Bara två pinnar hemma mot Brynäs. Tydligen så såg backarna sega ut också... Tveksamma straffar, tyst klack och läktare fyllda med dissande grågubbar... "Det stora vemodet rullar in" Själv är jag så bakis efter att ha firat tredjeplatsen i tabellen och lulesegern att jag funderar på att gå upp och skjuta grannens katt som klampar omkring i våningen åvanför.
Jag nästan hoppas på en förlust i GBG. Nästan drömmer om att TIK spelar 2-2 i ett ställningskrig där sedan Frölunda vinner i sudden precis innan straffslagningen ska börja. Trötta spelare som vandrar ut i omklädningsrummet efter ännu en dag på kontoret. Blaskiga blålinjer och repigt plexi. Suportrar som är både lite glada för en pinne och lite ledsna för två missade... Lite mellanmjölk "lixom"
Själv så sluter jag mina ögon. Minns den nesliga förlusten i Arboga för några år sedan. Missat kval. Det var bara att ta nya tag. Då var jag också ganska bakis dagen efter. Men då hade jag firat för att glömma. Konstigt att symtomen på en baksmälla är den samma även om man firar för att inte glömma...
Frågan är om vi orkar vinna SM-guld? Rent mentalt alltså. Jag tror fan att jag slänger mitt 400 kr kvitto på att TIK vinner SM-guld i papperskorgen. Bara två pinnar mot Brynäs. Lida, lida, lida, lida.
SKITBRA SKRIVET !!! Du får 10 poäng av 10 möjliga, för ditt ironiska inlägg mot alla Gnällmånsar här i GB.
Blir dom ALDRIG nöjda ?! Är BERGSÄKER på att du slipper åka till Arboga framåt senvintern i alla fall! Det kommer att bli slutspel i år. MED eller utan repigt plexi !! Ta nu och drick ett glas fickljummen mjölk, och lägg dig och sov en stund, så syns vi bland alla "Gnällisarna" när det drar ihop sig till slutspel ! Semi-final mot FBK vore väl inte helt fel ?? Nu får vi lida,lida,lida,lida, framför text-TV på tisdag, när TIK sopar hem 3 pinnar i Scandinavium !!
Favoritarenor (och inte): Bortasektionen enda skamfläcken? Ja om man enbart ser till hockeyupplevelsen för samtliga kanske. Och då är jag definitivt med. Som jag konstaterat, då är SCA svårslagen. Jag har ju som bekant andra synpunkter också men för huvudsyftet, se hockey, har vi en topparena!
Själv är jag så bakis efter att ha firat tredjeplatsen i tabellen och lulesegern att jag funderar på att gå upp och skjuta grannens katt som klampar omkring i våningen åvanför.
Jag nästan hoppas på en förlust i GBG. Nästan drömmer om att TIK spelar 2-2 i ett ställningskrig där sedan Frölunda vinner i sudden precis innan straffslagningen ska börja. Trötta spelare som vandrar ut i omklädningsrummet efter ännu en dag på kontoret. Blaskiga blålinjer och repigt plexi. Suportrar som är både lite glada för en pinne och lite ledsna för två missade... Lite mellanmjölk "lixom"
Själv så sluter jag mina ögon. Minns den nesliga förlusten i Arboga för några år sedan. Missat kval. Det var bara att ta nya tag. Då var jag också ganska bakis dagen efter. Men då hade jag firat för att glömma. Konstigt att symtomen på en baksmälla är den samma även om man firar för att inte glömma...
Frågan är om vi orkar vinna SM-guld? Rent mentalt alltså. Jag tror fan att jag slänger mitt 400 kr kvitto på att TIK vinner SM-guld i papperskorgen. Bara två pinnar mot Brynäs. Lida, lida, lida, lida.
Älska Timrå IK