1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596090 inlägg · 6213 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
NDR: Skulle tippa på att nån/båda kommer gå J20 med.
Jag tror inte vi sett sista backförvärvet in. Erixons lön kommer ju öppna upp typ 170k(tror jag läst han tjänar nått sånt)

Vinner vi på Lotto så signar Carolina med Forsmark. Även om han inte åker över, så kanske de vill signa för att behålla rättigheterna. Vilket ger oss ett par mille extra.

Freij fick väl säsongen rubbad av nån skada vill jag minnas? Han känns intressant.
Stadin känner jag mig mer tveksam kring.

malmö o plastsjö vann
vart kom den ifrån?

Men dra balla i lösgruset vad äckligt!

Rico01: Stadin spelar i Ettan, Freij spelar sporadiskt i Löven och Sundin lika i Frölunda. Vad är det som ser betydligt bättre ut, det ekonomiska? Man kan tycka vad man vill om Kouvisto, Näkyvä och Eronen. Dom har tillsammans 750 matcher i SHL och minst lika många i Liiga. Det du tycker ser bättre ut gör mig faktiskt rätt orolig just nu inför nästa säsong.

Rip Kirby: Skott 14-6 Luleå period 4 . Jävla Larmi , ge upp

Andersson: Sett till Diddes historik är det väl klart tveksamt om han är värd att låsa upp en plats på som man redan på förhand känner på sig att han inte kommer kunna spela hela säsongen?

Nisse på Mon or: Låter rimligt det där . Men .. Håller Didde ? Stannar Forsmark ?

NDR: Tim Erixon håller inte, kontraktet bryts. Melander blir inte kvar. Alfons Freij och Emil Stadin blir utlånade på tillväxt. Då är det 7 backar i truppen. 2-3 till måste in. Eller nåt.

Andersson: BIK vinner!

NDR: Det har man sagt i nu 3 års tid, att vi har SHLs sämsta backsida. Vissa tippade oss sist pga just det. Trots det är vi topp 3 bäst eller liknande i insläppta mål. Tycker det ser betydligt bättre ut än vad vi gick in med den här säsongen.

NDR: Tim Erixon lär ju inte spela, är känslan i allafall. Så lär nog frigöras pengar där. Men jag tror Kapanen har nått ess i rockärmen kring backsidan till som du säger.

Hardegård in och Eronen ut. Lika sega på grillorna men Hardegård är ju allt som man trott att Eronen skulle vara.
En fin uppgradering där.

{469}: Man bygger oftast bakifrån, den här backsidan som nämns på ST känns på förhand inte stabil om man säger så. Tittar på Växjö - Luleå och Växjö har det jobbigt och då har dom ändå en riktigt bra (stabil/rutinerad) backsida.

Men men Kimmo brukar ju ha både en och två rävar bakom öronen, tror och hoppas inte att det är detta han ställer på isen till hösten vad gäller backsidan.

Didrik Strömberg (25/26).

Tim Erixon (25/26).

Per Svensson (26/27).

Lukas Pilö (25/26).

Simon Forsmark (25/26).

Linus Nässén (25/26).

Marcus Hardegård (Ny från Luleå, ej bekräftad av klubben).

Albin Sundin (Ny från Frölunda, ej bekräftad av klubben).

Alfons Freij (Ny från Björklöven, ej bekräftad av klubben).

Emil Stadin (Ny från Sundsvall, ej bekräftad av klubben).

Vimseby vinner mot TAIF =)
Det blir match 7 i smålandsnerflyttningen

{469}: Sen tror jag vi kommer få mer produktion av backsidan nästa säsong med.en mer rörlig och kreativ dessutom. Också en viktig del av "bredden". Vi har trots allt sämst målproduktion av backarna, i hela SHL. Ändå slutade vi 6:a.

Lätt att stirra sig blind i att vi tappar Hållander. Men vi kommer nog få se mer in-your-face nästa säsong som sagt.

{469}: Låter bra, tror också vi får behålla Dahlen.
Sen har vi ju faktiskt kvar Wedin med och Pettersson till nästa säsong.

Läktarproffset: som jag varit inne på förut så tror jag att man kommer lägga krut på en ersättare till Kapanen, alltså en förstacenter.

Hållander ersätter vi med mer "bredd" i produktionen med 2-3 spelare kring 30 poäng-per-säsong. Där Heikkinen är en av dom.

Vilket innebär att vi kommer vara mer av en lagmaskin istället. A la In-your-face.

Dahlén lär bli kvar och han visar vad han kan nu. Förhoppningsvis får vi se det lite oftare nästa säsong med. När han kommer få bära mer ansvar. Vilket jag tycker han gjorde på ett sätt i sin första säsong i "återkomsten" till SHL. Utan Hållander.

Jag tror att fler kommer växa när man inte kan förlita sig på Hållander. Likt när Zäta drog och flertalet spelare steppade upp.

Rip Kirby: Ja inte fick man va glad länge

Andersson: Det enda som är synd med att Luleå slår ut plast Lakers är att det inte är Timrå som slår ut dom.

Andersson: Kvitterat. Skräp.

Rip Kirby: JAAAAAAAAAAAAA UT med #¤%& caroline af plast

Rip Kirby: 3-2 Luleå. Gud hör bön!!

Kattgubben: Luläää!!

Läktarproffset:
Ok
Tack

solbacken: Det är de ryktade nyförvärven de skrivit om senast och luckorna som blir efter kapanen och hållander plus en ytterforward till.

Men vafan, vill inte höra låtjäveln nåt mer

solbacken: Att hitte-Joel är "expert" i en match ikväll OCH att han hade även en match igår, kan det betyda att vi slipper fanskapet i vår match imorgon? Nu ska jag ju dit, så vad fan ställer jag frågan för haha

Får väl tänka på alla stackare som av olika anledningar icke kan närvara.

Skriker de "hata Leksand" ?!

Lulessss: tänk då när Öster drar igång i fotbolls Allsvenskan, nu blir det ju knappast nån overlap för VLH:s del i år dock, men

Är det någon som hört vad som sägs om laget nästa år. Verkar som att det framkommit något.

Enligt Sundsvalls Tidning

BARA TIKARE

Lulessss: Blir väl knappast mycket roligare än så för en vee-äll-håå supporter... herregud, man kräks ju på skiten!

Där kom kvitteringen! Andreasson 1-1

Olli Nomadinen : De har dessutom sålt sittplatser 2 för 1… för att få upp siffrorna. Men vad ska man göra? Vipers har match samtdigt.

Olli Hahl: matchen känns som att det är serielunk i december! Ingen intensitet från nåt lag!

Olli Nomadinen : Undergångsstämning i Brynäsboken. Kanske det är Modo-HV som spelar… verkar så där.

Kattgubben: Japp. Slog över till Malmö-Brynäs men det är så dålig hockey att jag nästan trodde det var Modo-HV jag såg

Olli Nomadinen : ett jäkla flyt har de också, 1-0

Glest på läktarna i innebandystaden men de som är där gör vad de kan med sina klappor 🤡

Tack för i helgen, på lördag ses vi igen!

——
BILJETTER:
Länk finns på tikare.se/biljetter
——
UPPLADDNING: Som vanligt på SpotOn, Event finns på fb.
——
RESER DU TILL GÖTEBORG?
Använd rabattkod ” tik031 ” på Göteborgs Vandrarhem så får du 10% på Återbetalningsbara rum eller 19% på Ej Återbetalningsbara rum
(Tågförslag i bild 3)
——
STÖTTA TIK031
Köp klibbor av oss, kan levereras till SpotOn eller Swisha valfri summa till: 0703723854 (Sebastian Edlund)
STORT tack för ert stöd!

FRAMÅT TIMRÅ!
Uppladdat:

500x0-kvartsfinal53.png

500x0-slutspelskassa4_FpVXbgF5c3OffOL.png

500x0-img3631.jpeg

SMÅLAND: Nu finns årets keps i shopen igen..

clubshopen.timraik.se/nyheter/thinking-cap-olli-keps

Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳
GE OSS FRID Å VINN IKVÄLL RABBUSLINGAR 💪💪💪
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Uppladdat:

500x0-20250321111355.jpg

Så pass mycket Timråhjärta som grabben Hållander har.
Skulle han verkligen lyckas i NHL så kommer han att stötta Timrå till 100%.
Skulle inte ens blir förvånad om han hjälpte till ekonomiskt om det skulle krisa nån gång :)

Spännande att se om vi glider in med mjukisbrallor och cigg i mungipan som väntar på saft och bulle i pausen, eller om vi bara går in och kör över dom som vi gjorde hemma sist.

Grabben: eronen

OlliJanne: ja det känns liksom inte dåligt nån del av dom för han förtjänar NHL så otroligt mycket och sen så skulle man va glad som supporter om han stannade kvar .

Villervalla: alltså nu vill man ju verkligen att den där klubban INTE ska ha varit trasig. Mkt roligare om du har rätt men frågan Synct ställde kändes rätt befogad. Nåja skit i det för ikväll har vi tydligen viktigare saker att prata om. Jag laddar redan nu på att såga domarna. Frölunda på bortaplan och slutspel = domarna emot oss deluxe

Edlundpojken: win eller win. Endera kan man njuta av honom i NHL eller så stannar han och dominerar SHL. Jag kan leva med vilket som.

Gooode: ja han borde spela i NHL några och komma hem sen för att plocka sitt 2a sm guld (1a nu i år) men som han själv säger så kommer familjen avgöra om dom vill stanna hemma eller köra en ny sväng men jag hoppas han får chansen att bli en stjärna i NHL också men sen skulle man inte gråta om han blev kvar i Timrå heller :)

Om 4.5 timme rullar bilen mot Scandinavium, Framåt Timrå!!! ❤️🤍

« · 2848135 · »