1150x200-morningboyscouplethings_1z1ONipUukcQdDf.png

Apropå nånting...

« · 2814113 · » Till forumet

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Förvisso, men känns som att man har en ledning, varje år, som inger blint hopp till supportrarna. Vet inte vem som är sportchef nu, men tycker ledningen har haft en skev bild av verklighet många år nu. Minns att man ev.? vann elitserien för herrans massa år sen, föll mot Djurgården i kvarten ändå(när Västerås hade ett riktigt bra lag), sedan har det bara varit elände(om man nu håller på Västerås)
Kommentera

puffe: Samtidigt har ju VIK-fansen varje år en alldeles ohygglig övertro på laget man värvar ihop. Man har en spelare med Västerås som moderklubb denna säsong t.ex. I övrigt ett gäng båtflyktingar från långtbortistan, typ. Så lite "orättvist" att ge laget samma höga krav säsong efter säsong kan jag väl tycka. Man har funnits med och hotat om en plats i Eitserien/SHL säsongerna 2007/08, 2008/09, 2012/13, 2013/14. Man var aldrig riktigt nära någon av dessa gånger bör sägas.

"Närmast" kom man väl säsongen 2014/15 där man vinner Hockeyallsvenskan och ställs väl som "klar favorit" mot Karlskrona i den Hockeyallsvenska finalen. Men i fyra täta matcher, varav en i avgörs i förlängning. vinner KHK med 3-1 i matcher.
I det efterföljande "direktkvalet" som det hette då ställs VIK mot Rögle där man står helt utan´chans och RBK vinner, 4-1 i matcher.

Efter det har man ju även hunnit med att åka ur HA. Blott två säsonger efter man kvalat för att ta sig upp i SHL, ställs man mot Södertälje i kvalspelet för att tillslut åka ur HA 2016/17.
Man går sedan upp på nytt säsongen efter varefter man kvalificerar sig för spel i Slutspelsserien i HA 2017/18. Jag noterar två HA-slutspel efter detta, men från detta har det varit jobbigt för västmanlänningarna i HA.
Kommentera

Rip Kirby: Helvetet på jorden, måste vara att vara genuin VIK-supporter, lider med dom faktiskt
Kommentera

Tom Topp: Alsenfeldts sista värvning i Oskarshamn blev alltså en målvakt som läcker som ett såll. Finns en ironi i det…
Kommentera

Rip Kirby: 2-1 ÖIK 🤣🤣🇺🇿
Kommentera

Timrå Isstadion: det är riktigt njutbart att se Oskarshamn bli utspelade!
Kommentera

Anderberg igen för ÖIK. 2-1!
Kommentera

Timrå Isstadion: Jag har för mig jag hörde något om att den skulle byggas om eller så, Japp hittade igen det.

Nobelhallen står inför en större ombyggnad. Ombyggnaden är planerad att pågå 2025-2027, vilket till viss del kan påverka verksamheten.
Kommentera

Villervalla: Men att se dem är verkligen som att gå tillbaka till Timrå på 90-talet. Nobelhallen känns i vissa aspekter öknigare än t o m Almtuna. Å andra sidan kunde det bli IKO upphöjt till 5 i SHL. Nästan "schweizisk" känsla om Nobelhallen är fullsatt.
Kommentera

Villervalla: Beror väl på gubbgården de ......
Kommentera

Rip Kirby: Bofors ser jäkligt stabila ut, 3-0 mot Oink efter första. Förvånar inte mig om vi får se Bofors i SHL nästa säsong.
Kommentera

Kollar HA i brist på annat och matchen Östersund - Västerås och i spel i boxplay tar ÖIK ledningen med 1-0 när Alexander Anderberg i ÖIK bara ska flippa ner pucken för att få tiden att gå och lägger den på VIK´s mål och pucken sitter. En rejäl tavla av VIK-målvakten haha
Kommentera

Olli Hahl: Lutar åt att båda får lämna. Vill se Elias i Toronto men lär aldrig hända. Måste vara något lag med chans på Stanley cup iaf
Kommentera

Olli Hahl: Elias måste komma hem hit och spela av säsongen för att hitta lite glädje i hockeyn på nytt.
Så får det bli ett omtag nästa år.

I Vancouver i första hand…

#HSfantasyfix

Starta swish insamling för Elias försäkring!
Kommentera

Olli Hahl:
Timrå såklart
Kommentera

Vem får lämna Vancouver… Elias el Miller? Kanske båda?
Om Elias får lämna vilken klubb vill ni se honom i?
Själv är jag nog inne på Detroit, Tampa eller Winnipeg.
Kommentera

OlliJanne: sorterat i bokstavs ordning haha. sorry !

jo men där står svenska medborgarskapet först.. vet inte om de är nån skillnad?
Kommentera

OlliJanne: han brukar spendera somrarna i staterna va? Har för mig att jag läst det någonstans…
Kommentera

SKRIDSKOSKENAN: fan kan du inte sortera list jäveln nästa gång 😉
Har inte Tim Erixon också dubbla medborgarskap? Räknar de honom som amerikan då tro?
Kommentera

Nykänen å Kirvesnimi tro ja bli bra ihopa 💪💪💪
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Uppladdat:

0x600-fbimg1736609456119_B0Nk9AB75hgIr9x.jpg

Kommentera

Spontana ramsor av engelska fans, hysteriskt roligt 😂
Vi har en del att lära på läktarna

www.instagram.com/reel/DE2tsELqnAP/?igsh=Z2lib3Z0cHd1amFu
Kommentera

Villervalla:

Gör oss leksingar en tjänst och slå Rögle ikväll

Lycka till
Kommentera

roger_sundsvall: haha ja. örebro hv o malmö har fler finnar. luleå lika många.
fler borde va som oss som satsar svenskt :)
lista på procent av truppen som är svenskar:
brynäs 70,4%
frölunda 84,6%
färjestad 76%
hv 59,4%
leksand 66,7%
linköping 70,8%
luleå 70,8%
malmö 52%
modo 58,3%
rögle 76%
skellefteå 89,7%
timrå 81,5%
växjö 69%
örebro 68%

att frölunda är har högre procent beror på att man räknar eisinmenger som import men han har ju dubbla medborgarskap :)
Kommentera

OlliJanne: Jag tror Lindgren ska in där också. Så det blir 4 backpar.
Kommentera

SKRIDSKOSKENAN:
finns mkt gnällspikar,som inte kan räkna
Kommentera

Lomond: Jag tror han kostar er än 700k. Bra att vi kunde finansiera det.
Kommentera

BlackBay: Ja, visst är det en sann tröst att Olli snart är ikapp demontränare Karlin..?
Kommentera

OlliJanne: Jo nu får minsann Näkyvä steppa upp för att få speltid och inte förlita sig på gamla meriter.
Kommentera

hehe roligt att vissa åter igen börjar häckla timrå som ett finskt lag bla bla.. faktum är att bara skellefteå har färre utlädnska spelare en oss o många lag har dubbelt så många . vi har inte ens flest finnar i laget :-D
Kommentera

OlliJanne: Tycker inte vi ska dömma Näkyvä allt för snabbt, han behöver en startsträcka.. ingen sommarträning
Kommentera

Zäta75: Japp. Med Jokinen som coach behöver man inte locka stora namn med sedelbuntar, räcker med att få chansen att spela under Olli.
Kommentera

Tom Topp: så hur bygger vi ihop backparen nu då? Typ så här kanske...
Eronen-Koivisto
Nässén-Pilö
Forsmark-Svensson
Näkyvä
Kommentera

Zäta75: Ja totalt för 3 månader lär det väl bli i alla fall uppåt 6-700000k skulle jag tro.

Kanske lite mera ändå men förhoppningsvis inte så mycket mera. Och kanske spelar på torsdag mot FBK för idag är det väl lite magstarkt att tro han spelar.
Kommentera

Lomond: Japp. Fokin var tacklare vill jag minnas, inget fult bara otur där. Oklart vilket år och orkar inte söka… 2001-2-3?

Edit: Rip K var 15 sek före, men vi är nog rätt på det ihop årsmässigt.
Kommentera

Lomond: Japp, mot Färjestad. Osäker på vilken säsong (hade kontrakt 2000-02), men det spelar väl mindre roll.

Och han kunde spela vidare efter den smällen. Avslutade karriären hos Blues, 2006-07.
Kommentera

Sonnenberg: Ja det var en otäck smäll för Källarson det.😬

Har dock för mig att han kom tillbaka. Var det månne mot FBK det hände?
Kommentera

Zäta75: Gissningsvis så är nog en stor del av pengarna till Koivistos lön försäkringspengar för Tim som troligt aldrig spelar för oss igen?
Kommentera

Tom Topp: Vad tror vi man har betalat för Koivisto per månad? 3 månader nu kan man säga
Kommentera

sargad: När jag hör Källarson så kommer jag att tänka på när han blev tacklad med huvudet in i avslutet på plexit och blev ganska illa skadad. Minns inte om han kom tillbaka.
Kommentera

SebastianH: Ser på Aftonbladets 60 min om Timrå. Synd de inte gjorde det efter Koivistovärvningen. Rätt bra pokerface på Kimmo Kapanen 😃 Han borde ha vetat om Koivisto till 99.9%
Kommentera

dempa: Kimmo tog la honom på klarna!
Kommentera

Sputnik1: man kan väl se resten av den här säsongen som ett provspel! Nu får ju KK verkligen chansen att bygga upp en bra backsida till nästa säsong!
Kommentera

Zäta75: ja det var lite av en skräll att ni kunde värva med 0 kronor i kassan.
hellre att han gick till er än några lag söderöver.
Kommentera

Nisse på Mon or: En värvningsbomb detta. Timrå IK med 0 kr i kassan drar in storbacken Koivisto 😃
Kommentera

Inget i kvällstidningarna än. Madhawk är sent ute tydligen.
Kommentera

tjobba: Skulle inte tro han spelar ikväll. Däremot på torsdag i Karlstad
Kommentera

Nisse på Mon or: SHL-klausul.
Kommentera

jaaja mykke blaa 👍
Kommentera

Sputnik1: Jag hoppas att både Näkyvä och Koivisto ryker om inte den sistnämnde skulle bli en enorm succé.
Kommentera

Sputnik1: Annars står vi alltså med 3 backar som passerat 35 nästa säsong. Lite föråldrad backsida. Även om man vill bygga brett..
Kommentera

« · 2814113 · »