sig ;)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rico01: Fast har inte Kapanen varit väldigt tydlig med att det skall in en till forward. Han avvaktar väl just hur det går med Oliver Kapanen och när Montreal bestämt sig hur det blir med säsongen, för att vet vad han behöver värva in?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rico01: Så trött på att folk tror att montreal kan göra vad dom vill i detta fall. Nej, dom kan inte göra ett skit förutom att erbjuda ett kontrakt. Spelaren äger sin egen rättighet.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Patrick Polly:

Timrå
Numerärt så är Timrå just nu två målvakter, åtta backar och 13 forwards. Samtidigt sitter Kimmo Kapanen med en väldigt tunn plånbok och att bredda upp truppen kommer kräva att man värvar någonting billigt. Emil Melander är en av de åtta backarna och troligen ser man hellre någonting mer erfaret, samtidigt som man nog inte ha några problem att gå in med de sju andra, plus Melander.

Framåt kan det nog komma in någon forward vad det lider. Men det är inte heller någon panik. Räkna inte med något radikalt i Timrå under sommaren. Sedan är förstås frågan. Blir det NHL eller inte för Oliver Kapanen? Mycket pekar dock på att Montreal väljer att SHL är ett bra steg i utvecklingen.
Kommentera

« · 2711237 · »