1150x200-gbn1jswykthddd5.png

Timrå IK

593010 inlägg · 6217 ämnen

Apropå nånting...

« · 2736619 · » Till forumet

Sv: Apropå nånting...
sargad: Hade Erixon varit problemfri hade han nog varit en av landets bästa backar och vi hade sluppit lida med honom när man ser han på isen
Kommentera

sargad: det känns som same same but different!
Kommentera

sargad: båda två har passerat sina bäst före datum, om rundblad knappt platsar i Modo så gör han inte det i Timrå heller
Kommentera

Erixon har nog garanterat problem med något i kroppen, vilket gör att han är en skugga av sitt forna jag på isen. Tråkigt.
Kanske kolla med Modo om en switch Rundblad - Erixon...
Kommentera

För min egen sinnesros skull måste jag påminna mig om att det är "bara" sport, en lek, förströelse. Och krama mina katter, trots att de inte vill. Världen har trots allt inte gått under. Än. Och jag tror inte att någon galen politiker trycker på den röda knappen för att vi förlorade mot FBK.
Kommentera

Har det varit match i afton?
Nä nu glömmer vi det och lämnar den matchtråden/skittråden och masar oss tillbaka till Apropå nånting...

Nya mottot är:
"Tänkarhjälm på i grundserien, guldhjälm på I slutspelet".
Tifo på den?
Kommentera

Barkborren: Tror det beror på att de inte spelade inatt ;)
Kommentera

Barkborren: Låter bra... Med honom vinner vi i år
Kommentera

Pinaceae: inga poäng på kontot för Kapanen inatt
Kommentera

Pinaceae: Also, fucking watch it with ads so you support the club!
Kommentera

Andersson:
It's fucking here!

Every fucking one bring views to the table!

Share, comment and fucking leave a like.
Kommentera

Juel imorrn ? En bra och en sådär av JJ . Samtidigt är det svårt när motståndarna skjuter ett skott var 6e minut
Kommentera

roger_sundsvall: riktigt snyggt tifo!

Det övergår mitt förstånd hur man kan måla nått liknande. Hatten av!
Kommentera

kulltorp: jag har aldrig varit orolig! 😉
Kommentera

Rip Kirby: Känner mig rätt säker som sagt att Kapanen är tillbaka i Timrå inom 2 veckor
Kommentera

Rip Kirby: Montreal har 4 matcher kvar på försäsongen. Kapanen kommer nog få spela minst 3 av dom. Har denna organisationen en klar plan på hur laget ska se ut, så bör den sättas innan genrepet tänker jag. Där och då lär vi få reda på om han kommer tillbaka eller inte.
Kommentera

Starostenko: Genom att vara rightare brukar du ha en klar fördel i alla lag, förutom om du ska matchas in i ett Montreal Canadiens som i just den här upplagan bara har en leftare på centerposition.

"So, should the Canadiens move Dvorak to make room for Kapanen or Beck? That would give them four right-shot centres, with Alex Newhook as the only left-shot faceoff option, someone who won 46.5 percent of his draws last season, though he improved in that area as the season went along (he was at 50.3 percent over his final 28 games).

It would not be an ideal situation."

Man pratar även vidare om alternativet att Montreal behåller Kapanen bara för att kunna ha honom kvar på plats och att han finns tillgänglig för spel, men utan att kunna ge några som helst garantier till istid och den nödvändiga utveckling som han behöver få, när det itsället är bättre för Montreal att Oliver spelar i en liga (SHL) som är bättre än den han kom ifrån (i Finland), där han får alla möjligheter att växa som spelare.
Kommentera

Tom Topp: Har väl varit planen hela tiden?
Kommentera

Tom Topp: Told ya
Kommentera

Kul att höra Ante Karlsson igen..:
Kommentera

Artikel kopiera gärna här
Kommentera

Starostenko: den här säsongen kommer han alltså att spela för Timrå, och nästa säsong sticker han över! Om inget exceptionellt händer!
Kommentera

Starostenko: Bra artikel! Ja, efter att ha läst hela så lutar verkligen ALLT åt att det blir Timrå för Kapanen.
Kommentera

Starostenko: Lust att kopiera texten med Kapanen?
Kommentera

jädra snyggt tifo igår 🔥
Kommentera

Sputnik1: bra artikel www.nytimes.com/athletic/5792972/2024/09/25/canadiens-training-camp-oliver-kapanen-owen-beck/ läser man här verkar det bli timrå pga diverse saker som existerande kontrakt, utveckling etc etc
Kommentera

SMÅLAND: Hörde att han lockar med sig Sam Lofqvist med!
Kommentera

Ä Srålis aktuell hört ja i kön på Bolage?
Uppladdat:

0x600-screenshot20240925151853google.jpg

Kommentera

Andersson: Jo och som man läst så är det ju en del politik i NHL med. Förhoppningsvis så låter det Kapanen spela i Timrå denna säsong. Så får de försöka göra plats med lönetaket och sådär till nästa säsong istället.

Skulle vi få tillbaks Kapanen så lär vi få en rätt mysig trots allt. Han kommer tillbaks fullpumpad med självförtroende och han är mer än välkommen med sin orädda spelstil med att ta sig in på kassen.
Lite klippt och skuren att spela ihop med Dahlén dessutom!

Hållander bör vi sätta i en annan kedja än ihop med dom 2 i så fall. Eftersom han gör sig bra med att bära mycket puck. Då bör vi sätta ihop Wedda-Lander-Hållander igen!
Så får vi hitta en bra tredjelänk till Dahlén och Kapanen.
Kommentera

Sputnik1: Vi får komma ihåg också att Montreal har många centrar på kontrakt redan
Kommentera

sargad: Man har väl nästan redan börjat ställa in sig på att vi blir utan Kapanen denna säsong.
Det är ju nästan ett manus som skrivet en Timråsupporter.
Att vårat bästa nyförvärv inte kommer ha spelat en seriematch när det summeras.

Blir han kvar i Montreal så måste det ageras illa kvickt. Men inte jättemysigt läge med vår ekonomi och att både Hv och Rögle verkar jaga center med sina skadebekymmer i truppen.
Kommentera

Kapanen Stands Out
It will be difficult for Oliver Kapanen to earn a roster spot, but he’s doing all he can to convince Canadiens management that he deserves a longer look. Remember, if he doesn’t make the team, he will return to Sweden and play for his father’s team, Timra IK. On Monday night, Kapanen stood out as the best player, thanks to his tireless forecheck, as well as his high-end agility and puck handling. His defensive prowess was on display as well, as evidenced by his good work during the penalty kill.
Kommentera

10473: Byt plats på Lundmark och Walli. Tycker att Lundmark har mer kreativitet i kroppen och bättre förmåga att driva upp pucken. I övrigt håller jag med dig
Kommentera

Sputnik1: På tisdag vill jag se att man ändrar om lite i kedjorna. Det är framförallt den tunga 3e kedjan jag vill åt. Dom gjorde det bra mot Brynäs i första träningsmatchen.

Dahlén - Pettersson - Hållander
Wedin - Lander - Johansson
Walli - Eisenmenger - Pääjärvi
Boyce - Värmhed - Lundmark.
Kommentera

Olli Hahl: Han sticker ut. Idag spelar dom mot Flyers. Eller 01 för oss inatt.
Kommentera

Olli Hahl: Han gjorde två mål i nån internmatch för några dagar sedan men inget har väl egentligen förändrats. Montreal har många centrar på kontrakt, även om Kapanen skulle gå igenom det nålsögat så får han garanterat minimalt med istid. Parallellt med detta har Jokinen utlovat tid i 1:a femman och tid i både boxplay och PP så utvecklingsmässigt tror jag dom flesta experterna i Nordamerika är överens om att han borde åka hem till Timrå igen och samla på sig speltid.
Kommentera

Nån som vet hur det har gått för Oliver på campen?
Kommentera

Cobbel: Jag tar inte ut nått i förskott. Det är Anton Lander vi pratar om. En som inte viker ner sig i första taget.
Eftersom läkaren sa att man skulle göra extra undersökning igår så ropar jag inte hej än!
Kommentera

Zäta75: Vet inte om källan kan bli så mycket säkrare än att Anton själv säger till tidningen att han ska spela på tisdag?
Kommentera

Jag såg Örebro-MODO ikväll. Tycker Modo var minst lika bra som Örebro. Enda skillnaden var att Örebro spelar lite som Luleå i försvaret. Modo kom aldrig riktigt till och fick inga bra avslut. Annars tryckte dom på bra. Vi får nog spela lite tuffare framför mål om vi ska ta tre poäng. Framför allt måste vi komma in framför målvakten och styra samt skymma honom.
Kommentera

Zäta75: Hehe. Det får mer än nånsin vara stensäkra källor denna gång. 😊
Kommentera

Sputnik1: Lander spelar på tisdag. Det var ju en härinne som hade "säkra" källor 😉
Kommentera

Andersson: Nej. Läste bara i livebloggen igår att Lander skulle undersökas under dagen idag.
Kommentera

Andersson: Han sa till aftonbladet att det är lugnt och att han spelar på Tisdag iaf.
Kommentera

Sputnik1: Inget på ST om Lander än ?
Kommentera

Cobbel: Ok. Kan vara så då. Bara jag som läst på X där snacket hela tiden varit knäet.
Kommentera

Sputnik1: är vi säker på att det var knät? Oavsett vilken knä jag hade ont i så skulle jag inte gå ner på ett knä så som han gjorde, hade stått på det hela benet. Kan dock gå ner sådär om det hugger i ryggen, gissar på ryggskydd/kramp.
Kommentera

Sputnik1: Surret så väl att det var ryggen & inte knät va? Han hade väl fått nå ryggskottsliknande känsla i ryggen som sen gett med sig och kunde gå till bussen osv utan problem.
Kommentera

Sputnik1: tänker när det dessutom är Lander. Hade det varit en mjukare spelare hade jag inte varit alls lika orolig.
Kommentera

Eugen Sandberg: Lander skulle väl undersökas mer idag enligt ST. Det var väl i Aftonbladet han kort hade svarat att det kändes bra och att han spelar på tisdag.

Jag själv tar väl inte ut nått i förskott. Knäskador kan vara lite komplicerade och man kan bli lite lurad av att det känns bra för stunden.

Att behöva bli hjälpt ut av 3 pers till omklädningsrummet gör mig lite mer oroad över att statusen inte är så bra trots allt..
Kommentera

« · 2736619 · »