1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

586462 inlägg · 6217 ämnen

Apropå nånting...

« · 2715195 · » Till forumet


Sv: Apropå nånting...
sargad: Precis så, tar dessutom sällan en utvisning heller trots sitt resoluta spel vår gode sheriff. Det han kanske lite faller på att vara vår härförare i defensiven är väl att han just visat tendenser i att slokna lite när han fått mycket speltid över längre tid.

Erixon tar alldeles för mycket klumpiga och onödiga utvisningar för att man skall känna sig trygg. Didde är alltid skadad, så tyvärr är det ingen att luta sig mot heller.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik1: helvete Sputnik, nu dömde du ut fyra backar på ett bräde! Vi kan väl lägga till då att Melander är för ung och oprövad. Pilö kommer från ett bottenlag där han knappt fick speltid och Nässen har inte spelat i SHL på X antal säsonger! Då är det bara Forsmark kvar! Men orkar han bära det tunga lasset som förstaback? Han är ju relativt orutinerad! Nä det här går åt helvete! 😉😄👍
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp:
Nu får ni ge er
Vi har Per, Tim, Diddy, Pilö, Nässjö och Eronen samtliga kommer att prestera i år. Med våra målvakter och anfallsspelet kommer vi bland de 6 bästa. Så nu får ni sluta och tracka ner på laget.
.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
solbacken: jag försökte vara ironisk! Tycker nog att vi har en relativt stabil backuppsättning. Varken topp eller botten, och visst finns det mer att få ut från några av dom!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Dömde ut och dömde ut. Skrev aldrig att de var dåliga. Bara inte att de är våra förstabackar som bör lyfta många minuter(ok då, Eronen kan du räkna in i kategorin totalsåga) 😉
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik1: hursomhelst ska det bli spännande att se vilka som svarar upp mot Ollis träningsupplägg. En sån som Eronen kanske får en nytändning!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Så vare med det..
Uppladdat:

450x300-img0994.jpegimg0994.jpeg

Kommentera

Sv: Apropå nånting...
bgs: Vart ska han spela nästa säsong?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Absolut. Håller med. Tror inte att backsidan, när säsongen är summerad lär hamna på 2+ som Aftonbladet vill hävda.

Det känns extra spännande med att Jokinen sätter prestation först när det gäller speltid.
Ante hade tyvärr tendenser till att ha sina favoriter i ur och skur.

Det tror jag också lär höja viljan att hela tiden ge allt både på träning och match.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
bgs: ja då kan vi lägga de spekulationerna åt sidan, även om de flesta av oss nog var ganska införstådda med att det skulle bli så
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Peja: oklart.. men bör väl presenteras nånstans snart då antar jag.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
EA "grovjobbaren" tack för allt 👍
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik1: någon som kan läsa och möjligen publicera hockey news powerrank av SHL lagen? Vore spännande att veta hur de rankar lagen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Får jag gissa så tror jag att han vill ha lite mer speltid.

Enbart gissningar från mitt håll.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
roger_sundsvall: Han var bra många stunder förra säsongen. Härlig skridskoåkning,och var i bland en av de bättre spelarna vissa matcher.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Pga Kapanens uttalande att Maxi var stark i tekningssituationer så har jag nu kollat upp hans 20 senaste matcher. Någon som orkar får gärna fylla på.

Här är siffrorna.
14 av 20 +
3 av 20 +/-
3 av 20 -

60% 🟢
50% ⚪️
75% 🟢
0% 🔴
66.67% 🟢
75% 🟢
57.14% 🟢
55.56% 🟢
75% 🟢
100% 🟢
54.55% 🟢
44.44% 🔴
50% ⚪️
68.75% 🟢
100% 🟢
66.67% 🟢
53.85% 🟢
50% ⚪️
66.67% 🟢
42.86% 🔴
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
ÅlliJåkkinän: JFK får sköta det from nu.. Det blir säkert bra!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
ÅlliJåkkinän: Tvivlar på att någon orkar, jfk kommer dock nog protestera mot någon grön prick och hävda att den var röd på papperet (se modoboken)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
ÅlliJåkkinän: En nog så viktig detalj! I ett lag så måste man ha spelare som har lite olika roller. Det är många "experter" som har svårt att förstå det!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Klart med ny tränare på dam- och hockeygymsidan.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Ha ha ha, Lars Jerry. Ja nu kan tjejerna glömma att sticka hem efter träningen för någon Netflix serie. Det kommer nog att bli både uppvärmning (springa) före träningen och nedvarvning (springa) efter träningen. För honom är hockey inte bara träna o matcha utan en livsstil. Ställer tjejerna upp på detta så kan det bli grymt bra. Men som sagt, en mycket krävande tränare och inget för gnälliga "kärringar" Är nog ett kap för damlaget :-)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Och "Errol Flynn" till Giffers. Bryr mig egenligen inte så mkt men i det utsatta läget de är i så fyndar man ny tränare från finska andra ligan. Endera är detta den mest välscoutade tränarvärningen någonsin eller så har deras sportchef helt enkelt sluta bry sig
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Patetiskt, det är redan kört. Har man inte kvalitet så lönar sig ingenting.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH:

Det är finskt på tränarsidan som gäller för Medelpads elitidrott numera. Ja, Ates är turk, men ändå. Måste vara första gången som både GIF och TIK har nya tränare från andra sidan Bottenhavet samtidigt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK_TIK: Kanske IFK och GIF mötas i hissen?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0:

Frågan är bara när och på vilket våningsplan mötet ska ske. Kuben ser ju ut att hinna före IFK. Om vi snackar Sundsvalls-fotboll.
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
El_loco: Verkar väldigt målmedveten
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: hinna före IFK ? IFK har fullt sjå att klara div. 4.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or:

Jag vet det. Svarade bara på Hahl Bundys inlägg angående att mötas i hissen. GIF lär få ta denna riktigt långt ner innan man stöter på IFK.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: IFK har fått ordning på finanserna. Allsvenskan 2030? Men just nu känns det bättre att fokusera på Timrå trots att det är juli månad
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Chrille: Japp, med Micke Brundin som ordförande i klubben och med sikte på att starta upp ungdomsfotboll igen.

Bara 3,5 vecka till ispremiären. Härligt... Borde bli lite mer folk än vanligt med tanke på Olli J :-)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Greven: Ja det börjar klia i hockeynerven nu!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Det som oroar är att Ante inledde förra hösten med mer offensiv hockey. Det ledde till många skott , få mål framåt och många bakåt. Är rädd för något liknande i år😐
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Chrille: jag tror inte att den hockey vi kommer få se iår kommer ha så mycket med Antes hockey att göra!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Haha, nä, inte ett dugg tror jag :-)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Nej defensiven är ju så mycket starkare eller…
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Eisenmangler kanske fixar det?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Chrille: Tror att du får vänta och se bara.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Chrille: Ja vi får hoppas att samma spelare som missade solklara målchanser har lärt sig göra mål inför denna säsong!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
jå1: Ja jag hoppas och tror på förbättring. Men lite djävulens advokat behövs för att balansera optimismen. Många motståndarsupportar i typ Modo och HV ser oss som räddningsplankor.. Kan dom hockey är frågan?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Chrille: Nej, det kan dom inte.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
jå1: Hartmann tros vara tillbaka i oktober.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Chrille: Ja det är mycket tjo och tjim härinne inför kommande säsong. Baserat på som jag förstår det vår nye demontränare och.....ja vaddå? Förklara gärna för mig den som kan för jag förstår verkligen inte. Sett till övriga lag och i synnerhet de i det undre skiktet så ser vi raka motsatsen till starkare ut jmfrt med föregående säsong. Nog för att ett nytt ledarskap kan betyda mycket men det är ju fortfarande de på isen som s a s ska göra't. I min bok om jag ska uttrycka mig så optimistiskt jag kan så ser vi på sin höjd svårbedömda ut.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Om Ante, som många på FaceBook ville ha kvar, hade styrt skutan även kommande säsonger, skulle nog det varit prat om kval i stället.
Sen måste ju naturligtvis alla höja sig. Allt mellan plats 6- 10 är godkänt i min bok. T.o.m. Kimmo snackar väl om en mellansäsong? Vad som ska göra att en satsning sker 25-26 kan man undra?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Här är lite statistik på målvakterna i SHL den gångna säsongen. Goals saved above average (GSAA). Om en målis har plus visar det på fler räddningar än genomsnittet i ligan, minus är tvärtom. Juel har med detta mått bättre statistik än Johansson även om det är väldigt jämnt. De behöver dock båda höja sig rejält till nästa säsong.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: ja seeing is believing men tänk vilken skillnad ett bättre PP hade kunnat göra gångna säsongen. Frågan är väl vilka knappar man som coach kan trycka på för att få i princip samma killar att börja stänka in puckarna i PP?

Plats 6-10... ja 6 är nog max uppåt och hjärtat säger att 10 är minimum men allt utom kval känns realistiskt
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: jag är optimistisk, mellan plats 4 till 8!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad:

Ser en hel del saker som ser lovande ut kommande säsong.

Forwardsidan har uppgraderats i min bok.
Den är yngre, snabbare och har mer utvecklingspotential. Mieho och Lundin var inte mycket att hänga i granen senast. Hanzl var bra första halvan och värdelös andra halvan. Då känns Kapanen, Walli och Lundmark som ett uppköp totalt sett.

Hållander har fått spelat in sig i SHL igen, en av seriens bästa spelare andra halvan ifjol och är bara 24 år, knappt kommit in i sin prime ålder. Lär bli ännu bättre.

Oliver Johansson tog steg trots begränsad roll. Jokinens typ av hockey lär passa honom som handen i handsken.

Wedin ser ut att få vara med från start för första gången på ja, evigheter. En skadefri säsong och han är topp 10 i ligan poängmässigt.

Ett tränarbyte för Dahlén kan nog betyda väldigt mycket. Var ju ganska tydligt att han och Ante inte drog jämnt. Samma med Lander, slippa ha farsan som tränare gör att axlarna sjunker ner lite.

Oliver Kapanen, sen när valde en så pass bra talang Timrå sist? Här kan det hända grejer. (Om vi får behålla honom).

Backsidan går att diskutera fram och tillbaka. Det saknas (på förhand) spets. Pilö var inte bra säsongen som var, men säsongen före var han eftertraktad av flertalet lag i serien. Nu kommer han få spela i ett betydligt bättre lag än Oskarshamn iaf.

Forsmark har en jävla potential, vilket han fick visa när halva backbesättningen gick skadad.

Lyytinen kan man nog säga är det största tappet. Men skadehistoriken där var besvärande. En sån som Nässén bör kunna vara en fullgod ersättare. Bra att Jokinen har stenkoll på honom dessutom.

Kravställningen ser man redan att den är högre, vilket aldrig kan vara fel. Vill jag tro iaf.

Så visst finns det en del saker som känns positiva inför säsongen.

Men som du säger, vi är nog rätt svårbedömda överlag. Mycket som ska falla på plats osv. Men det kan man säga om 10 lag i den här serien.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
+ hartmann revansch sugen👍
Kommentera

« · 2715195 · »