1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

586517 inlägg · 6217 ämnen

Apropå nånting...

« · 2713069 · » Till forumet


Sv: Apropå nånting...
Borde finas någon företagare i Tingsryd som kan slanta upp?
Dom förlorar även deras Hockeygymnasium i dess nuvarande form i så fall!
Det lär smärta.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Niikeliito: Får Västervik platsen i HA igen då. Har för mig det är så om det är ett lag från HA som inte kan behålla sin plats, då är det laget som åkte ut från HA som har förstatjing? Haha, snacka om mer liv än en katt i så fall. 😂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Peja: ja av de småländska lagen tycker jag nog minst illa om Tingsryd. Äckligast är ju såklart Växjö
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Niikeliito: Tingsryd har otur att varken Olhaver eller Åkerström ser ut att hamna i SHL. Särskilt Åkerström såg väldigt kapabel ut under säsongen. Då hade de ju åtminstone fått slantar från SHL.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Det är bråttom i Tingsryd.
Pengar måste fram. Tingsryd håller på gå omkull. Isåfall får väl Hudiksvall platsen? Eller blir det Västervik?
Uppladdat:

450x300-img3810.pngimg3810.png

Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Du kan hockey och då lyssnar jag.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Costanza: tror fan det är det bästa jag hört dig säga 😄
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: George är här. Kyl ölen och värm korven.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sönsvall Hockey har problem med pengar igen. Det är väl inte länge sedan man kånkade och fick starta om verksamheten för herrlaget på nytt? Lärde man sig inget av konkursen då undrar jag litegrann vad styrelsen håller på med?

#ansvarsfrihet??
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Mitt förtroende för Olli är 150%. Man kan inte bli mer tillfreds i själen än när Olli talar om hur vi ska fortgå som lag.
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
2magisk: 17-9 till innebandyn. 1.035 personer såg på.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hur går det i innebandymatchen?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik1: Ja, Ilari är hans son. Han hade det lite svårt i U16 hos oss. Tyckte han såg långsam ut. Verkar ha exploderat rejält hemma i Kuopio. Får se om han kan fortsätta den utvecklingen här. Nått jag lärt mig är att extremt mycket kan hända i utvecklingen mellan 15-17 år.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct: Jo har försökt att snabbhitta info. Men enligt Wikipedia så finns inte heller Ilari med som Kimmos son. Men som du säger. Garanterat hans son.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik1: Den här Ilari Kapanen finns ju på Eliteprospects, men frågan kvarstår då det inte finns angivet några fakta alls kring spelaren.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik1: Måste ju vara hans son, han och Oliver är ju extremt lika varandra. Är väl Eliteprospects som är lite efter.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik1: Edit:Konsta Kapanen är son till Sami Kapanen.
Men frågan kvarstår då jag inte kan hitta info om Ilari Kapanen..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: Är det Kimmos son?
Kan inte hitta info nånstans och enligt Eliteprospect så står bara Konsta och Oliver med som hans söner?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: NEJ!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: EA har väl aldrig någonsin fått vara offensiv i Timrå. De gånger han fått chansen så har han blivit nedgraderad efter 3min i 1a perioden. Är han (Jinesjö) verkligen billigare? Varför skulle EA vara ”dyr”? Jag tror vi spikat truppen nu och tar in något vid behov under säsong OM folk går på matcherna. Känslan är att ett kontrakt på 70k är för dyrt för Timrå nu.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Vet inte om det lyfts här inne tidigare men ser ett spännande namn i vårat J18-lag👀
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Offensivt ja och definitivt billigare
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
Puckat: Är han bättre än Erik Andersson?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
En bra breddforward för oss?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rico01: Ja, det kostar med ett gäng transatlanter, speciellt när man inte får utdelningen som behövs för att avancera,
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Resultat innan skatt : -8,5 miljoner.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Undra om Kentä har spräckt budgeten?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
El_loco: Det är till att hoppa över 5-6 steg i karriärstegen. Djärvt... av både Blues och Steen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik1: Jepp, och nu söker man 2 ersättare. Jag vet inte jag, men visst fan ser det dystert ut för Frölunda? Snart kommer dock AHL släppa lite spelare så det kanske löser sig för dom ändå.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rico01: Frölunda tappar Jere Innala till NHL lite snöpligt. Sen Malte Strömwall på det. En del poäng att ersätta där.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Luleå -2,9 mille i resultat. Dock mycket bättre än budgeterat och ingen fara med licens eller annat ekonomiskt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Lite märkligt att Sundsvall Hockeys sportchef helt plötsligt blir general manager i NHL. Om två år, men ändå. Känns som om det fanns lite talang där att ta in i Timrås organisation.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Turkiska Tiken : Luleås Lagbygge hyllas till skyarna men själv är jag inte lika imponerad. Många finska spelare som måste leverera om det ska bli så bra som dom vill. Orkar Omark leverera än säsong till?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Tycker allt ifrån plats 6 till typ plats 12 är realistiskt, eftersom serien är så jämn. Vi hade väl häng på topp6 ända in i omgång 48 ungefär. Med en galet skadedrabbad backsida och ett gäng spelare som inte drog jämnt med tränaren. Faller Jokinens spelsystem väl ut och en handfull spelare studsar tillbaka till sin normala nivå så är det fullt rimligt att vi krigar om en topp6 plats igen. Mycket om och men, men det kan man egentligen säga om samtliga lag förutom lag som FBK, Växjö, Skellefteå Frölunda som alltid fungerar som tänkt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Om alla poletter ramlar på plats så är vi med på en finalserie.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Samtidigt så kommer årsredovisningen läggas upp inom ett fåtal dagar samt att ett kvartalsbrev planeras för klubben till supportar med start denna månaden. Vad kvartalsbrevet ska innehålla vet jag inte förutom frågor och ämnen som rör klubben, ex ekonomin.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DenRöda: jag är optimistisk! Timrå slutar fyra! Det blir en nytändning för hela föreningen med Innala, Jokinen, Molinder som J20 ansvarig och äntligen lite struktur hos damlaget!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Om hemvändarna levererar efter den lön dom har så finns alla möjligheter fõr en framskjuten placering. Spelar dom som stora delar av förra säsongen (Hållander undantagen) blir det stor risk för kval och KK.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
sargad: Play-in är absolut realistiskt, men samtidigt så verkar Jokinen ha ett mål med att ta sig till NHL. Då lär han sluta topp3 med Timrå minst.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
sargad: Håller helt med. Även om jag hoppas att Olli och Kapanen Jr ska bli succéer kan jag inte placera oss på annat sätt än runt 8-10 som bäst i dagsläget.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Tycker också Expresstipset inte är något att Ancelottihöja ögonbrynet för. Om jag tolkade andemeningen rätt, svårtippat och en 10 plats, d v s slutspel(play-in).
Man får ju skilja på katastrofscenario, rimlig bedömning, förhoppningar och drömscenario.
Zoomar man ut och ser kallt objektivt på det hela med tanke på fjolårsplacering, trend, förluster/nyförvärv och motståndarlag så är väl ~10 inga konstigheter?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK_TIK: Kan ändå förstå dom. Objektiva ögon. Det kommer en finsk tränare, och av erfarenhet så fungerar inte finska tränare i Sverige. Sen är backsidan ett osäkert kort där vi blir svagare på pappret. Centersidan är ett frågetecken där Lander står för stabiliteten. Kapanen är man väl relativt osäker på hur han kommer färga SHL. EP vet man inte hur han kan klara av att axla en toppcenterroll en hel säsong. Vem blir 4e center osv.. I många fall så höftar "experterna" och drar till med saker som knappt stämmer. Min syn på det hela är att många andra lag också tappat kraft. Många som drar till Schweiz t ex och de som ersätter är bottenskrapet från AHL.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Jämtlänningen JonteD buntade ihop bilförsäljaren som en riktig TIKare!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Costanza: Aaah på så vis... då får jag väl bläddra i flödet då om jag vill fördjupa mig i saken
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Äh, min gode vän JonteD var ju på Hockey-VM nyligen. Han skrev om detta här :-)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Costanza: "Gör inga fylleaffärer nu. Kom ihåg bilen i Transsylvanien!"
Ha ha ha nu blev man ju nyfiken
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: För mig så känns det som dom slår tärningar när det gäller placeringar. Men som sagt: Ödmjukhet är inte fel.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK_TIK: Är det någon enskild reporter som tippat det där eller är det Expressens samlade brain trust? Floppar Jokinen så kanske vi får vara nöjda med 10e platsen men det har ju vi svårt att tro på så mer rimligt (enligt mig) är väl att vi hamnar kring plats 5-8
Kommentera

« · 2713069 · »