Erixon har nog garanterat problem med något i kroppen, vilket gör att han är en skugga av sitt forna jag på isen. Tråkigt. Kanske kolla med Modo om en switch Rundblad - Erixon...
För min egen sinnesros skull måste jag påminna mig om att det är "bara" sport, en lek, förströelse. Och krama mina katter, trots att de inte vill. Världen har trots allt inte gått under. Än. Och jag tror inte att någon galen politiker trycker på den röda knappen för att vi förlorade mot FBK.
Rip Kirby: Montreal har 4 matcher kvar på försäsongen. Kapanen kommer nog få spela minst 3 av dom. Har denna organisationen en klar plan på hur laget ska se ut, så bör den sättas innan genrepet tänker jag. Där och då lär vi få reda på om han kommer tillbaka eller inte.
Starostenko: Genom att vara rightare brukar du ha en klar fördel i alla lag, förutom om du ska matchas in i ett Montreal Canadiens som i just den här upplagan bara har en leftare på centerposition.
"So, should the Canadiens move Dvorak to make room for Kapanen or Beck? That would give them four right-shot centres, with Alex Newhook as the only left-shot faceoff option, someone who won 46.5 percent of his draws last season, though he improved in that area as the season went along (he was at 50.3 percent over his final 28 games).
It would not be an ideal situation."
Man pratar även vidare om alternativet att Montreal behåller Kapanen bara för att kunna ha honom kvar på plats och att han finns tillgänglig för spel, men utan att kunna ge några som helst garantier till istid och den nödvändiga utveckling som han behöver få, när det itsället är bättre för Montreal att Oliver spelar i en liga (SHL) som är bättre än den han kom ifrån (i Finland), där han får alla möjligheter att växa som spelare.
Andersson: Jo och som man läst så är det ju en del politik i NHL med. Förhoppningsvis så låter det Kapanen spela i Timrå denna säsong. Så får de försöka göra plats med lönetaket och sådär till nästa säsong istället.
Skulle vi få tillbaks Kapanen så lär vi få en rätt mysig trots allt. Han kommer tillbaks fullpumpad med självförtroende och han är mer än välkommen med sin orädda spelstil med att ta sig in på kassen. Lite klippt och skuren att spela ihop med Dahlén dessutom!
Hållander bör vi sätta i en annan kedja än ihop med dom 2 i så fall. Eftersom han gör sig bra med att bära mycket puck. Då bör vi sätta ihop Wedda-Lander-Hållander igen! Så får vi hitta en bra tredjelänk till Dahlén och Kapanen.
sargad: Man har väl nästan redan börjat ställa in sig på att vi blir utan Kapanen denna säsong. Det är ju nästan ett manus som skrivet en Timråsupporter. Att vårat bästa nyförvärv inte kommer ha spelat en seriematch när det summeras.
Blir han kvar i Montreal så måste det ageras illa kvickt. Men inte jättemysigt läge med vår ekonomi och att både Hv och Rögle verkar jaga center med sina skadebekymmer i truppen.
Kapanen Stands Out It will be difficult for Oliver Kapanen to earn a roster spot, but he’s doing all he can to convince Canadiens management that he deserves a longer look. Remember, if he doesn’t make the team, he will return to Sweden and play for his father’s team, Timra IK. On Monday night, Kapanen stood out as the best player, thanks to his tireless forecheck, as well as his high-end agility and puck handling. His defensive prowess was on display as well, as evidenced by his good work during the penalty kill.
10473: Byt plats på Lundmark och Walli. Tycker att Lundmark har mer kreativitet i kroppen och bättre förmåga att driva upp pucken. I övrigt håller jag med dig
Sputnik1: På tisdag vill jag se att man ändrar om lite i kedjorna. Det är framförallt den tunga 3e kedjan jag vill åt. Dom gjorde det bra mot Brynäs i första träningsmatchen.
Olli Hahl: Han gjorde två mål i nån internmatch för några dagar sedan men inget har väl egentligen förändrats. Montreal har många centrar på kontrakt, även om Kapanen skulle gå igenom det nålsögat så får han garanterat minimalt med istid. Parallellt med detta har Jokinen utlovat tid i 1:a femman och tid i både boxplay och PP så utvecklingsmässigt tror jag dom flesta experterna i Nordamerika är överens om att han borde åka hem till Timrå igen och samla på sig speltid.
Cobbel: Jag tar inte ut nått i förskott. Det är Anton Lander vi pratar om. En som inte viker ner sig i första taget. Eftersom läkaren sa att man skulle göra extra undersökning igår så ropar jag inte hej än!
Jag såg Örebro-MODO ikväll. Tycker Modo var minst lika bra som Örebro. Enda skillnaden var att Örebro spelar lite som Luleå i försvaret. Modo kom aldrig riktigt till och fick inga bra avslut. Annars tryckte dom på bra. Vi får nog spela lite tuffare framför mål om vi ska ta tre poäng. Framför allt måste vi komma in framför målvakten och styra samt skymma honom.
Sputnik1: är vi säker på att det var knät? Oavsett vilken knä jag hade ont i så skulle jag inte gå ner på ett knä så som han gjorde, hade stått på det hela benet. Kan dock gå ner sådär om det hugger i ryggen, gissar på ryggskydd/kramp.
Sputnik1: Surret så väl att det var ryggen & inte knät va? Han hade väl fått nå ryggskottsliknande känsla i ryggen som sen gett med sig och kunde gå till bussen osv utan problem.
Eugen Sandberg: Lander skulle väl undersökas mer idag enligt ST. Det var väl i Aftonbladet han kort hade svarat att det kändes bra och att han spelar på tisdag.
Jag själv tar väl inte ut nått i förskott. Knäskador kan vara lite komplicerade och man kan bli lite lurad av att det känns bra för stunden.
Att behöva bli hjälpt ut av 3 pers till omklädningsrummet gör mig lite mer oroad över att statusen inte är så bra trots allt..
Vi har 1508 medlemmar (senaste siffran på timraik.se) , vilket jävla skämt. Det kostar 300kr per år eller 1500 kr men då får man massor. Det är fan sjukt så få som vill vara medlem i förhållande till hur många som tycker att man ska lyssna ... | #Läs mer ·