1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 595577 inlägg · 6217 ämnen

Apropå nånting...

Sv:Apropå nånting...
sargad: helt klart AIK för min del.
Djurgården är ett större hot, sen går jag gärna genom resterande jordetid utan att behöva höra "Klockan slår" en enda jävla gång till.
SSK är lite charmiga som förening, och bör kunna ha en härligt lång etableringsfas när dom suger på ett trevligt sätt. Men: dom är förbannat tråkiga. HA:s motsvarighet till Väckxsjö, och det har dom varit så länge att det sitter i deras DNA.
Nej, ska det bli SHL-hockey i Tjockhult bör den spelas av AIK.

Men: ologiskt nog hoppas jag ändå på Löven. Tror att dom kan bli riktigt dåliga, och det där hat...förlåt, den där icke-kärleken man känner till dom skulle ladda matcherna med skön energi. Det behöver vi.

Knylan: Kanske helst SSK då..?
Lite längre till Scaniarinken än till Hovet/Globen men kanske roligare för oss fans och Sportklubben är ingen förening som har råd att värva ihop ett topplag i SHL från ett år i HA.
Men om det gäller AIK vs DIF så är det knapp fördel AIK ur min TIK 08-horisont.

Måndag. Favorit-tishan på och kollegan på jobbet levererar en något överraskande "one liner" på tiofikat...

Hur gör dom slut i Örnsköldsvik?

Den vanligaste repliken är tydligen:

- Låt oss bara vara kusiner.

Rip Kirby: hoppas de förlorar snart då, så vi får behålla rekordet

Sputnik1: Hellre AIK än DIF ur ett rent egoistiskt perspektiv. Som Stockholmsbaserad är det trist att inte ha några ’hemmamatcher’ att gå på, och Gnaget skulle med stor sannolikhet ha det betydligt kämpigare att hävda sig av de två. DIF har goda möjligheter att göra en Brynäs redan år ett är känslan.

Sen vore det förbannat kul för Brattström, det finns inte så många andra ex-Tikare i förskingringen man önskar framgång. Mycket för att han är så oerhört sympatisk men även för att han haft det så jävulskt svårt på senare år, fram tills nu då. Det är svårt att idag föreställa sig att vi fick några NHL-miljoner för honom en gång i tiden men det var nog väldigt viktiga kronor där och då för att kunna bygga det vi har idag.

Rip Kirby: Svårbedömda AIK. Frågan är om de har vad som krävs att ta steget upp?

Varför öppnar man en artikel som tar upp framgångar för en klubb (AIK) som man tycker alllmänt illa om, till och med föraktar?

"Roger Melins AIK går som tåget i hockeyallsvenskan.
Mot Södertälje kom 14:e raka vinsten.

Den näst längst segersviten i hockeyallsvenskans historia.

Det innebär att laget tangerar Leksands svit från säsongen 2007/08 och Bik Karlskoga 2014/14.
Bara Timrås svit på 16 matcher 2020/21 är bättre."

Därför.

Kom igen nu 6 av 9 poäng på de 3 senaste.

2 fantastiska matcher hemma mot Brynäs sedan mot Leksand i retrostil.
Bra biljett tryck till båda matcherna.
Ser goda chanser till 6 poäng.

Vi slutar troligen inte topp 4a men bra chanser till topp 6.

Vi är ett litet lag som fortfarande bygger och bygger om efter allsvenskt spel.

Men vill inte ha det på något annat sätt.

Vi kunde vara Färjestad eller HV med enorm kassakista.
Men vi är Timrå IK.
Vi gör mycket med lite.

Ha tålamod så summerar vi efter slutspelet.

Säger rätt mycket denna statistik hur usla vi är på att vända underlägen. Släpper vi in första målet är matchen i princip körd. Otroligt vekt agerande och andra sidan gör vi första målet vinner vi i princip varje gång. Är det dagens hockey som gör det svårt att vända matcher eller är det tron på att inte det går att vända?
Uppladdat:

500x0-img1236_1AiYnEZ4tdSAR1N.png

puffe: Lilla farbrorn tackarrrrrr för uppmärksamheten från du Jämt pöjk!!🇺🇿🇺🇿🥴

Costanza: Costanza menar bara en idiot som har nicket Gäsp ingen annan!! Jag har blivit hotad med olika saker o nu är de nog har inget att göra med alla trevliga Timråiter o Modoiter som skriver i våra böcker
jättetråkig de måste komma ut så här hoppas på förståelse för detta har inget att göra med de vi älskar som är
hockey 🇺🇿😭

JonteD: Du år från Republiken, Vi hjälper varann

Costanza: Lilla farbrorn tackarrrrrr för hjälpen mot den där Gäsp som hotar mig med olika saker!!
Döbeln släpp inte in den där Gäsp i vår bok igen överhuvudtaget! Annars måste jag ta till lagen!

Finns nåt vi ska sluta med idag, Den som hotar min forumpolare JonteD ska sluta med detta idag. Skiter i att du är MoDoit. Fatta att folk blir oroliga. Trodde jag gjort det klart till dig. Det är bara att backa. Inget sånt skit igen!!

Andersson: Juel ska stå. Skulle bli vansinnig om de valde JJ.

Kimmo Kapanen: Honom ska vi ha!! Känns som en ny Hedman

Nisse på Mon or: kan passa på då att kanske få Viggos lillebror då med, räknas här nere som den större talangen av de två.

Timrå dammsuger sverige på talanger.

T T: Här vare hi, här vare hå, här vare glada älgar!

Knylan: Hittar bara dom här
2019: Andreas Ljunggren
2020: Jacob Johansson
2021: Lars Volden
2023: Kari Piiroinen

BlackBay: Ja i en do or die match dessutom.
Kapanen fick väl ge upp efter nån känning och sen kommer Hirsch in och fastnar i nätet med benet på nått sätt och skadar sig. Fagerström gjorde det väl ändå helt ok och släppte väl bara 2 mål vill jag minnas.

Andersson: hände än gång i slutspelet på 00-talet i semin mot FBK då junisen Mattias Fagerström fick hoppa in efter halva matchen då Corey Hirsch blev skadad

Knylan: Har dock för mej att det är nya regler nu. Att lag I lägre ligor inte får låna in "tredjemålvakter" från högre ligor längre på samma sätt som tex ÖIK o Juel.
Har inte både DIF o Löven gjort liknande senaste åren?
Fullt förståeligt om nya regler säger emot dessa typer av lån i "fel" riktning då det blir som en ganska tydlig form av fusk.

Andersson: Djurgårdens talangfabrik skrattar man inte åt. De har fler på lager.

Knylan: dubbelkollade nu , det är runt 25 , men ändå

Andersson: Frågan är väl om snittåldern verkligen är så hög med tanke på att de har typ lika många 17-åriga supertalanger som åldringar? Det bör väl ironiskt nog landa i en snittålder ingen i laget har men som blir medelvärdet mellan 41-årige Thoresen och 16-årige Viggo Björck.

Näe va säger ni , samma kedjor imorrn ?
JJ har ju lite historik med bra matcher ( nollor ) mot just Malmö , men i den form Hewell är i just nu är det ju dumt å byta .

Joslan00: Jag hoppas någon för anteckningar över vilka namngivna tredjeslipsar vi sajnat sedan det det blev en grej för 5-7 år sedan. Ingen av dem har använts i spel så vitt jag kan minnas, därav bokför vi dem inte heller under ”Tröjnummer genom tiderna”.

Mest minnesvärt är dock att Juel var namngiven hos ÖIK ifjol och klev in hos dem under kvalet och höll dem kvar. Sen vill jag minnas att vi hade JJ som namngiven 19/20, säsongen innan han kom hit. Så det behöver inte alltid vara totalt random namn heller.

Andersson: Årets HA är sämre än på många år

Olli Nomadinen : Är väl underbetyg till Allsvenskan att Djurgården , med snittålder på 38 , nästan har serieledningen med några omgångar kvar ?

Sanyet: Skidskytte och korgboll, det kan de hålla sig till

Östersund kan hålla sig till skidor - sicket säckgäng! Finns inget annat intresse i den hålan än snö o skit. Upp med Hudik så man kan ta tåget ner o se lite HA hockey och Timrå får ett riktigt lag o samarbeta med. Slår man inte Vimmerby som håller Div-5 klass så spela innebandy istället....

Djuren leken med Västerås. Vilket skitlag.

Rip Kirby: det ska inte gå att parkera bussen på det där viset

Kattgubben: Vimmerby har parkerat bussen. ÖIK snurrar runt men kommer inte in på mål. 28-7 i skott nu.

Rip Kirby: jag blir nästan förbannad, man får inte pissa bort ett sånt slagläge när man har chansen. Slutar det med att de förlorar matchen är det patetiskt

Rip Kirby: overkligt

Rip Kirby: hur dåliga är Vimmerby på en skala?

Kattgubben: Spel mot ett mål, 20-4 i skott.

....och 1-0 Vimmerby.

Nu har ju Östersund världens guldläge att klättra ovanför strecket. Kom igen nu!

FrOllik: OCH Anton Wedin fyller år . Dubbelfirande =)

Färjestad hemma om 5-6 omgångar, spelar Boyce match numero 800!

Herminator: undrar om intresset för Viggo finns kvar i TIK inför nästa säsong. Om nu HV ramlar ur igen. Chansen är ju ganska stor.

Andersson: Viggo Gustafsson lånas ut av HV till AIK.
Damian Clara ryktas vara på väg till DIF.
Det rör på sig..

Knylan: Bomb i form av en dålig målvakt… eller en ettöres som det hette förr, när farfar var ung.

Mycket svår match i morgon. Malmö nosar på topp 6 och är starka hemma

Puckat: Är ju bara sista-möjliga-lösning om osannolika inträffar å båda våra mv blir skadade samtidigt

Knylan: Fyra insläppta mål i en match i div 2 i år😬

Joslan00: Han kan få stå när de är powerbreak

Knylan: bomb vet jag väl inte. Det är ju bara en backup inför slutspelet ifall båda målvakterna skulle bli ospelbara. Sannolikhet <1 %

« · 2823171 · »