1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 595584 inlägg · 6213 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Barklund får massor med tid på sig och avfyrar en patenterad Emil Berglundare :)

Lulessss: Såja. Gulligt av dig att oroa dig för oss men det blir nog bra ska du se. Div 1-nivå? Den nivån Bromé håller mestadels förutom när det kommer till skådespelarinsatser menar du?

Undrar hur Timrå IK's mål för säsongen 25/26 kommer att se ut? Med ett sämre lag på papperet för samma budget.

Lulessss: Jag gillar ändå vad jag ser i Hardegård. Han blir ett bra tillskott i Timrås backlinje nästa säsong!

Nisse på Mon or: Spelar ju på nytt nu..

Det drar ihop sig till förlängning BIK-AIK, sen kvittering Karlskoga.

sargad: Klart man vill ha guldet till Frölunda, perfekt ”story” för Rönnbergs sista år.

Andersson: skadad?

Rip Kirby: Tycker Joel Kundqvist är mindre objektiv än vad jag upplevde mot oss. Nu låter han bitvis som ett fan av ena laget som anstränger sig för att vara neutral.
Lite dåligt av 4an. Känns som upplägget är att man vill ha VF som mästare i år.
Sedan är VF duktiga på att screena spelare utan puck utan att bli utvisade. Syns att dom verkligen tränat på det. Ett väldigt effektivt och syniskt lag.
Timrå i jämförelse är lite "glada amatörer" vad det gäller spelsabotage... och hela den biten.

VF och Skelet är de skickligaste lagen vad gäller att spela på gränsen. Kan bära till final.

Jåkkinen: För att vi har brist på bra backar och backar generellt.

Lulessss: Varför ges han mycke istid om han är så dålig?

Olli Nomadinen : Samtidigt bitvis varit nere på DIV 1 nivå.

Andersson: Mest istid i Luleå för Harde som man väl får "skoja till det lite" visar pannben ikväll.

Harde utgår

Lulessss: Ja? På vilket vis är det märkligt för en spelare Luleå gärna behållit och som iaf bitvis rört sig uppe på landslagsnivå?

Sanyet: Är nog Modano som värvat 1,99 och 101 kg

Jag hörde ett rätt märkligt rykte idag men det var allvar i tonen. Anders Lindbäck blir övikarnas förstemålis kommande säsong.

Förövrigt, ska Hardegård allvarligt ta en topproll hos er? Oj.

Rip Kirby: Tror han blir huvudtränare för Luleå nästa säsong.

AIK 0-1

AIK får 5 minuter powerplay efter en huvudtackling

Rip Kirby:

Tycker absolut han spelat till sig en chans.

Sedan beror det ju på hur många av NHL svenskarna som tackar ja

Finns ju många som kommer få samtala av Hallam nu när lagen missat slutspel.

Drömmen hade varit Rakell Dahlin och Raymond

Intressant artikel i Jönköpingsposten med Viggo G. Tydligen inte bestämt än vart han hamnar trots kontrakt med HV.

T T: Kan Filip Hållander bli aktuell för VM-truppen vad det lider?

Antagna till hockey gymnasiet verkar på papperet vara bra hockeyspelare. Helt plötsligt ser framtiden ljus ut. Två är från Modo men de kan nog lära sig ett och annat.

Tre TIK-debutanter i Tre Kronor

Någon fler än jag som tycker att Henrik Stridh i rollen som andretränare ger ett förbaskat bra intryck i de intervjuer han ger? Även om hans lag förlorat är det aldrig tal om bortförklaringar eller sånt ofog! Tvärtom kan han ge klara analyser på vad motståndaren istället gjort bättre och lyfta detta som en förbättringspunkt för sitt eget lag till nästa match. Sånt gillar jag skarpt! Henrik är som jag vill se det ett klart "framtidsnamn" i samma roll i Timrå IK. Är man härifrån ska man väl för faen finnas i moderklubben och jobba mot framgångar. Därför - Luleå kan vinna den här säsongen så har du "gjort ditt" däruppe - deal?! ;)

Vargher85:
Varför det är svårt att lyckas i VF och HV beror väl på att där är det andra som styr, och sportchefen får inte samma utrymme som i Timrå.

Med lite distans till beskedet från Kimmo så tänker jag såhär:

Först och främst är det en lättnad att det finns en erfaren sportchef som redan är insatt i truppbygget som kan kliva in och ta över. Att behöva panikleta en ny sportchef är inte önskvärt. Sedan är det få rekryteringar som gör mig så nervös som just den av en sportchef. Ett misslyckande där kan få enorma konsekvenser.

Sedan hade jag, liksom många andra, känslan av att Timrå var på väg mot någonting nytt med Kapanen vid rodret. Att Nubben än en gång återvänder till posten känns som en återgång till det gamla - eller ett steg bakåt i utvecklingen om man vill vara sådan.

Samtidigt har Nubben å ena sidan aldrig lyckats i en annan klubb en Timrå, å andra sidan aldrig misslyckats i Timrå. I HA lyckades han gång på gång bygga ett slagkraftigt lag efter vi gått igenom det ekonomiska stålbadet. I SHL har resultaten varit blandade.

Säsongen 18/19 lyckades han inte ställa ett slagkraftigt lag på isen. Samtidigt bör man minnas att avancemanget kom oväntat, att halva laget hade skrivit på för andra klubbar under säsongen och att Nubben fick göra det bästa han kunde på kort tid med en tunn plånbok. Säsongen 21/22 var laget bättre och att det ändå slutade med kvalspel skyller jag främst på tränaren. Året därpå försvann Nubben som bekant till HV, men innan dess hade han lyckats signa upp flera hemvändare på långa kontrakt. Resultatet blev en kvartsfinalplats och Timrås bästa säsong sedan återkomsten.

Visst, att Kimmo lämnade var både förvånande och en besvikelse. Men som några brukar skriva: IN NUBBEN WE TRUST!

För övrigt anser jag att västen ska upp i taket.

Kattgubben: SSK - BIK , Jag vill ha

Kattgubben: Kvitterat till 2-2 i båda semifinalerna och vi har två ggr bäst av tre matcher för att kunna avgöra finallagen!

Gnaget kvitterar matchserien och drömmen om ett Stockholmsderby i finalen lever vidare

erathoo: har man Roger R som coach, faller det sig naturligt att spela lite lurigt. Otroligt frustrerande för motståndare, men fan så effektivt det är. Blir nog guld för VF

Delar av den fantastiska Luleå-publiken lämnar arenan med 10.45 att spela.

Kerstin_k: jädrar vad luriga Frölunda är...utspelade bitvis...men ...2-5 nu......

Kattgubben: BIK skjuter för lite

Andersson: Barklund, som jag avhandlat tidigare, drar alltså på sig en utvisning för hög klubba i förlängningen också. Nervigt

Overtime on the hof . 2-2 eller 3-1 BIK ?????

Kerstin_k: 14:40 mest bland båda lagen så här långt.

erathoo: Hardegård loggar tunga minuter nu. Iaf känns det som så. Han nämns hela tiden tycker jag. Bådar ju gott.

Hoppas att Luleå vänder den här matchen och vinner. Det kliar i kroppen varje gång dom lottar in ett mål. Tar pucken inte på en skridsko eller klubbknopp är det på någons huvud den tar innan den går in.

Långt in i en garderob har jag en fin lite bortglömd truckerkeps. På den står det broderat:

IN NUBBEN WE TRUST

Det gäller att vara positiv!

På med kepsen. Vände skärmen bakåfram. Lite fräckt ändå...

Kattgubben: 2-3 nu !!!! Lule på gång

Villervalla: kvitterat på Hovet. Faktiskt imponerad över hur bra gnaget står upp mot bättre motstånd

Kattgubben: Nästan lika jobbigt som att hela tv4 håller på frölunda

Härligt att se Max Friberg drälla med pucken i omställningen och vips - Luleå reducerar!

Villervalla: Sjukt frustrerande att spela mot Frölunda vad det verkar.

Kattgubben: 1-2 nu, Bofors kör på. 0-3 i Luleå, Hardegård får pucken i nacken och studsar in i eget mål, turmål av Frölunda igen. Ständigt dessa turmål de får.

1-1 på Hovet nu.
Barklund i AIK på sätt och vis inblandad i båda målen, det första gör han själv, det andra bidrar han med genom att dra på sig en holdingutvisning tidigt i tredje perioden, som Karlskoga kan utnyttja på bästa sätt..

EDIT 1-2 till Karlskoga nu (ehm... Barklund var inne på det också)

Kattgubben: Hitte-Joel sitter med bånge i studion.

erathoo: sen är det ju rent allmänt bedrövligt att släppa in kassar när man har pp

« · 2863002 · »